Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

 

Apex Legends Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Respawn Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Electronic Arts

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η Respawn έχει κάτι πραγματικά καλό στα χέρια της και απομένει να δούμε πώς θα το διαχειριστεί. Αξίζει όμως ο ντόρος που δημιούργησε το Apex Legends; Ο Κωνσταντίνος Καλκάνης αναλύει το θέμα στο αναλυτικό του review!

Η διαπίστωση ότι το Battle Royale (ή αλλιώς BR για συντομία) έχει πλέον εξελιχθεί σε δικό του είδος δεν χρειάζεται και τη μεγαλύτερη οξυδέρκεια. Το concept του BR ξεκίνησε ως mod, στην πορεία κατάφερε να αιφνιδιάσει τον κόσμο και να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα με τη βοήθεια του PUBG, και εν τέλει κατέληξε να είναι η τελευταία και πιο καυτή μόδα στην gaming σκηνή, και σε μεγάλο βαθμό για αυτό έχουμε να ευχαριστήσουμε (;) το Fortnite της Epic Games. Όπως με κάθε trend, υπάρχουν αυτοί που προσπαθούν να προσφέρουν το κάτι διαφορετικό, χωρίς βέβαια να απομακρύνονται πάρα πολύ από τον πυρήνα της εμπειρίας, και αυτοί που απλά ανεβαίνουν στο «τρενάκι» και το ακολουθούν μέχρι όπου τους φτάσει. Για τους τελευταίους τα παραδείγματα είναι αρκετά, με μεγαλύτερο ίσως αυτό της Bosskey, με τις όποιες δυσάρεστες συνέπειες της περίπτωσης αυτής. Ευτυχώς, η Respawn Entertainment ανήκει στην πρώτη κατηγορία.



Ο λόγος φυσικά για το Apex Legends, ή αλλιώς τον τίτλο που κατάφερε μέσα σε ώρες από την κυκλοφορία του να μαζέψει εκατομμύρια παικτών, και να δώσει νέα ανάσα στο είδος που άρχισε ήδη να κουράζεται. Το Apex Legends είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα παραδείγματα του πώς το hype είναι προκατασκευασμένο και ένα πολύτιμο εργαλείο marketing, αφού το “leak” της κυκλοφορίας του έγινε επίσης ώρες πριν από την επίσημη ανακοίνωση και πάλι ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο παικτών σε λιγότερο από μία μέρα. Αλλά αυτό είναι μια εντελώς διαφορετική συζήτηση και όχι της παρούσης. Apex Legends, λοιπόν, ή αλλιώς το Titanfall 3 που δεν θα δούμε ποτέ, όπως βιάστηκαν αρκετοί να θρηνήσουν. Η πρόταση της Respawn στο χώρο των BR βασίζεται στον κόσμο του Titanfall, για όποιους για κάποιο λόγο ενδιαφέρονται για τα ψήγματα ιστορίας που μπορεί να διαθέτει ένας τέτοιος τίτλος. Οι κανόνες είναι -αναμενόμενα- απλοί. 20 ομάδες των 3 ατόμων «πέφτουν» στο πεδίο της μάχης και μόνο μια από αυτές θα επιβιώσει στο τέλος. Κλασικά, κανένας παίκτης που δεν είναι στην ομάδα μας δεν είναι φίλος μας και φυσικά όποτε βρεθεί οποιοσδήποτε στο οπτικό μας πεδίο, πρώτα τραβάμε τη σκανδάλη και μετά κάνουμε ερωτήσεις. Στον (φανερά μικρότερο από τον ανταγωνισμό) χάρτη βρίσκονται διάσπαρτα όπλα, πυρομαχικά και εξοπλισμός και οι ομοιότητες σταματάνε κάπου εδώ. Αυτό γιατί η Respawn φαίνεται πως μελέτησε πολύ καλά πριν παρουσιάσει την πρότασή της και προσέφερε αποτέλεσμα που ενώ δεν διαφέρει ριζικά από τον ανταγωνισμό, είναι φανερά διαφορετικό και στο τέλος της ημέρας εξίσου, αν όχι περισσότερο, διασκεδαστικό.



Σε πρώτη φάση έχουμε τους χαρακτήρες για τους οποίους η ομάδα ανάπτυξης από το Los Angeles φαίνεται πως πήρε μια σελίδα από το βιβλίο της Blizzard και δημιούργησε cast με διαφορετικές προσωπικότητες αλλά και ικανότητες. Ο κάθε χαρακτήρας έχει τα δικά του passive, active και ultimate abilities, που αποτελούν και το πρώτο «όπλο» της ομάδας, πριν καν πέσει στη μάχη. Ο Mirage, για παράδειγμα, δημιουργεί κλώνους του εαυτού του και μπορεί να δραπετεύει από δύσκολες καταστάσεις, ενώ η Bangalore προτιμά να ρίχνει προπέτασμα καπνού. Τώρα, αν συνδυάσουμε τα δύο παραπάνω με την ικανότητα του Bloodhound να ανιχνεύει τους εχθρούς ακόμα και όταν δεν έχει καθαρό πεδίο όρασης, αρχίζει και σχηματίζεται μια πάρα πολύ καλή εικόνα για το τελικό αποτέλεσμα και τους συνδυασμούς που μπορούν να γίνουν. Οι διαθέσιμοι χαρακτήρες είναι μέχρι στιγμής 8 και μάλιστα οι δύο από αυτούς είναι κλειδωμένοι πίσω από paywall, για το οποίο θα χρειαστεί αρκετό grinding, αν δε θέλει κανείς να δαπανήσει πραγματικά χρήματα. Αλλά περισσότερα πάνω για αυτό σε λίγο.



Η κίνηση μπορεί να μη φτάνει στα επίπεδα του Titanfall 2, με διπλά άλματα και wall-running, αλλά είναι σίγουρα αναζωογονητικά γρήγορη και άμεση, με τα slides, τα άλματα και την πλοήγηση στο χώρο να γίνονται σχεδόν διαισθητικά. Συνδυάζοντας αυτό με το αρκετά μεγαλύτερο TTK από αυτό που έχουμε συνηθίσει στα περισσότερα shooters, μπορούμε να καταλάβουμε πως το Apex Legends δημιουργεί μια δική του ταυτότητα, η οποία ευνοεί τη συνεχή κίνηση, τον πειραματισμό και τη δημιουργική σκέψη, ακόμα και όταν η δράση έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της και οι σφαίρες πέφτουν βροχή. Και μιλώντας για σφαίρες, φυσικά πρέπει να αναφερθούμε στα όπλα του Apex, το καθένα από τα οποία έχει τη δική του…προσωπικότητα, με βάρος και ανάλογη αίσθηση. Ίσως με μοναδική εξαίρεση μια καραμπίνα που πρέπει να είναι πραγματικά πολύ κοντά σε ό,τι πιο δύσχρηστο έχει υπάρξει τα τελευταία χρόνια, όλα τα όπλα εξυπηρετούν το δικό τους σκοπό και από την ομολογουμένως μεγάλη ποικιλία που προσφέρεται, σίγουρα θα βρεθεί κάτι για τον καθένα. Τέλος, όσον αφορά στην επιβίωση στη μάχη, όταν τα πράγματα δεν πάνε με το μέρος μας, σε πρώτη φάση όλοι οι χαρακτήρες πέφτουν σε κατάσταση DBNO (Down But Not Out), οπότε και υπάρχει χρόνος για κάποιον συμπαίκτη να τους επαναφέρει. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, δεν έχει τελειώσει τίποτα ακόμα, αφού στο “crate” του χαρακτήρα, για κάποια δευτερόλεπτα υπάρχει η κάρτα του. Αν κάποιος συμπαίκτης τη σηκώσει, τότε μπορεί να επαναφέρει το συμπαίκτη του στην μάχη, χρησιμοποιώντας ένα από τα διάσπαρτα spawn points. Όπως η ίδια η ομάδα ανάπτυξης είπε «δε θα μας λέγανε Respawn Entertainment, αν δεν είχαμε ένα σύστημα respawning».



Το πιο ενδιαφέρον και εντυπωσιακό χαρακτηριστικό όμως του Apex Legends δεν είναι η ομολογουμένως εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στους μηχανισμούς του shooting και της κίνησης, αλλά το πώς η ομάδα ανάπτυξης έχει αναπτύξει τον τίτλο γύρω από τη διευκόλυνση της ζωής του παίκτη και την προσφορά της καλύτερης δυνατής και απρόσκοπτης εμπειρίας. Από τη στιγμή που η ομάδα «πέφτει», υπάρχει ένας αρχηγός, που αποφασίζει για το σημείο ρίψης. Οι άλλοι δύο μπορούν να αποχωρήσουν αν θέλουν ή να δώσουν προτάσεις, με το ping. Το pinging χρησιμοποιείται με τρόπο εξαιρετικά ευφυή στον τίτλο, αφού μπορεί να χρησιμεύσει όχι μόνο για πρόταση πορείας, αλλά για να επιστήσει την προσοχή των συμπαικτών σε loot, εχθρούς, spawn points κ.ο.κ. Οι συμπαίκτες μπορούν να αντιδράσουν, για παράδειγμα να συμφωνήσουν ή να δηλώσουν ότι ενδιαφέρονται και θέλουν προτεραιότητα σε loot, επίσης με το ping. Όλα γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού. Επιπρόσθετα, ανάλογα με την περίσταση, ο καθένας μπορεί να ευχαριστήσει, να ειδοποιήσει τους συμπαίκτες του αν δέχεται επίθεση ή αν θέλει κάτι συγκεκριμένο που του λείπει από το οπλοστάσιο του, επίσης απλά και μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού. Το όλο σύστημα καθιστά δυνατή την πλήρη επικοινωνία μιας ομάδας, χωρίς να χρειαστεί κανείς να αρθρώσει λέξη. Είναι πραγματικά πανέξυπνο, και τα οφέλη του, πέρα από την ευκολία, μπορούν να είναι πραγματικά τεράστια για τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν οποιουδήποτε είδους δυσκολία, αφού υποστηρίζεται και η μετατροπή του γραπτού λόγου σε φωνή και το αντίστροφο. Είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη πινελιά και αξίζουν τα εύσημα στην Respawn για αυτή την κίνηση.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • PORTAL
    • Δε θυμαμαι αλλο παιχνιδι να εχει κανει τετοιο "μπαμ" οπως το APEX. Δλδ να κυκλοφορησε τοσο ξαφνικα και να ειχε τοσο πολυ δημοτικοτητα.
      Μια μικρη διορθωση στο κειμενο: Οι χαρακτηρες δεν ειναι "κλειδωμενοι" πισω απο paywall, εφοσον μπορουν να ξεκλειδωθουν με in game currency. Λεπτομερεια, αλλα σημαντικη imo.
      Και μιας και λεμε για paywall, θα μου αρεσε να εβλεπα στη λιστα με τα θετικα το γεγονος οτι μπορεις να παιξεις το συγκεκριμενο παιχνιδι χωρις το paywall που λεγεται Plus.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity