Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Get Exclusives or Die Tryin’

*
Σύμφωνα με το γνωστό πλέον άρθρο του Polygon, υπάρχουν φήμες ότι η Microsoft εξετάζει το ενδεχόμενο να αγοράσει την Electronic Arts, σε μια προσπάθεια να ενισχύει το portfolio της όσον αφορά στα exclusives games που προσφέρει το brand Xbox, αλλά και να «χαλάσει» το…παιχνίδι της Sony, η οποία συνεχίζει να κατέχει μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς, παρά την καλή πορεία του Xbox One X. Μιας και την έχουμε δει να ξανακάνει κάτι ανάλογο με το Minecraft, αλλά και το πόσο «ζεστή» είναι στο να εξαγοράζει εταιρείες οι οποίες κατέχουν κάποιο σημαντικό know-how (βλ. Havok ανάμεσα σε άλλες), έχει ενδιαφέρον η εκτίμηση της πιθανής αυτής μελλοντικής κατάστασης για το Xbox, αλλά και το πώς αυτή θα επηρέαζε την βιομηχανία γενικότερα.

Αρχικά μια τέτοια εξαγορά θα κόστιζε περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια στην εταιρεία από το Redmond. Αυτό φυσικά δεν αποτελεί εμπόδιο για έναν παγκόσμιο κολοσσό, ο οποίος δημιουργεί το πιο διαδεδομένο OS για προσωπικούς υπολογιστές εδώ και παραπάνω από δυο δεκαετίες. Αποτελεί όμως ένα ρίσκο δεδομένου του ότι η Microsoft έχει στη διάθεσή της γύρω στα 130 δισεκατομμύρια και μια τέτοια σπατάλη θα αφαιρούσε ένα σημαντικό μέρος του κασέ της. Φυσικά έχουμε ήδη δει ότι η Microsoft δεν φοβάται να πληρώσει όταν θεωρεί ότι κάτι αξίζει, καθώς το 2014 έδωσε περίπου ένα δις για την εξαγορά της Mojang και τα δικαιώματα του Minecraft, το οποίο και διατήρησε ως multiplatform, κάτι που της επέτρεψε να λάβει πίσω κάποια χρήματα, μιας και το παιχνίδι-φαινόμενο του Notch δεν σταμάτησε ποτέ να παίζεται από τεράστιο κοινό και, κυρίως, να πουλά συνεχώς, είτε αντίτυπα του ίδιου του παιχνιδιού, είτε skins και ενοικιάσεις server.


Αυτό θα ήταν και το πιο λογικό πλάνο σε περίπτωση που η Microsoft κατάφερνε να κλείσει το deal με τους ανθρώπους που θεωρούν ότι οι ομιλητές των show στις Ε3 κάθε χρόνο θα πρέπει να είναι ντυμένοι σαν να θέλουν να μη φάνε πόρτα στο Ritz. Καθώς η ΕΑ είναι ο απόλυτος άρχοντας του αθλητικού genre, η απόκτηση των δικαιωμάτων για τίτλους όπως FIFA, Madden, NHL, UFC κ.τ.λ. θα σήμαινε ότι το δημιούργημα του Bill Gates θα λαμβάνει ένα ποσοστό χρημάτων από οποιαδήποτε πώληση σχετίζεται με αυτούς. Αυτή η εξέλιξη θα είχε περισσότερο όφελος στην Microsoft από ό,τι μπορεί να αντιληφθεί αρχικά κανείς, αφού αυτά τα παιχνίδια, μαζί με αρκετά άλλα που εκδίδονται από την Electronic Arts, όπως τα Battlefield και Need for Speed, βρίσκονται στις πρώτες προτιμήσεις των παικτών κάθε πλατφόρμας. Καθώς ο μύθος του «τα exclusives πουλάνε τις κονσόλες» κατέρρευσε ολοσχερώς με την επέλαση της τρέχουσας γενιάς συστημάτων, το οικονομικό όφελος για την Microsoft θα ήταν τεράστιο, αφού θα της ανήκαν τα δικαιώματα για τα πιο δημοφιλή παιχνίδια ανάμεσα σε όλα τα συστήματα, πολλά από τα οποία μάλιστα κυκλοφορούν κάθε χρόνο! Παράλληλα, η εξασφάλιση της κυκλοφορίας DLC ή άλλων έξτρα πραγμάτων πρώτα στο Xbox θα αύξανε λίγο τις πωλήσεις για το One, με τρόπο παρόμοιο με εκείνο που αυξήθηκαν οι πωλήσεις του PS4 λόγω του αντίστοιχου deal μεταξύ Sony και Activision για τα Call of Duty, αλλά και το Destiny.

Καθώς λοιπόν η MS θα είχε το χέρι της στο δοχείο με το μέλι για σεβαστό αριθμό ιδιαίτερα δημοφιλών, αλλά και κερδοφόρων (FIFA Ultimate Team κανείς;) τίτλων, αυτό θα της επέτρεπε να επενδύσει πιο άνετα σε δικά της studio όπως η 343 Industries και η The Coalition, δημιουργώντας περισσότερα νέα IP. Η λογική αυτή θυμίζει το κλασικό ”spend money to make money”, αφού το πρόβλημα της Microsoft στην τρέχουσα γενιά είναι ότι κανείς δεν τρελαίνεται να συνεργαστεί μαζί της για την κυκλοφορία κάποιας αποκλειστικότητας, για λόγους που ίσως να μην μάθουμε ποτέ. Έτσι, η επένδυση σε δικά της studios αποτελεί μονόδρομο προκειμένου να φέρει περισσότερο κόσμο στο brand. Εξάλλου, η ιδιαιτερότητα αλλά και η ποιότητα, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, κάποιων τέτοιων exclusives είναι αυτή που την έβαλε στο χάρτη, σε μια βιομηχανία η οποία πριν 20 χρόνια περίπου είχε μόνο την Sony και την Nintendo ως μεγάλους παίκτες. Φυσικά η βιομηχανία του digital entertainment ήταν πάρα πολύ διαφορετική στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σε σχέση με σήμερα, αλλά και πάλι τα exclusives είναι εκείνα που τουλάχιστον στρέφουν την προσοχή του κοινού σε ένα σύστημα ή έστω εξασφαλίζουν κάποιες παραπάνω πωλήσεις.

Αν θέλουμε όμως να είμαστε ρεαλιστές, μια συμφωνία μεταξύ EA και Microsoft είναι δύσκολο έως αδύνατο να θεσπιστεί. Η Electronic Arts αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εκδότες της σημερινής βιομηχανίας, ενώ έχει εισάγει πολλά studio στον οργανισμό της, όπως η BioWare ή η DICE. Καθώς οι πωλήσεις των παιχνιδιών της είναι περισσότερες στο σύστημα της Sony, η ΕΑ δεν θα ήθελε να ρισκάρει να αποξενωθεί αυτό το μεγάλο τμήμα καταναλωτών. Μπορεί φυσικά η αγορά του Minecraft να μην επέφερε καμία απολύτως αρνητική αλλαγή στους κατόχους PS4, αλλά κανείς δεν ξέρει πώς θα αντιδρούσε ο φανατικός πυρήνας των…μπλε, ακόμα και αν τα franchises της EA ήταν διαθέσιμα και πάλι για το PlayStation. Γιατί το ανάποδο σενάριο πολύ απλά δεν θα συνέβαινε ποτέ. Η κυκλοφορία όλων αυτών των τίτλων μόνο σε πλατφόρμες του Xbox θα ήταν μεγάλο πλήγμα για την ΕΑ, λόγω του μεγαλύτερου μεριδίου του PS4 σε σχέση με το Xbox One. Έτσι, τα χρήματα που θα χρειαζόταν η Microsoft για την εξαγορά αυτή θα έπρεπε να αντισταθμίζουν τη «χασούρα», κάτι που θα εκτόξευε τη σχετική τιμή της ΕΑ σε επίπεδα τα οποία θα έκαναν αυτή τη συμφωνία ασύμφορη για την Microsoft.

Tο συμπέρασμα που ίσως μπορεί να βγει από αυτήν την φημολογία, χωρίς εκτιμήσεις ή θεωρίες, είναι ότι η Microsoft κυνηγά πολύ πλέον τη βελτίωση του Xbox ως brand, ίσως περισσότερο από ό,τι θα περιμέναμε μετά την πασίγνωστη καταστροφική αρχική παρουσίαση του Xbox One (TV, TV, TV, TV…). Πράγματα όπως το backward(s) compatibility, το Xbox Play Anywhere και άλλα πράγματα δεν είμαστε σίγουροι ότι θα πραγματοποιούνταν αν η Microsoft βρισκόταν σε αντίστοιχη κατάσταση με εκείνη που βρισκόταν το 2006. Ακούει το feedback του καταναλωτή και κυρίως καταλαβαίνει ότι εκείνος ξέρει καλύτερα, ενώ δεν φοβάται όχι μόνο τις τολμηρές κινήσεις, αλλά και να δώσει πολύ χρήμα για να βελτιωθεί. Μένει μόνο να δούμε ποιες κινήσεις θα είναι αυτές τελικά.

Πηγή εισαγωγικής φώτο: https://www.stuff.tv/ 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*