Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Ben Decker: Το μέλλον του Xbox, του Xbox Game Pass και του retail

*
Η ώρα της κυκλοφορίας των Xbox Series S και Xbox Series X έφτασε και το Enternity είχε τη δυνατότητα να μιλήσει -αποκλειστικά για την Ελλάδα- με τον Ben Decker, επικεφαλής του τμήματος gaming services στην Microsoft. Στη συζήτησή μας αναλύθηκε το πλάνο της αμερικανικής εταιρείας για τα του Xbox Game Pass, των τίτλων της Bethesda και των δύο νέων συστημάτων γενικότερα. Απολαύστε τη στη συνέχεια του άρθρου.



Enternity: Έχετε δηλώσει πως θέλετε να δείτε το Xbox Game Pass παντού. Τι χρειάζεται αυτό για να επιτευχθεί; Είναι θέμα αγοράς; Είναι θέμα νοοτροπίας; Είναι θέμα των gamers;
Ben Decker: Για να ολοκληρωθεί μια υπηρεσία σαν το Xbox Game Pass απαιτείται μια μεγάλη επένδυση, σε επίπεδο υποδομής, τεχνολογίας, σε επίπεδο παιχνιδιών που έχουν κυκλοφορήσει ήδη, σε επίπεδο παιχνιδιών που δημιουργούνται τώρα. Δείχνει την δέσμευση της Microsoft και το όραμά της για το μέλλον και το cloud computing. Στόχος μας είναι να πετύχουμε όλα τα παραπάνω και υπάρχουν μερικές προκλήσεις σε επίπεδο τεχνολογίας που καλούμαστε να ξεπεράσουμε. Υπάρχουν ωστόσο αρκετά ακόμη πάνω στα οποία δουλεύουμε καθημερινά, οπότε θεωρώ πως σύντομα θα έχουμε να πούμε και περισσότερα γι’ αυτό. Είναι λοιπόν, για να ολοκληρώσω, θέμα οράματος από πλευράς Xbox και από πλευράς Microsoft και κινούμαστε πιστά στο πλάνο μας προς ένα gaming προσιτό σε όλους, οπουδήποτε, οποτεδήποτε.

Enternity: Το Xbox Game Pass δείχνει τη στρατηγική της Microsoft να επεκτείνει και να δημιουργήσει το δικό της κοινό, κάτι σαν αυτό που έχει κάνει η Nintendo, βγαίνοντας από αυτό το ράλι επιδόσεων του hardware. Είναι αυτό αρκετό για την υποστήριξη των AAA games που χρειάζονται αρκετά χρόνια για να αναπτυχθούν;
Ben Decker: Ναι, θεωρώ πως είναι υπερ-αρκετό. Σχεδιάσαμε το πρόγραμμα για να το εκμεταλλευτεί μια βιομηχανία που βασίζεται στη δημιουργικότητα και στο όραμα. Δεν είναι απαραίτητο πως απλά με το Xbox Game Pass αρπάζουμε τον καταναλωτή που θα αγόραζε το game και του το προσφέρουμε μέσω της συνδρομής. Το μέσο game που ανεβαίνει στην υπηρεσία βλέπει τον αριθμό των gamers που το απολαμβάνουν να αυξάνεται κατά 6 φορές. Σε indie games μικρότερων studios αυτός ο αριθμός μπορεί να φτάσει και στο 50x! Τα στατιστικά μας δείχνουν ότι περισσότεροι παίκτες παίζουν games με το Xbox Game Pass. Και παίζουν περισσότερα games. Όχι μόνο λοιπόν οι καταναλωτές παίρνουν περισσότερα από μια συσκευή ή μια υπηρεσία, υπάρχουν αρκετά περισσότερα πλεονεκτήματα για τους developers. Και το θέμα είναι πως οι gamers γνωρίζουν studios και franchises τα οποία και παίζουν και εκτός Xbox Game Pass. Άρα ουσιαστικά πυροδοτούμε ένα μηχανισμό εξερεύνησης. Που σίγουρα καλύπτει και το κομμάτι των ΑΑΑ games που με ρωτήσατε. Δεν θα πιέσουμε κανέναν συνεργάτη μας, θέλουμε να έχουν οι gamers περισσότερες επιλογές.



Enternity: Γνωρίζουμε πως η ελληνική αγορά είναι δύσκολη για το Xbox. Είναι το Xbox Game Pass ένας καλός τρόπος να προσεγγίσετε τέτοιες…δύσκολες αγορές;
Ben Decker: Πρόκειται για μια εξαιρετική υπηρεσία. Δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο τρόπο να γνωρίσει κανείς τόσα πολλά games ταυτόχρονα και με μια τέτοια μηνιαία τιμή. Σκεφτείτε μια παρέα με έναν από τους 3-4 φίλους που δεν παίρνει ποτέ ένα game στην κυκλοφορία του. Δεν μπορεί η παρέα να παίξει μαζί. Με το Xbox Game Pass κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Νομίζουμε ότι αυτό θα μας βοηθήσει σίγουρα και σε αγορές όπως η ελληνική.

Enternity: Με την επένδυση που έχετε κάνει στο Xbox Game Pass, είναι σίγουρο ότι έχετε πλέον μεγαλύτερο κοινό να απευθυνθείτε. Σε παίκτες σε κινητά και σε PC. Θεωρείτε πως θα βοηθήσει η προσέγγιση σε αυτό το νέο κοινό να μπει στη διαδικασία να αποκτήσει και μια κονσόλα Xbox;
Ben Decker: Αυτό που κάνουμε είναι πως τυπικά ενεργοποιούμε/εμφανίζουμε μια δυνατότητα. Σίγουρα το να ξέρει κάποιος πως θα παίξει στο PC ή στο tablet του και μετά θα έχει επιλογές cross-play ή και cross-save θα του δώσει έξτρα κίνητρα να κινηθεί και προς μια κονσόλα Xbox. Στόχος μας είναι να δημιουργηθεί αυτή η μεγαλύτερη κοινότητα με επιλογές προς τον gamer σε κάθε επίπεδο.

Enternity: Οι Έλληνες καταναλωτές επιθυμούν παιχνίδια στη γλώσσα μας. Είδαμε πως τα ελληνικά μπήκαν στην κονσόλα και το λειτουργικό και πλέον με το Xbox Game Pass μπορείτε να προσεγγίσετε και περισσότερο κοινό. Είναι με αυτά τα δεδομένα πιο πιθανό να δούμε ελληνικά και στα videogames;
Ben Decker: Είναι ξεκάθαρο πως θέλουμε να κάνουμε τα παιχνίδια προσβάσιμα σε ολοένα και περισσότερους παίκτες σε κάθε άκρη του πλανήτη. Μελετάμε πάντα όλα τα δεδομένα ανά αγορά και σίγουρα όλο αυτό θα μας βοηθήσει στο να πάρουμε μια απόφαση για κάτι τέτοιο.



Enternity: Ας πάμε στην εξαγορά της Zenimax και το κατά πόσο τα παιχνίδια της θα είναι αποκλειστικά στις κονσόλες Xbox και στην υπηρεσία Xbox Game Pass. Τι θα είναι καλύτερο για το μέλλον της υπηρεσίας και της πλατφόρμας θεωρείτε; Να κρατήσετε τα παιχνίδια αποκλειστικά ή να κάνετε την υπηρεσία/τα games διαθέσιμη/α παντού;
Ben Decker: O Phil Spencer τόνισε για το θέμα πως οι αποφάσεις μας θα λαμβάνονται ανά περίπτωση για τα παιχνίδια της Zenimax. Στόχος της Microsoft είναι να δίνει στον παίκτη, αλλά και στον developer επιλογές. Αυτό που θα κάνουμε είναι αυτό που θεωρούμε καλύτερο για το εκάστοτε game.

Enternity: Τέλος, ποια είναι η θέση του retail στο μέλλον του gaming που οραματίζεται η Microsoft και το Xbox;
Ben Decker: Θα συνδέσω αυτήν την απάντηση με την προηγούμενη που σας έδωσα. Στόχος της Microsoft είναι να δίνει επιλογές. Για μένα, η συνδρομή στο Xbox Game Pass είναι η καλύτερη λύση και επιλογή. Ωστόσο, όπως υπάρχουν πολλοί που εκτιμούν τα πλεονεκτήματα των digital αγορών, υπάρχουν ακόμη πάρα πολλοί gamers που θέλουν το retail box τους. Να πάνε στο κατάστημα και να το αγοράσουν. Εκτιμούμε πάρα πολύ τους συνεργάτες μας στο λιανεμπόριο και ξέρουμε ότι είναι κινητήριος μοχλός στη βιομηχανία. Αν λοιπόν θέλεις να προσεγγίσεις τα πολλά δισεκατομμύρια gamers εκεί έξω, χρειάζεται να προσφέρεις λύσεις για όλους. 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
18 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Volga
    • Η απάντηση στην ερώτηση για τα Ελληνικά στα παιχνίδια, έχει πιο διπλωματική αποφυγή ακόμη και από υπουργό σε καυτή ερώτηση στον παπαδάκη.

      • Sephiroth
      • Ναι δυστυχώς εκεί όταν δεν θέλουν να δώσουν ούτε hint, εκεί καταλήγουμε :(

        • Volga
        • Να στε καλά ρε σεις όμως που (έστω και αν αποφεύγουν οι ίδιοι) ρωτάτε τα πραγματικά θέματα που καίνε και οχι PR ερωτήσεις απλά για να βγει το άρθρο, όπως βλέπουμε συνέχεια σε ξένου τύπου άρθρα.

    • sdragon
    • Πολύ σάλτσα και από απαντήσεις τίποτα. Βέβαια όταν δοκιμάζεις κάτι νέο δεν μπορείς να ξέρεις αν θα πιάσει. Ο φόβος μου είναι η ποσοτικοποίηση των games στο βωμό του χρήματος. Αν και δεν περίμενα κάτι καλύτερο, οι λέξεις όραμα και εξερεύνηση είναι τόσο αόριστες. Ειδικά η πολιτική της αύξησης της συνδρομητικής βάσης με κάθε τρόπο είναι απαράδεκτη. Ειδικά προς εκείνους που πληρώνουν για τα παιχνίδια τους. Δεν πρόκειται ποτέ να χρησιμοποιήσω τέτοια υπηρεσία.

      • Volga
      • Για τα "μεγάλα" παιχνίδια που θες να έχεις σε συλλογή, σίγουρα το να τα έχεις retail είναι ωραίο. Όμως αν θες να δοκιμάζεις παιχνίδια και να παίξεις τίτλους που δεν θα έδινες χρήματα γι αυτούς υπό αλλες περιπτώσεις είναι υπέροχο. Δεν έχω XBOX αλλά καταλαβαίνω απόλυτα τη λογική του οτι πχ πολύ κόσμος δεν έχει δοκιμάσει το Unravel ή το ORI γιατί σκέφεται οτι προτιμά να δώσει τα χρήματα του σε ένα blockbuster. Όμως υπάρχουν τέτοια διαμάντια που έτσι βρίσκουν τρόπο να μπούν στο σαλόνι μας.

      • PORTAL
      • Θα σου πω κατι που δεν θα στο ελεγα εαν δεν ησουν ο αρχοντας του dislike εδω στο enternity. Ο λογος σου δεν εχει καμια συνοχη. Καμια προταση σου δεν συνδεεται ουτε με την προηγουμενη, ουτε με την επομενη. Και δεν εχεις ουτε μισο επιχειρημα για τις διασπαρτες γενικοτητες που γραφεις. Με τετοιο comment πως πατας dislike σε αλλους;

        • PORTAL
        • @blackmore Οχι στον sdragon πηγαινει που νομιζει οτι το dislike κουμπι βγαζει πενταευρο καθε φορα που το παταει.

      • Volga
      • @Blackmore. Δεν με κατάλαβες, εννοώ πως επειδή πολύς κόσμος (έχω πάρα πολλούς φίλους σε αυτή την κατηγορία), δεν δοκιμάζει τίτλους που ΙΣΩΣ θα του άρεσαν. Με τον τρόπο του gamepass σου λεει ο άλλος "και δεν το κατεβάζω να δω τι είναι; τι χάνω;"

        • Volga
        • Δεν διαφωνώ σε αυτά που γράφεις καθόλου, απλά υπάρχει σίγουρα και ο κόσμος που ουτε συλλογές τον ενδιαφέρουν ούτε τίποτα. Βάλε παίξε κλείσε φύγε. Και εγώ με τη δική σου λογική είμαι. Αλλά είμαστε δεινόσαυροι (με όλο το συμπάθειο). Όπως και με το Spotify, τίποτα δε σου ανήκει και σίγουρα το να έχεις το βυνίλιο στο χέρι είναι ρομαντικό και ωραίο, αλλα... κάτσε δες τι συνδρομές έχει το Spotify...

        • Volga
        • Φυσικά μαζι σου, αλλά από οτι βλέπεις... ποιός νοιάζεται; Οι συνδρομές του Spotify, Apple Music, Youtube Music, Huawei Music είναι χαοτικά τεράστιες.

      • joehok
      • Τα ίδια και τα ίδια σε ολα τα ποστ για μαικροσοφτ.... υπάρχει ένα θέμα και πάντα όλοι μα όλοι βγαίνουν εκτός και κράζουν ότι δεν τους αρέσει το gpass... απλά κουραστικό..... χίλιες φορές ο άλλος έχει πει ότι τα indie είναι φθηνά αλλού κτλ και θέλει άλλη τιμή και 1001 θα πω ότι έχουμε δει σε υπηρεσία indie ακριβά που μόλις κυκλοφόρησαν και μας άρεσαν πιο πλ απο ολα τα aaa των τελευταίων χρόνων και έχουμε δοκιμάσει ολα τα ααα σε σονυ νιντεντο και μαικροσοφτ. Αυτά τα ολίγα.

        • joehok
        • Όχι δεν είναι το ίδιο.....για ένα απλό λόγο... σχολιάζουμε τις ειδήσεις όχι αυτό που μας καίει...αν μας καίει κάτι πάμε σε φόρουμ κτλ... εγώ βλέπω μαζικά ότι όλοι μα όλοι δεν έχουν καμία διάθεση ή ικανότητα ή επιθυμία να σχολιάσουν τα τρέχον τεκταινόμενα.αυτα και τέλος

        • sdragon
        • Και δηλαδή τι θέλεις να γράψουμε; Πόσο τέλεια υπηρεσία είναι και ότι έχει όλο το μέλλον μπροστά της; Ειδικά σε μια συνέντευξη που απλά αναμασάει τα ίδια. Όταν και αν βγάλει καλά first party παιχνίδια το ξανασυζητάμε. Δεν πρόκειται να πληρώσω για gamepass για να παίζω indie.

      • joehok
      • Δεν είναι ειρωνία αλλά συνέχισε έτσι...... ακριβώς για αυτό το λόγο...δλδ όταν δεν παίρνεις την δική σου απάντηση για ενα συγκεκριμένο θέμα να το ανακυκλώνεις και να κάνεις πέρα ολα τα άλλα..... έτσι ώστε να βγαίνει ακριβώς μα ακριβώς αυτό που λέω ότι 3-4 άτομα σε ολα τα άρθρα λένε το ίδιο ακριβώς πράγμα ακόμα και αν το άρθρο είναι για εξομοιωτή ήχου ή ότι άλλο άκυρο.

        • joehok
        • Χαχχαχχαχχαχχα πάμε άλλη μια φορά
          ... ξανά και ξανά και ξανά......

    • joehok
    • Σε όλο τον κόσμο 5 δις σημασία έχει μόνο τι θέλουν 5 άτομα ...και φυσικά σε ολα τα θέματα ακόμα και πορτοκαλάδες να είναι το θέμα θα γράφουν αυτά τα 5 άτομα τα ίδια και τα ίδια.... γιατί???? Γιατί μπορούν....yolo

    • paulgouv
    • Οι απαντήσεις του Ben είναι οτι πχιο χαρτογιακάδικο και μη-gaming content σπατάλησα χρόνο για να διαβάσω... Πλανεύτηκα :p από τα πολλά σχόλια που με έκαναν να πιστέψω οτι έδωσε απαντήσεις άξιες συζήτησης...
      Τουλάχιστον εκεί που πετάει την generic marketing ατάκα "θέλουμε να έχουν οι gamers περισσότερες επιλογές" , θα τον ρώταγα:
      - Ωραία φίλε Ben.Τί επιλογές δίνετε στους Digital Only gamers που στηρίζουν κιόλας το Άγιο Δισκοπότηρο των υπηρεσιών :D GamePass και θέλουν να παίζουν στην 4Κ (πανάκριβη) τηλεόραση τους , έχοντας παράλληλα έναν αξιοπρεπούς χωρητικότητας δίσκο ?

      Βέβαια και εκει θα απαντούσε οτι το SeriesS (small) είναι οικονομική "επιλογή" !!! Με 364GB που γεμίζουν με 6 παιχνίδια και κυρίως υποβάθμιση της εμπειρίας στα 1440p στην καλύτερη , τα 300€ που ζητάνε είναι κοροϊδία για ... κορόϊδα :p Αντε να βγάλουν του χρόνου το SeriesM (medium :p) digital με 1TB που θα παίζει και σαν το X ,για να νιώσουν τέρμα βλάκες όσοι πετάξουν λεφτά στην "οικονομική" next(περίπου)gen επιλογή ...

      • joehok
      • Εδώ θα δωθεί φυσιολογική απάντηση γιατί τουλάχιστον είμαστε μέσα στο θέμα... πράγματι η συνέντευξη ήταν φουλ αποτυχία..... τώρα για τον σκληρό του s υπάρχει θέμα......αλλα αν θες να λέμε την αλήθεια δεν είναι τόσο μεγάλο..... καταρχήν τα περισσότερα παιχνίδια της μαικροσοφτ έχουν 50% σχεδόν κάτω σε μέγεθος...δες το και θα καταλάβεις.. επίσης πολλά παιχνίδια δεν θα έχουν υψηλά νούμερα και στην συνέχεια..... τέλος υπάρχει και η επιλογή για ταχύτητα μεταφορά πέρα δώθε απο εξωτερικό....και πάμε στο ps που ακολουθείς τυφλά.....για την ώρα καμία σύνδεση με usb στα νέα παιχνίδια.... μένεις με ένα σκληρό που δεν είναι 1tb αλλά είναι 667 καθαρός άμα βγάλεις το astro 677 .... ΤΡΑΓΙΚΆ πράγματα αλλά είπαμε δύο μέτρα και δύο σταθμά...... δυστυχώς όταν ξέρουμε τα μισά βγάζουμε λάθος συμπεράσματα......

*