Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Chorus Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Fishlabs

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Deep Silver

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Chorus
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://chorusthegame.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7

    ENTERNITY SCORE
*
Για το Chorus δεν είχαμε ακούσει πολλά. Γνωρίζαμε βέβαια πως πρόκειται για ένα space combat game με τα πρώτα gameplay videos να μας έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον, αφού μας έφεραν στο μυαλό κλασικές επιλογές της κατηγορίας, τύπου Rogue Squadron. Και η αλήθεια δεν απέχει και πολύ. Οχι πως το Chorus μπορεί να έχει ποτέ την απήχηση ενός τίτλου με το όνομα “Star Wars”, όμως μπορεί να γίνει εξίσου διασκεδαστικό. Η υλοποίηση της μάχης στο Chorus είναι καταπληκτική και από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού. Τα τρία όπλα που παρέχει το σκάφος της Nara είναι αρκετά διαφορετικά με το καθένα να έχει διαφορετικές χρήσης, με υπέρ και κατά σε κάθε περίπτωση. Ο συνδυασμός τους βέβαια, ειδικά όταν αντιμετωπίζουμε τους πιο ισχυρούς εχθρούς είναι μακράν η αποτελεσματικότερη επιλογή. Για παράδειγμα, ένας εχθρός με energy shield μπορεί να αποδυναμωθεί με τη χρήση των laser και να κατατροπωθεί με τα machine guns, που αποτελούν άλλωστε και το κυριότερο όπλο του σκάφους που χειριζόμαστε.



Πέραν των όπλων, η Nara εξοπλίζεται και με πνευματικές δυνάμεις που ονομάζονται Rites. Το πιο χαρακτηριστικό, από τα πιο χρήσιμα skills μα και αυτό που αποκτάται από την έναρξη του παιχνιδιού είναι το Rite of the Senses, που μας βοηθά να εντοπίσουμε εχθρούς, objectives αλλά και τη διαδρομή μας όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο από την εκάστοτε αποστολή. Στην πορεία αποκτάμε ακόμα περισσότερα Rites, όσο η Nara εξελίσσεται συναισθηματικά και τα βρίσκει με τον εαυτό της, αλλά και με το νοήμον σκάφος της, το Forsaken. Το σενάριο του Chorus δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας. Η οργάνωση The Circle θέλει να επιβάλλει την ειρήνη στον κόσμο του παιχνιδιού και να φέρει τον γαλαξία στην απόλυτη αρμονία που ονομάζεται Chorus. Η πρωταγωνίστριά μας, η Nara, αποτελεί πρώην πιλότο της οργάνωσης και είναι αποφασισμένη να βάλει τέλος στα σχέδια της The Circle, έχοντας μετανιώσει για τις πράξεις που έκανε για όσο καιρό άνηκε σε αυτήν. Μαζί της φέρει και το νοήμον σκάφος Forsaken (ή Forsa εν συντομία), με το οποίο υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία, εκτίμηση μα και σε σημεία απογοήτευση του ενός από συγκεκριμένες πράξεις του άλλου. Αν και στην πορεία αυτό διορθώνεται, μεγάλο μας παράπονο είναι η εισαγωγή μας στον τίτλο. Πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο cutscene με μαζεμένη πολλαπλή πληροφορία για τη Nara, τον κόσμο της, τους The Circle, τον αρχηγό τους, η οποία περισσότερο μπερδεύει παρά εισάγει σωστά κάποιον στον κόσμο του Chorus. Σιγά σιγά όμως μπαίνουμε στο κλίμα, ενώ σε αυτό βοηθά και τμήμα του gameplay.



Βλέπετε το Chorus είναι παιχνίδι semi-open world, με μεγάλες περιοχές όπου μπορείτε να εντοπίσετε main missions αλλά και side missions. Και είναι η πρώτη φορά μετά από αρκετό καιρό gaming που ο υπογράφων θεωρεί τις side-missions ως κάτι χρήσιμο. Παρά την μικρή επαναληψιμότητα τους, όλες έχουν να προσφέρουν από ένα μικρό λιθαράκι για το χτίσιμο του κόσμου του Chorus, αλλά και τις σχέσεις που επικρατούν στο σύμπαν. Περισσότερο από τη μικρή επανάληψη objectives, μας πείραξε το γεγονός πως η ύπαρξη bugs κάνουν κάποιες φορές τα σημεία στο χάρτη να εξαφανίζονται, ειδικότερα σε side missions, κάνοντας μας να περιπλανιόμαστε λίγο μάταια. Φυσικά δεν αποκλείουμε αυτά τα bugs που συναντήσαμε εμείς να έχουν λυθεί με updates όταν πιάσετε εσείς τον τίτλο στα χέρια σας, όμως οφείλουμε να αναφέρουμε την ύπαρξή τους. Πέραν αυτών, επιλέγοντας να ασχοληθούμε και με τις side-missions, αντιλαμβανόμαστε καλύτερα τη δυναμική της σχέσης μεταξύ Nara και Forsa, αλλά και τα κίνητρα της Nara για την εξαΰλωση της οργάνωσης The Circle. Και ο χειρισμός με τη σειρά του ξεχωρίζει στο Chorus. Χειριζόμαστε το σκάφος με συνδυασμό των δύο thumbsticks, αλλά το πιο σημαντικό στοιχείο που προσθέτει είναι η λειτουργία drift, με το πάτημα του πλήκτρου L1 (ή του LB στην περίπτωση ύπαρξης χειριστηρίου Xbox). Μέσω αυτού ο χειρισμός του Forsa αποτελεί την απόλυτη διασκέδαση, αφού μετά από ένα μικρό διάστημα εξοικείωσης, ξεφεύγουμε από τους εχθρούς με τη χρήση του, αποκτάμε σωστό positioning ενώ πλοηγούμαστε και σε αρκετά στενά μέρη δίχως το παραμικρό πρόβλημα.



Για ακόμα μια φορά σε σύγχρονο game υπάρχει ένα σύστημα οικονομίας και αναβαθμίσεων που δεν προσφέρει κάτι το συνταρακτικό. Αποκτάμε parts και χρήματα για να αγοράσουμε ακόμα περισσότερα parts ολοκληρώνοντας τις αποστολές και μεγαλώνουμε σιγά σιγά τα οπλικά συστήματα, ή την αντοχή του Forsa. Οι διαφορές με τις αναβαθμίσεις θα μπορούσαν να είναι μεγαλύτερες, όμως έτσι δεν θα ήταν απίθανο να διαταραχθεί η ισορροπία στο gameplay, μεταξύ των δυνάμεων του σκάφους μας και των εχθρών. Η οποία ισορροπία αν και τις πρώτες ώρες δεν φαίνεται, είναι εκεί και όσο η κλίμακα των μαχών μεγαλώνει τόσο νιώθετε πως η αποστολή της Nara δυσκολεύει, κάτι απόλυτα φυσιολογικό, θεμιτό και σωστά υλοποιημένο. Στην έκδοση του PlayStation 5 που είχαμε στη διάθεσή μας, το Chorus δείχνει πανέμορφο, ειδικότερα αν κάνουμε την “παραχώρηση” να επιλέξουμε το performance mode.



Σε αυτό η έξοδος της εικόνας είναι κάτι λιγότερο από 4K, όμως τα σταθερότατα 60 fps κάνουν τη δράση καταιγιστική και τους ελιγμούς μας με τον Forsa μια πραγματική απόλαυση. Φυσικά υπάρχει και η επιλογή για quality mode, όμως σε ένα παιχνίδι με τόσο γρήγορη δράση, δεν τη θεωρούμε ακριβώς βιώσιμη. Στη δοκιμή μας, μας έδωσε την εντύπωση πως ούτε τα 30fps δεν διατηρούνται σταθερά επί της οθόνης, ενώ η διαφορά του οπτικού αποτελέσματος δεν δικαιολογεί τέτοια πτώση στον ρυθμό ανανέωσης των εικόνων. Ίσως υποβόσκει και κάποιο frame pacing issue που δεν είναι απίθανο να διορθωθεί με μελλοντικά patches, η ουσία όμως είναι πως αν επιλέξετε το performance mode, δύσκολα θα κοιτάξετε πίσω και, δικαιολογημένα.



Κλείνοντας, δεν μπορούμε να έχουμε πολλά παράπονα από έναν τίτλο σαν το Chorus. Με μικρό budget και σε αντίστοιχα μικρή τιμή πώλησης (τουλάχιστον στο λανσάρισμα), είναι βέβαιο πως είναι μια πολύ καλή επιλογή για τους λάτρεις των space combat games. Μια πιο λεπτομερής εισαγωγή του παίκτη στον κόσμο, με αυτόν να συμμετέχει πιθανώς στα γεγονότα που μας αφηγείται το εισαγωγικό βίντεο θα ήταν ιδανικότερη, όμως ακόμα και έτσι μετά από λίγες ώρες οι απορίες λύνονται. Η σχέση των χαρακτήρων αναπτύσσεται τόσο από main όσο και από side missions, κάτι που λίγοι τίτλοι πετυχαίνουν σε μια διάρκεια περίπου δεκαπέντε ωρών, κατά την διάρκεια των οποίων ελάχιστα βαρεθήκαμε. Η χρήση του drift κάνει την πλοήγηση τόσο απολαυστική όσο σε λίγους τίτλους space combat και μας έκανε να επιστρέφουμε ξανά και ξανά στο Chorus, μέχρι την ολοκλήρωσή του. Λίγα θέματα polishing που πιθανότατα είναι θέμα χρόνου να διορθωθούν, δεν μπορούν να κρατήσουν πίσω αυτά που πετυχαίνει η Deep Silver Fishlabs και το Chorus, μετατρέποντας το σε μια ευχάριστη έκπληξη στα τελειώματα του 2021. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εκπληκτική αίσθηση πλοήγησης, ειδικότερα στις μάχες μέσω του drift
  • Τα side-quests αν και λίγο επαναλαμβανόμενα είναι απολύτως δεμένα με την κύρια ιστορία
  • Πολύ όμορφο οπτικά και απολύτως σταθερό στο performance mode
  • Ενδιαφέρουσα η σχέση μεταξύ της Nara και του Forsa
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Για ακόμα μια φορά δίνει το παρόν ένα σχετικά ανούσιο σύστημα αναβαθμίσεων
  • Μικρή επαναληψιμότητα στα sidequests
  • Κοινότυπη ιστορία
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*