Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Halo Infinite Multiplayer Hands On Preview

*
Το multiplayer κομμάτι του Halo Infinite κυκλοφόρησε από το πουθενά, τρεις εβδομάδες πριν την κυκλοφορία του Campaign, ανήμερα της 20ής επετείου της σειράς και του Xbox. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για τους οπαδούς της σειράς; Οι πρώτες μας εντυπώσεις στο preview του Χρήστου Χατζησάββα.

20 χρόνια Halo, 20 χρόνια Xbox. Οι δυο τους βαδίζουν χέρι-χέρι για μια εικοσαετία πλέον, καθώς στις 15 Νοεμβρίου του 2001 κυκλοφόρησε η πρώτη κονσόλα της Microsoft και το “killer app” της ήταν το Halo: Combat Evolved. Με κάθε επόμενο παιχνίδι, η Bungie προσπαθούσε να προσφέρει κάτι ακόμη καλύτερο και πλουσιότερο, με το Halo 2 του 2004 να προσθέτει online multiplayer στο μίγμα αρπάζοντας την ευκαιρία να «ανθίσει» το νέο τότε Xbox Live. Τα αποτελέσματα λίγο-πολύ γνωστά: εκατομμύρια παίκτες online, οι περισσότεροι για πρώτη φορά σε κονσόλα, για να παίξουν το shooter-φαινόμενο. Με την έλευση του Halo 3, η σειρά εδραιώθηκε περαιτέρω ως ένα εκ των κορυφαίων multiplayer shooters της ιστορίας, πρωταγωνιστώντας σε μερικά από τα μεγαλύτερα τουρνουά.




Με αργά και σταθερά βήματα, η 343 Industries πήρε τα ηνία από τη Bungie και -παρότι οι γνώμες για τα campaign των παιχνιδιών της είναι διχασμένες- το multiplayer κομμάτι σε κάθε τίτλο τους ήταν πάντοτε ποιοτικό και κοντά στο κλασικό στυλ του Halo. Βλέποντας το Halo Infinite, όπου ο Master Chief εξοπλίζεται με γάντζο για να καλύπτει αποστάσεις ή να γραπώνεται από οχήματα και κτήρια, όπως και την κυκλοφορία του multiplayer κομματιού ως αυτόνομο free-to-play παιχνίδι, πολλοί ανησύχησαν ως προς το gameplay και την οικονομία του παιχνιδιού. Έχοντας αφιερώσει ήδη αρκετές ώρες (έχοντας επίσης αποκτήσει το Premium Battle Pass που συνοδεύει το παιχνίδι), έφτασε η ώρα για μια κοντινότερη ματιά στο τι προσφέρει το multiplayer του Halo Infinite.



Αρχικά, από την πρώτη εικόνα έως το μενού ακούγεται η αγαπημένη μουσική με τους γρηγοριανούς ψαλμούς, το βασικό μουσικό κομμάτι του Halo, έχοντας στο παρασκήνιο το Zeta Halo όπου διαδραματίζεται το παιχνίδι και εκτείνεται πολύ πίσω από τα καταπράσινα τοπία που εμφανίζονται στην οθόνη. Πατώντας ένα πλήκτρο, ο παίκτης θα δει την επιλογή να παίξει το Campaign (κλειδωμένο προς ώρας, έως τις 7 Δεκεμβρίου) ή το Multiplayer, όπως και να προπονηθεί σε διάφορα σενάρια μέσω του Academy ή να φτιάξει Custom Games.



Έπειτα, εμφανίζεται το μενού Customize όπου ο παίκτης μπορεί να αλλάξει την όψη του SPARTAN του σε επίπεδο πανοπλίας (και επιμέρους κομματιών της), εμφάνισης όπλων και οχημάτων, αλλά και να επιλέξει το φύλο και σώμα του SPARTAN του και να προσαρμόσει το SPARTAN ID (την κάρτα με το ψευδώνυμό του). Από εκεί που το Halo 5: Guardians επέτρεπε την επιλογή κράνους και στολής για τον παίκτη, πλέον προσφέρεται ελευθερία εφάμιλλη του Halo Reach, αφήνοντάς τον να διαλέξει κράνος και εξαρτήματα κράνους, επωμίδες, γάντια, πανοπλία χεριών, πανοπλία ποδιών, πανοπλία θώρακα και αξεσουάρ για αυτή, όπως και χρώμα πανοπλίας, χρώμα γυαλιού κράνους και τέλος, να προσθέσει μικρά σχέδια στο θώρακα αν το επιθυμεί. Αυτό γίνεται για κάθε «βάση» στολής, δηλαδή ένα μοντέλο πάνω στο οποίο χτίζει ο παίκτης και φυσικά διαθέτει διαφορετικά εξαρτήματα από άλλα Armor Cores. Αντίστοιχα, στο κομμάτι των όπλων τα πράγματα είναι πιο απλά, επιτρέποντας την επιλογή ενός skin ανά όπλο, μοντέλου (σε ορισμένα), ένα κρεμαστό φυλακτό, ένα έμβλημα κι ένα Kill Effect, δηλαδή το γραφικό που θα εμφανίζεται σε όσους σκοτώθηκαν με αυτό το όπλο. Παρόμοια πράγματα ισχύουν και για τα οχήματα, με χρώμα, έμβλημα και μοντέλο.



Όλα αυτά «δένουν» μέσω του Battle Pass, του νέου συστήματος προόδου για τους παίκτες. Όπως συνηθίζεται, υπάρχει δωρεάν και premium battle pass, με το δεύτερο να προσφέρει πολλά περισσότερα είτε πρόκειται για αναλώσιμα μιας χρήσης (όπως XP Boosts) ή αντικείμενα παραμετροποίησης (όπως κράνη). Στη δωρεάν μορφή του, το Battle Pass προσφέρει κυρίως αναλώσιμα όπως Challenge Swaps (που επιτρέπουν την αλλαγή ενός από τα τρέχοντα challenges) με την πλειοψηφία των κομματιών πανοπλίας ή customization να αποκτώνται μόνο μέσω του Premium Battle Pass. Αναμενόμενο, σε μεγάλο βαθμό, όμως το βασικό πρόβλημα δεν είναι εκεί αλλά στο ρυθμό με τον οποίο ανεβαίνει κανείς levels. Ο παίκτης αποκτά XP μονάχα ολοκληρώνοντας challenges, οπότε ναι μεν αν κάνει ένα καλό παιχνίδι θα έχει πιθανότατα ολοκληρώσει διάφορα challenges αλλά για ένα κακό παιχνίδι (που μπορεί και να διήρκησε 15-20 λεπτά) ενδεχομένως να μην ανταμειφθεί στο ελάχιστο. Προφανώς, αυτό κάνει τον οποιονδήποτε να ανεβαίνει με ρυθμούς χελώνας, ακόμη κι αν αποκτήσει XP Boosts καθώς αυτά λειτουργούν μονάχα αν αποκτηθεί XP – άρα μπορεί κάποιος να τα χρησιμοποιεί και πάλι να μην κερδίσει απολύτως τίποτα. Είναι ίσως το μεγαλύτερο «αγκάθι» στο παιχνίδι αυτή τη στιγμή και μακάρι να αλλάξει πριν την επίσημη κυκλοφορία. Το θετικό, βέβαια, είναι πως το Battle Pass λειτουργεί και αναδρομικά οπότε όταν λήξει (τον Μάιο του 2022, στην προκειμένη) τα προσφερόμενα αντικείμενα δε θα χαθούν για πάντα κι επίσης η διάρκειά του είναι εντυπωσιακά μεγάλη, εκεί που Battle Passes σε άλλους τίτλους διαρκούν μόλις 1-2 μήνες.



Στο παιχνίδι καθαυτό, τα πράγματα είναι άκρως θετικά, εξαλείφοντας την άσχημη γεύση του Battle Pass έστω και για τα 10 λεπτά που διαρκεί ένα σύντομο ματς. Αυτή τη στιγμή, προσφέρονται τρία playlists: Quick Play, Big Game Battle και Ranked Arena, το τελευταίο με ειδικές ρυθμίσεις σε όπλα και δίχως ραντάρ. Το Quick Play περιλαμβάνει modes όπως Slayer (deathmatch), Oddball και Capture the Flag σε ματς 4v4, ενώ το Big Game Battle εστιάζει στα Capture the Flag, Total Control και Strongholds βάζοντας 12 παίκτες εναντίον 12 σε μεγαλύτερους χάρτες που επίσης περιλαμβάνουν οχήματα αέρος ή εδάφους. Η 343 Industries ενημέρωσε πως τα ίδια modes θα υπάρχουν και στην τελική κυκλοφορία.



Οι παίκτες έχουν στη διάθεσή τους όπλα όπως το MA40 Assault Rifle, MK50 Sidekick Pistol, BR75 Battle Rifle και άλλα, περιλαμβάνοντας τα πάντα από πιστόλια έως αυτόματα και ημιαυτόματα πυροβόλα, όπως και εκτοξευτές ρουκετών. Κάθε παιχνίδι ξεκινάει με τους παίκτες να έχουν ένα πιστόλι κι ένα Battle Rifle ή Assault Rifle και τα πιο δυνατά όπλα να εμφανίζονται περιοδικά ως Power Weapons σε σταθερά σημεία του χάρτη και τα μεσαίας τάξεως όπλα να υπάρχουν πιο ελεύθερα σε διάφορα σημεία. Με την αριστερή σκανδάλη γίνεται ένα zoom προς το στόχο, όμως το Halo ποτέ δε λειτουργούσε με ADS view από τη διόπτρα του όπλου (με εξαίρεση όσα διαθέτουν κυάλι) οπότε κι εδώ παραμένει όπως στο Halo 5: Guardians, ως μια μικρή βοήθεια για τον παίκτη. Πέρα από τα όπλα, έχει στη διάθεσή του διάφορα grenades και ισχυρό melee attack.



Αντίθετα με τα πιο παλιά Halo, υπάρχει sprint και δυνατότητα κάποιος να συρθεί λίγα μέτρα και να σκύψει αν πατήσει το αντίστοιχο πλήκτρο κατά το sprint. Επίσης αν κάνει άλμα κοντά σε μια ψηλότερη άκρη, θα σκαρφαλώσει πάνω της εύκολα. Γενικά, η ροή του παιχνιδιού είναι γρήγορη αλλά δε γίνεται εύκολα χαώδες το ματς, με εξαίρεση ίσως μερικούς χάρτες στο Quick Play. Οι παίκτες κινούνται γρήγορα κι είναι ευέλικτοι ακόμη και χωρίς την παρουσία jetpack, όπως υπήρχε στο Halo 5: Guardians. Πλέον, το παιχνίδι θυμίζει πολύ περισσότερο ένα αναβαθμισμένο Halo που θα μπορούσε να ανήκει στην πρώτη τριλογία παρά ένα αξιόλογο -αλλά μπασταρδεμένο- shooter που δύσκολα καταλαβαίνει κανείς σε ποια σειρά ανήκει.



Εκεί βοηθούν και τα διάφορα αντικείμενα Equipment που βρίσκει ο παίκτης σε διάφορα σημεία του χάρτη, που περιλαμβάνουν τον γάντζο που εμφανίστηκε και στο gameplay reveal trailer, ασπίδα που τοποθετείται στο έδαφος και διαλύεται ανά τμήμα ή ένα αξεσουάρ χεριού που δημιουργεί κύμα ενέργειας το οποίο σπρώχνει προς τα πίσω χειροβομβίδες και αντιπάλους. Γενικά, τα Equipment items δεν είναι υπερβολικά δυνατά ούτε παντελώς άχρηστα, αντ’ αυτού είναι ισορροπημένα κι όλα έχουν τη χρήση τους σε κάθε χάρτη. Για παράδειγμα, ο γάντζος είναι χρήσιμος σε μικρούς χάρτες για να μετακινείται κανείς εύκολα και να κατακτά ψηλά σημεία του χάρτη ταχύτερα ενώ σε μεγάλους χάρτες μπορεί ακόμη και να πιαστεί πάνω σε αντίπαλα οχήματα και να φέρει τον παίκτη στη θέση του οδηγού, πετώντας έξω τον εχθρό. Αν ο γάντζος είναι η απάντηση στο jetpack, που έκανε τους πάντες να πετούν πάνω-κάτω και αριστερά-δεξιά στο προηγούμενο Halo, τότε μετά χαράς να αποχαιρετιστεί το jetpack διά παντός.



Τα όπλα είναι απολαυστικά στη χρήση, κλωτσάνε όσο πρέπει και ο χρόνος για να επιτευχθεί ένα kill είναι ο ιδανικός, ενώ η εναλλαγή από Assault Rifle σε πιστόλι (όταν διαλυθεί η ασπίδα του εχθρού) για ένα γρήγορο headshot παραμένει εκπληκτικά αποτελεσματική τακτική. Βέβαια, το νέο Assault Rifle είναι απείρως ικανότερο από κάθε προηγούμενο, ικανό να σκοτώσει ακόμη και σε μέτρια απόσταση με ελεγχόμενες ριπές. Έχει δύναμη και σταθερότητα, δεν είναι ένα ελαφρώς ισχυρότερο SMG αλλά ένα αξιόπιστο όπλο κοντινής απόστασης. Φαίνεται πως η 343 Industries έχει επιτύχει στην ισορροπία των όπλων και πράγματι όλα έχουν τη χρήση τους και ο παίκτης θα τα αναζητήσει στη διάρκεια ενός ματς.



Παίζοντας κατά βάση σε Xbox Series S, προτιμήθηκε το Performance Mode έναντι του Quality Mode λόγω απόδοσης: το ένα προσφέρει 60fps και το άλλο 30fps, αντίστοιχα. Είναι αξιοπερίεργο που το Performance Mode δεν προσφέρει 120fps σε Xbox Series S, όπως συνέβη σε δοκιμαστικές εκδόσεις προ ολίγων μηνών και μακάρι να συμπεριληφθεί στην τελική κυκλοφορία. Σε Xbox Series X πάντως, το Performance Mode αποδίδει 120fps και το Quality Mode 60fps. Όσον αφορά στην απόδοση, ήταν σταθερή κοντά στα 60fps αν όχι «κλειδωμένη» εκεί, σε Xbox Series S και αντίστοιχα σε Xbox Series X. Το Quality Mode, παρότι άριστο από άποψης ποιότητας γραφικών (δε θα γίνει αναλυτικότερη αναφορά ελέω επικείμενης πλήρους κυκλοφορίας), δεν ταίριαζε στο γρήγορο multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού οπότε ίσως μερικοί το προτιμήσουν στο Campaign αλλά επιστρέψουν στο Performance για το multiplayer μόνο.



Συνοψίζοντας, το Halo Infinite φαίνεται να έχει ένα στιβαρό κορμό από άποψης gameplay και customization που θα απασχολήσει πολύ, όμως ο τραγικός ρυθμός προόδου στο Battle Pass είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα ενός -κατά τα άλλα- άρτιου παιχνιδιού που παρότι η Microsoft αναφέρεται σε αυτό ως beta, είναι εξέχουσας ποιότητας τη συγκεκριμένη στιγμή. Καθότι δωρεάν για όλους, και πλέον χωρίς την απαίτηση για συνδρομή Xbox Live Gold, είναι σε άψογη κατάσταση και όλοι οι λάτρεις των shooters ή των Halo μπορούν άφοβα να προχωρήσουν σε download και… ένα ματσάκι (πραγματικότητα: 4 ώρες σερί παιχνιδιού) πριν τον ύπνο.

 
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
4 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    343 Industries

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Microids

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Microsoft Hellas

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • vasileiouk
    • Ίσως είμαι παλιομοδίτης , ίσως επειδή έφτασα τα σαράντα να μου φαίνονται αλλιώς τα πράγματα , αλλά όταν πριν δεκαεπτά παίζαμε το halo 2 στο xbox δεν μας ένοιαζε αν είχε battle pass και αν θα παίρναμε πιο γυαλιστερά κράνη , μας ένοιαζε να κάνουμε την πλάκα μας και κανένα stuck με plasma στον φίλο μας . Δεν μπορώ λοιπόν να καταλάβω γιατί πρέπει να λογίζεται ως αρνητικό το " αργό " grinding ή τέλος πάντων όλη αυτή η ιστορία με το battle pass . Τζάμπα δεν το έδωσε το παιχνίδι ; μήπως πλήρωσε κανείς κανά 80άρι για να έχει και απαιτήσεις . Εγώ προσωπικά μια χαρά το παίζω , ουδόλως με νοιάζουν τα xp ( άλλο αυτό με τα xp - κάθε παιχνίδι θα πρέπει να ανεβάζεις xp ) και άρχισα να εισάγω και τον μεγάλο μου γιό στο περιβάλλον του halo , το οποίο θεωρώ σαφώς λιγότερο βίαιο παιχνίδι από διάφορα άλλα fps .

      • CrashOkami
      • Καταρχάς σε ευχαριστώ για το σχόλιο!

        Χαίρομαι επίσης που έπαιζες από παλιά και πλέον βάζεις τη νέα γενιά (τον γιο σου) στο παιχνίδι, τα λατρεύω αυτά :)

        Αν αφήσουμε το Battle Pass εκτός, η εμπειρία είναι άρτια στο κομμάτι που μετράει για εμένα περισσότερο (δηλαδή το gameplay) οπότε για όσους δεν τους ενδιαφέρει το όλο grinding τότε μόνο θετικά θα βρουν στο παιχνίδι (πιθανότατα). Ωστόσο, είτε το θέλουμε είτε όχι, είναι κομμάτι του παιχνιδιού οπότε πρέπει να συμπεριληφθεί και να γίνουν αναφορές σε αυτό.

        Δεν τρελαίνομαι να παίρνω levels, να πω την αλήθεια μου, αλλά μου αρέσει να αλλάζω στολές κλπ στον SPARTAN μου όποτε έχοντας αγοράσει το Premium Battle Pass, πάλι δεν καλύπτομαι ως προς τον ρυθμό που παίρνω εμπειρία κι αντικείμενα κι αυτό με ανησυχεί: προσφέρεται ένα κομμάτι (επί πληρωμή κιόλας) το οποίο φαίνεται να λειτουργεί εις βάρος του παίκτη αν αυτός επιθυμεί να ασχοληθεί με το κομμάτι του customization.

        Το ότι από όλο το κείμενο ξεχώρισε αυτό ως αρνητικό του παιχνιδιού, για εμένα είναι καλό σημάδι σε γενικές γραμμές, γιατί ο κορμός του είναι άριστος κι υπάρχει μονάχα ένα κομμάτι όπου δεν τα πάει καλά, με βαρύτητα διαφορετική για τον καθένα μας.

    • joehok
    • Προσωπικά διαφωνώ..... παίζαμε για την διασκέδαση αλλά παράλληλα ξεκλείδωναμε υλικό χρώματα χαρακτήρες πίστες και ένα σωρο6 άλλα πράγματα που είχαν σωστή συχνότητα και έτσι όλη η παρέα είχε να διηγηθεί μια νεα εμπειρία σε ενα παιχνίδι. Τώρα δεν μπορείς να δεις οπτική αλλαγή αν δεν αλλάξει η σαιζόν ή αν δεν δώσεις λεφτά .... άδικο δεν έχεις σημασία έχει το gameplay αλλα δυστυχώς ή ευτυχώς μας νοιάζουν πάντα και ολα τα υπόλοιπα... έστω σε σωστή ισορροπία

      • CrashOkami
      • Συμφωνώ, το gameplay είναι που έχει βαρύτητα κι εδώ τα πάμε περίφημα. Έχοντας παίξει όλα τα παλιότερα Halo ή ακόμη και το πρόσφατο 5 (όπου ξεκλείδωσα ειδική στολή επειδή είχα τερματίσει όλα τα άλλα παιχνίδια σε Legendary) που προσέφεραν κάτι οπτικό ως επιβράβευση για μια πρόκληση, εδώ μου λείπει αυτό το μικρό κάτι, να πω μια ιστορία σε άλλους όπως λες κι εσύ. Ευτυχώς πρόκειται για νούμερα, οπότε εικάζω εύκολα αλλάζει κάτι μέσω update. Αν είχαμε θέμα στο πώς λειτουργούν τα όπλα ή η κίνηση, ας πούμε, εκεί θα κάναμε άλλη κουβέντα.

*