Η φιλοδοξία των Κινέζων μηχανικών είναι να μπορούν, θεωρητικά, να συνδέσουν πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Σικάγο σε μόλις δύο ώρες, διανύοντας αποστάσεις που σήμερα απαιτούν πάνω από 20 ώρες με συμβατικά τρένα ή τουλάχιστον 3–4 ώρες με αεροπλάνο. Το τρένο ξεκινά πάνω σε ρόδες, αλλά μόλις φτάσει τα 100–200 χλμ/ώρα, οι ρόδες ανασηκώνονται και το όχημα αιωρείται ελάχιστα πάνω από τις ράγες, εξαλείφοντας σχεδόν πλήρως την τριβή και επιτρέποντας εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες.
Τα νέα maglev τρένα δοκιμάζονται σε ειδικές πίστες στην Κίνα, με το πιο πρόσφατο ρεκόρ να καταγράφει 650 χλμ/ώρα σε μόλις 1.000 μέτρα διαδρομής, ενώ η τεχνολογία επιτρέπει ακόμη μεγαλύτερες επιταχύνσεις και ταχύτητες υπό ιδανικές συνθήκες. Η Κίνα ήδη λειτουργεί το ταχύτερο εμπορικό maglev στον κόσμο στη γραμμή Σανγκάη–Χανγκζού, με μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας 431 χλμ/ώρα, ωστόσο τα νέα πρωτότυπα ξεπερνούν κατά πολύ αυτή την επίδοση.
Παρά τις τεχνολογικές επιτυχίες, η υλοποίηση τέτοιων υπερ-ταχέων σιδηροδρομικών δικτύων σε μεγάλες αποστάσεις, όπως μεταξύ Νέας Υόρκης και Σικάγο, παραμένει πρόκληση λόγω του τεράστιου κόστους υποδομής και των πολιτικών-περιβαλλοντικών εμποδίων. Ωστόσο, η Κίνα φαίνεται αποφασισμένη να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της για να συνδέσει τις δικές της μεγαπόλεις, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Πεκίνου και Σαγκάης σε μόλις 2,5 ώρες, όταν σήμερα απαιτούνται τουλάχιστον 4,5 ώρες με τα υπάρχοντα τρένα υψηλής ταχύτητας.
Συνολικά, τα maglev τρένα της Κίνας αναμένεται να αλλάξουν ριζικά το τοπίο των μεταφορών, προσφέροντας ταχύτητες που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν αδιανόητες για επίγεια μέσα και ανοίγοντας τον δρόμο για ένα μέλλον όπου το ταξίδι μεγάλων αποστάσεων θα είναι γρήγορο, αθόρυβο και φιλικό προς το περιβάλλον.
Τρεις μήνες με το Huawei Watch GT6 Pro: το gadget που άλλαξε τις συνήθειές μου



Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity