Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Μουσική δωματίου: In Soviet Russia, the game hypes YOU!

*
Πως αντιμετωπίζεται το hype; Η συντακτική ομάδα του Enternity παίρνει θέση για το θέμα που συζητήθηκε περισσότερο στο Enternity Game Room Group μας, στο νέο κείμενο της στήλης "Μουσική δωματίου".

Αυτήν την εβδομάδα έγινε πολύς λόγος στο Facebook Group του Enternity για το αν είναι λογικό ή όχι να βάζει από τώρα πολύ ψηλά κανείς το Death Stranding, αν έχει νόημα να το καταδικάζει κάποιος άλλος επίσης από τώρα και για κάθε ενδιάμεσο στάδιο, καταδεικνύοντας μια ζύμωση, μιας μάχη ίσως, περί hype, με αφορμή τον τίτλο, για καλό αλλά και για κακό, δεν λέει να μας αφήσει μέρα ήσυχους. Είδαμε κι εμείς τη συζήτηση εκείνης ως αφορμή για να περιγράψουμε, ως συντάκτες, την άποψή μας αλλά και τη σχέση μας με το hype. Ιδού.

Δημήτρης Βασιλάκης
Πώς αντιμετωπίζω το hype λοιπόν. Παλιά με δυσπιστία, πλέον με ατελείωτη, συνεχή, απαράλλαχτη και παραδειγματικά ξεροκέφαλη αδιαφορία. Έχοντας φάει στο παρελθόν γερές ήττες με παιχνίδια που με είχαν ενθουσιάσει και βγήκαν από φλόμπες έως κατώτερα των περιστάσεων (Prince of Persia: Warrior Within, Test Drive Unlimited, LA Noire), αλλά έχοντας απηυδήσει με την ηλίθια συνήθεια trailer ταινιών και παιχνιδιών να μας πετάνε στη μούρη spoiler, απέχω πλήρως από τέτοιου είδους διαδικασίες. Όταν λέω ότι δεν βλέπω τίποτα, δεν βλέπω τίποτα. Η ενημέρωσή μου για επερχόμενα παιχνίδια γίνεται μόνο μέσω ειδήσεων για την ημερομηνία κυκλοφορίας τους, τυχόν προβλήματα στην ανάπτυξή τους και γενικά υλικό που αποκλείεται να περιέχει spoiler.

Η εξαιρετική μου αυτή επιλογή με έχει κάνει να απολαύσω πράγματα που αλλιώς θα είχα χάσει, όπως όλες τις σκηνές που προκαλούν σοκ και δέος το Assassin’s Creed: Odyssey και όχι μόνο, όπως δεν θα ξεχάσω την αυθεντική έκπληξή μου όταν έπαιξα πρώτη φορά Forza Horizon χωρίς να έχω δει απολύτως τίποτα πριν την κυκλοφορία του. Μάλλον γέρασα και όλος αυτός ο καταιγισμός πληροφοριών δεν μου λέει τίποτα, μιας και, για να βάλω και στην κουβέντα την αφορμή της στήλης μας, τον Hideo Kojima και το Death Stranding του, κάποιοι αποθεώνουν και κάποιοι θάβουν τον τίτλο από τα video που κυκλοφορούν. Ε, λυπάμαι, δεν θα πέσω στη λίμνη με τους χαζούς.

Μάνος Βέζος
Κάποιοι publishers έχουν μάθει να μη με ρωτάνε καν, ύστερα από hands-on, πώς μου φάνηκε το παιχνίδι. Για την ακρίβεια μου λένε ποια ότι ξέρουν και τι θα πω έτσι και με ρωτήσουν. Ότι δεν βιάζομαι να βγάλω συμπεράσματα από ημιτελή κώδικα ή από ένα μόνο mode κ.ο.κ. Όταν γράφω previews αποφεύγω να διατυπώσω συμπεράσματα που μπορούν να θεωρηθούν ασφαλή διότι πραγματικά πιστεύω ότι η μόνη σωστή ώρα για κάτι τέτοια είναι η ώρα του review. Με τα χρόνια έχω αναισθητοποιηθεί πλέον, το hype δεν με πιάνει. Έχω μάθει περιμένω να ενθουσιαστώ όταν έχω μπροστά μου λόγο να ενθουσιαστώ. Και λειτουργώ καλύτερα έτσι διότι α) δεν με ενδιαφέρει το μεγαλεπίβολο σχέδιο μιας εταιρείας στην επικοινωνία, β) δεν περιμένω λαγούς με πετραχήλια, γ) είναι διπλή και τρίδιπλη η χαρά όταν περνούν μπροστά από τα μάτια μου όντως και οι λαγοί και τα πετραχήλια (σε απόσταση που να τα βλέπω όλα αυτά βέβαια).

Αυτή η «αναισθησία» είναι πιστεύω απαραίτητη από ένα σημείο κι έπειτα, αν θέλει κάποιος να έχει μια ελπίδα παραπάνω ώστε να διαχωρίζει συχνότερα και καλύτερα την προσωπική του θέση από την κριτική που ετοιμάζει και δημοσιεύει.

Βέβαια η αλήθεια είναι ότι μου λείπει ο ενθουσιασμός που είχα κάποτε. Μπορεί τώρα να είναι επικίνδυνος σε επαγγελματικό επίπεδο, αλλά παραμένει απώλεια σε προσωπικό. Δεν είναι και παράξενο βέβαια. Δεν είναι τυχαίο ότι οι κριτικοί, κατά μέσο όρο τουλάχιστον, είτε είναι είτε απλά φαίνονται μίζεροι στον εξωτερικό παρατηρητή (spoiler alert: η μιζέρια πάει σύννεφο αλλά από αγάπη για το αντικείμενο, άρα… μαζοχισμός).

Μέχρι τώρα δεν χρησιμοποίησα τον όρο hype όμως, του οποίου και δεν είμαι φίλος. Εκ ορισμού συμβολίζει την υπερβολή και θεωρώ ότι τον μπερδεύουμε με την ελπίδα για καλό αποτέλεσμα. Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία στον καταναλωτή, πρώτη στον κριτικό, αλλά είναι γλυκιά για όλους κι ακόμη γλυκύτερη η επιβεβαίωσή της. Όλοι ελπίζουμε στο καλό αποτέλεσμα, στο καλό παιχνίδι, στο καλό οτιδήποτε. Όσο ελπίζουμε καλά είναι. Αν ξεφύγουμε, αν φτάσουμε στο hype, τότε χτίζουμε μόνοι μας κάτι που δεν υφίσταται και που μόνο από τύχη θα ταιριάξει με την πραγματικότητα στο τέλος. Είτε μέσα πέσουμε, είτε όχι, οι ίδιοι παραπλανούμε εαυτόν κι ας λέμε ό,τι θέλουμε για τις (υπαρκτές) ευθύνες των άλλων.

Το hype είναι σαν το «λεφτά υπάρχουν». Στο τέλος το μόνο που μετράει είναι αν υπάρχουν λεφτά. Όλα τα άλλα είναι άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε. Τι τα πιστέψουμε, τι όχι, το αποτέλεσμα είναι ένα και δεκάρα δεν δίνει για τη φαντασία μας. Κι αν ο κόσμος διαφωνούσε στα σοβαρά, με πάθος, παραλογισμό και χουλιγκανισμό ακόμη για το αν υπάρχουν κάπου κρυμμένα λεφτα, για το αν θα μας σώσει ο Αρτέμης (όχι εκείνος με το κομπολόι, ο άλλος -ο πρώτος θα μας έσωζε όντως-), σιγά που δεν θα το παράκανε με τα games.

Το hype δεν είναι ελπίδα. Είναι δηλητήριο, τα στιβαρότερα θεμέλια της απογοήτευσης. Το hype θέλει τα πάντα χωρίς λογική, θέλει τον αφανισμό όποιου δεν το υιοθετεί (μετράω και το αρνητικό hype που μερικοί το έχουν για παράσημο ενώ ξέρουν στα σίγουρα τόσα όσα και η άλλη πλευρά που καυτηριάζουν -τίποτα δηλαδή-), απαιτεί ικανοποίηση, στην πραγματικότητα δεν ελπίζει σε τίποτα, απλά ζητάει και καταπίνει για αυτό και, για μένα, δεν καταπίνεται.

Ανοίγει μπουκάλι.

Σταύρος Βέργος
Είναι πρόβλημα το hype στη βιομηχανία των video games; Φταίνε οι εταιρείες που κοιτούν να το φουσκώσουν όσο δεν πάει ή φταίνε και οι καταναλωτές που προσπαθούν να πιαστούν από τις υποσχέσεις που τους δίνονται; Αρκούν οι γενικότητες «φταίνε και οι δύο»; Όχι. Το πρόβλημα με το hype είναι πως αν το προϊόν βγει καλό, τότε ο ενθουσιασμός σβήνει γρήγορα γιατί η ποιότητα ήταν αναμενόμενη και αν βγει κακό, τότε η απογοήτευση είναι μεγαλύτερη. Και τις περισσότερες φορές που υπάρχει hype για κάποιον τίτλο η σύνθεσή του δεν αποτυγχάνει ολοκληρωτικά. Φαίνεται το όραμα και η φιλοδοξία που υπήρχε από τους δημιουργούς, αλλά κάπου δεν βγήκε.

Αποφεύγω όσο περισσότερο γίνεται να κάνω review τίτλους τους οποίους θέλω πολύ να παίξω. Μακριά από εμάς το God of War και το Red Dead Redemption γιατί για να βγει στην ώρα του το review πρέπει να παίζω 14 ώρες την ημέρα με αποτέλεσμα να καώ χωρίς να έχω το ρυθμό που θέλω για να απολαύσω το παιχνίδι. Ακόμη χειρότερα αν είναι τίτλος που προσωπικά περιμένω και απογοητευτώ. Όπως έχει συμβεί με την περίπτωση του Mass Effect Andromeda, από εταιρεία και σειρά που αγαπώ.

Είναι προϋπόθεση για έναν κριτικό να μην επηρεάζεται από το hype, ούτε να είναι προκατειλημμένος αρνητικά για τον τίτλο που πρέπει να κρίνει. Προσωπικά, μέχρι να δώσω το κείμενο, δεν διαβάζω άλλες γνώμες online, δεν βλέπω videos, δεν αφήνω κάτι να επηρεάσει τη γνώμη μου. Ούτε θετικά, ούτε αρνητικά. Και γι' αυτό το λόγο είμαι πλέον απαθής σε κάθε hype. Μακάρι να μην ήξερα τίποτα πριν πιάσω τον τίτλο στα χέρια μου.

Αν κάτι πραγματικά με ενοχλεί είναι το cult following. Όπως είχε η Blizzard, όπως έχει ο Kojima, όπως φαίνεται να έχει πλέον και η CD Project. Το cult following δημιουργεί πολώσεις, φανατικούς θαυμαστές και φανατικούς πολέμιους και αναμενόμενα το Death Stranding παίζει ανάμεσα σε αυτές τις δύο παρατάξεις. Ο Kojima μας trollάρει κανονικά, το χαίρεται και καλά κάνει. Αν περιμένω κάτι από το λανσάρισμα του Death Stranding είναι μια ευτυχής κατάσταση που πραγματικά σπάνια πετυχαίνουμε στις μέρες μας. Θα παίξω το παιχνίδι χωρίς να έχω ουσιαστική ιδέα για το τι πρόκειται. Τα trailers έχουν αφήσει ερωτήσεις για την πλοκή παρά έχουν δώσει απαντήσεις, το gameplay trailer ουσιαστικά έδειξε επίτηδες τους πιο «βουκολικούς» μηχανισμούς του τίτλου και ο Kojima γελάει λέγοντας πως ούτε ο ίδιος ξέρει με τι πράγμα ασχολείται ο τίτλος του. Άρα, ακόμη και όταν θα έρθει η ώρα να το παίξω, μακάρι χωρίς να έχω να γράψω review, και να ‘θελα, δεν είμαι προϊδεασμένος. Κάτσε και θα δούμε θα πω.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • PORTAL
    • Στην περιπτωση του Kojima to hype παιρνει αλλη διασταση, αποκταει ορμη και μετατρεπεται σε αρνηση για πολλους, ακομη και μετα την κυκλοφορια του παιχνιδιου. Ειναι μια ιδιαιτερη περιπτωση ο κος Kojima.
      Δυστυχως το γεγονος οτι η gaming βιομηχανια, σε αντιθεση με τον κινηματογραφο ή την μουσικη, κραταει τους αστερες της κρυμμενους στο backstage, εχει δημιουργησει σε πολλους μια διψα για καποιο ειδωλο, καποιον που θα δωσει μια ανθρωπινη μορφη σε ενα απροσωπο μεσο και θα μπορεσουν να λατρεψουν σε βαθμο υστεριας. Ο Kojima εχει ολες τις προδιαφγραφες. Γουταρει την δημοσιοτητα, ειναι εκκεντρικος, ωραιο τυπακι και ταλαντουχος. Επισης, εβγαλε το Metal Gear Solid, ενα παιχνιδι με τεραστια ιστορικη σημασια. Το αποτελεσμα ειναι ενας χωρις προηγουμεο φανατισμος απο πολλους για ο,τι κανει, ο,τι θα κανει, αλλα και μισος για τους αορατους εχθρους του (Konami). Δεν προκειται να υπαρξει ποτε αντικειμενικοτητα οσον αφορα τη δουλεια του, αυτο πρεπει να το παρουμε ολοι αποφαση.

    • paulgouv
    • Το hype είναι προσωπική υπόθεση για κάθε gamer.Εμένα με hypάρει εδώ και 3χρόνια κάθε νέο teaser για το LastOfUs γιατί εμπιστεύομαι οτι η Naughty Dog θα παραδώσει αντάξιο sequel του έπους!!!Αν απογοητευτώ είναι καθαρά θέμα δικής μου λανθασμένης εκτίμησης και δεν πρέπει να με επηρεάσουν ούτε review ούτε metacritic που ενδεχομένως να έχουν αντίθετη (προσωπική τους πάντα) άποψη!!Επίσης έχω τεράστιο hype για το dlc map στις Μαλδίβες του Hitman2 που θα βγεί την άλλη βδομάδα,και περιμένω να ενθουσιαστώ τρελά όταν ανακοινωθεί το H3 γιατί με έπεισε η IOI τα τελευταία χρόνια ότι προσφέρει συνεχώς ποιοτικό περιεχόμενο!!!
      O Kojima τώρα με ιντρίγκαρε από την πρώτη στιγμή που ανακοίνωσε,με προβλημάτισε με τα trailer και με hypαρε οριστικά στο πρόσφατο 50λεπτο!!Αν ένας φαν του Kojima ενθουσιάζεται ''τυφλά'' με το επόμενο project του πιστεύοντας οτι άλλη μια φορά δεν θα τον απογοητεύσει ο δημιουργός , το θεωρώ απόλυτα φυσιολογικό!!Αν κάποιος απο αυτά που έχει δεί αποφάσισε ήδη οτι δεν του αρέσει καθόλου το Death Stranding ακόμα πιο φυσιολογικό!!Το παράλογο είναι να καταδικάζει επιδεικτικά κάποιος πριν την κυκλοφορία ένα ολόκληρο game ως ''βαρετό'' , ''αργό'' και ''αδιάφορο''...Τα φανμπόγια μπορώ και να τα ανεχτώ ως ένα βαθμό,αλλά αυτοί που με έχουν κουράσει απίστευτα είναι οι μη-gamers που δικάζουν επιλεκτικά κάτι που έχει μαζικά θετική απήχηση , όπως στην προκειμένη , ο πολυτάλαντος κος Κοτζίμας....

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!