Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Δεινή Σαύρα: Τι στην οργή review γράφουμε μωρέ;

*
Ο Δημήτρης Βασιλάκης αναρωτιέται στο νέο κείμενο της στήλης του Δεινή Σαύρα το πόσο μεγάλο πρόβλημα δημιουργούν και στα reviews οι κυκλοφορίες των patches στα videogames.

Γεια σας. Σας έλειψε η Σαύρα ή προτιμάτε την φρέσκια ανάσα και άποψη νεαρών συντακτών όπως ο άρτι επιστρέψας στο Enternity Ηλίας Παππάς, που είναι κατά πολύ νεαρότερος από μένα; Αν όμως θέλετε ένα αμάλγαμα εμπειρίας και σαχλαμάρας, δύο χαρακτηριστικά που συνδυάζω με χαρακτηριστική άνεση, εδώ είμαστε.


Πέρασα ένα εξαιρετικό καλοκαίρι όπου οι μοναδικές διακοπές ήταν 15 μέρες με δύο παιδιά. Να πάτε να το ζήσετε, μη σας στερήσω τη χαρά της ανακάλυψης. Εξάλλου, εδώ στο τρελάδικο που κατέληξα, δεν με αφήνουν και πολλή ώρα στον υπολογιστή. Σε επίπεδα gaming, όλο και κάτι παίξαμε, αλλά περισσότερο για πλάκα και τα γνωστά δικά μου, racing και αρκετά παιδικά μιας και ξεκίνησε η εκπαίδευση της επόμενης γενιάς gamer Βασιλάκη, με την Μαρκέλλα να είναι ήδη καλύτερη από μένα στα platformers, κάτι όχι δύσκολο μιας και είμαι ελαφρά καλύτερος από ψόφια γάτα.

Όμως, το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη, που έχω ελαφρώς λιγότερη δουλειά από ότι συνήθως, αποφάσισα να διώξω από τη λίστα μερικούς τίτλους (σε επίπεδο achievement) που έχω αφήσει στη μέση. Ένας από αυτούς είναι και το Gravel το οποίο είχα κάνει review. Παίζω λοιπόν και έχω μείνει κομματάκι ηλίθιος που λέμε. Ο τίτλος που βαθμολόγησα τότε με 6 και μάλιστα γενναιόδωρα, είναι πλέον, μετά από (αν έχω μετρήσει καλά) 3 patches, ένας τίτλος που παίρνει με χαρακτηριστική άνεση 7, κάτι που πλάκα-πλάκα αν ίσχυε θα ήταν προσωπικό μου ρεκόρ σε παιχνίδι της Milestone. Το θέμα όμως είναι ότι εκεί που από τη μία πλευρά χάρηκα, από την άλλη προβληματίστηκα. Διότι, αν το πάρουμε κυριολεκτικά και με απόλυτη σημασία των λόγων και των εννοιών, ένας αντικειμενικός παρατηρητής θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι το review που είναι αυτήν τη στιγμή δημοσιευμένο στο Enternity, λέει ΜΕΓΑΛΕΣ ανακρίβειες.

Γράφοντας στο launch για τον τίτλο της Milestone, μίλαγα για θολούρα και μεγάλη πτώση του frame rate όταν χρησιμοποιείς την default κάμερα, αυτήν που βλέπεις το αυτοκίνητο από πίσω. Αν πάτε τώρα να παίξετε το παιχνίδι, θα νομίζετε ότι είμαι τρελός για δέσιμο, μιας και τίποτα από τα παραπάνω δεν υπάρχει πουθενά. Εντάξει, στα loading times, τερματίζεις παιχνίδια στο κινητό, βλέπεις serial στο Netflix, ακόμα και παιδί κάνεις, αλλά ας πούμε ως και το online είναι τώρα, σε έναν όχι και τόσο τρανταχτό τίτλο, πιο πολυπληθές και σταθερό από το launch. Και εδώ ξαφνικά αισθάνομαι -και το βασικότερο είμαι- εκτεθειμένος έναντι των ανθρώπων που με διαβάζουν.

