Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Assetto Corsa Competizione Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Kunos Simulazioni

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    505 Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Assetto Corsa Competizione προσπαθεί, αλλά δεν τα καταφέρνει. Το γιατί, στο αναλυτικό review του Δημήτρη Βούρδα.

Η κυκλοφορία του αρχικού Assetto Corsa συνεπήρε αρκετούς από τους φίλους των racing games, όταν έγινε το 2013 στους υπολογιστές και 2 χρόνια αργότερα στις κονσόλες. Η αίσθηση ρεαλισμού που παρέδιδε στους παίκτες (αλλά και σε αρκετούς επαγγελματίες οδηγούς) ήταν πρακτικά μοναδική στο είδος και σε συνδυασμό με τα αρκετά mods που κυκλοφόρησαν από το ένθερμο κοινό, έκανε το παιχνίδι μία μοναδική πρόταση στην κατηγορία. Έτσι, όταν η Kunos Simulazioni ανακοίνωσε το Assetto Corsa Competizione, μία ειδική συνέχεια του τίτλου που θα αφορούσε το παγκόσμιο πρωτάθλημα της κατηγορίας GT, άπαντες ήταν έτοιμοι για μία νέα ηχηρή προσθήκη στη λίστα των παιχνιδιών τους.




Πράγματι, από τα πρώτα λεπτά της ενασχόλησης με το νέο τίτλο η ατμόσφαιρα που εκπέμπεται είναι μοναδική και άκρως ρεαλιστική. Όλα τα αυτοκίνητα και οι οδηγοί που συμμετείχαν στις 2 κατηγορίες του πρωταθλήματος είναι εκεί, οι θρυλικές πίστες, όπως το Σπα, η Μόντσα και το Ζόλντερ, μεταξύ άλλων, είναι παρούσες, καθηλώνουν με την εντυπωσιακή ομορφιά τους και το παιχνίδι δείχνει τα δόντια του από την αρχή, βάζοντας τον παίκτη να οδηγήσει μια τρομακτικά εντυπωσιακή Lamborghini και τον εισάγει στο πρωτάθλημα, του οποίου οι αγώνες διαρκούν από μερικά λεπτά μέχρι αρκετές ώρες, δοκιμάζοντας κάθε όριο ταχύτητας και αντοχής. Κάπου εκεί όμως το παιχνίδι χωρίζεται σε 2 κατηγορίες, που αφορούν τον τρόπο χειρισμού των 30 τεράτων ιπποδύναμης που διαθέτει η λίστα αυτοκινήτων του παιχνιδιού. Ο παίκτης θα χρειαστεί να επιλέξει ανάμεσα σε χειριστήριο και τιμονιέρα και πρέπει να έχει στο νου του ότι η δεύτερη είναι με τεράστια διαφορά η σωστή επιλογή. Με το χειριστήριο, η αίσθηση του αυτοκινήτου είναι πολύ πιο απότομη, λιγότερο ρεαλιστική και συνολικά πολύ πιο δύσκολη. Το παιχνίδι χάνει πάρα πολλή από την ουσία του, καθώς δεν διαθέτει «ευκολοδήγητα» αυτοκίνητα και εκεί ο ρεαλισμός επιτυγχάνεται μόνο για το συγκεκριμένο κοινό.



Βέβαια, όσοι διαθέτουν τιμονιέρα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για μερικές από τις κορυφαίες στιγμές στην ιστορία της κατηγορίας. Ο χειρισμός είναι μοναδικός, συνδυάζοντας άψογα το βαθύ ρεαλισμό με την αγωνιστική δράση. Ο παίκτης πρέπει ανά πάσα στιγμή να ελέγχει την πορεία του στην πίστα, την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών του, τους αντιπάλους του και το χρονόμετρο, σε μία απολαυστική άσκηση ισορροπίας που ενσαρκώνει με τον καλύτερο τρόπο το ποιόν του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κάθε αγωνιστικό αυτοκίνητο έχει δικά του χαρακτηριστικά που αποτυπώνονται πλήρως τόσο στο τιμόνι όσο και στο μάτι, καθώς, για παράδειγμα, το αυτοκίνητο της Bentley έχει καλύτερο κινητήρα και υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες, όμως καταστρέφει πιο γρήγορα τα ελαστικά και καταναλώνει περισσότερο καύσιμο σε σχέση με το αυτοκίνητο της Nissan. Όμως, παρά την εντυπωσιακή ή απογοητευτική εκτέλεση των όσων γίνονται στην πίστα, το βασικό πρόβλημα του Assetto Corsa είναι το ελάχιστο περιεχόμενο. Οι άνθρωποι της Kunos, παρότι έδειξαν τρομερό μεράκι στο μοντέλο του χειρισμού και των αυτοκινήτων, δεν ανταποκρίθηκαν αρκετά στο υπόλοιπο παιχνίδι. Το κυρίως μέρος των racing games, δηλαδή η καριέρα, είναι υπερβολικά μικρό και αποτελείται από ένα σύντομο tutorial και συνολικά 10 αγωνιστικά τριήμερα. Με βάση τη διάρκειά τους, η συνολική διάρκεια του mode δεν είναι παραπάνω από 4-5 ώρες, χωρίς να εξαιρεθούν τα υποχρεωτικά δοκιμαστικά που για κάποιο λόγο δεν μπορούν να προσπεραστούν.



Εάν συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν άλλες δοκιμασίες, αλλά μόνο οι επιλογές για διοργάνωση ενός αγώνα ή πρωταθλήματος, μόνο από προεπιλεγμένες κατηγορίες, που αφορούν μονάχα ενιαία πρωταθλήματα με ένα συγκεκριμένο μοντέλο, η διάρκεια του Assetto Corsa είναι ελάχιστη, ειδικά εάν σκεφτεί κανείς πως οι προτάσεις που υπάρχουν στην κατηγορία προσφέρουν πρακτικά ατελείωτο χρόνο παιχνιδιού. Ειδικότερα, στις εκδόσεις των κονσολών δεν υπάρχει ουσιαστικά η επιλογή του multiplayer, το οποίο είναι μεν διαθέσιμο, αλλά η επιλογή της συντριπτικής πλειοψηφίας έχει επιλέξει την έκδοση για υπολογιστή, οπότε οι όποιοι servers παραμένουν, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, άδειοι. Η έτερη μεγάλη συζήτηση για τον τίτλο αφορά το οπτικοακουστικό κομμάτι. Ή μάλλον μόνο το οπτικό, γιατί για στον τομέα του ήχου, δεν υπάρχουν πολλές αντιρρήσεις, καθώς ο ήχος είναι μοναδικός και, με ένα καλό ηχοσύστημα, η συνολική εμπειρία απογειώνεται ακόμη περισσότερο. Αντίθετα, η όποια συζήτηση για τον τομέα των γραφικών είναι μεγάλη. Παρότι δεν τίθεται αμφιβολία ότι η δουλειά που έχει γίνει είναι σπουδαία, με κάθε πίστα να έχει σκαναριστεί ενδελεχώς και να έχει μεταφερθεί αυτούσια στο παιχνίδι και κάθε αυτοκίνητο να έχει δεχθεί τρομερή δουλειά ακόμη και σε μικρές λεπτομέρειες, τα θέματα που υπάρχουν είναι πολλά.



Όταν στην εικόνα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα, το παιχνίδι δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και κατεβάζει αυτόματα το frame rate. Αυτό για έναν τίτλο όπου το αποτέλεσμα του gameplay κρίνεται σε κλάσματα του δευτερολέπτου, είναι καταστροφικό. Η αίσθηση της ταχύτητας χάνεται και το λάθος φρενάρισμα ή η αργή είσοδος στη στροφή καταστρέφουν κάθε προσπάθεια. Ταυτόχρονα, το σύστημα εναλλαγής ημέρας/νύχτας και καιρού είναι θεωρητικά εντυπωσιακό, αλλά πρακτικά φέρνει άλλα τόσα προβλήματα που επηρεάζουν με τη σειρά τους την συνολική εμπειρία. Κι αν στους υπολογιστές τέτοια προβλήματα μπορεί να ξεπεραστούν με την δύναμη των συστημάτων, η τωρινή γενιά κονσολών δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε κανένα σημείο.



Συνοπτικά, το Assetto Corsa Competizione είναι ένας τίτλος που απευθύνεται σε λίγους. Απευθύνεται σε όσους είναι λάτρεις του συγκεκριμένου πρωταθλήματος, σε όσους διαθέτουν τιμονιέρα, σε όσους θέλουν να ασχοληθούν με τον τίτλο ως ένα πρόσθετο κομμάτι στην αρχική κυκλοφορία και, τέλος, μάλλον απευθύνεται σε όσους έχουν πολύ ισχυρό υπολογιστή. Αυτοί αναμφίβολα θα απολαύσουν έναν από τους κορυφαίους τίτλους όλων των εποχών στην κατηγορία. Οι υπόλοιποι ή θα πρέπει να συμβιβαστούν με τα αρκετά προβλήματα που θα τους παρουσιαστούν ή να στρέψουν το ενδιαφέρον τους αλλού. 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Αψεγάδιαστη και απίθανα ρεαλιστική απεικόνιση ενός εξαιρετικού πρωταθλήματος
  • Απολαυστικό μοντέλο χειρισμού
  • Όμορφα γραφικά σε εντυπωσιακές και θρυλικές πίστες
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Όλα τα θετικά ισχύουν για όσους έχουν ισχυρό υπολογιστή με τιμονιέρα
  • Ελάχιστο περιεχόμενο
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*