Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Απορίες στους 40 βαθμούς

*
Στο σημερινό Κόψε-Ράψε, ο Λεωνίδας Μαστέλλος αναρωτιέται τι πρέπει να κάνει μια εταιρεία εκτός των τριών κλασικών, για να κυκλοφορήσει νέα κονσόλα.

Έχουν πιάσει για τα καλά οι ζέστες, οπότε ας το πάμε χαλαρά. Εκεί που καθόμουν τις προάλλες μου γεννήθηκε η εξής απορία: Τι θα χρειαζόταν να γίνει για να καταφέρει μια άλλη εταιρεία, εκτός από τις 3 παραδοσιακές, να κυκλοφορήσει τη δική της κονσόλα; Να την κυκλοφορήσει και, φυσικά, να διεκδικήσει ικανό μερίδιο της αγοράς για να θεωρηθεί μετά από καιρό αξιόλογη δύναμη;


Ας αφήσουμε το προφανές. Φυσικά και θα χρειαστεί πολλά λεφτά, αλλά αυτό το ξέρουμε. Ας πούμε ότι μιλάμε για μια γνωστή, μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας, που αποφασίζει να ασχοληθεί με τον χώρο που μας ενδιαφέρει. Οπότε λεφτά υπάρχουν.

Τι άλλο χρειάζεται; Ρωτάω γιατί κρίνοντας από τον εαυτό μου, δύσκολα θα εμπιστευόμουν, στην αρχή τουλάχιστον, μια εταιρεία που δοκιμάζει την τύχη της κυκλοφορώντας μια νέα κονσόλα. Σκεφτείτε το. Πόσο εύκολα θα επενδύατε σε μια νέα κονσόλα που δεν προέρχεται από Sony, Microsoft, Nintendo; Νομίζω καθόλου εύκολα. Ακόμα και αν ανακοίνωνε σημαντικές συνεργασίες, ακόμα και αν το μηχάνημα ήταν πανίσχυρο, η δυσπιστία θα υπήρχε, κυρίως γιατί όλοι τείνουμε στα σίγουρα όταν πρόκειται για αγορά.

Πώς θα μπορούσε λοιπόν μια εταιρεία να πείσει; Οι συνεργασίες που ανέφερα προηγουμένως σίγουρα θα βοηθούσαν, ειδικά αν συνοδεύονταν από αποκλειστικότητες και αν αυτές οι αποκλειστικότητες αφορούσαν μεγάλα ονόματα. Όμως για να γίνει αυτό, η εταιρεία (μπορείτε να προτείνετε όνομα στα σχόλια, αν θέλετε) θα πρέπει να πείσει πρώτα τις ομάδες ανάπτυξης και φυσικά τους publishers. Να τους πείσει για το σχέδιό της, να αποδείξει ότι ήρθε για να μείνει, ότι θα υποστηρίξει τους ίδιους αλλά και το μηχάνημά της. Εννοείται έπειτα πρέπει να ρίξει λεφτά σε επιθετική διαφήμιση, να γίνει γνωστή στον χώρο, να τραβήξει τα βλέμματα των gamers, μήπως και καταφέρει τελικά να τους κάνει να συζητούν μεταξύ τους για αυτήν, να την προωθούν μόνοι τους στους φίλους τους. Άλλωστε, ένας λόγος επιλογής μιας κονσόλας έναντι κάποιας άλλης (μέχρι τουλάχιστον να αφήσουμε πίσω μας πλήρως τα κολλήματα περί cross-play) είναι το τι έχει επιλέξει το στενό μας περιβάλλον.

Τι άλλο θα μπορούσε να κάνει; Μια ιδιαίτερη κονσόλα για να χτυπήσει τη στρατηγική της Nintendo ή ένα πιο κλασικό, πανίσχυρο σύστημα, για να χτυπήσει τις άλλες δύο;

Κρίνοντας από την ιστορία, το όλο εγχείρημα δεν είναι και πολύ εύκολο. Νομίζω τελευταία επιτυχημένη προσπάθεια ήταν αυτή της Microsoft όταν κυκλοφόρησε το πρώτο Xbox και μπήκε δυνατά στον χώρο των videogames. Αυτό βέβαια έγινε πριν από 20 χρόνια και κάποιοι μπορεί μάλιστα να υποστηρίξουν ότι δεν είναι και τόσο επιτυχημένη, μιας και δεν έχει καταφέρει να εκθρονίσει το PlayStation. Εννοείται όμως ότι η Microsoft, όποια και αν είναι η πορεία της κονσόλας της, έχει καταφέρει το ζητούμενο της άσκησης μας. Να μπει στον χώρο και να θεωρείται δεδομένη δύναμη.

Θα μπορούσε π.χ. η Google, η Apple ή δεν ξέρω ποιος άλλος να κάνει κάτι ανάλογο στην εποχή μας; Ή οι τρεις θα συνεχίσουν να κυριαρχούν χωρίς άγχος; 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • joehok
    • Εύκολη ερώτηση εύκολη απάντηση...... λεφτά και σοβαρό καθαρό και έξυπνο πλάνο τη σωστή χρονική στιγμή........ τρανταχτό παράδειγμα η Σόνυ....δεν είναι μόνο τι έκανε και πως το έκανε αλλά και πότε ακριβώς το έκανε.

*