Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Εκεί ψηλά στα σύννεφα

*
Στο σημερινό Κόψε-Ράψε, ο Λεωνίδας Μαστέλλος ασχολείται ξανά με το Google Stadia για το οποίο επικρατεί τον τελευταίο καιρό απογοήτευση.

Πριν από κάμποσο καιρό είχα εκφράσει τον ενθουσιασμό μου για το Google Stadia, την υπηρεσία cloud gaming της Google. Ο ενθουσιασμός μου στηριζόταν κυρίως στη γενικότερη ιδέα και όχι στη συγκεκριμένη υλοποίηση. Τότε έκλεινα το άρθρο λέγοντας «Καιρό είχαμε να ακούσουμε για κάτι τόσο συναρπαστικό και νέο. Ακόμη και αν το εγχείρημα αποδειχθεί αποτυχία, είναι θετικό που κάποιοι συνεχίζουν να προσπαθούν για κάτι καινούργιο. Έστω και αν μιλάμε για μια εταιρεία που παραδοσιακά δεν με πείθει αυτόματα, δεν έχει κερδίσει την απόλυτη εμπιστοσύνη μου», μη γνωρίζοντας ότι αυτή η φράση θα είχε μεγαλύτερη σημασία από ολόκληρο το κείμενο. Οι σχετικά πρόσφατες εξελίξεις, με την Google να κλείνει τον Φεβρουάριο τα εσωτερικά στούντιο και κόσμος να αποχωρεί όπως όπως, δείχνουν ότι είχα δίκιο που ένιωθα δυσπιστία προς το πρόσωπο της εταιρείας.


Παρά την προσπάθεια της τελευταίας να δημιουργήσει μια θετική εικόνα λέγοντας ότι τα πράγματα εξακολουθούν να είναι καλά και ότι το πρόγραμμα των κυκλοφοριών θα συνεχίσει να αυξάνεται το 2021, δύσκολα πείθεται κανείς. Η Google ξεκίνησε δυναμικά, έκανε τις απαραίτητες παρουσιάσεις αλλά και θόρυβο γύρω από την ιδέα του cloud gaming και κυρίως δημιούργησε προσδοκίες σε όλους ότι κάτι καλό θα βγει από όλο αυτό το εγχείρημα. Η κακή εκκίνηση της υπηρεσίας, ο μέτριος αρχικός κατάλογος παιχνιδιών, οι ελλείψεις σε λειτουργίες και δυνατότητες που διαφήμιζε τότε, όλα συνέβαλαν στη δημιουργία γκρίζων σύννεφων πάνω από τη νέα υπηρεσία. Τα στατιστικά μπορεί να αναφέρουν 3,2 εκατομμύρια λήψεις της εφαρμογής σε mobile, αλλά η αίσθηση που έχει δημιουργηθεί είναι πιο δυσοίωνη, αφήστε που τα downloads δεν μεταφράζονται αυτόματα σε συνδρομές.

Το κλείσιμο των εσωτερικών στούντιο είναι για μένα πολύ σημαντικό λάθος. Ναι συμφωνώ με τον Phil Harrison, η ανάπτυξη παιχνιδιών είναι μια πανάκριβη διαδικασία, αλλά οι αποκλειστικές δημιουργίες είναι αυτές που δίνουν χαρακτήρα σε μια πλατφόρμα, είναι αυτές που πείθουν τους gamers να γίνουν πελάτες, είναι αυτές που δημιουργούν αφοσίωση και «κλειδώνουν» τους χρήστες στο ένα ή το άλλο στρατόπεδο. Χωρίς δικούς του τίτλους, το Stadia δεν μπορεί να πείσει. Μετατρέπεται σε ένα περίπλοκο game store με πλεονεκτήματα που λίγοι μπορούν να απολαύσουν χωρίς προβλήματα. Άλλωστε, γιατί να παίξει κανείς έναν τίτλο μέσω cloud, όταν μπορεί να τον απολαύσει σε μια συμβατική κονσόλα, χωρίς το άγχος των τεχνικών περιορισμών που επιβάλλουν τα σημερινά δίκτυα;

Εννοείται ότι όλα μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο, αλλά υπάρχει καπνός εκεί στο Stadia, άρα κάπου παίζει και φωτιά. Παρά την όποια απογοήτευση, εξακολουθώ να πιστεύω ότι το cloud gaming μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους στο μέλλον. Εξακολουθεί να μου αρέσει η ιδέα του απελευθερωμένου gaming, αυτού που δεν χρειάζεται συγκεκριμένο μηχάνημα για να το απολαύσει κανείς. Και εξακολουθώ να πιστεύω ότι είμαστε ακόμα μακριά από αυτήν την κατάσταση. Τουλάχιστον έχουν μπει στο χορό κι άλλες εταιρείες και ίσως αυτές να τα πάνε καλύτερα. Ίσως πάλι να μας κάνει τελικά έκπληξη και η Google.

Η γενικότερη φάση είναι περίεργη, αλλά σίγουρα έχει το ενδιαφέρον της. 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*