Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Dark Souls Remastered Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    From Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Namco Bandai Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Dark Souls Remastered Review
Έχουν περάσει ήδη πολλά χρόνια από το σημείο που μπορούμε να πούμε πως οτιδήποτε και να ειπωθεί για το Dark Souls είναι μάλλον περιττό. Είναι ένας τίτλος που σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά αλλά και την επόμενή της, δημιουργώντας τη δική του σχολή. Η κυκλοφορία remaster είναι μάλλον αναμενόμενη και να που το Dark Souls Remastered βλέπει το φως, καλώντας τους παίκτες για ακόμα μια βόλτα στο Lordran. Το αναπόφευκτο ερώτημα, βέβαια, είναι τι κάνει κάποιος με την επανακυκλοφορία ενός τίτλου που λίγο-πολύ όλοι γνωρίζουν και αγαπούν (ή το αντίθετο) για αυτό ακριβώς που είναι. Γίνεται προσπάθεια βελτίωσης για χάρη εμπειρίας που συμβαδίζει με τα standards που έχουν τεθεί μετά από 7 χρόνια από την ίδια τη σειρά; Ή διατηρούμε την εμπειρία σχεδόν ίδια και απλά αρκούμαστε σε τεχνικό ρετουσάρισμα; Η Bandai Namco αποφάσισε να κινηθεί προς τη δεύτερη κατεύθυνση. Το κατά πόσο αυτό είναι μια καλή απόφαση, θα το δούμε παρακάτω.



Όσοι ψάχνουν νέο περιεχόμενο, περιοχές, όπλα, spells και NPC, θα απογοητευτούν. Από πλευράς περιεχομένου, το Dark Souls Remastered είναι ο ίδιος τίτλος με αυτόν που θυμάστε από το 2011, σε αντιστοιχία 1:1, με μοναδική εξαίρεση ένα bonfire δίπλα στον Vamos. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει κυριολεκτικά τίποτα καινούριο ή κάτι που δεν έχετε ξαναδεί, αν είναι να αφιερώσετε χρόνο να εξερευνήσετε κάθε γωνιά του Lordran. Τα γραφικά έχουν δεχθεί το απαραίτητο facelift.  Τα textures να είναι σε μεγαλύτερη ανάλυση, εντοπίζονται ορισμένες διαφορές σε λεπτομέρειες όπως τα φύλλα, ενώ τη μεγαλύτερη αλλαγή την έχει δεχθεί το σύστημα φωτισμού. Βέβαια πρέπει να σημειωθεί πως το Dark Souls δε διεκδικούσε δάφνες για τον τεχνικό του τομέα όταν είχε κυκλοφορήσει ούτε και θα διεκδικήσει τώρα χάρη στο remaster. Τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο είναι σταθερά και δεν πέφτουν σχεδόν ποτέ, κάτι που φέρνει αυτόματα στο μυαλό πολλών (αν όχι όλων) την επόμενη λέξη. Blighttown. Ναι, και στο Blighttown, και στα Crystal Caves, και στη Lost Izalith, και γενικότερα παντού, ο ρυθμός ανανέωσης είναι πιο ομαλός κι από ομαλός, με τα 60 καρέ να προσφέρουν μια αν μη τι άλλο σαφώς ανώτερη εμπειρία. Και η Blighttown δεν είναι ΤΟΣΟ τρομακτική όταν πάμε με 60fps ακατέβατα. Η ανάλυση 1080p είναι αυτονόητη, ενώ δεν λείπει και η ανάλυση 4K σε Xbox One X και PS4 Pro. Ο φωτισμός, ενώ είναι δουλεμένος για το remaster, παραδόξως σε πολλά σημεία είναι μάλλον χειρότερος από τον πρωτότυπο, σε σημείο που απορεί κανείς, πριν διαλέξει να ανεβάσει τελικά τη φωτεινότητα.



Θα μπορούσαν να έχουν γίνει περισσότερα; Σίγουρα. Τόσο στα textures όσο και στη φυσική. Θα ήταν για παράδειγμα σαφώς πιο όμορφη η εικόνα αν είχαμε cloth physics, έστω και σε βασική μορφή, ενώ ο εμπλουτισμός του περιβάλλοντος θα έκανε θαύματα για τη γενικότερη εικόνα του τίτλου. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως και ο ηχητικός τομέας έχει δεχθεί βελτίωση. Τώρα, η αλήθεια είναι πως ο τεχνικός τομέας είναι το «περιτύλιγμα» της καρδιάς που οι fans της σειράς αγάπησαν, και αυτή δεν είναι άλλη από το gameplay. Εδώ είναι και το σημείο στο οποίο οι βετεράνοι της σειράς θα διχαστούν όσον αφορά αυτό το remaster. Και αυτό γιατί η ομάδα που επιμελήθηκε την ανανεωμένη έκδοση μάλλον φοβήθηκε να κάνει αλλαγές σε αυτόν τον τομέα. Πιο συγκεκριμένα, στην συντριπτική του πλειοψηφία, το gameplay είναι ακριβώς το ίδιο. Από τις κινήσεις μέχρι και τα bugs (με εξαίρεση το πιο γνωστό glitch για άπειρα souls) τα πάντα είναι ακριβώς τα ίδια. Η διαφορά είναι, όπως προαναφέρθηκε, η προσθήκη ενός bonfire, η δυνατότητα για online multiplayer 6 ατόμων και ο τρόπος που λειτουργεί ο μηχανισμός healing στο co-op.



Κατά το γράφοντα, πρόκειται μάλλον για χαμένη ευκαιρία, δεδομένου ότι οι επόμενοι τίτλοι προσέφεραν βελτιώσεις στο quality of life που θα ήταν κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτες εδώ. Όπως για παράδειγμα το omnidirectional rolling. Ή η δυνατότητα να βλέπουμε περισσότερα από 5 αντικείμενα τη φορά στο inventory. Σίγουρα, η δυνατότητα scaling του HUD βοηθάει, όπως και το remapping των πλήκτρων, ασχέτως αν οι «παλιοί» έχουν χαραγμένο στη μνήμη τους το layout και δεν το αλλάζουν με τίποτα. Αλλά όταν βλέπουμε πράγματα όπως η κακή στόχευση με το τόξο, το διακεκομμένο animation όταν κατεβαίνουμε σκάλες, την έλλειψη δυνατότητας να ανεβαίνουμε τις σκάλες πιο γρήγορα ξοδεύοντας stamina ή ακόμα την αδυναμία dual-wield του off-hand, πόσο μάλλον την απουσία stances, καταλήγουμε να αναρωτιόμαστε «γιατί». Εν τέλει, όλα καταλήγουν στο ποιο είναι το κοινό που στοχεύει η Bandai Namco με την κυκλοφορία του Dark Souls Remastered. Οι κονσόλες αυτής της γενιάς, και ιδίως το PS4, είναι οι κερδισμένοι από αυτήν την κυκλοφορία, αφού ήταν πρακτικά αδύνατο για κάποιον να ζήσει την εμπειρία του Dark Souls στα 60fps με ανάλυση 1080p ή 4K, ακόμα και με backwards compatibility στο Xbox One X. Το PC, από την άλλη, είναι μάλλον ο «ριγμένος» της υπόθεσης, αφού τα περισσότερα από αυτά που προσφέρονται ήταν ήδη διαθέσιμα μέσω mods (κάποια από αυτά ώρες μετά την κυκλοφορία του τίτλου στο Steam), ενώ τα υπόλοιπα θα μπορούσαν εύκολα να προσφερθούν με patch.



Είναι μάλλον προφανές ότι το Dark Souls Remastered απευθύνεται κυρίως σε αυτούς που δεν έχουν ζήσει την εμπειρία του Dark Souls από τότε που κυκλοφόρησε και θέλουν να τη ζήσουν τώρα, αλλά και αυτούς που είχαν εδώ και καιρό τη «φαγούρα» να επιστρέψουν στο Lordran, εκμεταλλευόμενοι την αναπόφευκτη «ανανέωση» της online κοινότητας - με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αλήθεια, θυμάστε πότε ήταν η τελευταία φορά που οι καμπάνες στο Undead Parish χτυπούσαν συνεχώς; Ο γράφων σίγουρα όχι. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εμπειρία Dark Souls
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Έχουν γίνει σχεδόν τα απολύτως απαραίτητα για να δικαιολογήσουν την επανακυκλοφορία ενός “remaster”
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • raiden5
    • Εντάξει απο την αρχη ειχαν δηλωσει οτι το gameplay θα μείνει ανεγγιχτο για να μην αλλαξει καθολου η αρχικη εμπειρια κ θα ειναι ακριβως το ιδιο παιχνιδι με ποιο γυαλιστερα γραφικα, remaster ειναι εξαλλου οχι remake.

Απαιτήσεις συστήματος για το Mutant Year Zero: Road to Eden σε PC

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity