Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Γεύση από κεράσι: Διάδοχοι

Καλή χρονιά! Σε ποια χρονιά είμαστε, θυμίστε μου. Σε ποια γενιά; Α, ναι σε αυτή με το ένα βηματάκι προς τα εμπρός, σε αυτή που ακόμα βγαίνουν οι ίδιοι τίτλοι στο PS Vita και στο PS3… Εμ, εννοώ στο PS4. Επί τη ευκαιρία, εγώ που έχω αλήθεια το Persona 5; Μισό λεπτάκι να πάω να κοιτάξω...

Εντάξει, μπορεί να είμαστε στην εποχή του Virtual Reality, αλλά ευτυχώς βγαίνουν ακόμα κλασικά δισδιάστατα καλούδια από την Ιαπωνία όπως τα Exist-Archive και Odin Sphere. Και δεν είναι τυχαίο που διάλεξα τα συγκεκριμένα, αφού είναι αγαπημένοι τίτλοι και οι δύο, με το πρώτο να είναι μια πολύ καλή υπενθύμιση από την Tri-Ace, πως πράγματι αυτή είναι η δημιουργός του εξαιρετικού Valkyrie Profile, πριν μας κάνει να το ξεχάσουμε με το Star “kusoge” Ocean 5. Και όσο για το δεύτερο, είναι εκπληκτικό, είναι φανταστικό, αλλά είναι port από το PS2. Είμαι οπαδός της Vanillaware  και του Kamitani και ναι, έκαναν τρομερή δουλειά στο Leifthrasir, όμως το καλύτερο που μπορεί να κάνει σε κάποιον σαν εμένα είναι να μου θυμίσει πόσο μπροστά ήταν το πρωτότυπο. Και δεν ειναι απαραιτήτως κακό αυτό, απλά το déjà vu έχει παραγίνει τελευταία.


Και είναι φανερό γιατί συμβαίνει αυτό. Οι ιαπωνικές εταιρείες, αυτές τουλάχιστον που παρακολουθώ, όπως η Capcom, η Nihon Falcom, και η Square Enix, βγάζουν RPG τέτοια ώστε να ικανοποιήσουν ένα συγκεκριμένο κοινό, εντός της χώρας τους. Αν τώρα, αυτό πουλήσει κάτι και έξω, θετικό θα είναι. Ακόμα και αν γίνει μεγαλύτερη επιτυχία εκτός Ιαπωνίας, βάζω στοίχημα πως το target group δεν αλλάξει, θα συνεχίσουν την ανάπτυξη του τίτλου με γνώμονα τον Ιάπωνα gamer, προσβλέποντας συνεχώς στους ίδιους πελάτες, λόγω της μεγάλης συρρίκνωσης στην αγορά που πιέζει τις εταιρείες να μείνουν σε πιο «σίγουρες» και παραδοσιακές λύσεις. Ας θυμιθούμε συγκριτικά, πόσα πολλά και διαφορετικά RPG είχαμε στη γενιά του PlayStation και πόσα έχουμε τώρα, και η θλίψη δεν θα αργήσει να έρθει. Από εδώ και πέρα θα βλέπουμε τα ίδια πραγματα, είτε μας αρέσουν είτε όχι.

Σχετικά με αυτό, σκέφτομαι πως δεν υπάρχουν πια πολλοί έφηβοι εδώ γύρω που να «παλεύουν» με κάποιο ιαπωνικό ή αμερικάνικο RPG για να καταλάβουν τη διαφορά. Σε αντίθεση με τη γενιά μου, οι περισσότεροι σήμερα απασχολούνται με το LoL και το Hearthstone και με τα ανταγωνιστικά eSports εν γένει. Σαν υπόθεση εργασίας, αν κάποιοι από αυτούς αποφασίσουν να γίνουν σχεδιαστές παιχνιδιών στο μέλλον, οι πηγές έμπνευσης που θα έχουν θα είναι φαντάζομαι πολύ συγκεκριμένες, αν όχι περιορισμένες. Με την ίδια λογική, οι όμοιοί μου, όλοι όσοι μεγάλωσαν με Nintendo, SEGA και Sony, Final Fantasy και Street Fighter, arcades και «δισκέτες», πού είναι και τι στο καλό κάνουν;

Κάπως έτσι, έφτασα κατά τύχη στο Hyper Light Drifter. Μια απάντηση στο ερώτημα «αν έφτιαχνα ένα παιχνίδι, πώς θα ήθελα να ήταν», με στοιχεία από πολλές αγαπημένες σειρές της Nintendo όπως το The Legend of Zelda, και με πολλές αναφορές στις ταινίες του Hideo Miyazaki, ένα εξαιρετικό action RPG ιαπωνικού στιλ φτιαγμένο από Αμερικανούς. Ακόμα και ο τρόπος μετάδοσης της πλοκής είναι τόσο έμμεσος και αμυδρός που κάνει τα Dark Souls να φαίνονται φλύαρα. Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ιαπωνικό χωρίς να είναι, γιατί οι δημιουργοί του Drifter είναι επηρεασμένοι από την ιαπωνική ποπ κουλτούρα, όπως αυτή εκπέμπεται κυρίως μέσω των games και των anime και για αυτό μπόρεσαν να αποτίσουν φόρο τιμής στo retro gaming αλλά ταυτόχρονα να φτιάξουν κάτι που να στέκεται επάξια και μόνο του.

Μια άλλη περίπτωση “διαδοχής” την οποία θέλω να αναφέρω, είναι εκτός του χώρου των video games αλλά εντός του ευρύτερου gaming. Πριν λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η καμπάνια στο Κickstarter του Kingdom Death:Monster σπάζοντας πολλά ρεκόρ. To KDM είναι μια συνεργατική εμπειρία τρόμου, στη μορφή ενός επιτραπέζιου με μινιατούρες, και είναι επηρεασμένο από τα Berserk, το Dark Souls και το Monster Hunter. Φυσικά η ιδέα πίσω από αυτό στηρίζεται σε παιχνίδια ρόλων, όπως το Dungeons & Dragons, και σε παλιά επιτραπέζια όπως το Warhammer Quest, αλλά η αισθητική του κόσμου είναι το γνώριμο ιαπωνικό σκοτεινό στιλ για το οποίο έχω ξαναγράψει στο άρθρο για την οπτική του κόσμου και το sekaikan.

Φαίνεται πως τελικά όλοι εμείς που έχουμε επηρεαστεί από την ιαπωνική κουλτούρα του gaming δεν είμαστε τελείως μόνοι. Κάποιοι αποφάσισαν να πάρουν το μανδύα και το σπαθί του Link και να μας ωθήσουν σε νέες περιπέτειες. Ανεξαρτήτως τι θα γίνει στην βιομηχανία ένθεν κι εκείθεν, ένα RPGάκι θα το βρίσκουμε, είτε σε ηλεκτρονική, είτε σε επιτραπέζια μορφή. 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*