Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Κόψε-Ράψε: Πυρήνες της φωτιάς;

Ο κόσμος δεν μπορεί να κρύψει τη χαρά του. Η Sony ακολουθεί τις κινήσεις της Microsoft και δίνει στους developers έναν ακόμα πυρήνα του επεξεργαστή του PS4. Αυτομάτως όλοι φανταζόμαστε αλματώδη βελτίωση στους τίτλους που θα κυκλοφορήσουν στο μέλλον, ελπίζοντας ότι η τρέχουσα γενιά θα δικαιολογήσει επιτέλους την ύπαρξή της. Φυσικά δεν πρόκειται να ασχοληθώ με το τεχνικό κομμάτι της εξέλιξης. Ούτε με το νόμο Amdahl που περιγράφει πόση απόδοση μπορεί να κερδίσει κανείς σε θεωρητικό επίπεδο με την προσθήκη επιπλέον πυρήνων, ούτε με πιο περίπλοκες διεργασίες που αφορούν τους ίδιους τους προγραμματιστές και ίσως μόνο αυτούς.

Η αίσθησή μου είναι ότι, ναι, η ύπαρξη του επιπλέον πυρήνα θα δώσει μια βοήθεια στους προγραμματιστές, καθώς θα μπορούν να απασχολούν τη CPU περισσότερο, όμως στην ουσία το κέρδος για εμάς τους απλούς gamers θα είναι μάλλον αμελητέο. Και αυτό γιατί τα ήδη υπάρχοντα games δεν πρόκειται να επωφεληθούν από αυτήν την εξέλιξη, μιας και δεν έχουν σχεδιαστεί ανάλογα, εκτός κι αν κυκλοφορήσει κάποιο patch. Και όλοι γνωρίζουμε τους κινδύνους που κρύβει ένα patch στις ημέρες μας. Επομένως, οι ομάδες ανάπτυξης δεν πρόκειται να πάρουν εύκολα ένα τέτοιο ρίσκο, ειδικά αν το κέρδος είναι αμελητέο.

Φυσικά οι νέοι τίτλοι αποτελούν διαφορετική περίπτωση. Μπορούν να σχεδιαστούν από την αρχή για να εκμεταλλεύονται τον επιπλέον πυρήνα και ίσως να δούμε περιπτώσεις όπου η βελτίωση θα είναι οφθαλμοφανής. Η αλήθεια όμως είναι ότι οι developers δύσκολα θα ασχοληθούν σοβαρά με τη νέα δυνατότητα. Πρώτον γιατί ο πυρήνας δεν θα είναι πλήρως δικός τους (θα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται και από το σύστημα) και δεύτερον γιατί θέλουν να αποφύγουν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από την υπέρμετρη εξειδίκευση του κώδικα, ειδικά όταν μιλάμε για multiplatform τίτλους. Σε τέτοιου είδους τίτλους, οι δημιουργοί προσπαθούν να πετύχουν ένα είδος ομοιομορφίας, περιορίζοντας ως ένα βαθμό τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εκάστοτε μηχανήματος. Λίγο γιατί είναι πιο εύκολο έτσι και λίγο γιατί δεν θέλουν να δυσαρεστήσουν κανέναν, οι developers στοχεύουν σε πανομοιότυπες εκδόσεις και η ύπαρξη ενός επιπλέον πυρήνα τους απομακρύνει από το στόχο τους. Θα μου πείτε ότι στο Xbox One βλέπουμε κάποιες διαφορές μετά την απελευθέρωση του δικού του πυρήνα, όμως αρκεί να σας θυμίσω τη γκρίνια που υπήρχε για τις χαμηλότερες αναλύσεις ή τα κακά frame rate των πρώτων του κυκλοφοριών. Η ανάγκη για αξιοποίηση της επιπλέον υπολογιστικής δύναμης ήταν μάλλον επιτακτική, μόνο και μόνο για να κλείσει το κενό που υπήρχε με τον ανταγωνιστή του.

Το PS4 παίζει εκ του ασφαλούς. Τουλάχιστον μέχρι τώρα. Οι κοινοί τίτλοι εμφανίζονται συνήθως βελτιωμένοι σε σχέση με αυτούς του Xbox One και η ύπαρξη του επιπλέον πυρήνα απλώς θα δώσει την ευκαιρία να αυξηθεί αυτή η απόσταση μεταξύ των μηχανημάτων. Αξίζει ο έξτρα κόπος; Για την ώρα μάλλον όχι. Τι θα γίνει όμως με τους first party developers; Εδώ τα πράγματα μπορεί να διαφοροποιηθούν. Εξ ορισμού είναι οι πιο εντυπωσιακές παραγωγές (όταν μιλάμε για τίτλους ΑΑΑ) και σίγουρα οι ομάδες ανάπτυξης θα χαίρονται μεγαλύτερης υποστήριξης από τη μαμά Sony και άρα θα μπορούν να εκμεταλλευτούν πυρήνες και ό,τι άλλο πολύ εύκολα. Και σε έναν ιδανικό κόσμο, αυτό θα γίνει πολύ γρήγορα.

Όμως αλήθεια, ο πυρήνας τους έφταιγε για την έλλειψη νέων τίτλων και την επιμονή σε ανακυκλωμένες παλαιότερες παραγωγές;

Δεν νομίζω.

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
13 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Sony

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • PS4
    • 3+ pegi 3+
      • 8.9 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (104)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://gr.playstation.com/ps4/ FOLLOWERS 379 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Nicholas
    • Καλά όλ' αυτά, όμως στους αποκλειστικούς τίτλους της Sony, εκεί θα φανεί ακομα μεγαλύτερη διαφορά και τελικά εκεί είναι η ουσία της απόκτησης ή όχι μιας κονσόλας. Φαντάσου για παράδειγμα το Uncharted 5.

    • Lonas
    • Δεν έχεις άδικο, αλλά πόσους first party θα δούμε; Τουλάχιστον με τους ρυθμούς που κινούνται μέχρι τώρα, μάλλον ελάχιστους. Και ποιο Uncharted 5 (από όσο ξέρω δεν θα υπάρξει επόμενο, τουλάχιστον από τη Naughty), εδώ το 4 και πρέπει να περιμένουμε κοντα 4 μήνες για να το δούμε. Η ίδια η Naughty Dog κάπου δήλωσε ότι σε αυτήν τη γενιά προλαβαίνει έναν ακόμα νέο τίτλο... Οπότε καταλαβαίνεις

    • korko
    • κλείνεις πολύ ωραία δείχνοντας για εμένα το πραγματικό πρόβλημα της νέας γενιάς που δεν είναι η δύναμη(γιατί απλά δεν μπορεί να αλλάξει ιδιαίτερα αφού έχουν βγει οι κονσόλες) αλλά την έλλειψη παιχνιδιών(μεγάλους ΑΑΑ τίτλους από indie μπουχτίσαμε) και το σκεπτικό των εταιρειών που δεν δείχνει να αποδέχεται αυτό που ζητάμε.περισσότερα παιχνίδια.

    • Nicholas
    • Η έλλειψη παιχνιδιών είναι το μεγαλύτερο ζήτημα, αλλά από την άλλη σκέψου, όλες τις εταιρίες τις νοιάζει το κέρδος και μόνο το κέρδος, με τα λιγότερα δυνατά έξοδα (αν ήταν δυνατόν με μηδενικά έξοδα), από την στιγμή λοιπόν που η Sony με το playstation 4 συνεχίζει να πουλάει, ακόμα κι' έτσι χωρίς ΑΑΑ τίτλους, γιατί να νοιαστεί; Γιατί να μπει στον κόπο και τα έξοδα για να φτιάξει καινούργιους ΑΑΑ τίτλους;
      Εξακολουθούν να πουλάνε σου λέει τα παλιά remastered παιχνίδια; Ε, δώσε μέχρι τελικής πτώσεως.
      Αυτή είναι η λογική τους.

    • lovesfool
    • To remastered του Dead Island θα χρησιμοποιεί τον επιπλέον πυρήνα; Η επανέκδοση του Daemon Souls;

      Νομίζω ήρθε η ώρα για επανακυκλοφορία του Knack Remasted Redux Definitive Edition για να δούμε τις πραγματικές δυνατότητες της τρέχουσας γενιάς και του PS4.

      Κατά τα άλλα, μπλέξαμε με τα μπλιμπλιμπλίκια και τα κοκοκόψαρα και ξεχάσαμε το περιεχόμενο.

    • Alias
    • Μα γιατι ρε παιδια κοροιδευετε? Εχετε να δειτε ενα 1080p60fps ακατεβατο στους remastered τιτλους, θα δειτε το Resident Evil 4 με τη δυναμη του 7ου πυρηνα και δε θα πιστευτε τα ματια σας :-Ρ
      Ε μα δε σε αφηνουν και να αγιασεις πια. Αυτη η γενια παει να ονομαστει η γενια των τεσσαρων νεων τιτλων και αυτοι μας μιλανε για πυρηνες και 0.005 % καλυτερες νεες επιδοσεις...

    • Pirederas
    • Δεν καταλαβαίνω όσους λέτε ότι οι νέες κονσόλες ''δεν έχουν παιχνίδια''. Κοιτάξτε την λίστα των παιχνιδιών που έχουν κυκλοφορήσει:

      PS4: http://www.metacritic.com/browse/games/release-date/available/ps4/metascore

      Xbox One: http://www.metacritic.com/browse/games/release-date/available/xboxone/metascore

      Δηλαδή αν δεν έχουν οι κονσόλες παιχνίδια (προφανώς τα ΑΑΑ), τότε ποιός έχει? Το Steam? Μα αφού εκεί είναι τα ίδια (με ελάχιστες εξαιρέσεις) ΑΑΑ παιχνίδια που ''δεν'' υπάρχουν στις κονσόλες, και τα αμαρτωλά και σιχαμερά indies! Ίσως οι κονσόλες (και κατ' επέκταση το Steam) να μην έχουν τα παιχνίδια που θα θέλατε ή ονειρευόσασταν, ή δεν σας αρέσουν τα remasters και τα indies, κάτι που είναι σεβαστό, αλλά αυτό διαφέρει από το ''έχουν έλλειψη παιχνιδιών''. Για την ακρίβεια, ήδη έχουν υπερβολικά πολλά παιχνίδια για τα 2 γεμάτα χρόνια της νέας γενιάς. Καλώς ή κακώς, τα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν μέχρι σήμερα είναι αυτά που ήθελαν/μπορούσαν να φτιάξουν οι δημιουργοί τους, αλλιώς θα είχαν φτιάξει άλλα πράγματα.

      Και μην ελπίζετε ότι τα ΑΑΑ games του χρόνου ή του παραχρόνου θα έρχονται κατά ριπάς. Το υψηλότατο κόστος ανάπτυξης ενός ΑΑΑ παιχνιδιού (μην μου πείτε ότι θέλετε ΑΑΑ game με γραφικά εποχής PS2) και ο αδυσώπητος ανταγωνισμός οδηγούν σε ένα πράγμα: λιγότερα ΑΑΑ παιχνίδια. Αυτό είναι και καλό αλλά και κακό, για ευνότους λόγους. Αν στην προηγούμενη γενιά έγινε τριλογία ακόμα και το χειρότερο παιχνίδι, στην νέα γενιά ξεχάστε το. Λίγα και καλά. Εγώ τουλάχιστον έτσι το βλέπω να γίνεται.

    • Alias
    • Κοιταξε Pirederas, οταν λεμε οι νεες κονσολες δεν εχουν παιχνιδια εννοουμε τιτλους που βγαινουν μονο στη νεα γενια. Τα remasters εννοειται δεν τα μετραμε. Ουτε τα cross generation οπως Metal Gear V, Dragon Age Inquisition, Tomb Raider 2, Shadow of Mordor και λοιπα πολυ απλα γιατι βγαινουν και στις last gen κονσολες. Οι διαφορες δεν δικαιολογουν αγορα νεας κονσολας και ουτε ειναι και τοσο δραματικες.
      Τα indies καλα χρυσα αλλα δε θα παρει κανεις κονσολα μονο για αυτα.
      Οταν λεμε νεα παιχνιδια εννοουμε παιχνιδια που βγαινουν ΜΟΝΟ στις κονσολες νεας γενιας, παιχνιδια που δε θα τα βρεις αλλου, δεν διαννοεισαι να χασεις και αν θελεις να τα παιξεις η αγορα κονσολας νεας γενιας ειναι μονοδρομος.
      Και τετοια παιχνιδια στις λιστες εγω μετραω 3-5. Οι λογοι που δεν βγαινουν μπορει να ειναι πολλοι, αλλα στη τελικη ειναι προβλημα των εταιριων, οχι δικο μας. Εμεις για να επενδυσουμε θελουμε να δουμε βιβλιοθηκη.

    • Pirederas
    • Αγαπητέ Alias, εσένα σε νοιάζει να παίζεις τα παιχνίδια που σου αρέσουν και σε ευχαριστούν, ή παιχνίδια που απλά είναι next-gen only? Αν σ' αρέσει κάποιο παιχνίδι, θα κάτσεις να δεις αν είναι cross-gen, remaster, indie, και πάει λέγοντας? Τέλος πάντων, εγώ δεν σου λέω πάρε αυτό και μην πάρεις τα άλλα, αλλά πρέπει ο κόσμος να ξανασκεφτεί κάποια πράγματα. Εγώ π.χ. που θέλω να πάρω το PS4, δεν θα το πάρω για να παίζω Uncharted 4 και μόνο. Θα το πάρω για να παίξω τα παιχνίδια που θέλω, κι ας είναι cross-gen, remaster, indie, ή ακόμα και cross-buy. Ένα καλό παιχνίδι είναι πάντα ένα καλό παιχνίδι, ασχέτως πλατφόρμας ή ηλικίας.

      Εγώ θα ήθελα κάποια από τα cross-gen/remastered games που βγήκαν στο μεταίχμιο μεταξύ προηγούμενης και νέας γενιάς (The Last of Us, Tomb Raider, Destiny, MGS V The Phantom Pain, Watch Dogs, κλπ) να είναι next-gen only για να μπει δυνατά η νέα γενιά, αλλά υπάρχει οικονομικό πρόβλημα στον κόσμο και το hobby μας κοστίζει στις εταιρίες που φοβόντουσαν να πάρουν μεγάλα ρίσκα.

    • Naked Snake
    • Έχω την εντύπωση πως το πρόβλημα αυτής της γενιάς είναι βαθιά συστημικό,και έγκειται πολύ περισσότερο στην λογική και τις παθογένειες της ελεύθερης αγοράς και της κίνησης κεφαλαίου.Παρότι το σκεπτικό του Nicholas είναι σωστό,δεν δικαιολογεί σε καμμία περίπτωση την λειψυδρία σε ΑΑΑ τίτλους.Δηλαδή και σύμφωνα με αυτήν την λογική θα έπρεπε να είναι οι πωλήσεις hardware στα τάρταρα για να αναμένουμε ποιοτικούς ΑΑΑ τίτλους?Αν είναι έτσι,τότε πραγματικά είμαστε βαθιά και ανεπίστρεπτα παγιδευμένοι σε εταιρικές λογικές που δεν θα έπρεπε καν να συζητάμε ως gamers που δαπανούν το μερίδιο τους - που πολλοί το καταναλώνουμε στο gaming κάνοντας μεγάλες θυσίες - στην οικιακή τους ψυχαγωγία.

      Εδώ και κάποιο καιρό για όσους έχουνε ασχοληθεί με τα ψιλά γράμματα της gaming ειδησεογραφίας,γίνεται ένα μεγάλο άνοιγμα στο mobile gaming απο εταιρίες που παραδοσιακά επενδύανε στο αντίστοιχο console.Τα αποτελέσματα είναι τρομακτικά κερδοφόρα για της εταιρίες,και το δε κόστος παραγωγής πολύ χαμηλότερο απο αυτό ενός ΑΑΑ τίτλου που σωστά αναφέρει ο Pirederas.Αυτό όμως δεν σημαίνει - και εδώ διαφωνώ με τον Piredera - ότι το μέλλον του console gaming συνεπάγεται λίγους και ποιοτικούς τίτλους.Μάλλον αυτή η σμίκρυνση σταδιακά της βιομηχανίας,θα έχει ως επόμενο και την βαθμιαία απομάκρυνση σε βάθος χρόνου και του εκάστοτε studio που θα βλέπει τους ανταγωνιστές του να βγάζουν τα τριπλά,και με το μισο κόστος.

      Όταν υπάρχει μια Mixi,που βγάζει απο ένα Monster Strike 1.5 δις δολλάρια ετησίως(!!!),με κυριολεκτικά μηδενικό κόστος μπροστά στην υπεραξία που παράγει το εν λόγω προϊόν,τότε εσείς ποιο πιστεύετε ότι είναι το μέλλον του console gaming,όταν λ.χ. η Κonami περιμένει να κάνει το Phantom Pain 1 εκ. πωλήσεις στην βδομάδα για να πει ότι έκανε μερική απόσβεση?

      Προσωπικά πιστεύω ότι μετά απο αρκετά χρόνια και σε συνδυασμό με την κρίση του '08 που έφερε κοσμοιστορικές αλλαγές στον τομέα της αγοράς και ισοπέδωσε μεγάλο κομμάτι της εν ριπή οφθαλμού,βρισκόμαστε σε μεταβατικό στάδιο για το μέλλον του console gaming.Ένα console gaming που είτε θα μετασχηματιστεί για να μπορέσει να επιβιώσει στον ανταγωνισμό,είτε θα περάσει σιγά σιγά στο παρασκήνιο.Γι'αυτό και εν τέλει,το fact των υψηλών πψλήσεων σε next gen hardware δεν επιδέχεται μίας και μόνο ανάγνωσης,αλλά πολλών.

    • periklis
    • ΕΓΩ ΕΠΙΜΈΝΩ....μερικοι εδω μέσα νομίζουν οτι επρεπε να υπάρχουν 1000 παιχνιδια και να τα εχουν ολα!
      σοβαρευτειτε....
      μια χαρά παιχνιδια βγαίνουν απλα οι απλοί gamers δεν εχουν τη δυναμη να τα στηριξουν ολα για αυτο και στηρίζονται σε δοκιμασμένους τιτλους αθλητικους κυρίως.
      Ομως υπάρχει μεγάλη γκάμα παιχνιδιών και ειναι σιγουρο πως πολλά αρκετοι απο εμάς δε θα μπορέσουμε η προλάβουμε να τα παιξουμε....αυτη ειναι η γνωμη μου. Λαθος η σωστή αυτη ειναι......

    • Alias
    • Pirederas γιατι παιρνει καποιος νεα κονσολα? Για να παιξει παιχνιδια που δεν βγαινουν στην παλια που ειχε. Απλα πραγματα. Παιχνιδια που βγαινουν και στο x360 θα τα παρω εκει, δε θα δωσω 400 ευρω να τα παιξω σε λιγο καλυτερη αναλυση. Για να παρω νεα κονσολα πρεπει να βγουν νεοι τιτλοι αποκλειστικοι σε αυτες που αξιοποιουν τη δυναμη τους. Πραγματικα δεν καταλαβαινω γιατι δεν ειστε πιο απαιτητικοι με τα προιοντα που χρυσοπληρωνετε. 400 ευρω δινετε για να σου δωσει 4 τιτλους? 1000 τιτλους λεει ο periklis ειρωνικα. Ας βγουνε 10 πρωτα να πιασουμε το διψηφιο και βλεπουμε

    • bill_dep
    • Σοβαρα ρε παιδια, εσεις εχετε παιξει ΟΛΑ τα new gen παιχνιδια και σας πειραζουν τα remasters (που προσωπικα λατρευω και τα εχω παιξει ολα) η μηπως νομιζετε πως μενουν πισω καποια αλλα για να βγουν αυτα; Οσο για το cross gen, νομιζει κανεις πως αν γινοταν τα παιχνιδια του 3 να παιζουν στο 2 δεν θα το ειχαν κανει απο παλια sony, ms, ninti ; Απλα ηταν τεραστια η διαφορα δυναμης και δεν εγινε.. Τωρα που δεν ειναι και τοσο τεραστια το κανουν. Δεν αντεχω αλλο ρατσισμο ρε παιδια με τα remaster.. Εχει κουρασει.... Καλα η τελευταια παραγραφος.. κακογουστη...

*