Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

DOOM Nintendo Switch Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    id Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το DOOM ήταν αδιαμφισβήτητα ένας από τους πιο διασκεδαστικούς τίτλους του 2016. Με την ασταμάτητη δράση του και τον τρόπο που έκανε την επιστροφή στην «παλιά σχολή», παρουσιάζοντας όμως ένα αποτέλεσμα «φρέσκο», η id Software κατάφερε να προσφέρει εμπειρία που πολλοί είχαν πλέον ξεγράψει. Μετά από μια επιτυχημένη πορεία σε PC, PlayStation 4 και Xbox One, η Bethesda έκανε την έκπληξη και ανακοίνωσε την κυκλοφορία του DOOM για το Nintendo Switch. Και τι έκπληξη, αφού οι περισσότεροι αμφισβητούσαν το κατά πόσο κάτι τέτοιο είναι καν εφικτό. Προς έκπληξη των περισσοτέρων (αν όχι όλων), είναι. Το DOOM κυκλοφορεί για το Nintendo Switch, και για την ακρίβεια έχουμε να κάνουμε με μια αξιοπρεπέστατη προσπάθεια.



Ξεκινώντας από τα βασικά, στο πακέτο περιλαμβάνεται το single-player campaign, το multiplayer και φυσικά το διασκεδαστικότατο Arcade Mode, με την αξιοσημείωτη απουσία του Snap Map, το οποίο και επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν τους δικούς τους χάρτες και modes. Το περιεχόμενο είναι ακριβώς το ίδιο, με το campaign των 8-10 ωρών να προσφέρει μια «βόλτα» μέχρι την κόλαση και πάλι πίσω, ορδές εχθρών, βροχή από σφαίρες και ασταμάτητη δράση. Το Arcade Mode προσφέρεται για «δόσεις» αδρεναλίνης, με όλα τα επίπεδα απευθείας διαθέσιμα, το χαρακτήρα πλήρως αναβαθμισμένο, όλα τα όπλα ξεκλείδωτα και το ζητούμενο να είναι η επίτευξη του μεγαλύτερου σκορ, για μια θέση στα leaderboards. Ο τίτλος επιβραβεύει τη γρηγοράδα, τα…ευφάνταστα kills και την ασταμάτητη σφαγή των δαιμόνων, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία στον τρόπο εκτέλεσης όλων των παραπάνω. Τέλος, έχουμε το multiplayer, το οποίο μπορεί να μη διεκδικεί δάφνες, είναι ωστόσο σαφώς βελτιωμένο μετά το update 6.66, και όλο το επιπλέον περιεχόμενο διαθέσιμο. Αν λοιπόν οι δαίμονες για οποιονδήποτε λόγο σάς κουράσουν, ή αν απλά προτιμάτε μια πιο…ανθρώπινη επαφή, μπορείτε να μπείτε πολύ γρήγορα στα lobbies και να δοκιμάσετε τις ικανότητές σας απέναντι σε άλλους παίκτες, με τη χαρακτηριστική, γρήγορη, old-school δράση του DOOM, που παραπέμπει σε άλλες εποχές.



Όλα τα παραπάνω ακούγονται -και όπως γνωρίζουμε ήδη, είναι- εξαιρετικά ενδιαφέροντα, το μεγάλο ζητούμενο είναι όμως πώς τα καταφέρνει ο τίτλος στο Switch. Εδώ χωράει αρκετή συζήτηση. Σε πρώτη φάση έχουμε να κάνουμε με ένα μικρό (ή και μεγάλο, εξαρτάται από το πώς το βλέπει κανείς) επίτευγμα της Panic Button που κατάφερε να port-αρει τον τίτλο στο Switch. Δεδομένων των περιορισμών του, βέβαια, οι συμβιβασμοί είναι αναπόφευκτοι. Η πρώτη, και ίσως σημαντικότερη «απώλεια» δεν είναι άλλη από το frame rate, το οποίο περιορίζεται στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, ενώ η ανάλυση έχει ως μέγιστο το 720p. Σε λειτουργία handheld, η εικόνα δεν είναι κακή, τη στιγμή όμως που η κονσόλα λειτουργήσει σε docked mode, οι ατέλειες είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς. Δε χρειάζεται ιδιαίτερη εξέταση για να αναγνωρίσει κανείς τα χαμηλής ανάλυσης textures, ωστόσο η κατάσταση δεν είναι τόσο κακή όσο ακούγεται, αφού από τη φύση του ίδιου του τίτλου, η ασταμάτητη δράση και η συνεχής κίνηση αποτρέπει τη…στάση για παραπάνω από κλάσματα του δευτερολέπτου, οπότε η εξέταση της ποιότητας των textures του περιβάλλοντος μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Το frame rate, τώρα, στο μεγαλύτερο μέρος της διάρκειας παραμένει στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, με εξαίρεση τις μάχες όπου συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός από εχθρούς και εφέ, όπου και η πτώση είναι αξιοσημείωτη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν καθιστά τον τίτλο unplayable.



Ένα άλλο θέμα που προκύπτει έχει να κάνει με το χειρισμό, και πιο συγκεκριμένα, με το χειρισμό όταν χρησιμοποιούνται τα Joy-Con. Εδώ χρειάζεται ένας αξιοσέβαστος χρόνος για να συνηθίσει κανείς, μαζί φυσικά και με τις απαραίτητες ρυθμίσεις του sensitivity στα settings, ενώ η κατάσταση αλλάζει δραματικά όταν χρησιμοποιείται το Pro Controller. Εκεί τα πράγματα γίνονται πολύ πιο εύκολα, με την κίνηση και τη στόχευση να λειτουργούν σαφώς πιο ομαλά, κάτι που καθιστά το Pro Controller τον ιδανικό τρόπο για να απολαύσετε το DOOM στο Nintendo Switch.



Σε γενικές γραμμές, το DOOM στο Nintendo Switch είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις για γενναίες δόσεις αδρεναλίνης τόσο εν κινήσει, όσο και στην άνεση του σπιτιού σας, όπου και όποτε εσείς θέλετε. Η μεταφορά στην κονσόλα της Nintendo δεν είναι χωρίς συμβιβασμούς και μικρά θέματα (όπως για παράδειγμα το frame rate, η ανάλυση των textures και ένα συγκεκριμένο bug που εμφανίζεται συχνά και έχει να κάνει με τον ήχο), αλλά αυτά μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα όταν κανείς αναλογιστεί το επίτευγμα της μεταφοράς του στο Switch, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Είναι το DOOM που γνωρίζετε, με όλο το περιεχόμενο που γνωρίζετε (πλην του Snap Map), και η ιδανική ευκαιρία να το γνωρίσετε από την αρχή, ή ακόμα και για πρώτη φορά. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Περιεχόμενο
  • Δράση
  • Εμπειρία DOOM
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Χειρισμός
  • Τεχνικός τομέας
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
9 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • Alias
    • Ωραια εστω και με χειροτερα γραφικα να αρχισουν να βγαινουν τα 3rd party και στο switch. Να μπορει να το εχει καποιος ως βασικη κονσολα. Αυτο βεβαια αν βγαινουν οι εκδοσεις για το switch ταυτοχρονα με τις αλλες, οχι 1 χρονο μετα.

      • vonzuchter
      • δεν μπορει να ειναι οι κονσολες της νιντεντο βασικη κονσολα διοτι τεχνικα δεν μπορουν να εχουν τις ιδιες επιδοσεις με τις αλλες... και οι κολοφντουταδες και οι fps-αδες και ασσασινκρηνταδες θελουν γραφικα στα παιχνιδια τους. Δεν βλεπω πως μπορει να γινει το Switch βασικη κονσολα οταν οι αλλοι βγαζουν τουμπανο μηχανηματα. Σε νεο κοινο στοχευει η νιντεντο , θελει να πετυχει οτι πετυχε με το wii και παλαιοτερα με το gameboy

        • Alias
        • Τα παραδειγματα απο φτωχες τεχνικα κονσολες που ισοπεδωσαν τον πολυ ανωτερο σε ιπποδυναμη ανταγωνισμο ειναι απειρα και τα ξερεις πιστευω, δεν χρειαζεται να πω παραδειγματα.
          Το κοινο που αναφερεσαι (κολοφντουταδες κλπ) παιρνει οποια κονσολα και παιχνιδι ειναι της μοδας, οτι βλεπει οτι ειναι τρεντυ και εχουν οι φιλοι του. Οσο βγαινουν καλοι 1st party και κυκλοφορουν και οι 3rd party τιτλοι στο switch δεν θα αργησει να στραφει σε αυτο.
          Και οχι, δεν στρεφεται στο κοινο του wii η nintendo, τουλαχιστον οχι αποκλειστικα. Το εμαθαν το μαθημα τους θελω να πιστευω και ολες οι κινησεις τους δειχνουν ανοιγμα στο παραδοσιακο κοινο της εταιριας

        • vonzuchter
        • αλλες εποχες τοτε και αλλοι οι οροι του παιχνιδιου... τωρα η ιπποδυναμη ειναι πολυ βασικοτερο στοιχειο στο gaming ετσι οπως εχουν γινει τα παιχνιδια, επισης ειναι μονο τρεις οι κονσολες και οχι 5 και 6 που ηταν σε εκεινες τις εποχες. Ακομα και στη πιο συγχρονη εποχη να δεις , πχ στη μαχη ds εναντιον psp απο τα ποκεμον και τα παιχνιδια της νιντι κριθηκε η μαχη. Απο οτι τιτλους βγαινουν μεχρι τωρα στο switch δεν δειχνει να εχει μαθει κανενα μαθημα η νιντεντο... και οχι τα παιχνιδια που βγαινουν και θα βγουν στο αμεσο μελλον δε μπορουν να τρεξουν στο hardware του switch. Μα ακριβως το παραδοσιακο κοινο της εταιριας ειναι που δε γουσταρει τους Mainstream τιτλους.. δες τιτλους 3rd party απο εποχη Ν64 και περα.. σε πωλησεις ολοι ακλαφτοι με ελαχιστες εξαιρεσεις... καλα απο εποχη κυβου και μετα μετριουνται στα δακτυλα δυο χεριων οι 3rd τιτλοι που μπηκαν στο τοπ 15 πωλησεων της καθε κονσολας της νιντι. Ειδικα απο οταν εσπασε και η συνεργασια με την λουκας αρτς και σταματησαν τα ρογκ σκουοντρον κτλπ παει. Για μενα ετσι οπως βλεπω τη κονσολα και το πλανο που εχουν για αυτην , στοχευουν σε εντελως διαφορετικο κοινο. Ποτε δε θα πανε ασσασινσκρηνταδες και κολοφντιουταδες σε κονσολα νιντεντο.. οχι οσο υπαρχει το πλεηστεησον. Για τη συνεχεια βλεπω να συνεχισει να βγαζει καραπαιχνιδουραρες η νιντεντο να στηριξει τη κονσολα της και οι 3rd να βγαζουν κονσερβες με υποβαθμισμενα γραφικα. Αν πουλησουν καλα τα NBA2k και τα Φιφα θα ειναι επισης πολυ συν για τη κονσολα. Αν πανε ακλαφτα τοτε θα ειμαστε στο ιδιο εργο θεατες και παλι

        • sdragon
        • Βασική κονσόλα δεν είναι ούτε και σχεδιάστηκε να γίνει. Οι 3rd party τίτλοι θα βγαίνουν, όσοι βγουν και όταν βγουν, θα είναι λίγο πετσοκομμένοι. Το θέμα είναι να μπορεί να συντηρηθεί με τους first party τίτλους της όσο πιο πολύ μπορέσει. Από ό,τι φαίνεται μέχρι στιγμής κάτι γίνεται.

        • Alias
        • Δεν χρειαζεται να πας τοσο πισω οταν ηταν 6 κονσολες (που και τοτε 2-3 ηταν ουσιαστικα που πουλουσαν) κοιτα εποχη πχ PS1,Ν64 και τι πωλησεις εκανε το πρωτογονο PS1 (σε σχεση με το Ν64). Και στην επομενη γενια παλι το PS2 σαρωσε που ηταν υποδεεστερο και του κυβου και του xbox. Απλα ολοι ειχαν PS, ηταν της μοδας και ειχε και τοσους καλους 1st αλλα κυριως 3rd party αποκλειστικους τιτλους. Λες τοτε να μην αρεσαν στο κοσμο τα καλυτερα γραφικα? Απλα ολο το ζουμι της βιομηχανιας εβγαινε σε μια κονσολα.

          Γιατι πιστευεις οτι οι επερχομενοι τιτλοι δεν θα μπορουν να τρεξουν στο switch (με χειροτερα γραφικα εννοειται)? Ειναι πολλα τα εφε που μπορεις να ριξεις αν εισαι developer και στην τελικη ολα τα παιχνιδια που ερχονται θα βγουν και στις αρχικες εκδοσεις ps4 και xbox one. Ειναι μεν ανωτερες του switch αλλα δεν τις χωριζει μια γενια οπως το wii με τα x360, ps3.

          Για τα 3rd party που λες οτι δεν πουλουσαν στα Ν64,Gamecube. Ποια 3rd party? Ολα βγαιναν στις κονσολες PS. Ενας τονος rpg που δεν βγηκαν ποτε στο Ν64. Της capcom τα παιχνιδια, το resident evil 2 πχ βγηκε μετα απο 3 χρονια. Ακομη και τα nba live και fifa να βγηκαν 1-2 εκδοσεις συνολο στο N64.
          Στον κυβο ακομη χειροτερα. Ουτε το pro δεν εβγαινε. Grand Theft Auto κανενας τιτλος. Λες ολοι αυτοι (και εκατονταδες ακομη τιτλοι) να μην ειχαν πουλησει αν ειχαν βγει? Ειναι πολλα χρονια αυτο το προβλημα της nintendo με την ελλειψη 3rd party, δεν ειναι τωρινο.

          Αυτο που θεωρειται παραδοσιακο κοινο της nintendo δηλαδη αυτοι που παιρνουν ολες τις κονσολες της και τη βγαζουν με 1 μαριο, 1 ζελντα και 1-2 ακομη τιτλους την 5ετια πολυ απλα δεν υπαρχει. Παραδοσιακο κοινο ειναι αυτοι που γουσταρουν τα παιχνιδια της αλλα δεν τους φτανουν και παιρνουν και 2η κονσολα.
          Οι κινησεις που αναφερομαι ειναι το ανοιγμα στους 3rd party developers. Τιτλοι της Bethesda και της Ιd Soft σε κονσολα της nintendo? Απο εποχης snes εχει να γινει (για τη 2η). Τιτλοι οπως nba 2k και αλλοι.
          To μαθημα που λεω οτι εχει παρει ειναι οτι δεν μπορει να βασιστει σε αυτους που παιρνουν την κονσολα τους για το gimmick της υποθεσης οπως εγινε με το wii. 100 εκατομμυρια πωλησεις κονσολων και η συντριπτικη πλειοψηφια πηρε μονο το Wii sports. Kαι απο αυτους κανεις δεν πηρε WiiU. Τους θελει μεν και αυτους αλλα εχει κατανοησει οτι χωρις τους πιο ''hardcore'' δεν παει πουθενα

        • vonzuchter
        • δεν την ενδιαφερουν οι 'hardcore' ασε που δεν υπαρχουν ουτε σοφτκορ και χανρτκορ αυτοι ειναι οροι που εχουν βγαλει οι fps-αδες και οσοι θεωρουν οτι αν το παιχνιδι δεν εχει σφαγες και πιστολιδι δεν ειναι παιχνιδι... με ποια λογικη ειναι hardcore o πλεηστεησονας και οχι ο γιος μου που εχει λιωσει το mario maker και το wii party u... χαρντκορ για τις εταιριες ειναι αυτος που τα σκαει. Αν τα σκας το τι παιζεις δεν εχει σημασια. Ασφαλως και η νιντεντο θα ηθελε να εχει το κοινο 'χαρντκορ' πελατη... Δεν μπορει ομως διοτι δεν μπορει να ανταγωνιστει οικονομικα τους αλλους δυο. Δεν μπορει να βγαλει τουμπανο μηχανημα , δεν μπορει να τους ανταγωνιστει στο διαφημιστικο κομματι , δεν μπορει πουθενα. Για αυτο στοχευει σε αλλο κοινο και για κανενα αλλο λογο. ΠΟΤΕ δεν προκειται να γινει πρωτη κονσολα το switch. Η εποχη SNES δεν θα ξαναερθει ποτε οπως δεν ηρθε ποτε ξανα η εποχη αταρι.

    • Volga
    • Άψογο το παιχνίδι πραγματικά. Το περίεργο πρόβλημα είναι αυτό με τον ήχο. 2 φορές μου έτυχε ως τώρα. απλά θέλει να βγεις και να ξαναμπείς.
      Πάντως για μενα που ο χρόνος είναι πραγματικά περιορισμένος, έχω βρει την υγεία μου στη λογική του ξαπλώνω βλέποντας λίγο τηλεόραση και παίζοντας ταυτόχρονα Doom.

      :D

*