* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Cuphead Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Studio MDHR

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Microsoft Game Studios

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Microsoft Hellas

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Cuphead Review
Μια φορά και έναν καιρό ήταν η E3 του 2014 και ο κυκεώνας ανακοινώσεών της. Ανάμεσα σε όλα όσα είδαμε τότε για πρώτη φορά και το Cuphead, έναν μικρό τίτλο από ένα μικροσκοπικό studio που έμελλε να τραβήξει την προσοχή πολύ μεγαλύτερου μέρους του κοινού απ' ότι οι δημιουργοί του και εμείς ελπίζαμε. Αυτή η απρόσμενη αρχική επιτυχία έφερε πολύ μεγαλύτερο όγκο δουλειάς στους δημιουργούς του, προκειμένου να παραδώσουν κάτι πιο ολοκληρωμένο από τα αρχικά τους πλάνα. Τρία και κάτι χρόνια μετά λοιπόν, το Cuphead μάς σερβίρει τον εαυτό του σε Xbox One και PC. Μιλάμε για ένα δισδιάστατο run and gun game που ρίχνει το κύριο βάρος του σε boss battles, χωρίς να αποφεύγει και τα πιο συμβατικά επίπεδα, με μπόλικο platforming για γερά αντανακλαστικά.



Πριν από όλα αυτά όμως, το Cuphead σάς ανατινάζει τον εγκέφαλο με την εξαίσια αισθητική του και όλα τα συνοδευτικά αυτής. Εμπνευσμένο από τα κινούμενα σχέδια του 1930, το Cuphead καταφέρνει να αποδώσει σχεδόν χωρίς κανένα ψεγάδι την αίσθηση της τότε εποχής, ξεπατικώνοντας πλήρως ακόμα και εμβληματικά ελαττώματα και τεχνικές που κάνουν το αποτέλεσμα απόλυτα αναγνωρίσιμο. Τρανό παράδειγμα το «τρεμούλιασμα» των κινούμενων χαρακτήρων καθώς κινούνται από καρέ σε καρέ, η πολύ μεγάλη χρωματική αντίθεση ανάμεσα σε κινούμενα και στατικά αντικείμενα και χαρακτήρες σε κάθε καρέ, αλλά και τον παράλογο και συνάμα αξιοθαύμαστο σουρεαλισμό του τότε. Θέλετε παράδειγμα για το τελευταίο; Ο μικρός Cuphead χρησιμοποιεί για πιστόλι το χέρι του, κάνοντας το γνωστό σχήμα που κάναμε ως παιδιά, με δείκτη και αντίχειρα σε ρόλο κάννης και κόκορα αντίστοιχα. Τα πυρομαχικά του υλοποιούνται με απλό χτύπημα των δακτύλων για έξτρα κέφι και μεράκι. Κίνηση που σίγουρα ταιριάζει και με το, επίσης εξαίσιο soundtrack, γεμάτο μελωδική και γρήγορη jazz. Για ποιο λόγο όμως συνέβησαν όλες οι παραπάνω συναστρίες; Όπως εξηγεί και το τραγούδι των τίτλων αρχής, οι δύο πρωταγωνιστές της ιστορίας μας, Cuphead και Mugman, έχουν μια ελαφριά βλάβη με το να παίζουν ζάρια. Όταν τελικά βρεθούν στο λάθος καζίνο με το λάθος αντίπαλο, ο Διάβολος τους κλέβει την ψυχή. Μοναδική ελπίδα για να γλιτώσουν είναι να συγκεντρώσουν για χάρη του 17 άλλες ψυχές πλασμάτων που βρίσκονται στον κόσμο του τίτλου.



Όλες αυτές οι 17 ψυχές είναι ουσιαστικά τα boss battles του τίτλου. Από πατάτες με ενσωματωμένο κρεμμύδι και πούρα που καπνίζουν τον εαυτό τους, μέχρι τεράστια ζαχαρωτά κάστρα και μπαλαρίνες που σας κατακρεουργούν επειδή τους χαλάσατε το γάμο, τα bosses του Cuphead είναι, και αξίζουν να είναι, πρωταγωνιστές του. Μπορείτε να τα πολεμήσετε σε δυο διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας: Simple και Regular, με το πρώτο να αποτελεί την απλή και εύκολη εκδοχή της αναμέτρησης. Όσο απλή και αν είναι η μάχη χρειάζεται και πάλι προσοχή. Βλέπετε το Cuphead είναι κάθε άλλο παρά εύκολο οπότε ακόμα και η απλή του εκδοχή έχει καλή δόση πρόκλησης και καλοπροαίρετης ταλαιπωρίας. Κάθε boss έχει παραπάνω από μια μορφές, με κάθε αλλαγή να αυξάνει σε ένταση, δυσκολία και σουρεαλισμό. Ταυτόχρονα, η κάθε μορφή φέρνει εντελώς διαφορετικές επιθέσεις και patterns, με τα τελευταία μάλιστα να μην έχουν συγκεκριμένη σειρά με την οποία εμφανίζονται. Όλα αυτά θα τα παρατηρήσετε στο απλό επίπεδο δυσκολίας μεν, αλλά δεν θα σας προβληματίσουν τόσο. Όταν έρθει η στιγμή του Regular τα πράγματα σοβαρεύουν...σοβαρά. Αύξηση ταχύτητας, περισσότερες μορφές σε κάθε boss χωρίς συγκεκριμένη σειρά εμφάνισης, περισσότερα projectiles και μικροί εχθροί σάς έρχονται από κάθε κατεύθυνση και τόσα πολλά και διαφορετικά patterns, που κάθε νέα προσπάθεια για την ίδια αναμέτρηση μπορεί να καταλήξει με εντελώς διαφορετική εμπειρία. Ειδικά από τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένας πρακτικός τρόπος να δείτε τα υπολειπόμενα HP του αντιπάλου και μπορείτε απλά να τα μαντέψετε ανάλογα με το σε ποια κατά σειρά μορφή του έχετε μπροστά σας.



Είναι, και πάλι, αξιοθαύμαστο για την ομάδα ανάπτυξης πως κανένα boss δεν μοιάζει με άλλο και πως δεν θα πετύχετε τον ίδιο αντίπαλο δεύτερη φορά σε διαφορετικό επίπεδο. Τόσο σε design και τρόπο επιθέσεων, όσο και στο πώς πρέπει να τους χειριστείτε. Τα περισσότερα θα σας κερδίσουν με το πόσο έξυπνα έχουν συνδυαστεί τα animations με τους τρόπους επίθεσης και το πόσο οργανικά είναι όλα μέσα σε μια μάχη. Με τέτοιο καλό υλικό όμως, είναι ακόμα πιο εμφανείς οι, ευτυχώς πολύ λίγες, περιπτώσεις που οπτικά ένα boss μαγεύει, αλλά οι επιθέσεις του πέφτουν στην παγίδα της ασυλλόγιστης πρόσθεσης.
 
Cuphead Review - Σελίδα 2

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity