Η Ubisoft μάς έδωσε την ευκαιρία να παίξουμε το παιχνίδι σε μια έκδοση early access closed beta. Αυτή περιελάμβανε ένα κομμάτι του τομέα των tutorials ώστε να εξοικειωθούμε με τους βασικούς μηχανισμούς του τίτλου και skirmish matches 1v1 ή 2v2 με δύο διαθέσιμες φατρίες (Elari και Maru). Τα tutorials μας έδειξαν πώς να χτίσουμε κτίρια που θα μας βοηθήσουν να συλλέξουμε προμήθειες για να επεκτείνουμε την αποικία μας και πώς να αντιμετωπίσουμε τους εχθρούς μας στη μάχη. Οι οδηγίες δείχνουν να αντιμετωπίζουν τον παίκτη ως στοιχειωδώς έμπειρο στα real-time strategy games, όμως παράλληλα χαρακτηρίζονται από μια απλότητα που θα προσεγγίσει τους νεοφερμένους στο είδος με περίσσεια ευκολία. Αυτή τους η απλότητα βρίσκεται σε αρμονία με το πόσο εύκολα γίνονται γνώριμα τα συστήματα του gameplay καθώς δίνεται περισσότερη βάση στη γρήγορη ανάπτυξη και εξέλιξη της αποικίας μας και λιγότερη βαρύτητα σε πολύπλοκους μηχανισμούς που θα μπορούσαν να μας μπερδέψουν όταν ο χάρτης γεμίσει με πολλές διαφορετικές πληροφορίες.
Τα skirmish matches αφορούν στην ανάπτυξη της αποικίας μας τόσο ως προς τους πόρους της, όσο και ως προς τον στρατό που θα αμυνθεί για αυτή απέναντι σε ενδεχόμενους εχθρούς. Καθώς χτίζουμε κτίρια όπως εργαστήρια υλοτομίας (για την επεξεργασία ξύλου), πριονιστήρια και λατομεία αποκτούμε πηγές από τις οποίες αντλούμε τα βασικά υλικά δημιουργίας σημαντικότερων κτιρίων όπως βάσεις μηχανικών, ορυχείων, φούρνων (και άλλων σχετικών μαγαζιών) και πύργων προστασίας. Βασική προϋπόθεση φυσικά είναι η ικανότητά μας να φιλοξενήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο μπορούμε στην αποικία μας, οπότε το χτίσιμο κατοικιών είναι ένα από τα βασικά μελήματά μας. Προχωρώντας με την ανάπτυξη του χωριού μας, τα σύνορά του διευρύνονται και οι υποχρεώσεις μας μεγαλώνουν. Κάπου κάπου θα υπάρχουν έφοδοι εχθρικών στρατών και τότε θα πρέπει να στείλουμε κομμάτι του δικού μας για να τους αντιμετωπίσει. Εφόσον υπάρχουν υλικές ζημιές στο χωριό μας θα πρέπει να αντικατασταθούν, όπως θα πρέπει να γίνει και στην περίπτωση πεσόντων στρατιωτών μας. Συνολικά βλέπουμε ένα real-time strategy game που τικάρει κάθε κουτάκι με τα απαραίτητα συστατικά ενός παιχνιδιού της κατηγορίας, δίχως πολλά πολλά.
Μια και απέχουμε κάμποσο από την πλήρης κυκλοφορία του παιχνιδιού, στην παρούσα φάση το The Settlers παρουσιάζει διάφορα προβλήματα που ευελπιστούμε να έχουν επιλυθεί έως ότου φτάσει στα χέρια όλων των παικτών. Frame drops υπάρχουν πολύ συχνά – συχνότερα όταν βλέπουμε τη δράση να εξελίσσεται από μακριά και λιγότερο όταν κάνουμε zoom in σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη. Αλλοιώσεις στην εικόνα είναι σπάνιες, όμως υπάρχουν και κάνουν το παιχνίδι να μοιάζει με έναν μισοτελειωμένο παστέλ πίνακα. Ο ήχος έχει ενίοτε τα δικά του κολλήματα και crashes έρχονται από το πουθενά για να μας κάνουν να μισήσουμε την ώρα και τη στιγμή που απλώσαμε χέρι να προγραμματίσουμε το χτίσιμο τόσων κτιρίων. Σίγουρα δεν πρόκειται για project από το οποίο λείπουν μόνο οι κλασικές “τελευταίες πινελιές”, οπότε δεδομένης της ημερομηνίας κυκλοφορίας του ελπίζουμε η ομάδα ανάπτυξης να βάλει τα δυνατά της να ανέβει αυτήν τη δύσκολη ανηφόρα πριν από το πολυπόθητο λανσάρισμα. Διότι πέρα από τα παραπάνω ο τίτλος είναι όμορφος, η μουσική του ταιριάζει ωραία στο ύφος που θέλει να διατηρεί (ανάλαφρο σε σχέση με άλλα games του είδους, πιο… παραδοσιακά παραμυθένιο) και δείχνει να αναβιώνει χαρακτηριστικά των The Settlers 3 και 4 σε μια μοντέρνα έκδοση.
Όταν κυκλοφορήσει το The Settlers θα περιέχει και ένα ολοκαίνουργιο campaign το οποίο μένει να αποδείξει αν μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το νέο πρόσωπο της σειράς. Για την ώρα κρατάμε τα θετικά της περίστασης και φυσικά ένα από αυτά είναι το γεγονός ότι δεν ακυρώθηκε εντέλει η παραγωγή του. Το αν θα βρει τη θέση που αναζητά στη σημερινή εποχή θα το ανακαλύψουμε όλοι μαζί τη φετινή άνοιξη.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity