Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Αποστολή στη Ρώμη: IFA Global Press Conference 2018

*
Αν ασχολείσαι με τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά και γουστάρεις τις εκθέσεις, τότε θα έχεις σίγουρα στο ραντάρ σου δύο events: την CES, που διεξάγεται στις αρχές κάθε χρόνου στο Las Vegas, και την IFA που διεξάγεται κάθε Σεπτέμβρη στο Βερολίνο (το φετινό ραντεβού έχει οριστεί 31/8 με 5/09). Εκτός από την ίδια την έκθεση, ο Εκθεσιακός Οργανισμός του Βερολίνου που την διοργανώνει, πραγματοποιεί  κάθε χρονιά μία παγκόσμια συνέντευξη τύπου για επιλεγμένους δημοσιογράφους, όπου ανακοινώνει τάσεις και στατιστικά της αγοράς των καταναλωτικών ηλεκτρονικών, καθώς και τα μελλοντικά της πλάνα. Η φετινή παγκόσμια συνέντευξη τύπου έλαβε μέρος στα τέλη Απριλίου στη Ρώμη και το Enternity βρέθηκε εκεί για να σου μεταφέρει τον παλμό της αγοράς.

Χρυσή καταναλωτική περίοδος

Ξεκινώντας από τα νούμερα, η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών φαίνεται πως διανύει “χρυσή” περίοδο.  Συνολικά η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών άγγιξε σε αξία τα 976 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017, ενώ φέτος αναμένεται να σπάσει το φράγμα του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων, με προβλεπόμενο τζίρο στα 1,014 τρισεκατομμύρια δολάρια. Σε ότι αφορά τις αγορές, Ευρώπη, H.Π.Α. και Κίνα αντιπροσωπεύουν το 70% του τζίρου των καταναλωτικών ηλεκτρονικών. Προϊόντικά, τα smartphones εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν τη μερίδα του λέοντος, αντιστοιχώντας στο 48% του τζίρου. Τεμαχιακά, οι πωλήσεις των smartphones άγγιξαν τα 1,480 δισεκατομμύρια συσκευές για το 2017, νούμερο που αναμένεται να φθάσει τα 1,527 δισεκατομμύρια συσκευές για το 2018.



Η επιτυχία των smartphones έχει αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις των PC και των Tablets, που χάνουν διαρκώς έδαφος. Από τα 317 εκατομμύρια τεμάχια του 2016, η αγορά έκλεισε στα 294 εκατ. τεμάχια το 2017, ενώ η πτώση θα συνεχιστεί και το 2018, όπου οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 283 εκατ. τεμάχια. Όσο για τις τηλεοράσεις, η αγορά παρουσιάζει μικρές διακυμάνσεις, σκαμπανεβάζοντας σε πωλήσεις στην περιοχή των 230 εκατ. τεμαχίων, αν και η φετινή χρονιά θα είναι πιο δυνατή ελέω και του Μουντιάλ.



Θετική είναι η εικόνα στις ηλεκτρικές οικιακές συσκευές.  Πιο συγκεκριμένα, η αγορά των μεγάλων οικιακών συσκευών (τα λεγόμενα λευκά), έκλεισε τεμαχιακά με αύξηση της τάξης του 4% σε σχέση με το 2016, στα 527 εκατ. τεμάχια, ενώ ανάλογη αναμένεται και η αύξηση για το 2018, με τον προβλεπόμενο ρυθμό ανάπτυξης να φθάνει το 4,1%. Στις μικρές οικιακές συσκευές η άνοδος είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή, αφού η αξία των πωλήσεών τους το 2017 ξεπέρασε τα 65,2 δισ. δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 8% σε σχέση με το 2016, σύμφωνα πάντα με τα νούμερα που δίνει η GfK.



Μοχλοί ανάπτυξης και στις δύο προϊοντικές κατηγορίες  είναι από τη μία μεριά η ενεργειακή αποδοτικότητα, αφού οι καταναλωτές ενδιαφέρονται πλέον όχι μόνο για το κόστος αγοράς αλλά και για το κόστος χρήσης, αναζητώντας όλο και περισσότερο συσκευές υψηλής ενεργειακής κλάσης και από την άλλη η συνδεσιμότητα, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για smart ηλεκτρονικά προϊόντα, τα οποία χάρις στο connectivity με το Internet και τις εφαρμογές για smartphones μπορούν να προσφέρουν περισσότερα οφέλη και πολύ καλύτερη εμπειρία χρήσης στον καταναλωτή.

“Mία παγκόσμια έκθεση”

Θετικά είναι και τα νούμερα σε ότι αφορά την ίδια την IFA. H περσινή έκθεση πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών και εκθετών. Συγκεκριμένα, το κατώφλι του Messe Berlin (του εκθεσιακού χώρου που διεξάγεται η IFA)  πέρασαν  252.000 επισκέπτες, οι οποίοι είχαν την δυνατότητα να περιπλανηθούν στα  περίπτερα 1.800 εκθετών, σε μια επιφάνεια που κάλυπτε 240.000 τετραγωνικά μέτρα.  Μάλιστα το 57% των επισκεπτών (145.000 επισκέπτες από 121 χώρες) ήταν άνθρωποι της αγοράς, οι οποίοι βρέθηκαν στην IFA για επαγγελματικές γνωριμίες, συνεργασίες και συνέργειες, ενώ την έκθεση κάλυψαν  5.700 δημοσιογράφοι από 160 χώρες.



Χτίζοντας σε αυτή την επιτυχία και αφουγκραζόμενοι τις τάσεις της αγοράς οι άνθρωποι του Εκθεσιακού Οργανισμού του Βερολίνου έχουν ακόμα πιο φιλόδοξα σχέδια για το 2018. Ξεκινώντας από την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, το IFA Next  που εγκαινιάστηκε πέρσι στο Hall 26, θα είναι ακόμα μεγαλύτερο δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες σε startups να παρουσιάσουν τις ιδέες τους και να έρθουν σε επαφή με στελέχη της αγοράς, αλλά και με τους καταναλωτές. Μεγαλύτερο θα είναι και το IFA Global Markets, ένα παράλληλο event που φέρνει σε επαφή προμηθευτές, κατασκευαστές, OEMs και OMDs με πιθανούς πελάτες, για το οποίο θα υπάρχει ξεχωριστός χώρος στο STATION Berlin κοντά στην Postdamer Platz. Η πιο σημαντική αλλαγή  για φέτος θα είναι το λεγόμενο Shift AUTOMOTIVE, μία ξεχωριστή έκθεση η οποία θα εστιάζει αποκλειστικά στις τεχνολογίες των αυτοκινήτων (connected, ηλεκτρικά, υβριδικά, αυτόνομα κ.ο.κ.). Μάλιστα ο στόχος είναι στο Shift Automotive να διεξάγεται δύο φορές το χρόνο: τον Σεπτέμβρη παράλληλα με την IFA , και τον Μάρτιο παράλληλα με το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.  



Όλα αυτά μαζί σε συνδυασμό με την CE China, που διεξήχθη για 3η συνεχή χρονιά στην Shenzhen στις αρχές Μαΐου, και την CE Week που είναι προγραμματισμένη να διεξαχθεί φέτος στις 20 Ιουνίου στη Νέα Υόρκη, καθιστούν την IFΑ ως τη μόνη έκθεση καταναλωτικών ηλεκτρονικών με πραγματικά παγκόσμια παρουσία ( Ευρώπη, Αμερική και Ασία).

Τι είδαμε στη Ρώμη

Εκτός όμως από τα νούμερα και τα πλάνα του εκθεσιακού οργανισμού, στα πλαίσια της συνέντευξης τύπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε και ορισμένα προϊόντα. Οι εταιρείες που είχαν παρουσία στη Ρώμη ήταν οι Breuer, Fitbit, Huawei, Miele, Philips, Radionovelli, Sharp, TCL και WMF, από τις παρουσιάσεις των οποίων ξεχωρίσαμε τα παρακάτω προϊόντα.

Ξεκινώντας από την  Philips, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στον τομέα της προσωπικής υγείας, με στόχο να βελτιώσει τις ζωές τριών δισεκατομμυρίων ανθρώπων μέχρι το 2025. Σε αυτή την προσπάθεια εστίασε φέτος σε δύο τομείς, την βελτίωση του ύπνου και την βελτίωση του αέρα, παρουσιάζοντας τρία προϊόντα:  το Somneo Connected , το Smart Sleep και το Air Purifier Connected.



Το πρώτο είναι μία  έξυπνη λάμπα κομοδίνου η οποία αναλαμβάνει να σας κοιμίσει και να σας ξυπνήσει  μιμούμενη το φυσικό φως, αλλά και να παρακολουθεί την ποιότητα του ύπνου σας μέσω της συνοδευτικής εφαρμογής για smartphones.



Το Smart Sleep είναι ένα πειραματικό για των ώρα headband, το οποίο χρησιμοποιώντας συγκεκριμένους ηχητικούς τόνους υπόσχεται ότι μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της φάσης του “βαθύ ύπνου”, ώστε το πρωί να ξυπνάς με περρισσότερη ενέργεια.



Όσο για το Air Purifier Connected δεν νομίζουμε ότι χρειάζονται ιδιαίτερες επεξηγήσεις. Πρόκειται για ένα έξυπνο ιονιστή αέρα που συνοδεύεται από τη δική εφαρμογή για smartphone, την Air Matters, η οποία σας επιτρέπει να φέρετε την ποιότητα του αέρα του χώρου στα επιθυμητά για εσάς επίπεδα, ενώ παρακολουθεί και τα επίπεδα ατμοσφαιρικής μόλυνσης και των αλλεργιογόνων (κυρίων της γύρης)  του αέρα στην περιοχή που ζείτε.



Τη συνέχεια έδωσε η Sharp, η οποία ενώ καλά καλά δεν έχουμε χωνέψει την ύπαρξη των τηλεοράσεων 4K UltraHD, είχε να δείξει το πρώτο TV-monitor ανάλυσης 8Κ (7.680x4.320 pixels), τo LV-70X500E το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο για αγορά στην Ευρώπη με κόστος στα €11.199 για όποιον αντέχει η τσέπη του.



Προφανώς, οι άνθρωποι της Sharp αναγνωρίζουν ότι δεν υπάρχει τηλεοπτικό ή κινηματογραφικό περιεχόμενο που να υποστηρίζει αυτή την ανάλυση, επομένως το προϊόν τους στηρίζεται σε τεχνικές upsampling για να αναπαράγει περιεχόμενο FHD και  4K σε ανάλυση 8Κ. Τουλάχιστον θα μπορείς να απολαύσεις τις φωτογραφίες σου στις 70 ίντσες και σε πλήρες μέγεθος, αφού τα 8Κ αντιστοιχούν σε ανάλυση 33MP, κοντά δηλαδή σε αυτή που προσφέρουν οι κορυφαίες mirrorless και DSLR φωτογραφικές.

Η παρουσίαση της Huawei εστίασε στη σχεδίαση των νέων συσκευών της σειράς P, δηλαδή τα P20 Pro, P20 και P20 Lite, για τα οποία δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο, αφού ήμασταν στο επίσημο λανσάρισμά τους στο Παρίσι, ενώ ο Δημήτρης έχει κάνει ήδη αναλυτικό review για το P20 Pro.



Τέλος, η Fitbit παρουσίασε το νέο της smart watch, το Fitbit Versa. Τo Fitbit Versa προσφέρει έγχρωμη οθόνη 1,34”, 4GB αποθηκευτικού χώρου, συνδεσιμότητα Bluetooth, WiFi, NFC, αυτονομία 4 ημερών, ενώ είναι αδιάβροχο στα 50 μέτρα.  Στηρίζεται στο Fibit OS 2.0 και εκτός από την καθημερινή δραστηριότητα και άσκηση, παρακολουθεί και τον ύπνο, καθώς και τον έμμηνο κύκλο των γυναικών. Είναι ήδη διαθέσιμο για αγορά, με κόστος  €199 για την απλή έκδοση και €229 για την Special Edition. 
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!