Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Επανάσταση ή VRάστα κι άστα;

Υποθέτω ότι είναι συναρπαστικό. Να ζεις μια εμπειρία πρωτόγνωρη, μια εμπειρία τελείως διαφορετική απ’ ό,τι έχεις συνηθίσει μέχρι τώρα. Υποθέτω γιατί δεν είχα την τύχη να δοκιμάσω κάποια από τις λύσεις VR, αλλά ακόμα και από μακριά μπορώ να έχω ορισμένες επιφυλάξεις για τις νέες προτάσεις. Η αγορά κοιτάζει σίγουρα με ενδιαφέρον την κίνηση του VR και η Sony ίσως να έχει την ευκαιρία να φέρει την τεχνολογία σε περισσότερα σπίτια απ’ ό,τι οι ανταγωνιστές της. Λίγο η χαμηλότερη τιμή, λίγο η επιτυχία του PS4, οι περισσότεροι μπορούν να συγχωρέσουν τη χαμηλότερη ισχύ του συστήματος (και άρα να αποφασίσουν να το δοκιμάσουν).

Όμως, τίποτα δεν διασφαλίζει ότι η τρέλα του VR δεν είναι ακριβώς αυτό. Μια ακόμα τρέλα που, όπως και με το 3D πριν λίγα χρόνια, όλοι ασχολήθηκαν και τελικά το ξεπέρασαν. Ή ένα ακόμα Kinect που δείχνει εντυπωσιακό στη σκηνή μιας Ε3, αλλά στο σπίτι η εμπειρία είναι το λιγότερο προβληματική.


Πάρτε μια ανάσα και ρίξτε μια προσεκτική ματιά στα περιεχόμενα του πακέτου της Sony για το VR. Παρατηρείτε το πρόβλημα; Μα, καλά, πόσα καλώδια πρέπει να συνδέσει κανείς για να παίξει, πόσα καλώδια πρέπει να κρέμονται γύρω του για να απολαύσει την εικονική πραγματικότητα; Και αν τα γυαλιά 3D ήταν κουραστικά, φανταστείτε πόσο κουραστική μπορεί να γίνει μια ολόκληρη κάσκα, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε και την εικόνα που προβάλλεται μπροστά στα μάτια του χρήστη. Το τελευταίο είναι αρκετά σημαντικό. Ήδη γνωρίζουμε ότι αν οι τίτλοι δεν πιάνουν συγκεκριμένα frame rates, η εμπειρία του VR καταντάει (κυριολεκτικά)…εμετική. Και επειδή όλοι γνωρίζουμε πόσο εύκολο είναι να αποτύχει κανείς στο στόχο του frame rate, το πρόβλημα μπορεί να αποτελέσει πραγματικό εμπόδιο στην ανάπτυξη και την επιτυχία της τεχνολογίας.

Φυσικά και δέχομαι ότι πρόκειται για προσπάθεια πρώτης γενιάς και ότι τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρρυντικά. Όμως πρόκειται για ένα αρκετά ακριβό πείραμα, πολύ πιο ακριβό από το πείραμα του Kinect ή ακόμα και του Wii. Επίσης, διάφοροι του χώρου έχουν δηλώσει ότι επειδή πρόκειται για καινούρια τεχνολογία, ο κύκλος ζωής ενός συστήματος είναι μάλλον άγνωστος. Οι εξελίξεις τρέχουν ραγδαία και οι βελτιώσεις έρχονται πολύ γρήγορα. Έτσι το σύστημα των 400 και πλέον ευρώ μπορεί πολύ σύντομα να καταντήσει απαρχαιωμένο, αναγκάζοντας τους χρήστες να δώσουν πάλι χρήματα για το νέο και καλύτερο VR. Αλήθεια πόσοι από αυτούς θα νιώσουν απογοήτευση όταν η όποια εταιρεία τους ζητήσει να αλλάξουν το σύστημα που αγόρασαν πριν από π.χ. 1 χρόνο; Και πόσοι από αυτούς θα πειστούν να το κάνουν;

Αλλά φυσικά όλα εξαρτώνται από την εμπειρία. Η ιστορία έχει δείξει ότι το κόστος παίζει δευτερεύοντα ρόλο όταν το προσφερόμενο προϊόν καλύπτει τις προσδοκίες των αγοραστών. Το VR καλείται να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας, αλλά έχει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε στις παρουσιάσεις του 3DS η Nintendo, μιας και είναι μάλλον δύσκολο να δει και να νιώσει ένας τρίτος την εμπειρία που προσφέρεται.

Σίγουρα είναι ενδιαφέρον το όλο ζήτημα του VR, σίγουρα θα προσπαθήσω να το δοκιμάσω, αλλά είναι αρκετό αυτό το ενδιαφέρον για να μετατρέψει ένα πείραμα/τρέλα σε κάτι καθιερωμένο;

Θα δούμε.

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*