Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Assassin’s Creed: Syndicate Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Ubisoft Quebec

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Ubisoft

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Πολύ δύσκολα μπορεί να πει κανείς πως η σειρά Assassin’s Creed έκανε καλό ποδαρικό στην τρέχουσα γενικά κονσολών. Το Assassin’s Creed Unity και η συλλογή τεχνικών προβλημάτων που το συνόδεψε στο launch άφησε άσχημες αναμνήσεις σε Ubisoft και gamers. Το Assassin’s Creed Syndicate αποκαλύφθηκε πάνω στο “χαμό” του Unity, πολύ πριν την ώρα του, και έρχεται για να συνεχίσει τον ετήσιο κύκλο κυκλοφοριών για τη σειρά και να βάλει ένα τέλος στα κακώς κείμενα. Ή τουλάχιστον προσπαθεί. Ή μάλλον δείχνει ότι προσπαθεί. Τι κάνει όμως τελικά;


Οι Jacob και Evie Frye είναι οι δυο (δίδυμοι) πρωταγωνιστές που καταλήγουν στο Λονδίνο για να το απελευθερώσουν από τους Templars.

Για αρχή αλλάζει χρονική περίοδο μεταφέροντάς μας στο Λονδίνο της βιομηχανικής επανάστασης. Οι Jacob και Evie Frye είναι οι δυο (δίδυμοι) πρωταγωνιστές που καταλήγουν στο Λονδίνο για να το απελευθερώσουν από τους Templars. Η πόλη είναι (όπως και σε κάθε τίτλο της σειράς) το μεγαλύτερο ατού, πείθοντας πως είναι ζωντανή, σε κίνηση. Από τις πάρα πολλές επιβλητικές κατασκευές, την πιστότητα αυτών και τα κινούμενα τρένα, μέχρι τις άμαξες και τον (γεμάτο από βαλτόνερα) Τάμεση όπου οι καμινάδες των πλοιαρίων που το διασχίζουν κάνουν την ατμόσφαιρα αποπνικτική. Σε έναν τέτοιο κόσμο οι Evie και Jacob έρχονται σύντομα σε αντιπαράθεση για το τι δρόμο θα ακολουθήσουν και καταλήγουν σε διαφορετικά μονοπάτια. Ο Jacob πιστεύει περισσότερο στη μάχη και την ευθεία αντιπαράθεση, ενώ η Evie είναι πιο μεθοδική, σκεπτόμενη και οργανωμένη. Ο τίτλος βαφτίζει έτσι τον μεν ως brawler και τη δε ως stealth.
Οι δύο πρωταγωνιστές είναι μεν αρκετά ανάλαφροι, αλλά ιδιαίτερα συμπαθείς. Την αντίστοιχη συμπάθεια θα νιώσετε και για τις ιστορικές φιγούρες, αν και δεν μπορούν με τίποτα να ξεφύγουν από τα όρια της καρικατούρας.
Στην πράξη και οι δυο μπορούν να ακολουθήσουν με την ίδια άνεση και τις 2 “μεθόδους”, με μόνο μια χούφτα skills στο τέλος του skill tree τους καθενός να αλλάζει. Οι δυο πρωταγωνιστές έχουν κοινό ταμείο αλλά διαφορετικά skills, skill points, εξοπλισμό κ.λπ., ενώ στις αποστολές του campaign μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποιον ορίζει η ιστορία. Σε free roam και side missions μπορείτε να κάνετε εναλλαγή επιτόπου όποτε θέλετε. Είναι πραγματικά ελάχιστες πάντως οι στιγμές που η χρήση του ενός ή του άλλου φέρνει κάποια ουσιώδη διαφορά και αυτό ορίζεται κυρίως από το πώς θα διαχειριστείτε τα skills του καθενός. Διαφορετικά, θα διαπιστώσετε πως τα Skill Points δίδονται με τόση άνεση που μπορεί στο πρώτο δίωρο και οι 2 σας χαρακτήρες να είναι overpowered για το σημείο της ιστορίας στο οποίο βρίσκεστε και πως αν δεν επιδιώξετε ουσιαστική διαφοροποίηση μέσω των skills, δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι λόγοι για χρήση 2 πρωταγωνιστών, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.



Οι δύο πρωταγωνιστές είναι μεν αρκετά ανάλαφροι, αλλά ιδιαίτερα συμπαθείς. Την αντίστοιχη συμπάθεια θα νιώσετε και για τις ιστορικές φιγούρες που (παραδοσιακά) θα συναντήσετε (Alexander Graham Bell, Κάρολος Δαρβίνος, Κάρολος Ντίκενς κ.λπ.) αν και δεν μπορούν με τίποτα να ξεφύγουν από τα όρια της καρικατούρας. Και δυστυχώς η τελευταία λέξη μπορεί ίσως να χρησιμοποιηθεί για το σύνολο του campaign αλλά και των activities του τίτλου. Ευτυχώς έχουν σχεδόν εξαφανιστεί τα tailing missions ενώ τα ίδια τα assassinations, είτε μιλάμε για major target είτε για απλό θνητό, έχουν ουσιαστικά πρωταγωνιστικό ρόλο. Θα κάνετε όμως και πάλι όλα όσα έχετε κάνει σε όλους τους προηγούμενους τίτλους της σειράς, με ελάχιστες εμπνεύσεις ανανέωσης και τεράστιο αίσθημα deja vu.
Οι δυο πρωταγωνιστές έχουν κοινό ταμείο αλλά διαφορετικά skills, skill points, εξοπλισμό κ.λπ., ενώ στις αποστολές του campaign μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποιον ορίζει η ιστορία.
Μερικά side missions καταφέρνουν να σπάσουν για λίγο τη μονοτονία αλλά δεν μιλάμε για τίποτα αξιομνημόνευτο. Εξαίρεση αποτελούν τα “μεγάλα” assassinations όπου είτε μπορείτε να τα κάνετε όλα λαμπόγυαλo για να φτάσετε μέχρι το στόχο σας (σε πάντα βαριά φρουρούμενους χώρους), ή να διαλέξετε άλλη οδό, χρησιμοποιώντας key characters που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή. Είτε βοηθώντας τους, είτε κλέβοντας κάτι από αυτούς, μπορείτε να φτάσετε πιο εύκολα στον ίδιο το στόχο αξιοποιώντας συγκεκριμένες ευκολίες και ευκαιρίες που προσφέρει ο κάθε ένας. Πάντα η λύση του stealth είναι αυτή που απαιτεί τον περισσότερο κόπο και ο μηχανισμός που ο τίτλος προσπαθεί να αναδείξει ως εξελιγμένο. Μπορεί να υπάρχει συγκεκριμένο πλήκτρο που σας βάζει στο ομώνυμο mode (χαμηλώνοντας τη στάση το σώματός σας) και skills που μειώνουν τον κίνδυνο να σας ανακαλύψει κάποιος αντίπαλος, αλλά η AI εξακολουθεί να βλέπει μπροστά της νεκρό αστυνομικό ή συνάδελφο συμμορίτη και να τον αγνοεί. Και με τέτοια “εξυπνάδα” η όλη φιλοδοξία δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων.



Αν πάντως προτιμήσετε τη λύση του “λαμπόγυαλου” θα χρειαστεί να μπλέξετε με μάχη η οποία μένει περίπου στις γνωστές για τη σειρά ποσότητες, δίνοντας ακόμα περισσότερο βάρος στα counters και κάνοντας τον τίτλο να μοιάζει αρκετά με τη σειρά Batman Arkham σε αυτόν τον τομέα. Το επιτυχημένο counter (για το οποίο υπάρχει προειδοποίηση με σχετική ένδειξη) σε συνδυασμό με συγκεκριμένα skills μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε one hit kill και πολύ βίαια finishers (ιδίως από την δεσποινίδα Frye). Το κακό είναι πως με λίγη παρατήρηση στο animation των αντιπάλων μπορείτε να μαντέψετε με μεγάλη ακρίβεια μετά από ποια κίνησή τους ακολουθεί άνοιγμα για counter, πριν προλάβει καν να εμφανιστεί η προαναφερθείσα ένδειξη, κάνοντας τη μάχη τελικά πολύ εύκολη ακόμα και όταν είστε ένας εναντίον πολλών.
Αυτό θα φανεί ακόμα πιο έντονα στα gang wars. Πλέον σας δίδεται η δυνατότητα να φτιάξετε τη δική σας συμμορία για να απελευθερώσετε την πόλη από άλλες αντίστοιχες ομάδες. Η απελευθέρωση μιας ολόκληρης περιοχής σημαίνει και μάχη με όλα τα πρωτοπαλίκαρα αλλά και τον αρχηγό του αντίπαλου gang. Όσο υποσχόμενο και αν ακούγεται, στην πραγματικότητα απλά εμπλέκεστε σε μια μάχη με πολλούς αντιπάλους και πολλούς συντρόφους που θα λήξει πολύ σύντομα, πιθανότατα με εσάς νικητή. Το όλο σύστημα της συμμορίας έχει θεωρητικό βάθος και πολλά έξοδα αν θελήσετε να ασχοληθείτε σοβαρά μαζί του, κάνοντας πιο εύκολη τη ζωή σας στην πόλη (με δωροδοκίες αστυνομικών κ.λπ.). Μπορείτε πάντως να χρησιμοποιήσετε μέλη του gang και χωρίς κάποιο major event, προσλαμβάνοντας συγκεκριμένα άτομα όταν περάσετε δίπλα τους στο δρόμο. Αυτοί, μόλις εμπλακείτε σε μάχη θα έρθουν να βοηθήσουν. Πέραν των μαζικών μαχών που αναφέραμε πάντως, τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι πραγματικά αναγκαίο.


Μερικά side missions καταφέρνουν να σπάσουν για λίγο τη μονοτονία αλλά δεν μιλάμε για τίποτα αξιομνημόνευτο.

Εκεί που το Syndicate προσπαθεί να εισάγει κάτι πραγματικά νέο είναι με το Rope launcher. Φανταστείτε κάτι σαν το Grapnel Gun της σειράς Batman Arkham και είστε πολύ κοντά. Μπορείτε να το εκτοξεύσετε για να γαντζωθείτε από κάθε ταράτσα, μπαλκόνι, προεξοχή κ.λπ. και αυτό σας μεταφέρει εκεί με μεγάλη ευκολία και ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα.
Πλέον σας δίδεται η δυνατότητα να φτιάξετε τη δική σας συμμορία για να απελευθερώσετε την πόλη από άλλες αντίστοιχες ομάδες. Η απελευθέρωση μιας ολόκληρης περιοχής σημαίνει και μάχη με όλα τα πρωτοπαλίκαρα αλλά και τον αρχηγό του αντίπαλου gang.
Σε πρώτη ανάγνωση εντυπωσιάζει. Ως εργαλείο όμως διχάζει. Αυτό γιατί η σωστή χρήση του προσφέρει ανεξέλεγκτο θέαμα και ιδιαίτερα γρήγορα αποφυγή από σχεδόν κάθε είδος κινδύνου, αλλά ταυτόχρονα ακυρώνει την ύπαρξη του platforming μιας και ακόμα και στα view points (που κάποτε ήταν σχεδόν μικροί γρίφοι) μπορείτε να ανεβείτε “μονοκοντυλιά” με μηδενική δυσκολία. Ακόμα και η τόσο εύκολη διαφυγή από κίνδυνο δεν είναι απαραίτητα καλή για την (έτσι και αλλιώς όχι ιδιαίτερη) δυσκολία της σειράς. Σπανίως σας υποχρεώνει ο τίτλος να το χρησιμοποιήσετε αλλά είναι τόσο εύκολα διαθέσιμο που θα το κάνετε χωρίς καν να το καταλάβετε.



Το πιο ουσιώδες όμως πρόβλημα του Assassin’s Creed Syndicate δεν βρίσκεται σε τίποτα από τα παραπάνω. Δεν είναι ούτε η αίσθηση μονοτονίας, ούτε τα bugs (που υπάρχουν μεν άλλα δεν είναι δραματικά), ούτε τα microtransactions (που δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα σε όποιον θέλει απλά να τα αποφύγει), ούτε το απόλυτα τετριμμένο τέλος. Το μεγαλύτερό του πρόβλημα δεν είναι καν δική του αποκλειστικότητα. Είναι η “κατάρα” που ακολουθεί τη σειρά από το Assassin’s Creed III και δεν την αφήνει να λάμψει όπως παλιά. Έχουμε χρόνια να δούμε ουσιαστική σύνδεση με το modern setting το οποίο παίρνει συνεχώς την κατιούσα και κατά συνέπεια αφαιρείται η αίσθηση πως σε κάθε τίτλο υπάρχει κάτι μεγαλύτερο, κάτι ανώτερο στα παρασκήνια. Στο Syndicate το modern setting μένει σε μερικά FMV που μετρώνται στα δάχτυλα του ενός χεριού και δεν προσφέρουν τίποτα ουσίας. Το ίδιο ισχύει και στο Λονδίνο του 1868 όπου σχεδόν όλες οι δραστηριότητες έχουν να κάνουν με πράγματα της εποχής και δεν έχουν καμία “πιστευτή” σύνδεση με το όλο μυστήριο της σειράς, ακόμα και αν δεν βάλουμε ξανά στο κάδρο τα όσα γίνονται στο υποθετικό παρόν. Το μεγαλύτερο ατού της σειράς ήταν αυτή η τόσο περίεργη και γοητευτική αρμονία και πλέον κοντεύει να εξαφανιστεί πλήρως για χάρη ενός διαρκώς νέου πρωταγωνιστή και ιστορικού setting.



Με όλα αυτά ως δεδομένα το Assassin’s Creed Syndicate είναι ακόμα μια ετήσια κυκλοφορία και όχι κάτι παραπάνω. Διαθέτει μια τόσο καλοσχεδιασμένη και διαφορετική από τα υπόλοιπα παιχνίδια πόλη και δεν εκμεταλλεύεται κάτι από αυτήν, αφήνοντάς σας να αναλωθείτε στα ίδια side missions ξανά και ξανά. Προσπαθεί μάλιστα να μας κλείσει το μάτι για τη σύνδεσή του με παλιούς τίτλους της σειράς με μια αποστολή που ασχολείται ελαφρώς με τον πρωταγωνιστή του Assassin’s Creed IV: Black Flag. Τα παλιά προβλήματα είναι σχεδόν όλα παρόντα και ο ετήσιος ρυθμός κυκλοφορίας δεν βοηθά να λυθούν. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε βέβαια αν η Ubisoft θέλει να τα λύσει και οι τόσο σύντομες κυκλοφορίες δεν τη βοηθούν, ή αν απλά έχει βολευτεί στην παρούσα κατάσταση και δεν έχει σκοπό να αλλάξει κάτι. Το μόνο σίγουρο είναι πως η αλλαγή γενιάς δεν κατάφερε να προσφέρει κάτι ουσίας και το Syndicate είναι ίσως η πιο τρανταχτή απόδειξη πως η σειρά χρειάζεται και διάλειμμα και ουσιώδεις αλλαγές. Διαφορετικά το “requiescat in pace” ίσως δεν αργήσει.


 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πολύ όμορφα σχεδιασμένο Λονδίνο
  • Συμπαθές cast πρωταγωνιστών
  • Επιπλέον επιλογές στα “μεγάλα” assassinations
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κανένας ουσιαστικός λόγος για χρήση 2 πρωταγωνιστών
  • Αμφίβολη η ύπαρξη του Rope launcher
  • Ισχυρές δόσεις μονοτονίας
  • Skills που σας κάνουν γρήγορα overpowered
  • Απόν το παλιό μυστήριο της σειράς
  • Στασιμότητα, στασιμότητα, στασιμότητα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
38 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Altair
    • Οι 2 πρωταγωνιστές μπήκαν για ένα και μόνο λόγο.Για να αποφύγουν το κράξιμο ότι δεν έχουν γυναικείους χαρακτήρες,όπως είχε γίνει με το Unity.Λογικά θα πρόσεξες ότι υπάρχουν και γυναίκες εχθροί,όχι απλά key members όπως η Lucy Thorne αλλά και απλοί εχθροί.
      Κάτι άλλο που διάβασα και αλλού και μου έκανε εντύπωση είναι τα θέμα της ΑΙ.Γράφεις χαρακτηριστικά:
      "αλλά η AI εξακολουθεί να βλέπει μπροστά της νεκρό αστυνομικό ή συνάδελφο συμμορίτη και να τον αγνοεί".
      Άλλο παιχνίδι παίξαμε;Εγώ όποτε σκοτώνω κάποιον με stealth με τη μία τρέχουν οι υπόλοιποι φρουροί και πάνε πάνω από το τπώμα ενώ μετά αρχίζουν και ελέγχουν τριγύρω.
      Κατά τ'άλλα εγώ τον τίτλο τον ευχαριστιέμαι αρκετά,οπότε δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο.

    • billbig
    • @Altair

      Δεν είναι θέμα οτι ο δεύτερος χαρακτήρας είναι γυναίκα. Το πρόβλημα είναι πως υπάρχουν 2 χαρακτήρες που στην ουσία δεν αξιοποιύνται ως 2 διαφορετικά άτομα. Μπορείς να παίζεις με τον ένα απο τους 2 for ever (εκτός από τα missions που είσαι υποχρεωμένος να επιλέξεις τον άλλο) και δεν έχει καμία ουσιαστική επίπτωση σε ιστορία, gameplay κ.λπ.

      Όσο για την A.I. η μόνη φορά που συκγινήθηκε απο stealth kill ήταν αν με ανακάλυπταν την ώρα του ίδιου του kill (αν με άκουγαν επειδή ήμουν πολύ κοντά ή αν το έκανα μπροστά στη μούρη τους). Αλλιώς σχεδόν πάντα απλά αγνοούσαν όσα πτώματα και αν συναντούσαν. Πόσο μάλλον σε αποστλή όπου έπρεπε να κρύψω πτώμα σε haystack, από λάθος το πρώμα καταλήγει μπροστα σε αστυνομικό, το βλέπει, αναρωτιέται "που να είναι", γυρνάει πλάτη και φεύγει ήρεμος. Δεν είναι ότι κάτι τους έχει ξεφύγει. Υπάρχει θέμα ουσίας για να υποσρτηριχθεί το stealth.

      @PORTAL

      Metal Gear και Sunset Overdrive γιατί αλήθεια;

    • PORTAL
    • @billbig Metal Gear διοτι βασιζεται στο να κρυβεσαι απο χαζη AI και η ιστορια ειναι b movie απο 80s και Sunset overdrive λογω art style ουτε καν.

    • platonxii
    • 6? Μα 6? Δεν διάβασα το κείμενο, δεν έχω παίξει το παιχνίδι αλλά είδα το τελευταίο trailer και νομίζω ότι είναι τουλάχιστον 8. Α. ΡΕ. Γεωργακόπουλε... :P :P :P

    • korko
    • ωραίο κείμενο.αναλύει το παιχνίδι, δεν περιέχει spoilers και δυστυχώς επαληθεύει ότι η σειρά δεν βελτιώνεται.όταν πέσει στα 20 ευρώ θα γίνει αγορά απλά γιατί έχω παίξει και όλα τα προηγούμενα.κρίμα που οι 2 διαφορετικοί χαρακτήρες πάνε χαμένοι χωρίς να έχουν μεγάλες διαφορές και να επηρεάζουν ξεχωριστά την ιστορία.πάντως το λονδίνο είναι εκπληκτικό πρέπει να παραδεχτώ.

    • platonxii
    • @billbig ναι και αν θες να ξερεις έχω έναν ξάδελφο που ο μπατζανάκης της γυναικάς του αδελφού του κουμπάρου του δουλεύει delivery και αυτος είδε το trailer και μου είπε ότι αξίζει τουλάχιστον 8. εγω δεν το έχω δει ακόμα...

      On a more serious tone now. Η σειρά πρέπει να ανανεωθεί. Είναι καιρό τώρα που η εξέλιξη είναι απειροελάχιστη. Ασχέτως που το Rogue πέρυσι μου άρεσε. Δεν παύει να ήταν ένα...γλυκό best of. Ίσως όμως ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό είναι οι χαμηλές πωλήσεις... που δεν το βλέπω...

    • AnimaPura
    • Το Unity δεν το πήρα επειδή είχε τεχνικά θέματα, αλλά το Syndicate δεν με τραβάει γενικότερα. Πιστεύω μέχρι το Black Flag πήγαινε καλά το πράγμα, μετά έμεινε πολύ στάσιμο για singleplayer παιχνίδι.

