Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The Greek Way: Τι συμβαίνει με τις συλλεκτικές στην Ελλάδα;

*
Το νέο κείμενο της στήλης The Greek Way καταγράφει το θέμα της με της συλλεκτικές εκδόσεις για videogames και κονσόλες στη χώρα μας.

Καλή σεζόν σε όλους. Μετά από πολύμηνη απουσία, η στήλη The Greek Way επιστρέφει. Επειδή μου ήρθαν διάφορα μηνύματα, τόσο στο site, όσο και στους λογαριασμούς που διατηρώ στα social media, σχετικά με την συχνότητα εμφάνισής της, οφείλω να σημειώσω κάτι πριν προχωρήσουμε στο βασικό μας θέμα. Δεν υπάρχουν πάντα θέματα για σχολιασμό ως προς το ελληνικό λιανεμπόριο. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει και πάντα υλικό που να δικαιολογεί μία στήλη με έναν αντίστοιχο σχολιασμό. Έτσι λοιπόν, και φέτος η στήλη θα εμφανίζεται όταν υπάρχει κάποιο θέμα που αξίζει να σχολιαστεί. Αν λοιπόν βρίσκετε κάποια θέματα που θέλετε να σχολιάσουμε, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε είτε μαζί μου εδώ στο site μέσω PM, είτε και μέσω mail στο info@enternity.gr ή μέσω της φόρμας επικοινωνίας του site.


Ξεφύγαμε όμως. Πάμε στο ζήτημα των συλλεκτικών εκδόσεων για την ελληνική αγορά. Έτυχε τους τελευταίους μήνες να περάσω αρκετή ώρα χαζεύοντας τα σχόλια των χρηστών στις επίσημες σελίδες των ελληνικών εταιρειών της αγοράς. Ένα θέμα που είδα να σχολιάζεται έντονα είναι αυτό των συλλεκτικών εκδόσεων και των προπαραγγελιών. Ειδικά, μου έκανε εντύπωση το θέμα της συλλεκτικής για το Super Smash Bros. Ultimate (που είδα στη σελίδα της CD Media για την Nintendo) και αυτής για το συλλεκτικό 500 Million Limited Edition PS4 Pro (που είδα στην ελληνική σελίδα του PlayStation και σε αυτήν της Public).

Και στις δύο περιπτώσεις, οι καταναλωτές έκαναν παράπονα σχετικά με το θέμα της ενημέρωσης που είχαν. Ας δούμε τις δύο περιπτώσεις ξεχωριστά, γιατί είναι διαφορετικές. Στην περίπτωση του Super Smash Bros. Ultimate (όπως και όλων των προϊόντων της Nintendo), η κατάσταση για τα προϊόντα της Nintendo στην εποχή της CD Media έχει αλλάξει. Η προηγούμενη αντιπροσωπεία της ιαπωνικής εταιρείας (Nortec Multimedia) είχε συγκεκριμένη εμπορική πολιτική και ως εκ τούτου ήταν γνωστά τα ζητήματα που είχε με το λιανεμπόριο, το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις (π.χ. Πλαίσιο), είχε φτάσει σε σημείο να βγάλει τα προϊόντα της Nintendo εκτός ραφιού. Έτσι, είχε ξεκινήσει το δικό της eShop, μέσω των οποίων «έτρεχε» και όλες τις προπαραγγελίες ή και το θέμα των πωλήσεων, για να εξυπηρετήσει και περιοχές που δεν είχαν συνεργαζόμενο κατάστημα. Η CD Media έχει εντελώς διαφορετική εμπορική πολιτική και έτσι όλος ο μηχανισμός «τρέχει» μέσω των συνεργαζόμενων καταστημάτων, τα οποία είναι υπεύθυνα για να αναρτήσουν τα προϊόντα στις σελίδες τους και να «τρέξουν» τις προπαραγγελίες.

Τι συμβαίνει τώρα σε αυτήν την περίπτωση; Η αντιπροσωπεία ζητάει από τα καταστήματα μια πρώτη παραγγελία για κάθε νέο προϊόν. Ειδικά, στις περιπτώσεις των συλλεκτικών εκδόσεων, ο αριθμός αυτός είναι μικρός και συνήθως τα καταστήματα δεν λαμβάνουν και όλα τα κομμάτια που ζητάνε. Η ενημέρωση για το πόσα θα πάρουν, δε, έρχεται με σημαντική καθυστέρηση που δεν οφείλεται σε καμία από τις δύο…εγχώριες πλευρές. Κάτι τέτοιο οδηγεί σε μία ανάρτηση με διαθέσιμο στοκ που διαρκεί κάποιες λίγες ώρες και κανονικότατα λειτουργεί στη λογική «όποιος προλάβει» ή «σε όποιον το έχουν σφυρίξει».

Στην περίπτωση του Super Smash Bros. Ultimate και της συλλεκτικής έκδοσης για το παιχνίδι που έρχεται στο Nintendo Switch, πέσαμε και στις καλοκαιρινές διακοπές και τις μέρες που ήταν κλειστά τα γραφεία της ελληνικής εταιρείας. Στην περίπτωση του συλλεκτικού PS4, εντόπισα ένα post της Public σχετικά με το συλλεκτικό χειριστήριο και σε ερώτηση χρήστη «γιατί δεν έγινε αντίστοιχο post για το PS4», η εταιρεία κλήθηκε να αντιμετωπίσει την αγανάκτηση του κοινού, χωρίς ωστόσο να είναι καθαρά δικό της το φταίξιμο.

Πως ωστόσο μπορεί κάποιος να εγγυηθεί ότι θα έχει τα κομμάτια που έχει ζητήσει για να στήσει μια καμπάνια προπαραγγελίας που θα έχει διάρκεια; Και με δεδομένο ότι μιλάμε για μια μικρή -σχετικά- αγορά όπου οι ακριβές εκδόσεις παιχνιδιών δεν είναι και το νούμερο ένα ζητούμενο για τη λιανική, η κατάσταση που συναντάμε δεν είναι τυχαία. Δεν υπάρχει ξεκάθαρα φταίχτης, από τη στιγμή που η ενημέρωση που υπάρχει από το εξωτερικό: α) δεν έρχεται όσο νωρίς χρειάζεται για να στηθεί ο σωστός μηχανισμός και β) δεν είναι πολλές φορές εγγυημένος ο αριθμός των τεμαχίων που έρχεται τελικά σε κάθε κατάστημα/αλυσίδα. Το αποτέλεσμα βέβαια παραμένει ένας δυσαρεστημένος συλλέκτης που, αν δεν έχει γνωστό, πρέπει να πάρει τα μέτρα του και να βρει τρόπο να αποκτήσει την έκδοση που επιθυμεί. Για να κλείσω και με κάτι πιο χειροπιαστό, σκεφτείτε πως για ένα από τα πιο εμπορικά παιχνίδια του πρώτου τριμήνου για το 2019, ο αριθμός των συλλεκτικών εκδόσεων που θα έρθουν στη χώρα μας -μαθαίνω- πως δεν θα ξεπεράσει τις 40. Κάντε τις διαιρέσεις και σκεφτείτε αν αξίζει να μπει κάποια αλυσίδα ή κάποιο κατάστημα σε διαδικασία να επικοινωνήσει τη διαδικασία προπαραγγελίας για τα 4-5 κομμάτια που θα εξασφαλίσει από τον επίσημο διανομέα. 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • NinteNikos
    • Έχω πολλούς μήνες να σχολιάσω αλλά αυτό το άρθρο μου έλυσε πολλές αποριες που είχα πάνω στο θέμα των συλλεκτικων εκδόσεων. Προσωπικα πλεον θα φροντίζω να παραλαμβανω από εξωτερικό όπως και ήδη κάνω για Square Enix και Ubisoft.

*