Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Face-Off: Star Wars Battlefront

*
Αναλογιζόμενοι το λανσάρισμα των PlayStation 4 και Xbox One, ένας από τους πιο υποσχόμενους τίτλους ήταν το Battlefield 4 της DICE. Ενώ η ανάλυσή του έπεφτε κάτω από 1080p, το ότι είχαμε στα χέρια μας ένα κατά βάση τεχνικώς ποιοτικό PC game που στόχευε στα 60fps και στις δύο κονσόλες και μάλιστα στο λανσάρισμα άφηνε υποσχέσεις για το μέλλον. Δυστυχώς κάτι τα θέματα συνδεσιμότητας, κάτι το ασταθές frame rate στα πιο φαντασμαγορικά multiplayer modes, η φήμη του παιχνιδιού βγήκε λαβωμένη μετά τον πρώτο χαμό. Τώρα ξεκινά η προσπάθεια αναδόμησής.


Σε αυτό το flyover πάνω από τον Tatooine βλέπουμε ότι τα μακρινά LODs είναι πανομοιότυπα και στις δύο κονσόλες.

Κατά τα τελευταία έξι χρόνια οι εσωτερικές ομάδες παρέμειναν απασχολημένες με δύο νέους τίτλους: το Mirror’s Edge Catalyst και το Star Wars: Battlefront. Είναι η χρονιά του Star Wars οπότε δεν πρέπει να εκπλήσσει το φοβερό hype που συνοδεύει το δεύτερο. Πολλοί reviewers όμως θεωρούν ότι το περιεχόμενο και το βάθος του δεν είναι αρκετό σε σύγκριση με τίτλο Battlefield. Αν και είναι αλήθεια πως το παιχνίδι φαίνεται κάπως λιτό, η εστίαση στο design φέρνει και κάποια οφέλη. Πρωτίστως, ο περιορισμός των φιλοδοξιών, επέτρεψε στην DICE να δημιουργήσει μια πανέμορφη εμπειρία από την κορφή ως τα νύχια. Το Star Wars: Battlefront διατίθεται σε PlayStation 4, Xbox One και PC, και καταφέρνει να σπρώξει κάθε πλατφόρμα, σε διάφορα επίπεδα, σε νέα όρια, με μερικά πραγματικά εκπληκτικά οπτικά αποτελέσματα. Με την τελευταία έκδοση της Frostbite βλέπουμε ιδανικό μείγμα επιδόσεων και ποιότητας εικόνας σε όλο το εύρος της εμπειρίας. Είναι ένα παιχνίδι που έχει προσαρμοστεί ώστε να τρέχει όσο πιο ομαλά γίνεται στις κονσόλες, προσφέροντας παράλληλα όμορφο τελικό αποτέλεσμα.


Βλέπουμε πολύ μικρή διαφορά στην ποιότητα του εδάφους στις δύο εκδόσεις. Μπορεί οι μακρινές λεπτομέρειες να είναι λιγότερες στο Xbox One ως αποτέλεσμα της χαμηλότερης ανάλυσης στην οποία τρέχει το παιχνίδι.

Η πραγματική δύναμη της εικόνας του Battlefront κρύβεται στην εφαρμογή του φωτισμού και στη σχέση του με υλικά του εικονικού κόσμου. Το physically-based rendering είναι σημαντική λειτουργία για την τελευταία έκδοση της Frostbite και το Battlefront το εκμεταλλεύεται με εξαιρετικά αποτελέσματα. Ο φωτισμός είναι φυσικός και ρεαλιστικός με τρόπο που ξεπερνά πολλούς ανταγωνιστικές. Μετά το πρόσφατο Need For Speed και το Battlefront είναι ξεκάθαρο ότι η εφαρμογή του στη Forstbite είναι από τις καλύτερες στην αγορά.

Εις βάθος ανάλυση του Star Wars: Battlefront και στις τρεις πλατφόρμες, βοηθά στην ανάδειξη της εντυπωσιακής δουλειάς που έγινε για τη δημιουργία του.

Βοηθά βέβαια και η χρήση φωτογραμμετρίας, τεχνικής που εφαρμόζεται σε στατικές εικόνες για να αποδώσει υψηλής ανάλυσης 3D mesh. Τα υλικά σκανάρονται από σημαντικές τοποθεσίες που χρησιμοποιήθηκαν στα γυρίσματα της πρώτης τριλογίας ταινιών Star Wars, το ίδιο και τα props που στεγάζονται στο Lucasfilm Cultural Arts Museum. Το αποτέλεσμα είναι κόσμοι και χαρακτήρες που αποπνέουν τον αέρα του Star Wars με τρόπους που δεν έχουμε ξανασυναντήσει. Η πανοπλία των Stormtrooper έχει ακριβώς τη σωστή ανακλαστικότητα, ενώ η έρημος του Tatooine φαίνεται εξαιρετικά ακριβής. Φυσικά τίποτα από αυτά δεν θα είχε σημασία αν το τελικό αποτέλεσμα δεν έτρεχε ή δεν λειτουργούσε όπως θα έπρεπε. Έχουμε δει εξαιρετικά οπτικά αποτελέσματα και από τίτλους όπως το Assassin’s Creed Unity, αλλά στο τέλος η προβληματική του απόδοση το εμπόδισε να αγγίξει τις πραγματικές του δυνατότητες στις κονσόλες. Ευτυχώς η ομάδα ανάπτυξης τα έχει πάει καλά και με το παραπάνω στο Star Wars: Battlefront. Βλέπουμε ίσως το πιο καλοδουλεμένο παιχνίδι της DICE για κονσόλες μέχρι σήμερα.


Σε αυτήν την περίπτωση έχουμε μια από τις λίγες στιγμές στις οποίες το Xbox One έχει οπτικό πλεονέκτημα σε σχέση με το PS4, με την παρουσία επιπλέον χλωρίδας στο σύστημα της Microsoft.

Η εντύπωση ξεκινά και από το όμορφο μενού του παιχνιδιού, αποτέλεσμα έξυπνης επιλογής γραμματοσειράς, ομαλών μεταβάσεων και λιτού design. Η απλή πλοήγηση του μενού είναι ευχάριστη. Αυτό το σύστημα είναι η κόλλα που κρατά δεμένο το σύνολο και η τόσο ομαλή πλοήγηση θέτει γερά θεμέλια για το παιχνίδι το ίδιο. Οι χρόνοι φόρτωσης  είναι λογικοί μεταξύ των αγώνων και αξιοποιούν την κλασική μουσική του Star Wars για να απαλύνουν την αναμονή. Μεταξύ γύρων, η φόρτωση είναι ουσιαστικά κρυφή πίσω από τους πίνακες υπολογισμού του σκορ και μένει έτσι η εντύπωση ότι η μετάβαση από τον ένα γύρο στον επόμενο γίνεται απρόσκοπτα.


Σε μια άλλη περιοχή του Endor, βλέπουμε τις δύο εκδόσεις να είναι πανομοιότυπες, στηρίζοντας την ιδέα ότι η DICE έκανε προσαρμογές σε κάθε χάρτη ξεχωριστά.

Πάντως εντός του παιχνιδιού κάποια πράγματα γίνονται ξεκάθαρα πολύ γρήγορα. Πρωτίστως, η ανάλυση. Το PlayStation 4 τρέχει το παιχνίδι σε 1600 x 900, ενώ το Xbox One σε 1280 x 720. Συνεχίζεται δηλαδή το προηγούμενο που δημιουργήθηκε από πρότερους τίτλους Battlefield, αλλά το αποτέλεσμα είναι μερικώς βελτιωμένο. Το anti-aliasing, και στις δύο κονσόλες, είναι το FXAA High του PC. Στο τελευταίο υπάρχει μια επιλογή ακόμη για temporal AA που δεν βρίσκουμε στις κονσόλες. Ξεκινώντας από 1080p, όσο κατεβαίνει η ανάλυση, τόσο μεγαλύτερος ο αντίκτυπος στην ποιότητα εικόνας, με τρεμόπαιγμα και pixel pop. Σε 900p ο συμβιβασμός είναι αρκετά καλός στο PS4, αλλά η πτώση σε 720p του Xbox One αφήνει την αίσθηση ότι είμαστε πιο κάτω από όσο έπρεπε.


Μια ματιά στον Tatooine αρκεί για τις διαφορές μεταξύ των τεσσάρων presets αλλά και για την απόστασή τους από την έκδοση του PS4. Παρατηρήστε ότι η έκδοση PS4 δεν ταυτίζεται με κάποιο συγκεκριμένο preset.

Μιας και είπαμε για το PC, η DICE φρόντισε να συμπεριλάβει πάρα πολλές επιλογές και έτσι επιτρέπει σημαντικές τροποποιήσεις στην ποιότητα εικόνα. Εκτός από την υποστήριξη περίεργων αναλύσεων, οι χρήστες μπορούν ακόμη και να καθορίσουν χειροκίνητα το scaling. Με αυτόν τον τρόπο παρέχεται ουσιαστικά δυνατότητα για downsampling χωρίς ανάγκη για έξωθεν βοήθεια από άλλα εργαλεία. Και μπορούμε να κινηθούμε προς οποιαδήποτε κατεύθυνση. Με αναλογία 83% επί του 1080p, πέφτουμε στα 900p περίπου, κάτι χρήσιμο για συστήματα με λιγότερους πόρους για τα γραφικά. Υπάρχει επιλογή για λειτουργία σε παράθυρο χωρίς περιθώρια, σε πλήρη οθόνη, ή σε κλασικό παράθυρο, ενώ μπορεί να προσαρμοστεί τόσο το οπτικό πεδίο όσο και η ένταση του motion blur που χρησιμοποιείται. Πέραν της ποιότητας εικόνας, πώς στέκονται τα γραφικά σε κάθε πλατφόρμα; Στην προσπάθειά της να βελτιστοποιήσει την απόδοση στις κονσόλες, η DICE προσέγγισε ξεχωριστά την κάθε περίπτωση. Αντί να επιλεγεί κάποιο preset του PC που να ταιριάζει γενικά σε κάθε κονσόλα, αποδεικνύεται ότι η DICE προσάρμοσε το παιχνίδι, χάρτη-χάρτη, στις κονσόλες. Σε ένα χάρτη λοιπόν μια ρύθμιση μπορεί να αντιστοιχεί σε high setting στο PC, ενώ σε άλλο χάρτη είδαμε ρύθμιση που έφτασε πιο κάτω και από τη ρύθμιση low.


Εδώ βλέπουμε ότι το PS4 τα πηγαίνει καλά απέναντι στο high setting. Η δομή κάτω από τα σκαλιά στα αριστερά, για παράδειγμα, χάνει λεπτομέρεια σε medium και low. Παρατηρήστε επίσης το texture filtering στο PS4 και πώς φαίνεται σε σχέση με τι high preset.

Τα textures παίζουν σημαντικό ρόλο στο Battlefront και, γενικά, οι κονσόλες φαίνεται πως κινούνται σε ανάλογα επίπεδα με εκείνα της ρύθμισης high. Η ρύθμιση Ultra στο PC προσφέρει ακόμη πιο υψηλής ανάλυσης textures σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, αλλά παραμένει παρεμφερές με το high κατά το gameplay. Χωρίς ευθεία σύγκριση είναι δύσκολο να κακολογήσει κανείς τη ρύθμιση που βλέπουμε στις κονσόλες.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!