Το ChatGPT είχε στη διάθεσή του μια βασική απεικόνιση της σκακιέρας για να αναγνωρίζει τα κομμάτια και να κάνει κινήσεις. Παρ’ όλα αυτά, μπέρδευε συνεχώς τους πύργους με τους αξιωματικούς, έκανε λάθος κινήσεις και έχανε την παρακολούθηση της θέσης των κομματιών του. Όταν ο Caruso άλλαξε τα εικονίδια του Atari σε πιο αναγνωρίσιμα ή χρησιμοποίησε τυπική σκακιστική σημειογραφία, το ChatGPT συνέχισε να κάνει σοβαρά λάθη. Για ενενήντα λεπτά, το ChatGPT έκανε αρκετές γκάφες ώστε να «γελάσει μαζί του ακόμα και ένα σκακιστικό κλαμπ τρίτης δημοτικού», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Caruso. Επίμονα ζητούσε να ξεκινήσει το παιχνίδι από την αρχή, πιστεύοντας ότι θα τα καταφέρει καλύτερα.
Το Atari 2600, με επεξεργαστή 1.19 MHz και μόλις 128 bytes RAM, χρησιμοποιεί μια απλή μηχανή brute-force που υπολογίζει μόνο 1-2 κινήσεις μπροστά. Ωστόσο, αυτή η «πρωτόγονη» προσέγγιση αποδείχθηκε πιο αποτελεσματική από τις γλωσσικές και αναλυτικές δυνατότητες του ChatGPT, το οποίο δεν έχει σχεδιαστεί ως σκακιστική μηχανή αλλά ως γενικό μοντέλο επεξεργασίας γλώσσας.
Το περιστατικό αναδεικνύει τα όρια των γενικών AI μοντέλων σε εξειδικευμένα, στρατηγικά παιχνίδια όπως το σκάκι, όπου ακόμα και ένα «ταπεινό» 8-bit σύστημα μπορεί να υπερισχύσει χάρη σε στοχευμένο αλγόριθμο. Παρά την πρόοδο της AI, τα εξειδικευμένα συστήματα παραμένουν ανώτερα σε συγκεκριμένες εργασίες, ενώ τα γενικά μοντέλα, όπως το ChatGPT, διαπρέπουν σε άλλους τομείς, όπως η παραγωγή κειμένου και η ανάλυση φυσικής γλώσσας.
Μυστηριώδες σήμα έφτασε από το «βαθύ» διάστημα και οι αστρονόμοι ανησυχούν
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity