Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Wargaming.net: Το κατά Ρωσίαν μέλλον των eSports

*
Το Enternity έδωσε το «παρών» κατά στους δεύτερους παγκόσμιους τελικούς της Wargaming.net για το World of Tanks. Ο ειδικού ενδιαφέροντος τίτλος έβαλε στην αρένα της μάχης τις 12 καλύτερες ομάδες από κάθε γωνιά του πλανήτη να διαγωνιστούν για το μεγάλο χρηματικό έπαθλο και το 48ωρο δράσης που προσέφεραν σε όσους βρέθηκαν στον ειδικά διαμορφωμένο εκθεσιακό χώρο στη Βαρσοβία ήταν μοναδικό. Μέσα στις επόμενες μέρες θα βρείτε στο Enternity μια σειρά από άρθρα σχετικά με το event, καθώς και πλούσιο multimedia υλικό με όσα κατέγραψαν οι κάμερές μας. Ξεκινώντας με τα της κάλυψης, οφείλουμε να σταθούμε στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν τα στελέχη της Wargaming.net, η οποία κινήθηκε γύρω από το κομμάτι των eSports και κυρίως το μέλλον του κυβερνοαθλητισμού.



Ο CEΟ της Wargaming.net, Victor Kisly, υποδέχτηκε το κοινό, κάνοντας μια πρώτη στάση στην πορεία της εταιρείας, η οποία ξεκίνησε πριν από 16-17 χρόνια να δημιουργεί video games και με τα πρώτα βήματα να γίνονται με 100 άτομα προσωπικό. Στην παρούσα φάση, η Wargaming απασχολεί 400 άτομα και έχει γραφεία (60 τον αριθμό) σε όλες τις μεγάλες αγορές του πλανήτη, με τελευταία προσθήκη αυτήν της Βραζιλίας. Η επένδυση στα free to play video games δείχνει να «βγαίνει» σαν στοίχημα, ενώ οι προβλέψεις λένε πως η συγκεκριμένη αγορά έχει αρκετό μέλλον. Συγκεκριμένα, μέχρι το 2017, η αγορά των free to play video games αναμένεται να φτάσει τα 10-20 δισεκατομμύρια δολάρια σε τζίρο. Και μιλάμε για μια αγορά που σύμφωνα με την Wargaming είναι ένας εντελώς νέος κόσμος, που πριν 10 χρόνια κανείς δεν ήξερε πως μπορεί να υπάρξει.



O Kisly σημείωσε πως η εταιρεία δεν έχει εκμεταλλευτεί τη φόρμουλα free to play για να την κάνει pay to win και κάτι τέτοιο φαίνεται πως αποδίδει. Η κοινότητα δείχνει να έχει αγκαλιάσει αυτή την προσπάθεια και μιας και το σενάριο «βγαίνει», η πορεία του μέλλοντος δεν μπορεί να είναι διαφορετική. Ο CEO της Wargaming χαρακτήρισε το World of Tanks παγκόσμιο φαινόμενο, ενώ υπενθύμισε πως η ομάδα ανάπτυξης εργάζεται πάνω σε 50 updates που έχουν θα ολοκληρωθεί μέσα σε χρονική διάρκεια ενός έτους. Πέραν του PC, η εταιρεία φιλοδοξεί να μπει πιο δυνατά και στα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας, ξεκινώντας με smartphones και tablets και συνεχίζοντας στα Xbox 360 και Xbox One. Η παρουσία της σε μεγάλες διοργανώσεις ξεκίνησε το 2012 με τα World Cyber Games στην Κίνα, ενώ πλέον υπάρχει έντονη στροφή και στα του streaming, όπου φαίνεται πως θα γίνουν περαιτέρω επενδύσεις.



Όπως φαίνεται και από το παραπάνω στιγμιότυπο, οι κορυφαίες ομάδες eSports έβγαλαν το 2014 $850.000 χιλιάδες και η επαγγελματική αυτή προσέγγιση σε ορισμένα online games θα συνεχιστεί. Μόνο η Wargaming υπολογίζεται ότι από το 2013 έως και το 2016 θα έχει επενδύσει $26 εκατομμύρια στην αγορά του κυβερνοαθλητισμού, ποσό που δείχνει πραγματικά πολύ μεγάλο. Όλα αυτά βέβαια έχουν και έναν πολύ ξεκάθαρο στόχο, να πιάσουν τόπο στα 145 εκατομμύρια fans που εκτιμάται να είναι το κοινό που θα παρακολουθεί eSports μέχρι το 2017. Την αποκάλυψη έκανε ο eSports Director της Wargaming για την Βόρειο Αμερική και την Ευρώπη, Mohamed Fadl.



Εντυπωσιακές είναι και οι προβλέψεις του Twitch για το άμεσο μέλλον στα eSports και στο live streaming. Συγκεκριμένα, όπως μπορείτε να δείτε και στο γράφημα που ακολουθεί, ο τζίρος της δημοφιλούς πλατφόρμας φαίνεται πως θα υπερδιπλασιαστεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ενώ ενδιαφέροντα δείχνουν και τα πιο πρόσφατα στοιχεία. Μέσα στον Ιούλιο, 46,5 εκατομμύρια viewers παρακολούθησαν έστω και λίγο κάποιο stream, με το 76% αυτών να βρίσκεται στο ηλικιακό δίαστημα 18-49. Το ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι πως το 68% των θεατών αποφάσισαν να δουν livestream, αντί να παρακολουθήσουν κάτι στην τηλεόραση.



O Fadl τόνισε αρκετές φορές ότι η Wargaming έχει επενδύσει (και θα συνεχίσει να επενδύει) περισσότερο στα ίδια τα eSports, παρά στα games της, κάτι που φαίνεται πως είναι η…επίσημη γραμμή, αφού επαναλήφθηκε αρκετά καθόλη τη διάρκεια του τριημέρου που περάσαμε στην πανέμορφη πόλη της Πολωνίας. Τι έχει στα σκαριά από εδώ και πέρα η γνωστή εταιρεία; Μία σαφέστατη αναδιοργάνωση του πρωταθλήματός της. Το Wargaming.net League θα χωρίσει τους παίκτες σε 3 κατηγορίες και συγκεκριμένα στις Bronze, Silver και Gold. Η πρώτη θα είναι και η πιο εύκολα προσβάσιμη, ωστόσο το «ζουμί» βρίσκεται στις άλλες δύο. Όσοι μπαίνουν στην κατηγορία Silver θα έχουν την πλήρη υποστήριξη της Wargaming στο να ενταχθούν σε κάποια μεγάλη ομάδα, ενώ οι ταλαντούχες ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με χορηγούς που  η ίδια η εταιρεία θα τους βοηθήσει να εντοπίσουν. Η διαδικασία είναι απλή και θα διαβάσετε περισσότερα για αυτήν την επόμενη εβδομάδα, στη συνέντευξη που μας παραχώρησε το υψηλόβαθμο στέλεχος. Όσοι μπουν στην κατηγορία Gold θα έχουν μια σειρά από προνόμια.



Συγκεκριμένα, θα υπάρχει μισθός για κάθε ομάδα, ενώ η επένδυση ανά περιοχή (region) θα φτάνει τα $750.000 ανά περίοδο. Σε παγκόσμια κλίμακα, η Wargaming θα επενδύει $3 εκατομμύρια κάθε σεζόν, δίνοντας έτσι πολύ μεγάλο κίνητρο σε όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν σοβαρά με το «σπορ». Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου ανακοινώθηκε και η επίσημη συνεργασία της εταιρείας με Intel και Razer, με τους εκπροσώπους των δύο εταιρειών να δίνουν το «παρών» και να δεσμεύονται για περισσότερες ενέργειες στο άμεσο μέλλον.



Βάζοντας όλα τα παραπάνω στο τραπέζι είναι γεγονός ότι η μικρή ρωσική εταιρεία με έδρα στη Λευκωσία είδε αρκετά καλά το business κομμάτι των eSports και φρόντισε -ιδιαίτερα κατά τη διοργάνωση των τελικών- να χτίσει ένα προφίλ πολύ κοντά στον επαγγελματία παίκτη. Τα νούμερα την επιβεβαιώνουν και δείχνουν ότι όσοι αποφασίσουν να εμπλακούν με τα eSports τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει να την προσέξουν γιατί έχει ήδη αρχίσει να δείχνει τα…δόντια της!


 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
9 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • chris41090
    • Και αυτό είναι το κτίριο που κτίζουν στην Κύπρο http://s559.photobucket.com/user/SkyscrapercityCyprus/media/RotosPresidentFinals7.jpg.html

    • Geovra
    • Πραγματικα εντυπωσιακα νουμερα....το θλιβερο ειναι οταν βλεπεις τετοια ποσα σε ενα entartainment κομματι και βλεπεις την κατασταση στο Ελλαντα ...απλα δεν υπαρχει σωτηρια.

      Οπως και να'χει ειναι ενυπωσιακο

    • GooDShiveR
    • Δε νομίζω πως μπορεί να γίνει απευθείας σύγκριση με την κατάσταση στην Ελλάδα. Και δν είναι κ δίκαιο, κατά την άποψή μου.

      Το πρόβλημα νομίζω είναι ότι δν οργανώνονται οι Έλληνες παίκτες από μόνοι τους ώστε να μεγαλώσει η προβολή των esports απο τους χρήστες πρώτα και μετα θα έρθουν και τα σωστά δομημένα και οργανωμένα τουρνουά. Ευτυχώς ή δυστυχώς, το Internet προσφέρει πολλούς τρόπους για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με το gaming, να καταφέρει να προβληθεί και να βγάλει ένα μικρό χρηματικό ποσό ώστε να κάνει τα πρώτα βήματά του.

      Μιας και ασχολούμαι φανατικά με Dota 2, θα πάρω μία ομάδα απο αυτό σαν παράδειγμα.

      Την τελευταία χρονιά, μία ομάδα αποτελούμενη αποκλειστικά από Έλληνες παίκτες ξεπετάχτηκε στην διεθνή σκηνή της Dota 2 και μάλιστα πρόσφατα πήραν μέρος στο πρώτο τους international lan tournament, το Starladder season 12.

      Οργανώθηκαν σωστά, έθεσαν τους στόχους τους, προπονήθηκαν και εν τέλει οι προσπάθειές τους ανταμείφθηκαν όταν τους απέκτησε ο οργανισμός London Conspiracy.

      Για να προκριθούν στα lan τελικά του Starladder XII, απέκλεισαν μεγαθήρια όπως Alliance (The international 3 winnners), Empire ( περσυνοί Starladder winners) και Asus Polar (περσυνοί Starladder runner-ups) και παρότι δεν κατάφεραν να κερδίσουν στο Starladder (νομίζω ούτε ένα game μιας κ έπεσαν αντιμέτωποι με την καλύτερη ομάδα του κόσμου - την κινέζικη Vici Gaming και στη συνέχεια με τους Team Tinker), αντιμετώπισαν τις καλύτερες ομάδες αυτή τη στιγμή στην Dota 2, μεγαλώνοντας την προβολή τους, το κασέ τους, τις εμπειρίες τους κλπ...

      Όσοι από εσάς είναι γνώστες της Dota2 scene καταλαβαίνεται για τι μιλάω.

      Πολλοί Έλληνες τους θεωρούν απλά τυχερούς που βρήκαν έναν οργανισμό να τους αναλάβει, αλλά in my opinion, πιστεύω ότι οργανώθηκαν σωστά, προπονήθηκαν σκληρά, έκανα σωστές επιλογές και -απλά- ανταμείφθηκαν για αυτό.

      Αν έβγαινα ακόμα 2-3 ομάδες από Ελλάδα, τότε θα τραβούσαν πιο πολλά βλέμματα και το κοινό θα μεγάλωνε στην Ελλάδα και μεγαλύτερη προβολή θα είχαν τα esports στη χώρα μας και όλο και κάποια διοργάνωση θα χτιζόταν γύρω από τις επιτυχίες τους..

    • GooDShiveR
    • Εδώ μπορεί κάποιος να δει το ρόστερ τους:

      http://www.joindota.com/en/edb/team/6571-london-conspiracy

      Κι εδώ είναι η σελίδα τους στο FB για όποιον θέλει να υποστηρίξει την προσπάθειά τους:

      https://www.facebook.com/LDNConspiracy?fref=ts

    • RamayaGr
    • goodshiver ειμαι σε ομαδα απο το 2006 η ομαδα μου παιζει πλεον bf πιο παλια swat 4 εχουμε διακριθει σαν ομαδα σε τουρνουα μεσω ιντερνετ και στα δυο παιχνιδια η clanbase ειχε ανεβασει και τα ονοματα μας στην κεντρικη τους σελιδα οταν πηγαμε να κανουμε το επομενο βημα ειδα μισος ζηλια και κλειστες πορτες και πλεον ειμαστε μονο για να παιζουμε σαν μια παρεα δεν υπαρχει σωτηρια..........

    • vonzuchter
    • παιχνιδαρα και πολυ καλα τα βραβεια... εχει εδρα στη λευκορωσια αλλα φορους πλερωνει στη Κυπρο... μαλιστα ειναι ο ΝΟΥΜΕΡΟ 1(!!!!! ) taxpayer στη νησιωτικη χωρα για οσους δε το γνωριζουν!!!!!!!!! Ποσο δυσκολο ειναι να ειχαμε και εδω τετοιες επενδυσεις? αλλα με 25% φορο κανεις δε θα ερθει.

    • yaponvezos
    • @GooDShiver & @RamayaGr

      Αυτή η νοοτροπία σχετικά με την αντιμετώπιση του γείτονα που περιγράφετε είναι η πληγή που δεν θα κλείσει ποτέ εδώ που μας έλαχε να γεννηθούμε. Πάντα λυπηρή η κατάσταση αυτή.

*