Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Μουσική δωματίου: Διαόλια IV

*
Στο νέο κείμενο της στήλης "Μουσική δωματίου" σχολιάζουμε το αν αξίζει ο ξεσηκωμός των fans για το Diablo IV, βάσει αυτών που μας έχει δείξει μέχρι σήμερα η Blizzard.

Μερικές φορές μας έρχεται από εκεί που δεν το περιμένουμε, κρίνοντας από τον έκδηλο ενθουσιασμό για το πολύ απλό ψηφιακό διόραμα που ετοίμασε η Blizzard Entertainment για μια μόνο φυλή του Diablo IV. Μήνες μετά την ανακοίνωση του παιχνιδιού, δεν είχαμε νέο δείγμα gameplay, νέα σημαντική πληροφορία ή οτιδήποτε. Αυτο το διόραμα όμως, κρίνοντας από τα σχόλια στο Enternity Game Room είναι αρκετό για να ανάψουν τα αίματα των fans. Οπότε αναρωτηθήκαμε κι εμείς αν, δεδομένων των περιστάσεων, αυτές οι αντιδράσεις είναι κάτι που έχει κερδίσει η Blizzard για το Diablo IV ή κάτι για το οποίο θα έπρεπε να παλέψει λίγο παραπάνω πρώτα.


Δημήτρης Βασιλάκης
Diablo IV ε; Σας έχω πει δεν βλέπω πολλά trailer, δεν πολύ γουστάρω τα preview, αλλά αυτό το παρακολουθώ εκ του μακρόθεν να δω τι οσμίζομαι στον ορίζοντα. Βασικά το θέμα μου είναι ένα: αν όταν κυκλοφορήσει θα είναι τόσο καλό ώστε να τερματίσω το προσωπικό εμπάργκο μου στην Blizzard, εμπάργκο που ξεκίνησα μετά τα γεγονότα με το Χονγκ Κονγκ και την Κίνα.

Άσχετο; Σχετικό για μένα, δίνω σημασία σε κάτι τέτοια. Πέρα από αυτό, να πω την αμαρτία μου, απήλαυσα, και θα απολάμβανα ακόμα αν δεν είχαν μεσολαβήσει τα ανωτέρω, το Diablo 3. Ποτέ δεν κατάλαβα την (πολλή) κριτική που δέχτηκε, απήλαυσα ακόμα και τον Necromancer όσο broken και OP και να ήταν και σας μιλάω ειλικρινά ήταν ένα από τα πιο χαλαρωτικά πράγματα που έκανα σε videogame τα τελευταία 5 χρόνια. Ναι ξέρω, σε κάποιους, ίσως φάνηκε εύκολο και casual, αλλά όχι σε μένα.

Πάμε τώρα να δούμε τι θέλω από το 4. Να με διασκεδάσει το ίδιο, να δώσει λίγο παραπάνω σημασία στο σενάριό του και γιατί όχι και στον τεχνικό τομέα του και πάνω από όλα να μείνει πιστό στην κληρονομιά της σειράς χωρίς περιττές προσθήκες από την σύγχρονη πρακτική των videogames. Εν ολίγοις το Diablo μου το θέλω old school. Θα μπορούσα να πω ότι αυτό τα συνοψίζει όλα, αλλά για να του βάλω και ένα κερασάκι, δεν θα με χάλαγε και κάτι που θα με εξέπληττε ευχάριστα, στα πλαίσια της λογικής.
Αλλά ας κάνει και κάτι η Blizzard να λήξω το εμπάργκο. Θέλω το Diablo μου.

Μάνος Βέζος
Θεωρώ ενδεικτικό ότι πιάνω τον εαυτό μου να προτιμά ένα Diablo IV που θα αποδειχθεί «μία από τα ίδια» από το να ανησυχώ για τη νέα προσπάθεια της Blizzard να μετατρέψει το Diablo, γενικότερα, σε live service. Πάλι χρειάζεται αδιάκοπη σύνδεση στο δίκτυο, αυτήν τη φορά σε hubs θα εμφανίζονται και άλλοι παίκτες, καθώς και κατά την πλοήγηση στον κόσμο, δεν θα υπάρχει επιλογή να μην εμφανίζονται, μόνο να αγνοούνται στην πράφη αφού τα dungeons μπορούν να είναι private κ.λπ. Δεν ξέρουμε ακόμη που θα μπορεί να διοχετεύσει χρήμα ο πιο φανατικός, αν και πόσο θα ωθείται προς αυτήν την κατεύθυνση από το σχεδιασμό του παιχνιδιού κ.λπ. Όλα αυτά είναι απορίες δεν θα είχα παλαιότερα για το Diablo και απορίες που δεν έχουν να κάνουν με τις λούπες των μηχανισμών ή τον αιώνιο στόχο για αυτόν το μεθυστικό κύκλο προόδου που κάνει παραδοσιακά τα γόνατα των gamers να λυγίζουν σε πρώτη ευκαιρία.

Στην επικοινωνία ακούμε για mounts, για PvP, social challenges, ομαδικής αντιμετώπηση διαφόρων bosses κ.λπ. Αυτά τα κλασικά στοιχεία του Diablo δηλαδή. Αχέμ. Θέλω να πω πως, σε αυτό το στάδιο, παρότι νωρίς, αισθάνομαι ότι κατανοώ περισσότερο το Diablo IV ως business model παρά ως νέο παιχνίδι Diablo. Αναπόφευκτα αναρωτιέμαι αν αυτή είναι η εντύπωση που ήθελε οποιοσδήποτε να έχω σε αυτό το στάδιο. Και όταν λέω «οποιοσδήποτε» βάζω μέσα Blizzard, Activision Blizzard, παίκτες αλλά και τον εαυτό μου τον ίδιο.

Και μπορεί και να μη φταίει καν το Diablo IV εδώ που τα λέμε. Μπορεί να βρει το δρόμο του με τρόπο που να μη μου επιβάλλει στο τέλος ό,τι θεωρώ προσωπικά περισσότερο. Μπορεί να καταφέρει και ένα-δυο πράγματα που να είναι νέα για τη συνταγή. Ποιος ξέρει; Κανείς ακόμη.

Ωστόσο ύστερα από χρόνια και πολλαπλές επανεκκινήσεις της παραγωγής, ύστερα από το επικοινωνιακό Βατερλό της BlizzCon 2018, την άνοδο του ανταγωνισμού (ακόμη κι αν μετρήσουμε μόνο την Riot Games για παράδειγμα), η εντύπωση που μου αφήνει μέχρι τώρα η Blizzard είναι πως προχωρά με την πεποίθηση ότι η συνταγή που έκανε το κοινό να «ανάψει» όταν το World Of WarCraft ήταν η ατμομηχανή της εταιρείας, ενός είδους ολόκληρου, ενίοτε και της βιομηχανίας, είναι η κατάλληλη και για την προβολή και προώθηση ―αν όχι και για την ανάπτυξη ακόμη― του Diablo IV. Ας δείξουμε ένα mount. Ας δείξουμε μια νέα (ή περίπου νέα) φυλή. Ας πούμε ότι το ύφος θα είναι πιο σκοτεινό. Όπως παλιά. Ας τάξουμε PvP που το τάζαμε για το Diablo III. Ίσως ακουστεί σήμερα το ίδιο πρωτοποριακό με τότε.

Δεν με προβληματίζει το ότι η Blizzard δεν μιλά πολύ για το Diablo IV τους τελευταίους μήνες, όσους έχουν περάσει από την επίσημη αποκάλυψη του παιχνιδιού. Με προβληματίζει το σε τι εστιάζει όταν ανοίγει το στόμα της για να καταπιαστεί με το παιχνίδι. Είθισται όταν βάλλεσαι να αλλάζει προσέγγιση. Ειδικά όταν βάλλεσαι για δικά σου λάθη. Για την ώρα, δεν βλέπω διαφορετική προσέγγιση.

Σταύρος Βέργος
Κάθε βδομάδα παρακαλώ τον Μάνο σαν έρθει η ώρα να μου στείλει το θέμα της Μουσικής Δωματίου να τύχει κάτι που θα μου αρέσει. Ακόμα και σε θέματα που δεν είναι του ρεπερτορίου μου πάντα θα βρω μια άκρη για να πω πράγματα που με ενδιαφέρουν και να σχολιάσω. Η δουλειά είναι δουλειά αλλά, όπως και να το κάνεις, το διασκεδάζεις περισσότερα εάν μια στο τόσο σου τυχαίνει θέμα με το οποίο έχεις μια κάποια βλάβη.

