Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Console Hunter: SEGA Mega Drive

*
O Console Hunter θυμάται τις χρυσές ημέρες και εποχές του SEGA Mega Drive.

To SEGA Mega Drive ήταν η δεύτερη 16-bit κονσόλα που κυκλοφόρησε, δύο χρόνια νωρίτερα από το SNES. Σκοπός του ήταν να προσφέρει στους gamers των 80s μια εμπειρία που θα έκανε το NES- που κυριαρχούσε στις πωλήσεις- να φαίνεται αργό, αδύναμο και κλισέ. Αυτό που θα ακολουθούσε, ήταν κάτι το ξεχωριστό.




Origins
Το 1988, η SEGA ήδη μετρούσε επιτυχίες στον χώρο των arcades και δύο κονσόλες στην αγορά. Πρακτικά, ζήλεψε την επιτυχία της Nintendo με το NES τόσο στην ιαπωνική αλλά και ιδιαίτερα στην αμερικάνικη αγορά που αγαπήθηκε δεόντως και ως αποτέλεσμα δεν έκατσε με σταυρωμένα χέρια. Μετά το TurboGrafx-16 της NEC, η δεύτερη κονσόλα 16-bit είναι γεγονός και η αλήθεια είναι πως βγήκε λίγο πρόωρα, δίνοντας χρόνο στον μεγάλο του αντίπαλο, το SNES, να εξελιχτεί περισσότερο στον τεχνικό τομέα.

Το Mega Drive ήταν μια κονσόλα arcade ready. Αυτό σημαίνει πως αρκετοί τίτλοι που οι έφηβοι έκαναν ουρές για να παίξουν στα arcades, ήταν διαθέσιμοι σχεδόν αυτούσιοι στο σαλόνι τους, καθώς έγινε μεταφορά αρκετών εξ αυτών στην κονσόλα. Αυτό αποτέλεσε ένα τέχνασμα marketing για προσελκύσει περισσότερους αγοραστές και μάλιστα ήταν επιτυχημένο!

Κυκλοφόρησε στις 29 Οκτωβρίου του μακρινού 1988 στην ιαπωνική αγορά και δύο ημέρες αργότερα ήταν ήδη sold out! Στην Αμερική λανσαρίστηκε ένα χρόνο αργότερα με την ονομασία Genesis και στην Ευρώπ ήρθε τον Σεπτέμβρη του 1990. Στην χώρα μας συγκεκριμένα, στα αθηναϊκά καταστήματα πρώτα έφτασαν ιαπωνικά Mega Drive ως παραεισαγωγές και μετά τα ευρωπαϊκά μοντέλα. Επίσημα, λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά στα τέλη του 1991 από τη Zegetron και τη διαφήμιση λανσαρίσματος που μπορείτε να δείτε παρακάτω.





Tech Specs
To Mega Drive έφερε νέα στοιχεία με το λανσάρισμα του. Ως επεξεργαστής επιλέχθηκε ο Motorolla 68000 στα 7,63 Mhz που βασιζόταν για την τεχνολογία Blast Processing και σε συνδυασμό με άλλα υποσυστήματα, απογείωνε την ταχύτητα στα games. Πολλοί επιμένουν πως ήταν marketing trick για να υποβιβάσει το ΝES και αργότερα το SNES με κάποια από τα «αργά» τους games. Είναι χαρακτηριστικές οι διαφημίσεις για την αμερικάνικη αγορά που το Genesis φαινόταν τρομερά γρήγορο στο πως έτρεχαν τα παιχνίδια σε αυτό, σε σύγκριση με το αργό και ξεπερασμένο NES.



Η RAM του είναι 64KB και έχει άλλη τόσα για Video RAM αλλά και 8KB Αudio RΑΜ. Τον ηχητικό τομέα, ανέλαβε αυτόνομα ο Zilog Z80 που ήταν η CPU κονσολών περασμένης γενιάς. Επίσης, δύο chips ανέλαβαν τα ηχητικά εφέ, ένα της YM2612 Yamaha και ένα της Texas Instruments. O ήχος είναι εξακάναλος και Stereo. Στο πρώτο μοντέλο είναι stereo μέσω ακουστικών και στο δεύτερο by default μέσω καλωδίου scart. Στην αγορά υπάρχουν aftermarket καλώδια RGB, από τα οποία μπορείτε να πάρετε στερεοφωνικό ήχο και στο πρώτο μοντέλο από την τηλεόρασή σας. Eπίσης ο Z80 ανέλαβε και ταυτόχρονα χρέη του πρώτου backwards compatible επεξεργαστή στην ιστορία, καθώς με ένα add-on οι κάτοχοι Mega Drive μπορούσαν να αναπαράγουν παιχνίδια του Master System. Επιπλόν στην οθόνη απεικονίζονταν ταυτόχρονα 61 χρώματα, από τα 512 διαθέσιμα.



O σχεδιασμός της κονσόλας είναι φουτουριστικός, με volume slider για χρήση ακουστικών και μαύρο χρώμα για να φαίνεται πιο «κακό» από τα λευκά Nintendo. Το χειριστήριο του έχει πλέον τρία πλήκτρα και είναι μεγαλύτερο και  πιο άνετι από εκείνο του Master System. Του δόθηκε το παρατσούκλι κρουασάν λόγω σχήματος, αργότερα όμως με την έλευση του Mega CD II, το controller pad επανασχεδιάστηκε με περισσότερα πλήκτρα αλλά και μείωση του όγκου του. Γενικά, το Mega Drive σχεδιάστηκε για να  προσελκύσει μεγαλύτερες ηλικίες. Για το πιο είναι το καλύτερο μοντέλο τεχνικά, δεν έχετε παρά να παρακολουθήσετε το ακόλουθο βίντεο του καναλιού Console Hunter!





Αποδοχή
To Mega Drive ήταν η κονσόλα που κατάφερε να «σπάσει» για σεβαστό χρονικό διάστημα την απόλυτη κυριαρχία της Nintendo στην αγορά της Αμερικής. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Tom Kalinske, πρώην CEO της Mattel, όταν πήρε τα ηνία της SEGA of America, στο μανίκι του υπήρχαν πολλοί κρυμμένοι άσσοι τόσο για την αντεπίθεση αλλά και τακτικές marketing που συζητιούνται ακόμα και σήμερα. Τεράστιες διαφημιστικές καμπάνιες στήθηκαν στα μέσα και σε καταστήματα, τουρνουά, Sonic Days, αερόστατα να πετάνε πάνω από πόλεις με το σήμα της SEGA και τόσα άλλα, που πραγματικά θα χρειαζόταν ένα αυτόνομο άρθρο για την πολιτική του Tom Kalinske!

Στην Ιαπωνία η αλήθεια είναι πως δεν τα πήγε τόσο καλά, όμως στην Ευρώπη αλλά και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές, όπως Βραζιλία, Ρωσία, Ασία κτλ, τα πήγε εξαιρετικά. Είναι πλέον αποδεκτό πως στη χώρα μας, η SEGA με το Mega Drive αλλά και με το Master System, ήταν σε περισσότερα σπίτια αντί του NES ή του SNES, σαφώς λόγω της χαμηλότερης τιμής και των φτηνότερων τίτλων. Εξάλλου, η μειωμένη του τιμή ήταν βασικός όρος της Sega of America για να χτυπήσει τον ανταγωνισμό και το κατάφερε. Η δημιουργία του Sonic και η δωρεάν προσθήκη αυτού του εξαιρετικού τίτλου σε όποιον αγόραζε το Mega Drive το 1991, ήταν ένας πολύ σοβαρός λόγος απόκτησης. Να πούμε δε πως σε συνδυασμό με τα συν έξτρα 7,63 Mhz της CPU  όταν συνδεόταν με το Mega CD, η ταχύτητα στα games απογειωνόταν. Δείτε πχ το Sonic CD και θα το καταλάβετε.

Το blast processing έκανε το θαύμα του και ο Super Mario φαινόταν πλέον αργός. H SEGA με τίτλους όπως οι: Golden Axe, Streets of Rage, Afterburner, Altered Beast, Ghouls n Ghosts, Strider, The Punisher και πολλοί άλλοι, κατάφερε να γυρίσει μια αγορά ολόκληρη πάνω κάτω. Η Sonic Team συνέχισε να αποδίδει καρπούς με τα Sonic games που γινόνταν όλο και καλύτερα και ο Super Mario είχε εκθρονιστεί από Νο 1 αγαπημένη μασκότ. Οι συνεργασίες με την ΕΑ αλλά και 3rd party developers, έφτασαν σε επίπεδο δημιουργίας πρωτόγνωρων τίτλων για τα δεδομένα της εποχής και οι πωλήσεις του Mega Drive στην Αμερική ήταν περισσότερες από αυτές του SNES, έως το 1994. Η gaming βιομηχανία μυρίζει μπαρούτι από το μεγαλύτερο console war όλων των εποχών! Οι ισορροπίες άλλαξαν με την κυκλοφορία σημαντικών SNES τίτλων όπως Donkey Kong, Super Metroid, Killer instinct κ.α. οπότε το Mega Drive έχασε στο παρά πέντε την ευκαιρία να στεφθεί νικητής της 4ης γενιάς κονσολών.

Το 1993 κυκλοφορεί μια νέα μικρότερη εκδοχή, το Mega Drive II το οποίο όπως και το Master System II αλλά και το Mega CD II, κατασκευάστηκαν έχοντας κατά νου τη μείωση του κόστους παραγωγής και ήταν διαθέσιμα με πιο ανταγωνιστικές τιμές. Πραγματικά δεν θα ξεχάσω την ημέρα που αγόρασα το δικό μου! Το 1998 και μόνο για την αμερικάνικη αγορά, κυκλοφορεί το τρίτο μοντέλο ως ακόμα μια πιο οικονομική έκδοση αλλά με μειονεκτήματα όπως ότι δεν μπορεί να συνδεθεί με το Sega CD, το 32X, το Master System Converter αλλά και το Virtua Racing λόγω του SVP chip που υπήρχει μόνο σε αυτό το παιχνίδ. Με τιμή $19,99 όμως λίγο μετά την κυκλοφορία του, είναι κάτι που δεν μπορούσε να αρνηθεί το κοινό.

The Verdict
Το Mega Drive υπολογίζεται ότι πούλησε 42- 47 εκατομμύρια κομμάτια και έβγαλε πάνω από 900 τίτλους. Ήταν ένα πρωτοποριακό μηχάνημα με ακόμα περισσότερες ιδέες κατά την διάρκεια της ζωής του. Mega CD, 32X, Nomad, Multi-Mega, Karaoke kit και modem για online play (μόνο στην Ιαπωνία) και πόσα ακόμα (activator, mouse, infra-red pads, καρέκλα έως και VR helmet- που δεν προχώρησε) έδειξαν στο κοινό την ανάγκη της SEGA για εξέλιξη και νέες ιδέες. Δυστυχώς τα περισσότερα έγιναν βεβιασμένα, με αποτέλεσμα πολλά στρατηγικά λάθη και τη γνωστή κατάληξη στο μέλλον. Όμως στους gamers, έμειναν παρακαταθήκη οι εκατοντάδες ώρες που περάσαν όμορφα με παιχνίδια και αυτά τα παιχνίδια παρέα με την ευγενή κόντρα του SNES, βοήθησαν να παίξουμε κάποια από τα καλύτερα games όλων των εποχών και φυσικά να εξελιχθούν οι επόμενες γενιές video games και να θέσουν νέα standards.

To Mega Drive ήταν μια κονσόλα που όσοι την έζησαν, την νοσταλγούν ως μια γλυκιά ανάμνηση του παιδικού παρελθόντος τους! Δεν είναι τυχαίο πως είναι μια από τις δύο καλύτερες κονσόλες 16-bit, άφησε το δικό της στίγμα στο πάνθεον της ιστορίας του gaming και όσοι δεν την ζήσατε, θα σας παρότρυνα να το κάνετε ακόμα και εν έτη 2022!

Κλείνοντας, οι περισσότεροι +/- 40άρηδες στην  Αμερική, δεν δύνανται να ξεχάσουν την πρώτη επιθετική διαφήμιση του τότε CEO, Tom Kalinske που έλεγε…

SEGA DOES WHAT NINTEDONT! 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*