Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το τρένο των αναμνήσεων - Quest for Glory: So You Want to Be a Hero

*
Τo Τρένο των αναμνήσεων συνεχίζει τα ρομαντικά ταξίδια στο παρελθόν, αυτή τη φορά με ένα αφιέρωμα στο Quest for Glory: So You Want to Be a Hero της Sierra On-Line.

Το Quest for Glory: So You Want to Be a Hero ή Hero's Quest: So You Want to Be a Hero είναι ένα από τα πολλά επιτυχημένα παιχνίδια που κυκλοφόρησε η Sierra On-Line το δεύτερο μισό της δεκαετίας του '80 για PC με λειτοργικό σύστημα MS-DOS. Ήταν Οκτώβριος του 1989 όταν το δημοφιλές adventure/role-playing game hybrid, τοποθετήθηκε στα ράφια των καταστημάτων και δημιουργός είναι η Lori Ann Cole. Είναι ο πρώτος τίτλος της δημοφιλούς σειράς Quest for Glory και χάραξε το όνομά του στην ιστορία των video games επειδή ήταν το πρώτο graphical adventure που συνδύαζε στοιχεία από role-playing, όπως η βελτίωση των ικανοτήτων του χαρακτήρα, που επηρρέαζαν την ικανότητά του να πραγματοποιεί συγκεκριμένες ενέργειες. Ουσιαστικά έθεσε τα θεμέλια για τη δημιουργία ενός νέου genre.




Σύμφωνα με το σενάριο η ogress Baba Yaga βάζει στο μάτι την βαρονία του Spielburg και καταριέται όχι μόνο τον τόπο αλλά και τον βαρόνο που προσπάθησε να την διώξει. Τέρατα και πολεμιστές του σκότους έχουν κατακλύσει την περιοχή, τη στιγμή που ο βαρόνος έχει επιπλέον βάσανα. Η κόρη του αγνοείται και ο γιός του έχει μεταμορφωθεί σε αρκούδα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι το Spielburg χρειάζεται έναν ήρωα, ικανό να λύσει τα προβλήματα. Αυτός βρίσκεται και είναι απόφοιτος της Famous Adventurer's Correspondence School. Αποστολή του δεν είναι άλλη από το να σώσει τον τόπο από την κατάρα της Baba Yaga.

Ο πρωταγωνιστής θα παλέψει με τα τέρατα και τους πολεμιστές του σκότους, θα ολοκληρώσει δευτερεύουσες αποστολές, όπως η εύρεση αντικειμένων και υλικά για την δημιούργία spells, βοηθώντας παράλληλα υπάρξεις βγαλμένες από τον κόσμο της φαντασίας, όπως μία νύμφη του δάσους, έναν ερημίτη αλλά και μια ομάδα από πολύχρωμες νεράιδες (για τους ελάχιστους που την εποχή εκείνη είχαν έγχρωμο monitor) που ονομάζονταν Meeps. Η ολοκλήρωση των αποστολών αποφέρει εμπερία και χρήματα για την αγορά εξοπλισμού και potions. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι ο ανοικτός κόσμος του παιχνιδιού. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη σειρά για την ολοκλήρωση των αποστολών και επιπλέον δεν υπάρχει ένα μόνο τέλος.



Η ολοκλήρωση όλων των αποστολών που θεωρούνται ως δευτερεύουσες προσφέρει στους παίκτες τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν την ιστορία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, πέρα από το μέγιστο σκορ. Ο πρωταγωνιστής ελευθερώνει τον γιό του βαρόνου από τα μάγια και εξορίζει την μάγισσα Baba Yaga. Επίση, ελευθερώνει την κόρη του Elsa που είχε μεταμορφωθεί σε ηγέτη των πολεμιστών του σκότους και έτσι έχοντας ολοκληρώσει μια αρχαία προφητεία, επαναφέρει τη γαλήνη στο Spielburg Valley και του απονέμεται ο τίτλος του Ήρωα. Οι περιπέτειες του δεν σταματάνε εδώ. Έχοντας στο πλευρό του τον έμπορο Abdulla Doo και τους Shameen και Shema- ιδιοκτήτες πανδοχείου- πάνω σε ένα μαγικό χαλί, ξεκινούν για το Shapeir, όπου θα καταστρώσουν τα σχέδιά τους για το επόμενο παιχνίδι της σειράς, το Quest for Glory II: Trial by Fire.

Στην πρώτη έκδοση του παιχνιδιού, οι εντολές δίνονταν αποκλειστικά μέσω του πληκτρολογίου. Η Sierra διαφήμιζε το Quest for Glory, ως "τρία παιχνίδια σε ένα", επειδή υπήρχε η δυνατότητα δημιουργίας του χαρακτήρα επιλοντας ανάμεσα σε τρία διαφορετικά classes: Fighter, Magic User και Thief. Η επιλογή καθόριζε τον εξοπλισμό με τον οποίο ξεκινούσε ο χαρακτήρας, τον τρόπο επίλυσης των γρίφων αλλά και το είδος των αποστολών που μπορούσε να αναλάβει. Κατά τα άλλα δεν υπήρχαν ιδιαίτεροι περιορισμοί και οι παίκτες μπορούσαν στη συνέχεια να προσθέσουν στον χαρακτήρα επιπλέον ικανότητες για να μπορέσει να ολοκληρώσει αποστολες που κανονικά προορίζονταν για διαφορετικό class.



Μερικά από όσα διαβάσατε παραπάνω δεν είναι οι μοναδικές καινοτομίες που εισήγαγε το Quest for Glory. Για τα δεδομένα της εποχής, ο ρεαλισμός ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο. Υπήρχαν εναλλαγές ημέρας και νύχτας, με το σκηνικό να διαμορφώνεται ανάλογα την ώρα. Ο χαρακτήρας έπρεπε να τρώει και να κοιμάται τακτικά για να αναπληρώνει τις δυνάμεις του και να μπορεί να ανταπεξέλθει στις μάχες. Ακόμα, τα skills δεν τα αποκτούσε με μηχανισμούς αύξησης του επιπέδου του αλλά μέσα από τις μάχες. Όσο περισσότερο χρησιμοποιούσε μαγεία, τόσο περισσότερο αυξάνονταν οι μαγικές του ικανότητες, όσο περισσότερες μάχες έδινε με το σπαθί του ή εκπαιδευόταν ή καθάρισε τους στάβλους του βαρόνου, τοσο περισσότερο αυξάνονταν η δύναμη, η ενέργεια και η ευκινησία του. Τέλος, είναι από τα ελάχιστα παιχνίδια τις Sierra που ο πρωταγωνιστής έχει πολύ λίγες δικές του ατάκες.



Το Quest for Glory έλαβε πολύ θετικές κριτικές από τα έντυπα μέσα τις εποχής. Μάλιστα από κάποια χαρακτηρίστηκε ως Adventure of the Year. Τα πρώτα χρόνια της κυκλοφορίας του πούλησε 250.000 αντίτυπα, αριθμός που θεωρείται αρκετά υψηλός για την αγορά που υπήρχε πριν τρεις δεκαετίες. Εκτός από MS-DOS κυκλοφόρησε για Amiga, Atari ST, NEC PC-9801 και Mac OS. Ακολούθησαν δύο επανανεκδόσεις. Τον Ιούλιο του 1992 για PC με κάρτες γραφικών VGA υπό μορφή floppy disk και τον Απρίλιο του 1994 με τη μόνη διαφορά ότι ήταν σε CD-ROM. Οι εκδόσεις αυτές άφησαν πίσω τους την εισαγωγή εντολων μέσω πληκτρολογίου, υποστήριζαν mouse και η σειρά είχε πλέον περάσει στο είδος των point and click adventures.



Πηγές: Wikipedia, MobyGames, Computer Gaming World 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*