* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

F1 2014

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Codemasters

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Codemasters

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 οδεύει σιγά σιγά προς το τέλος του. Η κυριαρχία της Red Bull Racing που είχε κατακτήσει το πρωτάθλημα τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια σταμάτησε και τα ηνία έλαβε η Mercedes Benz. Το μεγάλο ατού της Ferrari που ακούει στο όνομα Kimi Raikkonen δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει φέτος στις προσδοκίες της ομάδας του και η Williams έχει κάνει τις καλύτερες εμφανίσεις με βάθρα και βαθμούς από εκεί που κανείς δεν το περίμενε. Κάπου εδώ θα αφήσουμε το real time του αθλήματος και τα θα δώσουμε την «πάσα» μας στην Codemasters Racing. To 2014 στην Formula 1 άλλαξαν αρκετά πράγματα, με το ERS να αντικαθιστά το KERS, ενώ τέθηκαν και περιορισμοί στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται από τα μονοθέσια. Η εισαγωγή των υβριδικών κινητήρων φέτος δεν έχει επηρεάσει το τίτλο πολύ και στο review που ακολουθεί θα γίνει αναφορά στο ενοχλητικό σφύριγμα του turbo στο νέο κινητήρα, την 8η ταχύτητα και ασφαλώς στο εάν αξίζει ή όχι να αγοράσετε τον φετινό τίτλο.

F1 2014 Image 01
Τα γραφικά είναι εντυπωσιακά, ειδικότερα σε συνθήκες βροχής.
Τα γραφικά είναι εντυπωσιακά, ειδικότερα σε συνθήκες βροχής.

H Codemasters δεν είναι καινούρια στο χώρο του gaming. Το αντίθετο μάλιστα. Το στούντιο βρίσκεται ήδη στο τέλος της 3ης δεκαετίας της ζωής του και η εμπειρία του σε παιχνίδια σχετικά με την F1 είναι μακρά. Οι παλαιότεροι ίσως θυμούνται το κλασσικό Grand Prix Simulator που είχε κυκλοφορήσει το 1987 για τους 8- bit υπολογιστές. Τότε η Codemasters ακόμα και φωνές είχε περιλάβει σε εκείνο τον τίτλο για τους Η/Υ της εποχής με τους αμέτρητους περιορισμούς εν σχέση με τα PC του σήμερα. Τολμούσε τότε η Codemasters, τολμούσε και έβγαινε κερδισμένη, κάτι το οποίο δε συμβαίνει τουλάχιστον με το F1 2014 όπου έχει ακολουθηθεί η γνώριμη συνταγή ανάπτυξης ενός racing simulator, δίχως την οποιαδήποτε διάθεση για καινοτομίες. Όλοι οι οδηγοί δεν είναι το ίδιο έμπειροι, γι’ αυτό και όταν ξεπεράσετε τον «σκόπελο» του 5λεπτου installation και δηλώσετε τα στοιχεία σας θα πρέπει να τρέξετε σε έναν δοκιμαστικό γύρο και με βάση την απόδοσή σας σε αυτόν το παιχνίδι θα αξιολογήσει τις ικανότητες και την εμπειρία σας και θα διαλέξει αυτομάτως για εσάς τον κατάλληλο βαθμό δυσκολίας. Από την άλλη το F1 2014 ναι μεν φιλοδοξεί να έχει την ταμπέλα του simulator, όμως το να περάσει κάποιος στην αντίθετη πλευρά, αυτή της arcade προσέγγισης είναι κάτι που γίνεται πολύ εύκολα. Συγκεκριμένα στο παιχνίδι υπάρχουν μια σειρά από βοήθειες προς τους οδηγούς και με την ενεργοποίηση όλων αυτών, ο τίτλος χάνει ένα μεγάλο βαθμό του ρεαλισμού που υπόσχεται να προσφέρει στους φιλόδοξους ψηφιακούς πιλότους.

Τα pit stops έχουν μείνει ίδια, άχαρα και ρομποτικά ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τις στιγμές πανηγυρισμού.
Στοιχεία όπως η αεροδυναμική και οι σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι δυνατό, όπως και στο F1 2013, να διαμορφωθούν με βάση τις ιδιαίτερες προτιμήσεις κάθε παίκτη και παράλληλα ο τρόπος διαχείρισης του μίγματος καυσίμων δεν έχει αλλάξει, με τις επιλογές να παραμένουν οι Rich, Standard και Lean. Για τη βελτίωση της απόδοσής σας μπορείτε να πάρετε μέρος σε προπονήσεις και να ολοκληρώσετε τους στόχους ανάπτυξης για να βελτιώσετε σταθερά το αυτοκίνητό σας κατά τη διάρκεια της σεζόν. Κάτι που θα μπορούσε να αποτελεί σημαντική προσθήκη στο φετινό παιχνίδι είναι ο γύρος προθέρμανσης πριν τον αγώνα που για μια ακόμα φορά απουσιάζει. Η δυνατότητα επιστροφής στα pit ακόμα και αν τα καύσιμα έχουν τελειώσει εξακολουθεί να υπάρχει και είναι απορίας άξιο πως η Codemasters δεν φρόντισε να διορθώσει κάτι τόσο κραυγαλέο.

F1 2014 Image 02

Η ΑΙ βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με προηγούμενους τίτλους της σειράς και αυτό είναι ξεκάθαρο στην οδηγική συμπεριφορά των αντιπάλων οι οποίοι πλέον δεν παρασύρονται τόσο πολύ από το πάθος τους για τη νίκη και δεν «οδηγούνται» σε επικίνδυνα προσπεράσματα. Από την άλλη είναι φανερή η προσαρμογή τους ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας που οι παίκτες έχουν επιλέξει και ένα σημείο όπου φαίνεται κάτι τέτοιο είναι το γεγονός ότι όσο υψηλότερο το επίπεδο δυσκολίας τόσο περισσότερο ακολουθούν τη βέλτιστη γραμμή οδήγησης η απεικόνιση της οποίας μπορεί να είναι είτε 2D είτε 3D. Όσοι λάτρεψαν το Classic mode θα πρέπει να το ξεχάσουν. Δεν είναι πλέον δυνατή η οδήγηση αγαπημένων μονοθέσιων του ένδοξου παρελθόντος, ενώ και οι πιστές  που έκαναν το  ντεμπούτο τους το περασμένο έτος, έχουν εξαφανιστεί. Αντί του Young Test Drive, το οποίο ξεκινούσε το ταξίδι σας στον μαγευτικό κόσμο της Formula 1 και λειτουργούσε ως σταδιοδρομία μέσω μερικών  γρήγορων tutorials και διαφόρων  προκλήσεων, στον φετινό τίτλο, όπως αναφέρθηκε και στην αρχή του review, υπάρχει ένας γύρος στην Monza έπειτα από τον οποίο το σύστημα σας τοποθετεί στο επίπεδο δυσκολίας που εκείνο πιστεύει ότι είναι το καλύτερο σύμφωνα με τον χρόνο που κάνατε. Δεν φτάνει όμως η αφαίρεση του classic mode. Το πλέον ενοχλητικό είναι το ότι η Codemasters δεν φρόντισε να το αντικαταστήσει με κάποιο άλλο.
Οι αλλαγές στα τιμόνια δεν έχουν αποτυπωθεί στα in game του τίτλου απ’ την αρχή των δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Jerez του περασμένου χειμώνα.
Έτσι για μια ακόμα χρονιά οι παίκτες θα πρέπει να αρκεστούν στα time trials, scenarios και season challenge. Επίσης ένα από τα αρνητικά που συναντάμε στην φετινή Formula 1 είναι η δυνατότητα του κάθε παίκτη να ξεκινήσει από οποιαδήποτε ομάδα εκείνος επιθυμεί κάνοντας έτσι το Career mode αρκετά πιο εύκολο καθότι δεν αρχίζετε από μια μικρότερη ομάδα κάνοντας μικρά βήματα προς τις μεγαλύτερες (βέβαια μπορείτε να πάτε σε μικρότερη ομάδα άμα επιθυμείτε αλλά βλέποντας τα μεγαθήρια λίγοι θα το τολμήσουν). Οι πίστες προσεγγίζουν σε μεγάλο βαθμό την πραγματικότητα και πέρα από κάποια λαθάκια όπως για την πίστα του Bahrain, οπου βλεπουμε πολύ περισσότερους προβολείς από ότι στην πραγματικότητα. Φυσικά αυτό δεν θα επηρεάζει τον αγώνα σας αλλά μιλάμε για ένα παιχνίδι που και η κάθε λεπτομέρεια μετράει.

F1 2014 Image 03

Τα γραφικά είναι πολύ όμορφα, αν και ο μόνος τρόπος να προσέξετε το βαθμό λεπτομέρειάς τους είναι να πατήσετε παύση και να θαυμάσετε ότι βλέπετε στην τηλεόρασή σας. Κάθε μονοθέσιο είναι λαμπερό και καλύπτεται με όλους τους σωστούς χορηγούς, καθιστώντας τα replays ενός γρήγορου γύρου ρεαλιστικά. Όλα φαίνονται ακόμα καλύτερα όταν οι πρώτες σταγόνες βροχής κάνουν την εμφάνισή τους με αποτέλεσμα τα προπορευόμενα μονοθεσία από εσάς να πετάνε σπρέι νερού μπλοκάροντας έτσι το οπτικό σας πεδίο. Ο ήχος του κινητήρα πλησιάζει κατά πολύ την πραγματικότητα και για τα όποια παράπονα ότι μοιάζει με τον ήχο 1000ρας που κάνει σούζες στην ανηφόρα θα πρέπει κάποιος να απευθυνθεί στους υπεύθυνους αυτού του τόσο συναρπαστικού σπορ. Όπως πάντα, η ηλεκτρονική πλευρά του παιχνιδιού είναι άψογη και χάρη στην Codemasters και το όμορφο διαμορφωμένο σύστημα RaceNet, μπορείτε να επιλέξετε να αγωνιστείτε εναντίον των φίλων σας ή με άτομα συνδεδεμένα στο διαδίκτυο. Το split-screen υποστηρίζεται και φέτος με την δυνατότητα να παίξουν 16 παίκτες συν οκτώ οχήματα ελεγχόμενα από την AI.



Συνοψίζοντας η F1 2014 είναι ένας διασκεδαστικός και αυθεντικός αγωνιστικά Sim Racing τίτλος αλλά οι διαφορές με τον προκάτοχο του είναι μικρές και με το Classic mode να εχει αφαιρεθεί, το πακέτο που προσφέρεται είναι δυστυχώς μέτριο. Οι λάτρεις της F1 θα περιμένανε σαφώς περισσότερα πράγματα από την Codemasters για φέτος  αλλά δυστυχώς δεν θα λάβουν τη χαρά που ανέμεναν από το παιχνίδι. Αναμένουμε λοιπόν με ανυπομονησία την νέα χρονιά για την κυκλοφορία στα new-gen συστήματα, ελπίζοντας ότι θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές προς το καλύτερο.
 

6.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εξαιρετική AI
  • Εντυπωσιακά γραφικά
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Αφαίρεση του Classic mode
  • Ελάχιστες διαφορές με πέρσι
  • Animation
7 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • liapis81
    • Βασικά είναι ένα απλό update στα roster είναι φανερό ότι ασχολούνται με τον τίτλο που θα βγει αρχές 15 για ps4/ONE.
      P.S. ο ήχος είναι τελείως σπαστικός πάνω που τον είχα συνηθίσει στις μεταδόσεις ξαναθυμήθηκα πόσο με ενοχλούσε στην αρχή.

    • nkav64
    • Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί το παιχνίδι δεν βγαίνει παράλληλα με την έναρξη της σεζόν, παρά μόνο λίγο πριν το τέλος της.

      Κατά τα άλλα ο Μιχάλης ως γνωστόν κατέχει τα της F1 καλύτερα από όλους και ως ο πιο κατάλληλος έκανε μια άρτια παρουσίαση του παιχνιδιού. Κρίμα που αυτό αποδεικνύεται κατώτερο του αναμενόμενου. Ελπίζουμε ο next gen τίτλος που είναι στα σκαριά να προσφέρει περισσότερες συγκινήσεις.

    • The_source
    • Δεν αγόρασα το παιχνίδι γιατί πραγματικά περίμενα την άποψη και το κείμενο του Μιχάλη για να δω τι θα κάνω. Με καθηλώνεις όπως πάντα! Άψογο το review σου Κimi, αλλά φαντάζομαι περίμενες και εσύ το κάτι καλύτερο έτσι; Aν πέσει η τιμή θα το δοκιμάσω.

    • Viper71
    • Πολυ ωραιο και κατατοπιστικο review!! Και εγω δε νομιζω ότι αξιζει η αγορα του από τη στιγμη που στην ουσια δεν προσφερει κατι "χτυπητα" καινουριο σε σχεση με το προηγουμενο (το οποιο θεωρω πιο "ολοκληρωμενο" σε σχεση με το '14) αλλα και εφόσον η εκδοση για τις "next gen" είναι προ των πυλων..

    • BigshotP1ayerGR
    • Εξαιρετική AI??
      Διαφωνω κάθετα παίζω το παιχνίδι απο το f1 2010 και το AI παραμένει ΤΡΑΓΙΚΟ!
      Μόνο οι πολυ άπειροι οδηγοί μπορεινα βρουν το AI καλό,
      Αλλα σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση εξαιρετικό! lol

    • freakman
    • Eχοντας παιξει περιπου μιση season απο το career mode μπορω να πω οτι αν βγαλεις τη πιστα του Sochi και τα νεα μονοθεσια ειναι ολοιδιο με το 2013 f1...Ακομα και τα μενου ιδια ειναι...Μπραβο Μιχαλη για το review σου!

    • sottmann
    • πολυ καλο reviw, για να δουμε και την next gen f1...

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity