Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Dark Souls 2: Scholar of the First Sin - PC Vs PS4

*
Η κυκλοφορία του Dark Souls 2 στο PlayStation 4 θα είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνει κάποιος την επιστροφή του στο Drangleic μέσω… κονσόλας, αφού πρόκειται περί ενός τίτλου σε 1080p με άπειρες οπτικές βελτιώσεις σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Ωστόσο, το Scholar of the First Sin remaster αναμένεται επίσης και στο PC με επανασχεδιασμό για DirectX 11, προσφέροντας πολλές από τις βελτιώσεις που είδαμε στο PS4. Με πρόσβαση σε ισχυρότερο hardware, αυτή θα μπορούσε να είναι η απόλυτη κυκλοφορία του τίτλου, αλλά από την στιγμή που οι χρήστες του PC ήδη απολαμβάνουν τον τίτλο σε 1080p60 (ή και καλύτερα), είναι πράγματι αναγκαία  αυτή η αναβάθμιση; Έχοντας ήδη αναλύσει την περιοχή Forest of the Fallen Giants, εστιάζουμε πλέον σε μεγαλύτερες περιοχές όπως το Heide's Tower of Flame και το No-Man's Wharf. Ξεκινάμε με την αρχική έκδοση του PC (με όλες τις επιλογές στο "high" και χωρίς mods) για να δούμε πώς συγκρίνεται με το Scholar of First Sin στο PS4.

Dark Souls 2 Digital Foundry PS4 Vs PC Image 8
Το Dark Souls 2 στο PS4 κινείται πάνω στα "high" settings του PC. Όπως φαίνεται και από το σπαθί, έχει προστεθεί βελτιωμένο bokeh depth of field (DOF).
Το Dark Souls 2 στο PS4 κινείται πάνω στα "high" settings του PC. Όπως φαίνεται και από το σπαθί, έχει προστεθεί βελτιωμένο bokeh depth of field (DOF).

Η τοποθέτηση των εχθρών σε κάθε περιοχή είναι η πλέον αξιοπρόσεκτη αλλαγή. Για παράδειγμα, στο Heide's Tower of Flame θα βρει κανείς τους ίδιους giant knights, με τον καθένα στην ίδια θέση με πριν. Πλέον όμως ανάμεσά τους βρίσκονται νέοι, αδρανείς knights, οι οποίοι "ξυπνάνε" ανάλογα με την πρόοδο του παίκτη στον τίτλο - ή αν δεχθούν επίθεση. Στο δρόμο για το Blue Cathedral, ένα τεράστιο wyvern κάνει την εμφάνισή του μπροστά από τη γέφυρα - κάτι που σίγουρα θα αποτελέσει μια πρόκληση για αυτούς που περίμεναν έναν ακόμα knight. Είναι μια πολύ πιο περίπλοκη πρόκληση τόσο για τον παίκτη όσο και για το hardware. Όχι μόνο έχει μεγαλώσει η πυκνότητα εχθρών, αλλά ταυτόχρονα αλλάζει και τεχνητή νοημοσύνη. Οι παλιότερες κονσόλες επωφελούνται από τους αυστηρούς κανόνες τοποθέτησης του κάθε ιππότη, κάτι που τους κάνει να υποχωρούν αν ξεπεράσουν ένα συγκεκριμένο σημείο ή αν ο παίκτης προχωρήσει αρκετά.

Dark Souls 2 Digital Foundry PS4 Vs PC Image 7
Ακόμα μια εικόνα του Heide's Tower of Flame. H ποιότητα σκίασης του νερού στο Scholar of the First Sin (PS4) είναι η ίδια με την καλύτερη δυνατή του PC - αν και παραδόξως βλέπουμε αλλαγή στην θέση της αντανάκλασης στο PS4.
Ακόμα μια εικόνα του Heide's Tower of Flame. H ποιότητα σκίασης του νερού στο Scholar of the First Sin (PS4) είναι η ίδια με την καλύτερη δυνατή του PC - αν και παραδόξως βλέπουμε αλλαγή στην θέση της αντανάκλασης στο PS4.

Στο PS3 και το Xbox 360 αυτό απέτρεπε την ταυτόχρονη εμφάνιση πολλών εχθρών στην οθόνη (και την συνεπακόλουθη πτώση των επιδόσεων), αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην έκδοση του Scholar of the First Sin για το PS4. Οι εχθροί πλέον παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερη επιμονή, ενώ σε ένα σημείο δημιουργούν ομάδες 12 ατόμων, σε αντίθεση με τις συνήθεις τετράδες. Είναι ένας χαοτικός παράγοντας που θα πιέσει ακόμα περισσότερο τις GPU στην κυκλοφορία του τίτλου για υπολογιστές, αν και το PS4 κάνει καλή δουλειά, με λίγες πτώσεις κοντά στα 55fps.

Το Dark Souls 2: Scholar of the First Sin στο PS4 και το PC - και με τα δύο να τρέχουν σε πραγματικό χρόνο ούτως ώστε να παρουσιαστούν τα νέα εφέ και η τοποθέτηση των εχθρών.

Εξετάζοντας τα οφέλη στον οπτικό τομέα, θα ήταν απροσεξία εκ μέρους μας να παραβλέψουμε την επιρροή που είχε ο modder Durante στην έκδοση του τίτλου για το PC. Αν και η δουλειά του δεν ήταν επίσημη, το πρόγραμμα GeDoSaTo που δημιούργησε επιτρέπει super-sampling για καλύτερη ποιότητα εικόνας, την προσαρμογή του ambient occlusion, ενώ επίσης προσθέτει post-process effects όπως bokeh depth of field (DOF). Λίγο μετά την κυκλοφορία του τίτλου στο PC, η From Software δήλωσε έκπληκτη από τη δημοτικότητα του mod και, παραδόξως, η ομάδα τώρα δίνει τη δική της εκδοχή σε κάποια από τα παραπάνω στοιχεία με το Scholar of the First Sin.


Πρώτα απ' όλα, ο φωτισμός και η σκίαση του Dark Souls 2 δέχονται σημαντική αναδιαμόρφωση στη νέα έκδοση. Τα textures και γεωμετρία της έκδοσης του PS4 είναι πανομοιότυπα με αυτά στο PC (στις υψηλότερες ρυθμίσεις) σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις. Ωστόσο, λόγω του setup του φωτισμού, πολλές από αυτές τις επιφάνειες παρουσιάζονται διαφορετικές λόγω του νέου μοντέλου φωτισμού. Οι μεγαλύτερες περιοχές, όπως το Heide's Tower of Flame, εμφανίζονται φωτεινότερες, ενώ οι λεπτομέρειες των textures επωφελούνται από την επιπρόσθετη αντίθεση - κάνοντας κάθε ρωγμή στους βράχους να ξεχωρίζει.

Dark Souls 2 Digital Foundry PS4 Vs PC Image 1
H δυναμική ανάλυση της σκιάς είναι ίδια στην αρχική έκδοση του PC και στου PS4, με το ίδιο να ισχύει και για τα εφέ διαφάνειας (όπως στα bonfires, spells και τις "ουρές" από τα souls).
H δυναμική ανάλυση της σκιάς είναι ίδια στην αρχική έκδοση του PC και στου PS4, με το ίδιο να ισχύει και για τα εφέ διαφάνειας (όπως στα bonfires, spells και τις "ουρές" από τα souls).

Επιπρόσθετα, εφέ όπως οι "ουρές" που σχηματίζονται από την πορεία των ψυχών, οι εκρήξεις και τα spells, όλα φωτίζουν το περιβάλλον στο PS4 (ενώ στην τρέχουσα έκδοση του PC οι τοίχοι δεν επηρεάζονται από κάτι αντίστοιχο). Συνεπώς, είναι δύσκολο για κάποιον να αναγνωρίσει το original texture map αν δεν παρατηρήσει από κοντά, με την λεπτομέρεια των pixels να είναι πάντα η ίδια. Είναι ένα εφέ που εφαρμόζεται με εξαιρετικό τρόπο - και το οποίο καθορίζει το "σημάδι" που αφήνει ο παίκτης στον κόσμο με τις μάχες του.

Dark Souls 2 Digital Foundry PS4 Vs PC Image 2
Οι λεπτομέρειες του εδάφους επωφελούνται από την χρήση anisotropic filtering στο PS4.
Οι λεπτομέρειες του εδάφους επωφελούνται από την χρήση anisotropic filtering στο PS4.

Μεγάλες βελτιώσεις έχει δεχθεί και το ambient occlusion. Όπως και οι κυκλοφορίες της προηγούμενης γενιάς, έτσι και η τρέχουσα έκδοση του PC (η οποία βασίζεται στο DirectX 9) παρουσιάζει ένα ενοχλητικό λαμπύρισμα κάτω από το γρασίδι, με το rendering σκιασμένων στοιχείων να τελείται σε χαμηλότερη ανάλυση. Αυτό είναι κατά πάσα πιθανότητα ένα κατάλοιπο από τους περιορισμούς των εκδόσεων για PS3 και 360, αλλά σε ανάλυση 1080p και άνω, ξεχωρίζει. Στο Scholar of the First Sin υιοθετείται πιο ραφιναρισμένη λύση, κάνοντας κάθε σκιασμένη περιοχή να "δένει" ομαλά με το περιβάλλον.

Dark Souls 2 Digital Foundry PS4 Vs PC Image 3
Η ποιότητα των textures και η λεπτομέρεια της γεωμετρίας είναι ίδια με αυτή του PC στα "high" settings - αλλά το νέο μοντέλο φωτισμού αλλάζει την αντίθεση, δίνοντας στο Scholar of the First Sin πιο βαθιά, πιο κορεσμένη όψη.
Η ποιότητα των textures και η λεπτομέρεια της γεωμετρίας είναι ίδια με αυτή του PC στα "high" settings - αλλά το νέο μοντέλο φωτισμού αλλάζει την αντίθεση, δίνοντας στο Scholar of the First Sin πιο βαθιά, πιο κορεσμένη όψη.

Κατά συνέπεια το flickering εξαφανίζεται - κάτι που αφήνει πολλές υποσχέσεις για την επερχόμενη έκδοση του PC. Στα αρνητικά, βέβαια, οι χαρακτήρες και πάλι εμφανίζουν αφύσικα "παχιές" σιλουέτες όταν βρίσκονται κοντά σε τοίχους (και πάλι με αυτό το περίεργο halo effect), κάτι που υποδηλώνει ότι εν προκειμένω χρησιμοποιείται μια προσέγγιση που βασίζεται στο τι απεικονίζεται στην οθόνη. Γενικότερα πάντως, είναι σίγουρα βελτίωση και ένα πιθανό σημάδι ότι η From Software ανταποκρίνεται στις προσπάθειες της κοινότητας του PC για την βελτίωση των ελλείψεων που παρουσιάζουν οι τίτλοι της.

Dark Souls 2 Digital Foundry PS4 Vs PC Image 4
Το νέο μοντέλο φωτισμού του Scholar of the First Sin επιτρέπει στα εφέ να παράγουν φως. Σε αυτήν την περίπτωση, οι φλόγες φωτίζουν την γύρω περιοχή - με το ίδιο να ισχύει για τα souls ή τα healing spells.
Το νέο μοντέλο φωτισμού του Scholar of the First Sin επιτρέπει στα εφέ να παράγουν φως. Σε αυτήν την περίπτωση, οι φλόγες φωτίζουν την γύρω περιοχή - με το ίδιο να ισχύει για τα souls ή τα healing spells.

Η έκδοση για PS4 του Scholar of the First Sin επίσης φτάνει το texture filtering στα όριά του, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο anisotropic που βλέπουμε στα μέγιστα settings του PC. Βασισμένοι όμως σε ότι έχουμε δει μέχρι στιγμής, η νέα έκδοση δεν βελτιώνει το pixel crawl στην σκίαση του νερού ή του γρασιδιού. Αντιθέτως, εδώ έχουμε το ίδιο post-process AA με το PC, κάτι που αδυνατεί να αντιμετωπίσει το temporal flicker που παρουσιάζεται σε αυτά τα σημεία. Μια αναβαθμισμένη έκδοση του PC θα μπορούσε να συμπεριλάβει περισσότερες επιλογές για να αντιμετωπίσει αυτό το θέμα με εξελιγμένες τεχνικές anti-aliasing, κάτι που ελπίζουμε να δούμε έναντι του ασαφούς διακόπτη "on/off".

Ανάλυση του frame-rate του Scholar of the First Sin στο PS4 σε σύγκριση με την πρωτότυπη έκδοση του PS3. Η νέα πλατφόρμα της Sony επιτυγχάνει 50fps-60fps στο Heide's Tower of Flame, ενώ το PS3 παλεύει στα 20fps-30fps.

Στα θετικά, βλέπουμε μια αλλαγή στο depth of field του Dark Souls 2. Πλέον, στο Scholar of the First Sin χρησιμοποιείται bokeh effect, το οποίο ελαφρώς διαστρεβλώνει τα εκτός εστίασης σημεία. Το εφέ είναι διακριτικό, αλλά μιμείται τα χαρακτηριστικά φωτογραφικού φακού όταν το bonfire τοποθετείται σε πρώτο πλάνο - κάτι που προβάλλεται ως απλό blur στην έκδοση του PC. Το "κόλπο" αυτό δεν χρησιμοποιείται για τα στοιχεία που βρίσκονται στο φόντο (κρίνοντας από τις πρώτες περιοχές), αλλά είναι μια κομψή προσθήκη.

Dark Souls 2 Digital Foundry PS4 Vs PC Image 5
To ambient occlusion παρουσιάζεται βελτιωμένο στο Scholar of the First Sin στο PS4. Έχουμε λιγότερο προφανείς προσμίξεις στο εφέ κάτω από το γρασίδι, ενώ οι άκρες της γεωμετρίας παράγουν πιο εμφανείς σιλουέτες.
To ambient occlusion παρουσιάζεται βελτιωμένο στο Scholar of the First Sin στο PS4. Έχουμε λιγότερο προφανείς προσμίξεις στο εφέ κάτω από το γρασίδι, ενώ οι άκρες της γεωμετρίας παράγουν πιο εμφανείς σιλουέτες.

Βάσει του ό,τι έχουμε δει μέχρι στιγμής, το Dark Souls 2 στο PS4 στρώνει τον δρόμο για μια εξαιρετική κυκλοφορία στο PC. Δεδομένων των αλλαγών του Scholar of the First Sin στο φωτισμό, τις σκιές, τα εφέ και το depth of field, ελπίζουμε να δούμε μια ευρεία γκάμα επιλογών για τα γραφικά στην έκδοση DirectX 11. Ωστόσο, ο σημαντικός παράγοντας εδώ είναι το πόσο θα κοστίσει (αν κοστίσει) σε αυτούς που έχουν ήδη έχουν την έκδοση για τα PC - με τις πρώτες ενδείξεις να υποδηλώνουν ότι πράγματι έχουμε να κάνουμε με κανονική κυκλοφορία (με την αντίστοιχη τιμή/χρέωση).

Dark Souls 2 Digital Foundry PS4 Vs PC Image 6
Το draw distance είναι πανομοιότυπο στην τρέχουσα έκδοση PC και το Scholar of the First Sin για το PS4. Το pop-in εμφανίζεται μόνο στιγμιαία και κατά τη μετάβαση μεταξύ μεγάλων περιοχών.
Το draw distance είναι πανομοιότυπο στην τρέχουσα έκδοση PC και το Scholar of the First Sin για το PS4. Το pop-in εμφανίζεται μόνο στιγμιαία και κατά τη μετάβαση μεταξύ μεγάλων περιοχών.

Η Bandai Namco δεν σχολιάζει επί τούτου προς το παρόν, αλλά θα μπορούσε να είναι ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα για τους PC fans που μέχρι τώρα απολαμβάνουν τεχνικές ενημερώσεις και βελτιώσεις των επιδόσεων χωρίς επιπλέον κόστος. Όπως και να 'χει, ένα πράγμα είναι σαφές: για τους λάτρεις του Dark Souls 2, οι οπτικές βελτιώσεις και η νέα τοποθέτηση των εχθρών καθιστούν την επερχόμενη κυκλοφορία άξια προσοχής. Κρίνοντας από τις περιοχές που έχουν παρουσιαστεί ως τώρα, έχουμε να κάνουμε με μια ενημερωμένη έκδοση που της αρέσει να παίζει με τις προσδοκίες των fans - μια συναρπαστική προοπτική για όσους ήδη σχεδιάζουν ένα δεύτερο playthrough, εφόσον η τιμή είναι σωστή.


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    From Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Dark Souls 2: Scholar of the First Sin
    • 18+ pegi 18+
      • 10 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (2)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.darksoulsii.com/uk/ FOLLOWERS 5 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 9

    ENTERNITY SCORE
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • xkate93
    • Απ' όσο ξέρω ο Yoshimura είχε πει πως θα δωθεί κάποια έκπτωση γι' αυτούς που το έχουν στο pc. Θα δείξει όταν με το καλό βγει.

*