Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Astro Bot: Rescue Mission Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    JapanStudio

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Ορισμένες φορές τα πράγματα μένουν απλά. Αποφεύγονται σύνθετες προσεγγίσεις και, παρόλα αυτά, το σύνολο δείχνει να λειτουργεί καλύτερα από το αναμενόμενο. Ας πάρουμε για παράδειγμα το Astro Bot Rescue Mission. Η περιγραφή του σίγουρα ξεγελάει. Πρόκειται για ένα παραδοσιακό platformer με κλασικούς μηχανισμούς που υπό κανονικές συνθήκες θα περνούσε απαρατήρητο. Όμως το Astro Bot: Rescue Mission παίζει από την αρχή με τον παίκτη. Εκμεταλλευόμενο τις δυνατότητες του PSVR, μεταφέρει τον παίκτη στον κόσμο του και του επιτρέπει να παρακολουθεί εντυπωσιασμένος. Το παραδοσιακό gameplay δείχνει άμεσα ανανεωμένο, κλειδώνοντας το βλέμμα και το ενδιαφέρον. Οι πρώτες κινήσεις βεβαιώνουν για τον σφιχτό χειρισμό και τη σωστή αίσθηση. Το πρώτο γύρισμα του κεφαλιού, βεβαιώνει για την ιδιαιτερότητα.



Το δημιούργημα του Japan Studio θέλει από την αρχή να αποδείξει τις δυνατότητες του PSVR. Στηρίζει την προσπάθειά του σε μια παραδοσιακή βάση και τη διανθίζει με μηχανισμούς και τρικ που δεν θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα σε μια πιο συμβατική εκτέλεση. Κάθε μία από τις διαθέσιμες πίστες σκέφτεται και αξιοποιεί το εφέ της εικονικής πραγματικότητας με διάφορους τρόπους. Ο παίκτης θα κληθεί πολλές φορές να παρακολουθεί τη δράση υπό περίεργες γωνίες, είτε κοιτάζοντας ψηλά, ψάχνοντας το μικρό ρομπότ σε μια από τις απομακρυσμένες πλατφόρμες, είτε σκύβοντας για να το εντοπίσει στα έγκατα της πίστας ή, τέλος, βουτώντας το κεφάλι του στο νερό καθώς ο πρωταγωνιστής κινείται στα βyθό της θάλασσας. Θα γκρεμίσει εμπόδια με το κεφάλι του, θα αποφύγει projectiles με την ανάλογη κίνηση, θα στραβώσει το λαιμό του ψάχνοντας τους φίλους του πρωταγωνιστή που κρύβονται στα πιο απίθανα μέρη. Και αυτό το ιδιότυπο κρυφτό μπορεί σαν βασικός στόχος να μοιάζει απλοϊκός, όμως η παρέμβαση του VR δεν του επιτρέπει να γίνει μονότονος. Το ηλίθιο χαμόγελο που προκαλούν οι δημιουργίες της Nintendo σπάνια συναντάται σε τίτλους ανταγωνιστών, αλλά το Astro Bot Rescue Mission τολμά να το κλέψει, άλλοτε θαμπώνοντας τον παίκτη με την ιδιομορφία της τεχνολογίας, άλλοτε με το χαριτωμένο χαρακτήρα του πρωταγωνιστή (που δεν χάνει την ευκαιρία να χαιρετήσει τον παίκτη μόλις ανιχνεύσει το βλέμμα του και άσχετα από το πόσο δύσκολο είναι το σημείο στο οποίο βρίσκεται) και άλλοτε με την ποικιλία του περιβάλλοντος που δεν διστάζει να μεταφέρει τον παίκτη από τον ουρανό στο βυθό της θάλασσας και σε όλα τα ενδιάμεσα και μη στάδια.



Το αστείο είναι ότι η ομάδα ανάπτυξης δεν σταματά στο VR. Βλέπει το όλο εγχείρημα σαν διαγωνισμό αξιοποίησης μηχανισμών. Παίζει με το χειριστήριο (το οποίο είναι ορατό στην οθόνη), προτείνει motion controls για το χειρισμό των διαφόρων gadget που βρίσκει ο παίκτης σε κάποιες πίστες, θυμάται το ξεχασμένο touchpad. Και ναι, μπορεί πολλές φορές η ακρίβεια των motion controls να μην είναι η επιθυμητή (ειδικά όταν πιέζει ο χρόνος ή η ρημάδα η πλατφόρμα που δεν λέει να μείνει στη θέση της), να περιπλέκεται ο χειρισμός όταν ο παίκτης καλείται να ελέγξει ταυτόχρονα τον πρωταγωνιστή, αλλά το παιχνίδισμα γεμίζει και ευχαριστεί, δημιουργώντας ίσως και ενοχές στους πολλά βαρείς και όχι hardcore παίκτες που θα τολμήσουν να χαρούν το απλοϊκό gameplay. Το μεγαλύτερο αστείο είναι ότι η ομάδα ανάπτυξης δεν άφησε πίσω της την ουσία. Κάτω από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα του VR και το θόρυβο των motion controls και των ιδιότυπων ιδεών, κρύβεται ένα μεστό platformer, με προσεγμένη κίνηση και άλμα, αλλά και λεπτομέρειες που εντυπωσιάζουν με την απλότητα της σύλληψής τους. Μπορεί κανείς να πάρει για παράδειγμα τα λέιζερ που βγαίνουν από τα πόδια του πρωταγωνιστή όταν αυτός κάνει άλμα. Παίζουν το ρόλο όπλου (εξοντώνοντας εχθρούς που βρίσκονται από κάτω), αναλαμβάνουν να δικαιολογήσουν τη δυνατότητα για περιορισμένο hover και, το κυριότερο, λειτουργούν ως δείκτες για το πού θα προσγειωθεί τελικά μετά το άλμα. Αυτό το τελευταίο είναι πιο σημαντικό από όσο ακούγεται, μιας και μιλάμε για τίτλο VR και οι περίεργες γωνίες παρακολούθησης της δράσης μπορεί να αποδειχθούν κομματάκι ζόρικες για τον υπολογισμό κάποιου άλματος. Και είναι σημαντικό και για έναν ακόμα λόγο. Μπορεί το Astro Bot Rescue Mission να μην είναι το πιο δύσκολο platform game που έχει υπάρξει ποτέ, όμως σημεία του (ειδικά προς το τέλος) και λεπτομέρειες σαν την παραπάνω αποδεικνύουν ότι το PSVR θα μπορούσε να φιλοξενήσει και πιο hardcore platformers, τίτλους που θα στοχεύουν στα αντανακλαστικά του παίκτη, στο timing και την παρατηρητικότητά του, χωρίς να φοβούνται την ή να περιορίζονται από την τεχνολογία που τα στηρίζει.



Φυσικά και υπάρχουν περιορισμοί, καθώς ο παίκτης πολλές φορές θα πολεμάει με τα καλώδια, το κεντράρισμα και την ίδια την κάσκα (κυρίως γιατί το παιχνίδι τον «αναγκάζει» να κινείται περισσότερο από το αναμενόμενο), όμως είναι περιορισμοί που δεν μετατρέπονται σε εμπόδια, πόσο μάλλον όταν ο παίκτης καταφέρνει να περάσει ένα δύσκολο σημείο ή δεν σταματά να εντυπωσιάζεται από όλα όσα βλέπει να εκτυλίσσονται γύρω του. Και φυσικά η μικρή διάρκεια λειτουργεί σε βάρος του, αλλά από την άλλη η ισορροπία που επιτυγχάνεται για την αποφυγή της κουραστικής επανάληψης δεν αφήνει περιθώρια για έντονη γκρίνια. Άλλωστε, παρά τη μικρή διάρκεια, ο παίκτης απολαμβάνει μια πλήρη εμπειρία (σε αντίθεση με το ουσιαστικά μισοτελειωμένo Moss), με μεγάλη ποικιλία κόσμων και μηχανισμών, εντυπωσιακά (αν και εύκολα) bosses και μια σειρά challenges που το ξεκλείδωμά τους αποτελεί το ίδιο μια μικρή πρόκληση.



Ναι το Astro Bot Rescue Mission δεν είναι ο τίτλος που θα αναγκάσει τους πολλούς να αγοράσουν PSVR, όμως σίγουρα αποτελεί την απόδειξη ότι η σωστή και έξυπνη υλοποίηση μπορεί να προσφέρει πολλά και, γιατί όχι, να ανοίξει το δρόμο για πιο «σοβαρές» παραγωγές. 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εκπληκτική αξιοποίηση της τεχνολογίας, με έξυπνες γωνίες λήψης που δεν σταματούν να εντυπωσιάζουν
  • Σφιχτός χειρισμός και αίσθηση platforming
  • Χαριτωμένοι χαρακτήρες, έξυπνοι τρόποι να μεταφέρεται ο παίκτης μέσα στη δράση
  • Μεγάλη ποικιλία κόσμων
  • Bosses εντυπωσιακού μεγέθους
  • Challenges
  • Χιούμορ
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Σχετικά μικρή διάρκεια
  • Άτολμο στο επίπεδο δυσκολίας. Φόβαται χωρίς λόγο να προκαλέσει τις ικανότητες του παίκτη
  • Μπλέξιμο από τα διάφορα συστήματα χειρισμού, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και υπό πίεση
  • Σχετικά εύκολη η ανακάλυψη των υπόλοιπων ρομπότ, δεν αφήνει πολλά περιθώρια για δεύτερο playthrough
  • Το καλώδιο του PSVR αποδεικνύεται πολύ κοντό ώρες ώρες
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*