Διότι κύριοι, όταν παλιά έβαζες το δύο και το τρία στο Eragon, ήξερες ότι ή που δεν θα έμπαινε ποτέ κανείς στον κόπο να βάλει patch ή και να έβαζε, σπουδαία τα λάχανα. Αν δε το review ήταν για παιχνίδι της Nintendo, ό,τι και να έγραφες ίσχυε εις τον αιώνα τον άπαντα. Για να μη συζητήσουμε, διότι κάποιοι νέοι δεν τα ξέρετε αυτά, ότι μέχρι μια εποχή τα patches για τις κονσόλες ήταν terra incognita. Και τώρα; Ποιος φταίει για αυτήν την ανωμαλία και δυσλειτουργία του συστήματος ανάλυσης, κριτικής και παρουσίασης ενός τίτλου; Εμείς ή αυτοί; Φυσικά η απάντηση μπορεί να μην είναι απλή, αλλά καταλήγει τελικά να είναι. Το λάθος είναι σαφές ότι σε πολύ μεγαλύτερο κομμάτι αναλογεί στις εταιρείες που πλέον είναι κανόνας να βγάζουν day one μισοτελειωμένα παιχνίδια και να μας υποχρεώνουν να γράψουμε κριτική βάσει αυτών και όχι με τη χρήση μιας μαγικής μπάλας που θα μας πει αν θα δεήσουν να βγάλουν κάποιο patch για να διορθώσουν την όποια σαχλαμάρα.

Θα μου πείτε, εσύ κύριε δεν φέρεις την ευθύνη, αν βγει patch, να βγεις και να το αναφέρεις ή να το προσθέσεις σε review; Πιθανώς, σε έναν ιδεατό κόσμο αυτό να είναι όντως το σωστό και το πρέπον. Μάλιστα προσωπικά το έχω κάνει και γράφοντας έξτρα κομμάτι και καθυστερώντας review (δεν φταίω εγώ κυρ Μάνο μου). Όμως αν σε κάθε παιχνίδι της αγοράς περιμέναμε το κάθε patch και γράφαμε διορθωτικά review, τελικά δεν θα έμενε χρόνος για τα νέα review και σε τελική ανάλυση δουλειά μας είναι η κριτική του παιχνιδιού του day one και όχι patch one, two, three και ούτω καθεξής. Αντιλαμβάνομαι να το κάνουμε για μεγάλους τίτλους ή για κάτι στο οποίο το patch έφερε κοσμογονία, αλλά όχι κύριοι δεν θα πληρώσει το σινάφι μας την τσαπατσοδουλειά των developers και την απληστία των εταιρειών.

Ορίστε, τα είπα και ησύχασα και τελικά τύψεις δεν έχω που άλλαξαν τα πράγματα και το Gravel έγινε καλύτερο, αλλά να πούμε ένα μπράβο στη Milestone που παίζει να είμαι από τους πιο αυστηρούς κριτές της παγκοσμίως. Όσο για το σινάφι μας που έλεγα πιο πάνω, δεν θέλει βοήθεια από τις εταιρείες: και σε τοπικό και σε παγκόσμιο επίπεδο έχει μια μοναδική ικανότητα να γίνεται ρεζίλι. Καλή σεζόν να έχουμε αδέρφια. 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
4 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • RiderSoMysterious
    • Καλή σεζόν θα έχουμε με Forza Horizon και V-Rally που μακάρι να μην πάει άπατο. Ε, και αν πάει, θα το πάρουμε μισοτιμής Black Friday όταν θα το έχουν ψιλοφτιάξει. :p Ψέματα. Πέρσι Forza Motorsport 7 και Project Cars 2 ακόμα τα φτιάχναν. Τελικά όμως τα κατάφεραν. Σχεδόν.

    • Silverblade
    • Πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα για αυτό είναι το No Man's Sky. 2 χρόνια μετά το release είναι άλλο παιχνίδι και, αν και παραμένουν κάποια προβλήματα, είναι σίγουρο ότι οποιοδήποτε review εκείνης της περιόδου ήταν κάπως αντικειμενικό, σήμερα είναι ανακριβές. Μιλάμε όμως για 2 χρόνια. Πόσο πρέπει να περιμένει ένας reviewer; Το λογικό είναι, για μένα, να λαμβάνει κανείς υπόψη τα patches ως την κατάθεση του review. Από κει και πέρα είναι θέμα του developer. Ούτε κρυστάλλινη σφαίρα διαθέτουμε, ούτε είναι δυνατόν να κάνουμε εσαεί update στα reviews μας επειδή η κάθε Milestone έβγαλε ημιτελή τίτλο ή η κάθε Hello Games ήταν υπερβολικά φιλόδοξη.

    • Talk Show Host
    • Ευχαριστώ για το κοπλιμάν αδερφέ. Είμαι τόσο νέος που δεν πάει λέμε.

      Όσο για το θέμα που θίγεις, τι εναλλακτική έχουμε για την κριτική πιστεύεις; Πολλές φορές η κριτική γίνεται χωρίς το day 1 patch που λύνει τα προβλήματα που θα βιώσει ο χρήστης, αλλά όχι τα δικά σου στο review copy. Lol.

*