Είπα τη γνώμη μου για το Diablo IV παλαιότερα και για το πως η Blizzard μάς υπόσχεται ένα αύριο από το παρελθόν.  Και η αλήθεια είναι πως δεν έχει αλλάξει η γνώμη μου από τότε. Το franchise του Diablo είναι κάτι που βαραίνει την Blizzard. Είναι ένα IP με τεράστια εμπορική ικανότητα, σε ένα είδος που στις μέρες μας -χωρίς να είναι στα αζήτητα- δεν είναι και στα πιο hot, με τον πυρήνα του κοινού του να μη βρίσκεται στο πιο κερδοφόρο ηλικιακό group για τα video games και σε μια εποχή μάλιστα που η μπλε στάμπα «Blizzard» στο κουτί δεν μεταφράζεται αυτόματα και σε επιτυχία.

Το διόραμα που παρουσιάστηκε δεν απέχει και πολύ απ' τα αντίστοιχα του Diablo III. Είναι μάστορες στο να δημιουργούν hype οι «Βλιζζαρδιανοί» και με το πέρασμα του καιρού θα μοιράζουν τυράκια για να τραβήξουν τα clicks του κοινού, μέχρι να κάψουν του κόσμου τα λεφτά στο launch του παιχνιδιού. Το είδαμε στην κυκλοφορία του Overwatch, κάτι παρόμοιο θα γίνει και τώρα.

Δεν αμφισβητώ τις ικανότητες των developers που ασχολούνται με τον τίτλο. Μπορεί μεγάλα και γνωστά ονόματα να έχουν φύγει από την Blizzard αλλά δεν είναι πως η εταιρεία έκανε τις επιτυχίες της μονάχα από μια φουρνιά. Πιστεύω ειλικρινά πως έχοντας αρκετό χρόνο μπορούν να φτιάξουν ένα καλό και διασκεδαστικό παιχνίδι. Υπάρχουν επίσης πολύ ικανοί άνθρωποι και στο σε θέμα σεναριογραφίας, που μπορούν να φτιάξουν μια ελκυστική ιστορία. Αυτό που φοβάμαι είναι το πρόσωπο που θα εμφανιστεί, θα δει το βασικό game loop, θα δει το artwork και το σενάριο και θα κοιτάξει να τα συνδέσει όλα μαζί ώστε να κάνει εμπορευματοποιήσιμο τον τίτλο. Η συγκεκριμένη θέση έχει και την πιο μεγάλη επιρροή σε έναν τίτλο. Είναι δουλειά του να κάνει ρετουσάρισμα στο artwork ώστε να μην προσβάλει μέρος του ευρέος κοινού και να καλυφθεί από τις ευαισθησίες μιας κυβέρνησης (γκουχ, Κίνα, γκουχ), να αλλάξει την ιστορία ώστε να είναι πιο εύπεπτη για το μέσο παίκτη και να μετατρέψει ένα σύστημα του παιχνιδιού όπως το loot σε έναν κουλοχέρη με μια στρώση RNG πάνω σε μια ακόμη στρώση RNG, πάνω σε μια ακόμη στρώση RNG, ώστε το αποτέλεσμα να μην βγάζει νόημα αλλά να αυξάνει το engagement. Όταν μια εταιρεία σαν την Blizzard στέκεται τόσο τυχερή ώστε να έχει ένα game as a service τέρας όπως είναι το World of Warcraft στο βιογραφικό της, είναι αναγκασμένη να προσπαθεί να το ξαναπετύχει ώστε να δείξει στις τριμηνιαίες αναφορές και τους μετόχους νούμερα. Δεν είναι πως δεν θέλει ο developer να φτιάξει ένα καλό παιχνίδι, μερικές φορές αναγκάζεται να στραφεί σε μια κατεύθυνση ώστε να ικανοποιήσει αυτούς που βρίσκονται από πάνω του. Και εκεί πιστεύω πως θα κριθεί το Diablo. Στο κατά πόσο θα μπορούν οι developers να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις ενός φανατικού κοινού, τις προσδοκίες μιας ολόκληρης γενιάς που μεγάλωσε χωρίς την Blizzard να αποτελεί ταυτόσημη έννοια με το gaming και τις ανάγκες μιας εταιρείας να βγάλει κέρδος από μια επένδυση εκατομμυρίων.
 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*