Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Party στα first party και αναζήτηση ταυτότητας

*
Μέχρι πρόσφατα, επικρατούσε η άποψη πως η επιτυχία μιας κονσόλας βασίζεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό στις αποκλειστικότητες που προσφέρει και τις πωλήσεις τους. Όμως, η τελευταία γενιά κονσολών ήρθε να αλλάξει τα δεδομένα, κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα αν ρίξει κανείς μια ματιά στον παρακάτω πίνακα, τα στοιχεία του οποίου έχουν αντληθεί από την ιστοσελίδα VGCharts. Τα νούμερα αντιπροσωπεύουν εκατομμύρια πωληθέντα αντίτυπα, φυσικά και ψηφιακά.

1. Mario Kart 8 (Wii U): 6,80
2. New Super Mario Bros. U (Wii U): 5,12
3. Super Smash Bros. (Wii U): 4,89
4. Nintendo Land (Wii U): 4,41
5. Splatoon (Wii U): 4,35
6. The Last of Us (PS4): 4,33
7. Super Mario 3D World (Wii U): 4,16
8. Uncharted: The Nathan Drake Collection (PS4): 4,06
9. Halo 5: Guardians (Xbox One): 3,86
10. Halo: The Master Chief Collection (Xbox One): 3,07

Η εγκατάλειψη της Nintendo από τους 3rd party developers (αλλά και το αντίθετο) για λόγους που έχουν αναλυθεί πάμπολλες φορές την τελευταία τριετία, ήταν προφανώς ο λόγος για την παραπάνω σειρά κατάταξης. Μην έχοντας πολλές επιλογές, οι κάτοχοι Wii U αναγκάστηκαν να αγοράσουν μονάχα ό,τι πρόσφερε η ίδια η Nintendo. Βέβαια, το “αναγκάστηκαν” στις περισσότερες περιπτώσεις δεν χρησιμοποιείται με όλη τη σημασία της λέξης. Τίτλοι όπως Mario Kart, Super Smash Bros. αλλά και το πρωτοποριακό Splatoon είναι "κομμάτια" που οι κάτοχοι οποιασδήποτε πλατφόρμας θέλουν να έχουν στη συλλογή τους. Επιπλέον οι ώρες διασκέδασης που προσφέρουν, ειδικά στο online κομμάτι, είναι τόσες πολλές που θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για πολύ υψηλής απόδοσης “μετοχές” του gaming.

Κατά τα άλλα, ενώ η Nintendo επιχείρησε να δώσει μια ξεχωριστή ταυτότητα στο Wii U, και ως ένα βαθμό τα κατάφερε με τα Splatoon και Super Mario Maker, Sony και Microsoft συνεχίζουν να παλεύουν να κάνουν το ίδιο στις κονσόλες τους. Από τη μία, η ιαπωνική εταιρεία, έχοντας κερδίσει εξ αρχής το παιχνίδι των εντυπώσεων που μεταφράσστηκε σε μεγάλη νίκη στις πωλήσεις, συνεχίζει να αναπαύεται στις δάφνες της και ακόμα δεν έχει προσφέρει στο κοινό ένα νέο IP που να θεωρείται στυλοβάτης της τωρινής γενιάς, όπως για παράδειγμα η σειρά Uncharted στο PlayStation 3, ή γυρίζοντας το χρόνο ακόμα πιο πίσω, τα δύο πρώτα God of War στο PlayStation 2. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν για τη Microsoft. Ίσως να έχει χωνέψει το βαρύ μενού της ήττας της, κάτι που η ίδια μαγείρεψε, και παλεύοντας με υπάρχοντα franchises, όπως τα Halo και Gears of War προσπαθεί να πείσει τους ακόλουθούς της ότι συνεχίζει να δίνει το δυναμικό “παρών” στη βιομηχανία του gaming.

Η Ε3 κοντοζυγώνει. Η Sony, εκτός και αν μεσολαβήσουν κοσμογονικές ανατροπές, θα παρουσιάσει το αναβαθμισμένο PlayStation 4. H λογική λέει πως αν δεν παρουσιάσει μηχάνημα, η Microsoft θα κάνει έστω κάποιες ανακοινώσεις για αναβαθμισμένο Xbox One. Κάπως θα πρέπει να υποστηριχθεί η τεχνολογία Virtual Reality. Άλλωστε και οι δύο εταιρείες έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά σε αυτή. Για τη Nintendo δεν μιλάμε. Οι υπεύθυνοί της μπορεί και να αναρωτιούνται “τι είναι η τεχνολογία Virtual Reality;". Καλό θα είναι να κοιτάξουν πρώτα να γίνουν πιο ανοιχτοί με τον υπόλοιπο κόσμο. Την εποχή που το Facebook και το Twitter εξουσιάζουν την κοινωνική δικτύωση, δεν μπορεί να κλείνεται στον εαυτό της με Miiverse και άλλα παρόμοια. Ας ελπίσουμε ότι η πρόσφατη αλλαγή ηγεσίας και η έλευση του NX θα αλλάξουν τα πράγματα, αν και, προσωπικά, προτιμώ να μη βαδίζω στα σύννεφα.

Αφήνω για το τέλος τους αγαπητούς developers. Sony και Microsoft, για την ώρα, σάς έχουν προσφέρει όλα όσα ζητούσατε, με πρώτο και κύριο κονσόλες με αρχιτεκτονική PC για να είναι η δουλειά σας πιο εύκολη. Για τις δύο μεγάλες εταιρείες το console gaming φλερτάρει με τα όρια του PC gaming και, όπως φαίνεται, έπεται πιο στενή προσέγγιση. Από πλευράς σας όμως, πού είναι τα παιχνίδια που μας τάξατε; Που είναι οι ΑΑΑ παραγωγές που θα συγκλόνιζαν τον κόσμο; Έχουμε φτάσει σε σημείο ο κόσμος να έχει στην πλατφόρμα του περισσότερα indies από μεγάλες παραγωγές. Φταίει το κόστος των παιχνιδιών; Όχι. Αυτό ποτέ δεν ένοιαζε το κοινό και πάντα υπάρχουν τρόποι να προμηθευτείς κάτι σε καλή τιμή. Φταίει η ανυπαρξία νέων ιδεών, λες και χάθηκαν τα σενάρια. Φταίει ότι το κοινό δεν μπορεί να αντιδράσει μαζικά. Φταίνε εννοείται τα στενά χρονοδιαγράμματα των publishers και το ετήσιο ξεζούμισμα σημαντικών franchises.

Είτε For The Gamers, είτε For The Players, είτε οτιδήποτε άλλο, αυτό που μένει στο τέλος δεν είναι το marketing αλλά η ουσία. Και, δυστυχώς, αυτή η γενιά κινδυνεύει να μείνει δίχως ταυτότητα.
 
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!