    • Viper71
    • Αυτό παντως με αρκετους που σας χαλαει το ότι το παιχνιδι (και καθε παιχνιδι) ειναι "ευκολο" να παιχτει και οχι να σου σπαει τα @@ για να κανεις απο το πιο απλο μεχρι το πιο συνθετο πραγματικα δεν μπορω να το καταλαβω...μαλλον αρκετοι ξεχνατε οτι (ΚΑΛΩΣ) τεινουν τα περισσοτερα να γινουν "προσιτα" προς τον casual gamer καθως είναι ο ΜΟΝΟΣ πλην των φαν της (εκαστοτε) σειρας που θα ξοδεψει λεφτα για να το αγορασει, με τελικο σκοπο τη λιγη ΕΛΕΥΘΕΡΗ ωρα που του "περισσεύει" κάθε μερα να τη "σπαταλησει" παιζοντας κατι που δεν ΘΑ του κανει τα @@ τσουρεκια και ΘΑ μπορει να ΤΟ ευχαριστηθεί υστερα ΑΠΟ μια ευκολη ή δυσκολη μερα..... σε αντιθεση βεβαια με αρκετους που "κραζουν" αλλα ποτε δεν θα αγορασουν ή ακομα χειροτερα θα το "κατεβασουν" στον Η/Υ τους (οι οποιοι ΦΥΣΙΚΑ και ΘΑ ΚΡΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΚΟΝΣΟΛΕΣ γιατι απλα -μεχρι στιγμης- δεν χακαροφλασαροντε όπως παλια, αρα δεν εχουν και προσβαση στα παιχνίδια του θειου....) και μετα ΒΕΒΑΙΑ θα παραπονιουντε για το ποσο ευκολο εγινε και ΩΩΩΩ που είναι τα χρονια που για να περασεις ένα γριφο ή να ανεβεις στη γ@μημενη την κορυφη των view points ειχες φτασει να εχεις "κατεβασει" ότι καντηλι γνωρίζεις και να εχεις επικαλεστει με ιδιαιτερα αρνητικο τροπο τα Θεια.....

    • Pirederas
    • Το Assassin's Creed τελείωσε με το 2, άντε και με το Brotherhood. Ezio Auditore da Firenze και μυαλά στα κάγκελα. Μετά έβγαλαν αδιάφορα παιχνίδια, το ένα πίσω από το άλλο. Από κει και πέρα, milking από την Ubisoft μέχρι να πεθάνει άδοξα και ξεχασμένο.

    • billbig
    • @korko

      Η έλλειψη spoilers είναι βασικό χαρακτηριστικό πάντα. Δεν τα συμπαθούμε καθόλου. :)

      @Viper71

      Το θέμα δεν είναι να είναι όλα τρισμέγιστα παλούκια για να τα ευχαριστηθείς και ούτε ζήτησε κανείς κάτι τέτοιο. Αλλά ένα game το παίζεις και για την πρόκληση που οσου προσφέρει. It's part of the sum. Προφανώς υπάρχουν και αυτοί που θέλουν να παίξουν κάτι πιο (ή πολύ) εύκολο αλλά αυτός ο διαχωρισμός θα μπορούσε να γίνει με difficulty levels. Εδώ (και σε όλη τη σειρά) υπάρχει μόνο μια δυσκολία και...δεν είναι καν δυσκολία. Τουλάχιστον παλιότερα είχες ένα επίπεδο με σωστό και απαιτητικό platforming εδώ και εκεί. Εδώ δεν υπάρχει ούτε αυτό.

    • Geo4ever
    • Το παιχνίδι δεν το έχω παίξει και δε νομίζω να το παίξω, αλλά έχω ένα προβληματισμό πάνω στον τρόπο που αντιμετωπίζεται το Syndicate
      Δλδ γιατί δείχνουμε κατανόηση στον arcade χαρακτήρα του driveclub και όχι στον "arcade" χαρακτήρα του Syndicate;;
      Επίσης γιατί πολλοί δκαιολογούσαν το ανύπαρκτο gameplay του Order και εδώ υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα
      Και πριν αρχίσουν μερικοί η ερώτηση είναι γενικής φύσεως και δεν αναφέρομαι σε κάποιον συγκεκριμένα και επίσης και το Driveclub και το The Order τα έχω και έχω ασχοληθεί και είναι καραμπινάτες περιπτώσεις όμορφη παρουσίασης και κάκιστου gameplay ειδικά το The Order ήταν καταναγκαστικό έργο.

    • Altair
    • @Billbig
      Άλλο παιχνίδι παίξαμε αδελφέ,δεν εξηγείται αλλιώς.Δεν ξέρω μήπως η κόπια που σας στείλανε ήταν πιο πρώιμη ή έλειπε το Day 1 patch,αλλά ειλικρινά στο θέμα ΑΙ,δεν έχω κανένα παράπονο.Τέτοια θέματα δεν έχω συναντήσει ως τώρα και είμαι 5ο sequence από τα 9 δηλαδή περίπου στη μέση.Λογικά,θα είχα συναντήσει κάτι τέτοιο έτσι δεν είναι;
      Όσο για τους 2 χαρακτήρες,στο ξαναλέω,η Evie μπήκε για να γλιτώσουν το κράξιμο,όχι για να προσφέρει κάτι διαφορετικό στο gameplay.
      Κατά τ'άλλα,δε σχολιάζω τα υπόλοιπα αφενός γιατί θέλω να δω και να κάνω περισσότερα πράγματα και αφετέρου γιατί κάποια πράγματα είναι υποκειμενικά.
      Δεν έχει σημασία αν διαφωνώ το ρηβιού ήταν αρκετά καλογραμμένο και το ευχαριστήθηκα.

    • Geovra
    • Το πιο σημαντικο για μενα ειναι αυτο που αναφερεται για το modern world ...η στασιμοτητα (στο ουσιωδες για μενα κομματι της σειρας...2310521010 :) )

      Θα το τιμησω σιγουρα καποια στιγμη (ακομα δεν εχω αρχισει το Unity) αλλα αργοτερα....το gameplay ειναι αυτο που ειναι και για αυτο το "αγαπησαμε"....διαφωνω οτι ολα τελειωσαν στο 2

      ΥΓ και 4 να ηταν η βαθμολογια παλι θα το τιμησω :)

    • Alias
    • Γραμμη παραγωγης κανονικα πλεον ε? Το ιδιο πραμα ξανα και ξανα και ξανα. Αυτο που με χαλαει παντως πραγματικα ειναι η εξαφανιση του μυστηριου οπως λεει και ο συντακτης. Που ειναι το δεος που ενιωθες στους πρωτους τιτλους με τις αρχαιες μυστικες οργανωσεις, τα μοτο στυλ Nothing is true και τις αρχαιες ''θεοτητες''? Θυμαστε το συναισθημα? Απο το 3 και υστερα το μυστηριο εξαφανιστηκε τελειως. Το Black Flag ειναι το τελευταιο που επαιξα και δεν με βλεπω να επιστρεφω στη σειρα, εκτος και αν κανουν κανενα με αρχαια Ελλαδα για την περιπλανηση στις πολεις και μονο.

    • billbig
    • @Altair

      Κανονικά με το Day 1 patch έγινε το review. Καταλαβαίνω αυτό που λες για την ύπαρξη των 2 πρωταγωνιστών και δεν είναι οτι διαφωνώ απαραίτητα. Απλά από τη στιγμή που έκαναν τον κόπο έπρεπε να σταθούν και στο gameplay και όχι μόνο στα του κραξίματος.

      @Geo4ever

      Δεν είναι θέμα κατανόησης. Το Syndicate είναι πολύ straight forward σε αυτό που θέλει να προσφέρει αλλά έχει προβλήματα που δεν μαζεύονται. Ιδίως όταν τα περισσότερα από αυτά υπάρχουν χρόνια και χρόνια. Οι άλλες 2 περιπτώσεις που αναφέρεις είναι πιο κουφές για διάφορους λόγους αλλά δεν είναι θέμα επιλεκτικής κατανόησης.

    • Geo4ever
    • Εγώ γενικά μαζί σου είμαι και συμφωνώ απόλυτα ότι τα παιχνίδια πρέπει να προσφέρουν ποιοτικό περιεχόμενο και όχι ποσοτικό,γιατί μιλάμε για μορφή ψυχαγωγίας και όχι για Φέτα του κιλού
      Οπότε αν ένα παιχνίδι σου υπόσχεται Ασσασίνους και στην ουσία είναι London Flying Fox tour plus looting ναι δικαίως να πάρει καιν 6 και 5 γιατί δεν κάνει σωστά αυτό που υπόσχεται
      Αυτό μου με ξενίζει όπως προανέφερα είναι ότι παρατηρώ μία προκατάληψη και γενικά πιο σκληρή τάση όχι από τους reviewers αλλά από το κοινό
      Και να πω την αλήθεια δεν μπορώ να ακούω κάποιον να λέει την μία φορά εντάξει το Driveclub έχει ρηχό gameplay για να είναι fun αλλά το Syndicate είναι υπεραπλουστευμένο
      Γενικά έχω μπερδευτεί πως ο κόσμος αντιμετωπίζει τα παιχνίδια

    • Scott_Pilgrim
    • Δεν περίμενα πως θα έβγαινε τίτλος στη σειρά ο οποίος θα ήταν χειρότερος και από το κακό ΙΙΙ.. Τελικά έκανα λάθος. Μάλλον μιλάμε για βόθρο. Θα ασχοληθώ κάποια στιγμή αλλά όταν θα είναι στα 35 ευρώ max. Πάντως κάτι πρέπει να κάνουν με τη κουκούλα βρε αδερφάκι μου. Είναι σήμα κατεθέν της σειράς και σιγά σιγά την πάνε προς το κάδο αχρήστων. Εδώ μετά από απαίτηση των φανς patch-αραν τα ΙΙΙ και black flag για να μπορείς να βάλεις τη κουκούλα στο end game, και εδώ την άλλαξαν με καπέλο(!).

      @piredaras Revelations και Black Flag ήταν επίσης παιχνιδάρες. Ειδικά το Revelations είχε setting και σενάριο πολύ ψηλά.

    • yaponvezos
    • @Altair

      Απλά αναφέρω ότι περιστατικά σαν και αυτά με το AI έτυχε να δω κι εγώ όσο έκανα κερκίδα σε playthrough του Βασίλη. Πάντα με το patch.

    • Harkyn
    • Δίκαιος βαθμός και ακόμα πιο δίκαιο review. Είναι το Πρώτο Αssassin's creed που δεν αγόρασα day one, παρόλο που το Unity μου άρεσε.Φαίνεται πως με τις τακτικες της Ubisoft δεν υπάρχει πια επιστροφή για το franchise.Κρίμα για τη σειρά και για το επίπεδο που ήταν...Θα αγοραστεί σε πολύ χάμηλη τιμή.Αλλωστε το 6 σαν βαθμός δεν σημαίνει οτι ειναι παιχνίδι για πέταμα αλλά έχει χάσει πολυ απο τη λάμψη που ειχαν οι παλαιότεροι τίτλοι..

    • Sisyphus
    • Αρχικά, κατατοπιστικότατο review Βασίλη...
      Έχω την εντύπωση πως αυτό που χαλάει πλέον τον περισσότερο κόσμο στα AC δεν είναι ούτε οι μηχανισμοί(και η όποια εξέλιξη,ή μη, που αυτοί έχουν από παιχνίδι σε παιχνίδι)ούτε η δυσκολία , αλλά όπως αναφέρει και ο Βασίλης στο review και άλλοι φίλοι στα σχόλια, η ιστορία των παιχνιδιών. Μη ξεχνάμε πως μιλάμε για καθαρά single-player εμπειρία και νομοτελειακά αυτές στηρίζουν την επιτυχία ή την αποτυχία τους σε μεγάλο βαθμό στο σενάριο. Από το brotherhood(άντε και το revelations) και μετά η σειρά έχει χάσει πολύ από τη μυστικιστική αύρα από την οποία χαρακτηριζόταν.Ίσως γιατί αποχώρησε ο Ντεζιλέ, ίσως γιατί στερέψαν από ιδέες,ίσως γιατί γίνεται ετήσιο λανσάρισμα νέου τίτλου, δε ξέρω. Αποκορύφωμα η περσινή "παρωδία" του unity που καταπιανόταν με μία από τις πιο ιντριγκαδόρικες,αιματοβαμένες και αμφιλεγόμενες περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας και δεν κατάφερνε ούτε στο ελάχιστο να σε μυήσει σε αυτήν.

      Οι μηχανισμοί έχουν εξελιχθεί και εξελίσσονται από παιχνίδι σε παιχνίδι και το καταλαβαίνει κανείς παίζοντας ταυτόχρονα ,ας πούμε το unity με το ac3.Το πρόβλημα είναι πως μεταξύ αυτών έχουν παρεμβληθεί και άλλοι 3-4 τίτλοι οπότε από τίτλο σε τίτλο η διαφορά δε φαίνεται. Ναι θα ήταν τομή στη σειρά ας πούμε αν έπαιρνε μια πιο rpgστικη στροφή με ουσιώδες skill-tree,μεγαλύτερη δυσκολία, έξυπνη ΑΙ και πάει λέγοντας αλλά μη ξεχνάμε πως είναι μια σειρά που πουλάει κάθε χρόνο 7-8 εκ. κόπιες και,δυστυχώς, δε τις πουλάει σε "καμένους"(με την καλή έννοια) που θα θελήσουν να τεστάρουν την ΑΙ, να φάνε κάνα πεντάρι ώρες να "στήσουν" τον χαρακτήρα ή να τελειοποιήσουν τις κινήσεις τους. Δε το έκανε από το πρώτο παιχνίδι αυτό, δε νομίζω να το ξεκινήσει από το "εικοστό".

      Υ.Γ Αφού φτάσανε και στη Βικτωριανή εποχή πολύ φοβάμαι πως θα ακολουθήσει και σε κάνα 2 χρόνια και η Οκτωβριανή επανάσταση. Με πιάνει σύγκρυο και μόνο που σκέφτομαι τι θα δούνε τα μάτια μου εκεί...

    • vonzuchter
    • το πρωτο και μοναδικο assasins που εχω παιξει ειναι το black flag και αυτο δωρεαν απο το xbox live. Μου αρεσε πολυ σα παιχνιδι και εχω ψηθει να παιξω τα 2 πρωτα για αρχη. Μη ξενερωνετε ειναι απολυτο λογικο σειρες που κρατανε τοσο πολυ καποια στιγμη να κανουν κοιλια. Σπανια να συμβει το αντιθετο, οπως εγινε πχ με τα metal gear. Oπως και να εχει θα περιμενω να περασει καιρος να δω τη βαθμολογια θα παρει στο users score στο metacritic... προς το παρον δε παει καθολου καλα. Ετσι και αλλιως δεν εχω one ή ps4 ακομα. Ας ελπισουμε οι 3 μεγαλοι τιτλοι που περιμενουμε αυτο το μηνα , star wars , fallout και cod να μετριασουν τη παγωμαρα που εφερε το assasins.... Δε πηρε πολυ καλες βαθμολογιες γενικα παντως κοιταξα ρηβιους σε ολα τα μεγαλα σαιτ του εξωτερικου αρα δε νομιζω να ειναι μονο γκρινια του Γεωργακοπουλου

    • Punisher
    • Μετα απο τοσο καιρο ξαναμπηκα για να αφησω κι εγω σχολιακι. Πράγματι πολύ μέτριο το syndicate, ουτε η ιστορια με κραταει, ουτε οι χαρακτηρες

    • bill_dep
    • Προσωπικα το λατρευω και το βαζω διπλα απο το black flag μετα απο το 2 παντα που ειναι απλα θρυλος..

    • Tim of Heavens
    • Geo4ever@: Το ίδιο αναρωτιέμαι ώρες ώρες. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να βλέπεις τα games όπως θες εσύ διότι αν είναι να βασιστείς στο κοσμάκη, που τις περισσότερες φορές δεν κρίνει παίζοντας αλλά λέγοντας και ακούγοντας τι είναι μοδάτο στις μέρες μας το έχασες το άθλημα.

    • Viper71
    • @BibBOSS μαζι σου ρε φιλος, αλλα δε νομιζω οτι ειναι λογικη "παιξε μια πασιεντζα να γουσταρεις εαν εισαι κουρασμενος" τα παιχνιδια ειναι ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ εαν τωρα θες κατι που θα σε κανει να νοιωθεις γμτος γιατι σε δυσκολεψε και δεν ηταν ευκολακι για "παιδια" ε τοτε ρε φιλος (χωρις οποιαδηποτε μομφη στο προσωπο σου για να μην παρεξηγηθω) πηγαινε να καταταγεις στη Λεγεωνα των Ξενων να βιωσεις αληθινες καταστασεις χωρις την ασφαλεια του χειριστηριου και της οθονης....

    • Viper71
    • Συμφωνω με @Altair, Geo4ever και Tim of Heavens, εχει παραγινει το κακο με το να "κρινουν" gamers παιχνίδια πριν καν τα "ακουμπησουν", οι περισσοτεροι που εχετε σχολιασει αρνητικα το παιχνιδι εχω την εντυπωσει ότι το εχετε κανει από gameplay videos, ή υποκειμενικα καθαρα reviews αναλογα με τον εαν συμβαδιζουν ή οχι με την "αποψη" που εχετε σχηματισει, αν είμαι λαθος ζηταω προκαταβολικα συγνωμη. Το παιχνιδι είναι πολύ καλο και "δινει" αυτό που πρεπει να δινει ένα παιχνιδι, ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ.

    • rigaspapas
    • Κατατοπιστικότατο review, έχετε καταφέρει να γίνεται έμπιστοι σαν site συνολικά. Θα συμφωνήσω απόλυτα με την προτελευταία παράγραφο. Η σειρά με έχασε εντελώς μετά το ACIII, μιας και η υπόθεση δεν είχε καμία εξέλιξη, το μήλο της έριδος δεν το είδαμε (νομίζω) καθόλου, και απαντήσεις για τη δολοφονία που διέπραξε ο Desmond δεν πήραμε ποτέ. Κορυφαίος τίτλος τη σειράς για μένα παραμένει το II.

    • Solidarity
    • Μια χαρα casual παιχνιδια ειναι, τα εχω τελειωσει ολα ως τωρα (ακομα δεν εχω παρει Unity και Syndicate), απλα δεν ειναι για full price. Για 20 ευρω, περνας ευχαριστα την ωρα σου , χορταινει το ματι σου ομορφα γραφικα και αυτο ηταν ολο. Ζουμε στην εποχη του θεαματος και της εικονας, οποτε τα σεναρια τα βαζουν σε δευτερη μοιρα οι εταιρειες,προκειμενου να πουλανε ολο και περισσοτερο.
      Οταν τα video games ειχαν 3 πολυγωνα στην οθονη και 16 χρωματα, οι ανθρωποι εσπαγαν το κεφαλι τους για δημιουργια σεναριου.

    • Savatage80
    • Κατ’ αρχήν κατατοπιστικότατο και μεστό review που καταπιάνεται με τα θετικά και τα αρνητικά του τίτλου.

      Δεν έχω αξιωθεί ακόμα να μεταφερθώ στις κονσόλες καινούριας γενιάς (και δεν το βλέπω να γίνεται πολύ άμεσα) οπότε δεν μπορώ να εκφέρω σφαιρική άποψη.

      Από αυτά που έχω αποκομίσει από την παλιά γενιά μπορώ να πω με σιγουριά ότι ο μυστικιστικός χαρακτήρας και η δυνατότητα τις σειράς να σε κάνει αναπόσπαστο κομμάτι των ιστορικών γεγονότων και προσώπων να σε βάζει με τα μπούνια στην εξέλιξη της ιστορίας μάλλον έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί !

      Σε αυτό συντέλεσε εν πολλοίς ότι ο τίτλος κατέληξε να είναι ετήσια κυκλοφορία όπως το PES και το Fifa στερώντας από τον παίχτη (core ή casual δεν έχει σημασία) την μαγεία της αναμονής μέχρι τον επόμενο τίτλο και την ανάγκη της πλήρους ενασχόλησης με τους παρελθοντικούς τίτλους μέχρι το τελευταίο trophy μέχρι τον 100% συγχρονισμό.

      Θα συμφωνήσω με αρκετούς εδώ ότι το καινοτόμο στοιχείο της σειράς χάθηκε κάπου εκεί στις παρυφές του Κολοσσαίου (multiplayer, κλιμακωτό synchronization, assassins’ training κτλ.) άντε με λίγο ζόρι να πλησίασε την Αγία Σοφία άλλα μέχρι εκεί από εκεί και μετά η επανάληψη έγινε η μητέρα της μάθησης με ελάχιστες εξαιρέσεις.

      Όπως και να έχει πάντως επειδή οι αγάπες είναι παντοτινές προχώρησα στην ψηφιακή αγορά των deluxe edition για Black Flag IV και Rogue (στα 24€ συνολικά παρακαλώ) για να έχω πλήρη εικόνα γιατί μόνο σε γνωστούς και φίλους είχα καταπιαστεί με τα εν λόγω.

    • TomTom
    • Μετά την αποτυχία του Unity στον τεχνικό τομέα (δεν αναφέρομαι στα γραφικά) το Syndicate είναι πραγματικά πολύ μπροστά.

      Πολύ καλός χειρισμός, εύκολος, γρήγορες μάχες ...

      Αφού το έκανα Platinum έβαλα να παίξω ξανά το Unity (να πάρω και σε αυτό 2-3 trophies που θέλω) και πραγματικά με πόνεσε το κεφάλι μου από το πόσο κακό είναι στον τεχνικό του τομέα, πάρα πολύ αργό, και με πολύ κακή μάχη.

      Πραγματικά το Syndicate σε σχέση με το Unity είναι η μέρα με τη νύχτα.

*