Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Assassin’s Creed Origins Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ubisoft Montreal

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Ubisoft

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Assassin’s Creed Origins Review
Κάθε φορά που ο Bayek τιμά με την λεπίδα του κάποιον σημαίνοντα στόχο, τον συναντά για λίγο στο Duat, τον Κάτω Κόσμο κατά την αιγυπτιακή μυθολογία. Εκεί, με λίγες κουβέντες, τα συμπεράσματα είναι συχνά παρόμοια. Ο στόχος δεν θα μάθαινε ποτέ στη ζωή, είτε επειδή δεν ήθελε είτε επειδή η αντίληψή του ήταν λυπηρά στρεβλή και αποκομμένη από τις μακρινές πλέον καλές προθέσεις που μπορεί να είχε στην αρχή. Και όταν το ζύγι βρίσκει στην μια πλευρά τους ίδιους, στην άλλη ένα φτερό, δύσκολο να μην αποδειχθεί βαρίδι η ψυχή. Ποιος ο ρόλος του franchise όμως στην αλληγορία αυτήν; Το Assassin’s Creed Origins βασίζεται σε δυο ξεκάθαρες υποσχέσεις ότι θα μας δείξει την αρχή των πάντων για τη μυθολογία του παιχνιδιού και, παρότι κοιτά «πίσω», θέλει να πάει μπροστά. Η όλη ιδέα ταιριάζει και με το συμβολισμό της ιστορικής συγκυρίας γύρω από την οποία περιστρέφεται η περιπέτεια.



Η Πτολεμαϊκή δυναστεία, άρα και το ελληνιστικό βασίλειο της Αιγύπτου είναι στο χείλος του γκρεμού. Η εξάρτηση από τη Ρώμη είναι τεράστια, αν και δεν αποδίδεται έτσι στο παιχνίδι, όχι στην καθημερινότητα της Αιγύπτου τουλάχιστον, και το αποτέλεσμα αναπόφευκτο. Επί των Πτολεμαίων φυσικά και οι Έλληνες έχουν τον έλεγχο της Αιγύπτου, τα υψηλά αξιώματα μένουν στα χέρια τους αλλά η ζωή κυλά. Οι εξεγέρσεις, οι διαμάχες περί διαδοχής και λοιπά ήταν στο πρόγραμμα βέβαια. Και πώς να μην ήταν από τη στιγμή που αποφασίστηκε να έρθει η δυναστεία λίγο πιο κοντά στον αιγυπτιακό λαό, υιοθετώντας μια φαραωνική παράδοση: την αιμομιξία. Ασφαλώς δεν γίνεται λόγος για αιμομιξία στο παιχνίδι. Κι εδώ που τα λέμε, όλα αυτά τα ενδιαφέροντα μένουν στο παρασκήνιο. Στο προσκήνιο βρίσκεται η ένταση μεταξύ Ελλήνων και Αιγυπτίων, αν και η απόδοσή της είναι γενικά ρεαλιστική, μεταξύ ιδιωτών δηλαδή, παρότι για κάποιο άγνωστο λόγο κάθε στρατιώτης και φυλακίτης παρουσιάζεται να είναι Έλληνας και κάθαρμα. Και εννοείται ότι οι Έλληνες έχουμε πείρα στο να είμαστε καθάρματα, το πρόβλημα είναι πως οι απλοί στρατιώτες σπάνια ήταν Έλληνες στην Πτολεμαϊκή Αίγυπτο. Η διατήρηση δυο πλευρών κάνει τα πράγματα πιο εύκολα για το Assassin’s Creed βέβαια, που πάντα θέλει δυο αντιμαχόμενες παρατάξεις για να λειτουργήσει.



Οι ιστορικές ανακρίβειες δεν είναι τόσο πρόβλημα ωστόσο, η ιδιαίτερη ακρίβεια δεν ήταν και ποτέ στόχος εδώ που τα λέμε. Αυτό που μπορεί να χρεώσει κάποιος την Ubisoft όμως είναι ότι εξακολουθεί να τη χρησιμοποιεί ως διάκοσμο. Ακόμη και σημαντικά σημεία καμπής, απλά μένουν αναξιοποίητα αφηγηματικά στο παιχνίδι, με τη φιλοδοξία τους να φτάνει μέχρι τα επίπεδα της απλής αφορμής. Ειδικά φέτος περιμέναμε κάτι παραπάνω ως προς αυτό. Τίποτα δεν ξεπλένει το ότι Γάλλοι και Γαλλοκαναδοί καταφέραν να μας κάνουν να πλήξουμε με τη Γαλλική Επανάσταση, αλλά το Assassin’s Creed Origins ετοιμάζεται να αποκτήσει και Tour Mode, με παρουσιάσεις από πραγματικούς ιστορικούς. Όπως φαίνεται αυτό δεν σημαίνει και πολλά για το σκεπτικό της αφήγησης. Ακόμη και με εξελίξεις στον πραγματικό κόσμο, τα πράγματα πραγματικά δεν κινούνται ποτέ προς ουσιώδη κατάληξη, ούτε και προσπαθούν στα αλήθεια να φτάσουν κάπου. Αν η Ubisoft αποτυγχάνει (ξανά) σε επίπεδο macro, τα πηγαίνει πολύ καλύτερα σε micro. Το platforming λειτουργεί λίγο καλύτερα ακόμη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα σας τύχουν και μερικά ατυχήματα, μερικά σημεία στα οποία το σύστημα πεισμώνει και αποφασίζει ότι δεν είναι ανάγκη να βουτήξετε στο πηγάδι που το ίδιο σας λέει ότι πρέπει να εξερευνήσετε. Τέτοιες περιπτώσεις είναι σπάνιες όμως.



Η μεγάλη αλλαγή εντοπίζεται στο σύστημα μάχης φυσικά. Είναι πιο αργό, απαιτεί την προσοχή του παίκτη, βασίζεται σε μερικά απλά combos που αφήνουν συγκεκριμένα ανοίγματα, ειδικά με την ολοκλήρωσή τους, τα οποία πρέπει να συνυπολογίζει αναλόγως ο παίκτης. Διαφορετικές κατηγορίες όπλων προσφέρονται για διαφορετικά σενάρια και αντιπάλους, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις πολλαπλές κατηγορίες που βρίσκουμε στα τόξα. Αν σε λεπίδες, τσεκούρια κ.λπ. η βασική διαφορά είναι το βάρος, άρα η ταχύτητα στη μάχη, και η ζημιά που κάνουν και ο διαχωρισμός γίνεται πιο απλοϊκά, στα τόξα τα πράγματα θέλουν λίγη σκέψη παραπάνω. Κάποια είναι ό,τι πρέπει για κυνήγι ζώων, άρα για συγκέντρωση απαραίτητων για την αναβάθμιση του βασικού εξοπλισμού πρώτων υλών. Άλλα είναι το ανάλογο ενός…πολυβόλου, άρα προσφέρουν μειωμένη ακρίβεια και ζημιά, αλλά γεμίζουν τα πάντα με βέλη. Κάποια ακόμη απαιτούν στόχευση με το μάτι, χωρίς βοηθητικό UI αλλά δεν αστειεύονται κ.ο.κ. Το κατά πόσο εμβαθύνει κανείς εδώ βέβαια εξαρτάται και από το στιλ με το οποίοι επιλέγει να παίξει.
 
Assassin’s Creed Origins Review - Σελίδα 2

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity