Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Face-Off: Call of Duty Black Ops 3

*
Το Black Ops 3 είναι ίσως το μεγαλύτερο Call of Duty μέχρι στιγμής. Τα single-player και co-op campaign modes συμπληρώνονται από το κλασικό PvP multiplayer και την επιστροφή του δημοφιλούς Zombies mode. Με τη γενναιοδωρία των νέων εφέ, η Treyarch προφανώς θέλει να παρουσιάσει τα καλύτερα γραφικά μέχρι στιγμής στις κονσόλες, κάτι που όμως έχει ξεκάθαρες επιπτώσεις στην εμπειρία των παικτών. Κατά τη διάρκεια της πρώτης ματιάς που ρίξαμε στο campaign του τίτλου παρατηρήσαμε μεγάλη διαφοροποίηση στις επιδόσεις, ενώ η χρήση του δυναμικού scaling της ανάλυσης δεν εντυπωσιάζει πάντα - ιδίως στο Xbox One, όπου και η εικόνα πέφτει συχνά κάτω από 900p. Ωστόσο, πολλά ερωτήματα έμεναν αναπάντητα: Θα μπορούσε η Treyarch να προσφέρει τις ίδιες, ή και καλύτερες επιδόσεις από αυτές που παρατηρήσαμε στην beta; Και πέραν αυτού, δεδομένων των θεμάτων που παρατηρήσαμε κατά τη διάρκεια του campaign στις κονσόλες, το PC καταφέρνει να ξεπεράσει αυτά τα εμπόδια; Το Advanced Warfare παρουσίαζε πολύ καλό optimization στο PC, κάτι που σίγουρα μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν συμβαίνει το ίδιο και στο Black Ops 3.

Face-Off: Call of Duty: Black Ops 3 Image 2
Εδώ έχουμε μια σύγκριση της ανάλυσης ανάμεσα στις πλατφόρμες. Σε αυτήν τη σκηνή το Xbox One λειτουργεί σε 1280 x 900, το PS4 σε 1360 x 1080 και το PC σε 1080p. Το PS4 κρατάει αρκετά καλά σε σχέση με το PC εδώ, ενώ η εικόνα στο Xbox One είναι πολύ απαλή και εμφανώς λιγότερο ραφιναρισμένη. Δυστυχώς, αυτή η εικόνα απαντάται σε πολλές σκηνές του campaign στην κονσόλα της Microsoft.

Ο ένας τομέας, φυσικά, όπου τα PC διαθέτουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα απέναντι στις κονσόλες είναι η ανάλυση. Εδώ πέρα δεν έχουμε δυναμικό framebuffer (ούτε καν σαν επιλογή) και η εκτέλεση σε σταθερή ανάλυση μάς επιτρέπει να επιτύχουμε ένα σταθερό επίπεδο ποιότητας εικόνας. Οι κάτοχοι PC έχουν και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε περισσότερες λύσεις anti-aliasing, όπου το στάνταρ SMAA T2x προσφέρει πολύ ευκρινέστερη εικόνα από το SMAA που χρησιμοποιείται στις κονσόλες, αν και έχουμε περισσότερες γωνίες, ιδιαίτερα στις μεγάλες ακμές. Αν προτιμάτε τη λύση της κονσόλας, βέβαια, υπάρχει η επιλογή να το κάνετε. Αυτή λειτουργεί καλά στις κονσόλες, αφού δίνει μια καθαρή παρουσίαση σε κοντινές και μακρινές αποστάσεις, αν και ορισμένες πληροφορίες των textures που χρησιμοποιούνται, θολώνουν κάπως κατά τη διαδικασία.

Face-Off: Call of Duty: Black Ops 3 Image 8
Ένα μεγάλο κομμάτι του βασικού artwork είναι το ίδιο σε όλες τις πλατφόρμες, αλλά η αύξηση της ποιότητας των textures στο "extra" του PC προσφέρει assets υψηλότερης ανάλυσης σε κάποιες περιοχές. Εδώ μπορούμε να δούμε πολύ μεγάλη αναβάθμιση στα textures του εδάφους στο PC, με τις λεπτομέρειες να είναι πολύ θολές στις κονσόλες.

Χωρίς να έχει δυναμικό scaling ανάλυσης, το Black Ops 3 δίνει στους παίκτες τη δυνατότητα να έχουν διαφορετική ανάλυση rendering από εκείνη του output. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι αυτοί που παίζουν σε native 1080p, μπορούν να διατηρήσουν στοιχεία του HUD στην native ανάλυση ενώ το ίδιο το gameplay να κάνει render σε οποιαδήποτε άλλη - από 960x536 ως 3840x2160. Το upscaling ελαφραίνει το φόρτο της GPU σημαντικά και απεικονίζει τα στοιχεία του HUD ακριβώς όπως θα έπρεπε, ενώ το downsampling προσφέρει εξαιρετικό anti-aliasing.

Face-Off: Call of Duty: Black Ops 3 Image 4
Παρά το γεγονός ότι η ποιότητα των textures λειτουργεί λίγο καλύτερα στα PC, αυτή η εικόνα είναι αντιπροσωπευτική του πώς τα assets πολλές φορές εμφανίζονται πανομοιότυπα. Οι λεπτομέρειες των textures και της γεωμετρίας στο χαρακτήρα είναι ίδιες με τα υψηλότερα settings του PC.

Η ποιότητα της εικόνας στις κονσόλες, από την άλλη, έχει άμεση σχέση με την ανάλυση στο rendering, και εδώ το PS4 έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα: Η Treyarch χρησιμοποιεί δυναμικό framebuffer και στις δύο πλατφόρμες, αλλά η ενσωμάτωσή του είναι λιγότερο "επιθετική" στο PS4, με σαφώς μεγαλύτερα pixel counts σε σύγκριση με την έκδοση του Xbox One. Όταν η μηχανή δυσκολεύεται, η ανάλυση πέφτει στα 1360x1080, αλλά στην πλειοψηφία του χρόνου μας απολαμβάνουμε εικόνα native 1080p. Συγκριτικά, πέραν των cut-scenes, το Xbox One συνήθως δίνει εικόνα 1280x900, με την οριζόντια ανάλυση να πέφτει στα 1200 pixels αρκετά συχνά. Ούτε όλα τα cut-scenes είναι κλειδωμένα στα 1080p, με ορισμένα από αυτά να πέφτουν επίσης στα 900p.

Ένα video που αναλύει τις διαφορές ανάμεσα στις εκδόσεις του Black Ops 3 για PC και κονσόλες.

Πέραν της ανάλυσης, το Black Ops 3 έχει σαν στόχο την επίτευξη της ίδιας ποιότητας γραφικών και στις δύο κονσόλες, με το art και τα εφέ να είναι σχεδόν τα ίδια. Η χρήση του δυναμικού framebuffer στα 900p, φαίνεται πως αναγκάζει τη μηχανή να επιλέγει περιστασιακά textures και normal maps χαμηλότερης ανάλυσης στο Xbox One στις κοντινές επιφάνειες και αντικείμενα, κάτι που όμως δε συμβαίνει συχνά και έχει μικρό αντίκτυπο στο παιχνίδι.

Face-Off: Call of Duty: Black Ops 3 Image 10
Ένα ακόμα "συν" του Black Ops 3 στο PC είναι και η αύξηση του anisotropic filtering στα texture maps. Έτσι, artwork σαν κι αυτό παραμένει καθαρό και λεπτομερέστερο όταν το βλέπει κανείς από μακριά και σε απότομες γωνίες.

Σε σύγκριση με την έκδοση για PC, οι λεπτομέρειες των textures φαίνεται πως τρέχουν σε έναν συνδυασμό των "extra" και "high" settings, ενώ οι λεπτομέρειες του mesh είναι ανάμεσα στο "medium" και το "high". Το μεγαλύτερο μέρος του βασικού artwork είναι πολύ κοντά στην έκδοση του PC, χρησιμοποιώντας το "extra" preset, αν και οι λεπτομέρειες του εδάφους συχνά παρουσιάζουν textures χαμηλότερης ανάλυσης στις κονσόλες, ενώ η ποιότητα των textures των χαρακτήρων συνήθως είναι η ίδια. Οι λεπτομέρειες της γεωμετρίας στους χαρακτήρες είναι ίδιες με τα ανώτατα επίπεδα του PC, αν και πολλά αντικείμενα του περιβάλλοντος είναι rendered με ελαφρώς μικρότερη περιπλοκότητα - όπως τα τυχαία συντρίμμια που δημιουργούνται στο έδαφος.

Face-Off: Call of Duty: Black Ops 3 Image 6
Το εντυπωσιακό μοντέλο φωτισμού είναι πιο ενισχυμένο στο PC. Σε αυτήν την έκδοση, ο ογκομετρικός φωτισμός λειτουργεί σε ένα σκαλοπάτι πιο πάνω από τις κονσόλες, έχοντας ως αποτέλεσμα εντονότερη λάμψη καθώς το φως περνάει μέσα από τα σωματίδια, αλλά και στα εφέ alpha.

Σε άλλα σημεία, το anisotropic filtering λειτουργεί στο αντίστοιχο "medium" του PC, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα θολά textures σε λοξές γωνίες, ενώ η ποιότητα των σκιών είναι κάπου ανάμεσα στο "medium" και το "high". Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάζουν τις ίδιες dithered άκρες με το "medium" του PC, αλλά με λιγότερα σπασίματα και flicker. Τα εφέ όπως το motion blur, βάθος πεδίου και subsurface scattering skin rendering είναι πανομοιότυπα και στις τρεις πλατφόρμες. Το ambient occlusion είναι πολύ κοντά στο "high", ενώ το volumetric lighting είναι πολύ κοντά στο "medium" του PC.

Face-Off: Call of Duty: Black Ops 3 Image 1
Το επιπλέον bandwidth που είναι διαθέσιμο στις GPUs των PC δίνει στην Treyarch τη δυνατότητα να αυξήσει το επίπεδο των εφέ alpha στο Black Ops 3 σε πολλούς τομείς. Εδώ βλέπουμε τα μεγαλύτερα σύννεφα καπνού που δημιουργούνται από το αυτοκίνητο που εξερράγη.

Γενικότερα, οι σκιές είναι πιο καθαρές στο PC, το μοντέλο φωτισμού πιο ραφιναρισμένο, ενώ βλέπουμε επίσης μεγαλύτερη συνέπεια στην ποιότητα του artwork, με απαλές γεωμετρικές επιφάνειες και περίτεχνες λεπτομέρειες στα textures. Δεν είναι αναβάθμιση-αποκάλυψη σε σχέση με τις κονσόλες, αλλά τουλάχιστον επιτρέπει στο παιχνίδι να scale-άρει πέραν των 1080p χωρίς περιορισμούς στο artwork. Το κενό ανάμεσα στα βασικά assets PC και κονσόλας δεν είναι τόσο ευδιάκριτο, και σε πολλές απόψεις τα γραφικά του Black Ops 3 είναι αρκετά κοντά σε όλες τις πλατφόρμες. Φυσικά, ανεβαίνοντας στο "extra" preset και εκμεταλλευόμενοι το down-sampling σε υψηλότερες αναλύσεις, μας αποφέρει ευπρόσδεκτο επιπλέον ραφινάρισμα στην έκδοση του PC, αν και αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στις επιδόσεις.

Face-Off: Call of Duty: Black Ops 3 Image 9
Η ποιότητα των σκιών στο PC στο "extra" setting δίνει πολύ πιο ραφιναρισμένη εικόνα, με ομαλότερες άκρες και λιγότερο προφανές dithering. Συγκριτικά, η ποιότητα στις κονσόλες φαίνεται να είναι κάπου ανάμεσα στο "medium" και το "high", με τις άκρες να είναι λίγο πιο απότομες από τα "high" του PC, αλλά και με λιγότερο flicker από το "medium".

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τον i5 3570K με την GTX 780 που χρησιμοποιήσαμε για αυτήν την ανάλυση. Με όλα τα settings στο μέγιστο και σε native 1080p ανάλυση, με SMAA T2x είναι αδύνατον να επιτύχει κανείς κάτι που έστω πλησιάζει στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο. Τα καρέ κυμαίνονται ανάμεσα στα 30 με 45 για το μεγαλύτερο μέρος και ως αποτέλεσμα η εμπειρία του gameplay είναι κατώτερη αυτής των κονσολών.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!