Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Baja: Edge of Control HD Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    2XL Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    THQ Nordic

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Τι και αν το Baja: Edge of Control ήταν ο φτωχός συγγενής του MotorStorm; Ζούμε στην εποχή των remaster, οπού όλοι έχουν θέση, ακόμα και αν μιλάμε για την περίπτωση αυτού του off-road racer της εκλιπούσας TΗQ. Ο τίτλος πρωτοκυκλοφόρησε το 2008 σε PS3/Xbox 360 αλλά σχεδόν αμέσως τέθηκε στα αζήτητα - ήταν η χρονιά των Burnout Paradise, Grid, Need for Speed Undercover και, φυσικά, της συνέχειας του MotorStorm, Rift. Πώς να ανταγωνιστεί αυτά τα μεγαθήρια; Το «αν αποτύχεις, απλά ξανά προσπάθησε» είναι μάλλον το ρητό της THQ Nordic και να που φτάσαμε στη διάθεση του Baja: Edge of Control HD σε Xbox One/PS4 και Steam για PC. Και να που ως εκ του θαύματος, το συγκεκριμένο remaster μαστίζεται από τόσα bugs και glitches στα γραφικά, με αποτέλεσμα να μιλάμε για τη χειρότερη έκδοση του παιχνιδιού.



Το πιο ενοχλητικό από δαύτα δημιουργείται μόνο κατά τη διάρκεια του Career mode, το οποίο αποτελεί και το βασικό τρόπο παιχνιδιού. Για κάποιο μυστήριο λόγο, η εναλλαγή σε cockpit camera δημιουργεί σε τόσο μεγάλο βαθμό artifacts τα οποία παρεμποδίζουν τουλάχιστον κατά το ήμισυ το οπτικό πεδίο. Η συγκεκριμένη προοπτική αυτομάτως τίθεται εκτός εξίσωσης και δίνει πνοή στη σκέψη ότι το παιχνίδι μάλλον δεν πέρασε από beta testing και άλλη διάσταση στο ότι η 2XL ακόμα δεν έχει διαθέσει patch που να επιλύει το επίμαχο πρόβλημα (update: ενάμιση μήνα μετά την κυκλοφορία του τίτλου βγήκε το σχετικό hotfix). Οι άλλες τρεις τοποθετήσεις της κάμερας απλά δεν μεταδίδουν σωστά τη συγκίνηση της οδήγησης εκτός δρόμου και των συχνών αναταράξεων, ενώ ανάμεσά τους βρίσκουμε και μια εντελώς αχρείαστη που στέκεται πίσω από το όχημα και υπό γωνία. Λιγότερο ενοχλητική αλλά εξίσου παράλογη, είναι η εμφάνιση σημαδιών από ρόδες στο κενό, προτού δηλαδή μπει στο κάδρο ο δρόμος. Αυτό συμβαίνει κυρίως στις διαδρομές που περιλαμβάνουν χωμάτινους ανηφορικούς λόφους - οι ροδιές φαίνονται να σχηματίζονται από πίσω τους, παρόλο που σε πρώτο πλάνο προβάλλεται μόνο ο λόφος. Και έπειτα είναι η σίγαση του ήχου της μηχανής του αυτοκινήτου σε περίπτωση χρήσης των εξωτερικών καμερών. Όχι ότι ακούγεται ιδιαίτερα ρεαλιστικά ούτως ή αλλιώς αλλά, όπως και να το δούμε, είναι παράξενη αυτή η ησυχία.



Το τεχνικό αυτό «μπάχαλο» σε καμία περίπτωση δεν άξιζε στο Baja που αν μη τι άλλο είχε αρκετά ξεχωριστές ιδέες στην εποχή του. Οι εννέα χάρτες του τίτλου προσφέρουν τεράστιες διαδρομές που εκτείνονται σε 1000 και πλέον μίλια, ενώ περιλαμβάνονται περισσότερα από 160 off-road οχήματα για να τα τρέξετε στα χώματα. Ανάμεσα τους βρίσκουμε από ημιφορτηγά και buggies μέχρι τζιπ και hot rods. H συμπεριφορά τους στο δρόμο δεν αλλάζει βέβαια τόσο ριζικά, αποτέλεσμα και της arcade φιλοσοφίας του παιχνιδιού. Ακόμα και έτσι, η οδήγηση είναι αρκετά ικανοποιητική, ειδικά στο Baja mode, όπου συναντάμε και τις μεγαλύτερες πίστες. Οι αγώνες λαμβάνουν χώρα σε μη κυκλικές διαδρομές που εκτείνονται σε αχανείς, χωμάτινες εκτάσεις. Κάθε ράλι απαιτεί από 20 έως 40 λεπτά και περιλαμβάνει αναβάσεις/καταβάσεις βουνών, σπιναρίσματα σε βαλτώδεις δρόμους ή ακόμα και μικρά τμήματα σε άσφαλτο. Το σημαντικότερο ψεγάδι είναι ότι οι περιοχές είναι αρκετά άδειες και δεν διαφοροποιούνται αισθητά μεταξύ τους. Όταν κυκλοφόρησε ο τίτλος δεν ήταν τόσο πρόβλημα αυτό αλλά πλέον το παιχνίδι απλά δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό, ακόμα και συγκρινόμενο με παραγωγές με εξίσου χαμηλό προϋπολογισμό.



Από εκεί και πέρα το Career έχει τη διαρρύθμιση ενός τυπικού racer: υπάρχουν πολλές διοργανώσεις για να τρέξει κανείς, με ανταπόδοση σε credits που χρησιμοποιούνται σε αναβαθμίσεις και ανταλλακτικά μέχρι και νέα οχήματα που ξεκλειδώνουν νέες κατηγορίες αγώνων. Δυστυχώς το A. δεν είναι τίποτε το ιδιαίτερο και δείχνει υπερβολική προσκόλληση στα racing lines, χωρίς να νοιάζεται για τη δική σας θέση στο οδόστρωμα. Ακόμα και έτσι, το Career είναι πολύ εκτενές και θα απασχολήσει για κάμποσες ώρες όσους θελήσουν να το ολοκληρώσουν. Αρκετό ενδιαφέρον υπάρχει και στο κομμάτι της παραμετροποίησης του αυτοκινήτου, με τροποποιήσεις που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο συμπεριφοράς του οχήματος. Το Baja ενσωματώνει και ένα σύνθετο σύστημα ζημιών που έχει υπαρκτό αντίκρισμα στην οδήγηση. Δυστυχώς οι ζημιές είναι μόνο μηχανολογικές και δε συνοδεύονται από οπτικό αντίκρισμα ενώ όσο και αν «ταλαιπωρήσετε» το αμάξι σας, ποτέ δεν βγαίνει εκτός αγώνα. Σε περίπτωση εκτεταμένης βλάβης πάντως μπορείτε να καλέσετε και μηχανικό που έρχεται εναέρια (!) στη θέση σας με ελικόπτερο.



Το Baja: Edge of Control HD δεν μπορεί να κρύψει την ηλικία του αφενός, αφετέρου κληροδοτήθηκε με μια σωρεία bugs και graphical glitches που περισσότερο έκαναν ζημιά τελικά παρά καλό στον τίτλο. Προτείνεται μόνο στους νοσταλγούς του original παιχνιδιού ή σε αυτούς που θα τιμήσουν δεόντως το διασκεδαστικό split screen των τεσσάρων ατόμων. Σημειώστε ότι το Baja υποστηρίζει πρακτικά και online multiplayer, αλλά, όπως είναι λογικό, δεν υπάρχει αρκετός κόσμος που να παίζει το παιχνίδι. 

4

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Split-Screen τεσσάρων ατόμων
  • Off-road διαδρομές μεγάλης έκτασης
  • Αρκετά οχήματα
  • Arcade αίσθηση χειρισμού
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κακό AI
  • Αρκετά glitches στα γραφικά
  • Κακή επεξεργασία στον ήχο
  • Ξεπερασμένο τεχνικά
  • Άτονες και αδιάφορες πίστες
  • Εκνευριστική μουσική επένδυση
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*