Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Destiny 2: Beyond Light Review

*
Ο Βασίλης Καμακάρης ταξίδεψε στον Europa του Destiny 2: Beyond Light της -ανεξάρτητης πλέον- Bungie για να σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του. Θα καταφέρει να σταθεί στο ύψος των απαιτήσεων που έχτισε το Forsaken με την κυκλοφορία του ή θα καταδικάσει για ακόμα μια φορά το franchise;

Η Bungie, μετά την επεισοδιακή της συνεργασίας με την Activision, κλείνει και επισήμως έναν χρόνο ως independent studio και πλέον βρίσκεται σε μια κατάσταση, που παρά τα προβλήματα του χαμηλού budget είναι σε θέση να προσφέρει αυτό που πάντα επιθυμούσε. Η αρχή της ανεξαρτησίας ήρθε με την κυκλοφορία του Shadowkeep, μια αρχή που θα πρέπει να ορίσει τις βάσεις που θα στηρίξουν ένα νέο μέλλον για το Destiny 2. Το Shadowkeep σαν expansion δεν στάθηκε ποιοτικά με το φαινόμενο του Forsaken και σιγουρά η κυκλοφορία του Beyond Light θα πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Για την Bungie το Beyond Light είναι μια μεγάλη κυκλοφορία. Αν θα έπρεπε να χαρακτηρίσουμε το expansion, θα λέγαμε πως είναι ένα στοίχημα. Ένα στοίχημα που θα πρέπει να κερδίσει η ίδια η Bungie για τον εαυτό της αλλά και για το κοινό που την υποστηρίζει αυτά τα χρόνια. Το λανσάρισμα του Beyond Light σηματοδοτεί την έναρξη του Year 4, το που με την σειρά του φέρνει σημαντικές αλλαγές στο Destiny και αρκετές από αυτές αμφιλεγόμενες. Την περίοδο που ανακοίνωσε το Destiny 2: Beyond Light, η Bungie παρουσίασε την έναρξη του Destiny Content Vault. Το Destiny Content Vault είναι ένας τρόπος ώστε η εταιρεία να αφαιρεί διαθέσιμο περιεχόμενο του παιχνιδιού, όπως πλανήτες και δραστηριότητες με σκοπό να τα επαναφέρει ανανεωμένα στο προσεχές μέλλον.




Η κίνηση της Bungie θα μπορούσε να θεωρηθεί λογική από κάποιες απόψεις, αλλά δημιούργησε δυσαρέσκεια στους παίκτες, καθώς είδανε σημαντικές δραστηριότητές να φεύγουν από την λίστα και δημιουργήθηκε προβληματισμός για το μέλλον του παιχνιδιού. Το Destiny Content Vault αφαιρέθηκαν 6 προορισμούς (Mercury, Mars, Titan, Io, The Farm και The Leviathan - Μαζί με όλα τα activities τους), 11 χάρτες του crucible, δύο maps του Gambit, Reckoning, Gambit Prime, Forges και το πιο σημαντικό πέντε raids (The Leviathan, Eater of Worlds, Spire of Stars, Crown of Sorrow και Scourge of the Past). Αυτό που ενόχλησε περισσότερο τους παίκτες ήταν η κίνηση της Bungie στο να κάνει sunset όσα όπλα έχουμε δει σε παλιότερο περιεχόμενο. Αγαπημένα όπλα όπως τα The Mountaintop, The Recluse, Revoker, Beloved, 21% Delirium, Hammerhead και αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε δραστηριότητές που απαιτούν υψηλό power level. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι χρήσιμα σε δραστηριότητες με μικρότερο power level ή χωρίς level advantage. Αυτό δυστυχώς επηρεάζει και το περιεχόμενο που παραμένει στο παιχνίδι και συγκεκριμένα στα Forsaken και Shadowkeep. Τα όπλα και οι πανοπλίες δεν εξυπηρετούν πλέον κάποιο σκοπό για την ενίσχυση των παικτών, αχρηστεύοντας άμεσα την ύπαρξη μερικών δραστηριοτήτων. Μοναδική εξαίρεση τα rewards των raids Last Wish και Garden of Salvation που ωστόσο απευθύνονται σε endgame παίκτες.



Το Beyond Light έχει πολλούς ταξιδιώτες, ωστόσο έναν προορισμό. Στην βασική πλοκή της ιστορίας οι Guardians θα βρεθούν στον Europa για να ερευνήσουν το κάλεσμα του Darkness από το Season of Arrivals. Τότε μια αναμετάδοση από τον Variks θα μας φέρει αντιμέτωπους με το House of Salvation των Fallen. Παράλληλα με τα γεγονότα, η The Stranger επιστρέφει στο Destiny 2 και ενώνει τις δυνάμεις της με τους Eris Morn και The Drifter. Όλες αυτές οι πλευρές έχουν μια κοινή συνιστώσα, το Darkness. Το Darkness επιστρέφει και στο νέο expansion για να προσφέρει στους παίκτες νέες δυνάμεις και ταυτόχρονα να μας αποκαλύψει τα κίνητρα των πρωταγωνιστών. Μαζί με τον Europa, στο Beyond Light βλέπουμε και την επιστροφή του Cosmodrome, ένας αγαπημένος προορισμός για τους παλαίμαχους του Destiny. Το Cosmodrome είναι διαθέσιμο και στους δωρεάν παίκτες (New Light) που μπορούν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα μέσα από το ανανεωμένο εισαγωγικό campaign. Αυτό κάνει την εμπειρία των νέων παικτών απλή και κατανοητή. Όπως ο Europa, έτσι και το Cosmodrome έρχεται μαζί με ένα Strike, το δημοφιλές The Disgraced. Η Eramis, ο βασικός κακός στην ιστορία μοιάζει με μια τραγική φιγούρα που πολεμάει για την επιβίωση. Προδομένη από τον Traveler ή όπως τον αποκαλούσε “Great Machine”, θα βρει θαλπωρή στα χέρια του Darkness και με την βοήθεια του θα φέρει ξανά τον λαό της στις ένδοξες εποχές του. Η Eramis και οι ακόλουθοι της θα ευλογηθούν από το Darkness με την δύναμη του Stasis, μια νέα “ανάσα” που θα τους δώσει ελπίδα και σκοπό. Για τον Variks είναι ένα επικείμενο κακό που θα πρέπει να λάβει τέλος. Για να σταματήσει η σκοτεινή αναγέννηση της Eramis θα πρέπει να την πολεμήσουμε με το Stasis. Εδώ έρχεται ο ρόλος της The Stranger. Αυτή, έχοντας δει την καταστροφή που προκάλεσε το Darkness θα αξιοποιήσει τις δυνάμεις του Stasis για καλό σκοπό, ενώ παράλληλα θα αναζητήσει το παρελθόν της και την σύνδεση αυτού με το Darkness στις εγκαταστάσεις του Bray Exoscience. Το Stasis είναι το dark subclass που μοιάζει με το στοιχείο του πάγου. Κατά τη διάρκεια του campaign οι παίκτες θα μάθουν να τιθασεύουν την δύναμη του για να νικήσουν τους ακόλουθους της Eramis, αλλά και την ίδια.



Η Bungie έχει δημιουργήσει το Stasis ώστε να διαφέρει από τα συνηθισμένα subclasses. Ο σχεδιασμός και ο ήχος του σπασμένου πάγου που ακούγεται σαν γυαλί, δίνουν την αίσθηση της απόλυτης δύναμης.  Το νέο subclass μπορεί να ενισχυθεί με την χρήση των aspects και των fragments. Τα aspects είναι ξεχωριστά σε κάθε class και προσφέρουν μοναδικά buffs στις δυνάμεις του Stasis, τα fragments από την άλλη μπορούν να λειτουργήσουν σε όλους τους χαρακτήρες και προσφέρουν επιπλέον ικανότητες ανάλογα με τον τρόπο αλληλεπίδρασης. Το Stasis για το Beyond Light είναι ευχή και κατάρα.  Η ευχή είναι ένας νέος τρόπος για να εξολοθρεύσουμε τους αντιπάλους μας. Η κατάρα ωστόσο για τους παίκτες αλλά και για την Bungie είναι τα αλλεπάλληλα προβλήματα που έχουν προκύψει στο balancing του παιχνιδιού και τα bugs που έχουν αναγκάσει σημαντικά pvp activities όπως τα Trials of Osiris να αναβάλλονται συνεχώς. Γενικά το Stasis είναι σαν τον κάκτο, ωραίο φυτό αρκεί να μην πέσεις πάνω του. Βέβαια για όσους δεν είναι θαυμαστές του PvP, το Destiny δίνει την επιλογή τα fragments όπως και τα ritual weapons να επιλέγουμε εμείς σε ποιο mode (PvE, crucible και gambit) θέλουμε να ολοκληρώσουμε τα απαραίτητα quests για την απόκτηση τους.



Ας μιλήσουμε όμως για το πραγματικό φιλέτο σε ένα expansion όπως το Beyond Light, το Deep Stone Crypt. Το Deep Stone Crypt raid δοκιμάστηκε τόσο στο contest mode, όσο και σε κανονικά runs. Το Deep Stone Crypt περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά encounters, με δύο boss fights που απαιτούν από τους παίκτες σωστή και άμεση επικοινωνία μεταξύ τους και την αναγκαία ανταλλαγή augments που θα καθορίσουν τους ρόλους των παικτών. Το raid διαδραματίζεται σε δύο περιοχές στον Europa και στον διαστημικό σταθμό του Clovis Bray που έχει καταληφθεί από τις δυνάμεις του House of Salvation. Το Deep Stone Crypt είναι μια από τις σημαντικότερες εμπειρίες του expansion που θα πρέπει να δοκιμάσετε με την παρέα σας. Mε το κατάλληλο gear και γνώσεις η δυσκολία του raid κυμαίνεται σε βατά επίπεδα. Φυσικά το κέρδος από την ολοκλήρωση του είναι το gear που προσφέρει στους παίκτες και μάλιστα ένα από τα καλύτερα που θα βρείτε σε όλο το expansion. Με την ολοκλήρωση του content mode έγινε και η επέκταση των νέων περιοχών στον Europa που θα επιτρέψει στους παίκτες να βυθιστούν στα άδυτα της κληρονομίας του Clovis Bray και να ανακαλύψουν νέο και ενδιαφέρον lore, καθώς και ένα από τα σημαντικότερα exotic όπλα στο παιχνίδι το σπαθί The Lament. Μαζί με το raid, το endgame κομμάτι θα καλύψουν και τα sabotage του Variks που θα ξεκλειδώσουμε τα Empire Hunts, που στην ουσία είναι τα βασικά missions των ακολούθων της Eramis με την επιλογή δυσκολίας. Σχεδιαστικά μιλώντας για το Beyond Light, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως η Bungie τα έδωσε όλα, ειδικά στον σχεδιασμό του Europa. Ο Europa ως προορισμός είναι απίστευτα λεπτομερής. Τα συντρίμμια στις ανοιχτές περιοχές, τα κρησφύγετα των Fallen, αλλά και οι εγκαταστάσεις του Clovis Bray έχουν υλοποιηθεί με μαεστρία και μεράκι. Οι ήχοι από τις σειρήνες, οι κονσόλες, ακόμα και ο ήχος του χιονιού δένουν αρμονικά με έναν εγκαταλελειμμένο και επικίνδυνο κόσμο, γεμάτο σκοτεινά μυστικά που κρύβονται σε κάθε γωνιά.



Σχετικά με το Cosmodrome, σχεδιαστικά έχει αναβαθμιστεί στα γραφικά του Destiny 2, διατηρώντας απαράλαχτη την εμπειρία του παρελθόντος. Φυσικά το Cosmodrome θα επεκταθεί σε μελλοντικά Seasons. Μαζί με τις περιοχές και το user interface έχει δεχτεί ενδιαφέρουσες αλλαγές. Με τα σκούρα χρώματα που τονίζουν το ύφος του expansion οι παίκτες μπορούν να βρουν με ευκολία τα διαθέσιμα triumphs ανά προορισμό ή mode (ανάμεσα σε active και legacy), τα lore entries και την συλλογή των οπλών. Πανομοιότυπες αλλαγές συναντάμε και στο Stasis που ως subclass διαφέρει σαν επιλογή από τα υπάρχοντα. Είναι μια ξεχωριστή επιλογή με το δικό της system που επιτρέπει στους παίκτες να επιλέξουν τις δυνατότητες και τα fragments που θέλουν. Το χιονισμένο τοπίο σίγουρα δίνει αυτό που ζητάμε, όμως ακόμα και μέσα στο χιόνι δεν κρύβεται η ανάγκη της ανακύκλωσης που η Bungie “ευαγγελίζεται” με κάθε ευκαιρία. Αν εξαιρέσουμε την προσθήκη του Cosmodrome, που αφορά περιεχόμενο του αρχικού παιχνιδιού, η Bungie έχει δώσει την απαραίτητη σημασία στο region gear του Europa και του raid, αλλά όχι στα rituals με το νέο όπλο, το Adored, να είναι στην ουσία το skin του Beloved τυλιγμένο με ένα μαντίλι. Αυτό είναι ένα από τα ελάχιστα παραδείγματα που συναντάμε και θα συναντήσουμε και στο μέλλον με το υλικό που έχει παρουσιάσει η Bungie. Η ανάγκη για την μεταφορά αντικειμένων από το Destiny 1 στο Destiny 2 και η ανακύκλωση υλικού από προηγούμενα expansions και seasons βοηθάνε στην καταπολέμηση του FOMO ή αλλιώς “fear of missing out”, ωστόσο δεν είναι η απάντηση σε όλα. Ένα πρόσφατο παράδειγμα σε seasonal event ήταν το Iron Banner που οι πανοπλίες και τα όπλα του είναι από περιηγούμενα seasons και όχι κάτι νέο όπως θα άρμοζε στο expansion. Η Bungie μπορεί και ξέρει να δημιουργεί νέο gear και cosmetics και η απόδειξη αυτού τα seasons. Δυστυχώς αυτό πρέπει να αξιοποιείται και σε ένα expansion των €40 που ο χρήστης πληρώνει για άμεσο και επιπλέον περιεχόμενο που στο Year 4 δείχνει περιορισμένο.



Ο σωστός τρόπος λειτουργίας του “fear of missing out” ήταν η τοποθέτηση ενός νέου kiosk για παίκτες που δεν προλάβαν να αποκτήσουν ορισμένα exotics που αφαιρέθηκαν από το παιχνίδι. Για να είναι σε θέση να τα πάρουν θα πρέπει να συλλέξουν τα αναγκαία resources μαζί με το νέο currency spoils of conquest που το λαμβάνουμε από τα encounters των raids. Τα spoils of conquest μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν και στο τέλος του Deep Stone Crypt για καλύτερα rolls στο gear του.



Κλείνοντας, το Destiny 2: Beyond Light είναι καλύτερο expansion από το Shadowkeep, αλλά δεν φέρνει την άνοιξη. Ο κόσμος του Europa, το Stasis, το νέο raid αλλά και η επιστροφή του Cosmodrome είναι ικανοποιητικές, ωστόσο δεν μπορούν να συμπληρώσουν στο έπακρον το κενό που δημιούργησε η Bungie με την χρήση του content vault και του sunsetting. Σαν σύνολο το νέο expansion προσφέρει δύο πλανήτες, δύο strikes και κανέναν χάρτη σε crucible και gambit. Είναι σίγουρο ότι η εταιρεία έχει κρυφούς άσους στο μανίκι της για να βελτιώσει την υπάρχουσα εμπειρία και με βάση όσων έχουνε δείξει λογικά θα φανεί στα επόμενα seasons του Year 4. Η Bungie φαίνεται πως θέλει να προσθέσει νέα πράγματα στο παιχνίδι και ο Europa είναι η απόδειξη. Όμως δεν παύει το περιεχόμενο να δείχνει περιορισμένο. Η ανάγκη της Bungie για ανακύκλωση υλικού από το Destiny 1 και Destiny 2 είναι μια καλοδεχούμενη κίνηση, όχι όμως η επιθυμητή. Το Destiny 2: Beyond Light έχει τα καταλληλά θεμέλια, αλλά χρειάζεται και αλλά υλικά. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ο πανέμορφος κόσμος του Europa
  • Ενδιαφέρον lore
  • Το Deep Stone Crypt είναι ένα από τα καλύτερα raid που έχουμε δει μέχρι τώρα
  • Το Stasis και ο σχεδιασμός του
  • Εξαιρετικό gear αλλά θα μπορούσε να ήταν και καλύτερο
  • Ανανεωμένο new player experience
  • Οι αλλαγές στο user interface
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το content vault μειώνει δραματικά το περιεχόμενο του παιχνιδιού
  • Το sunsetting σε όπλα και πανοπλίες αφαιρεί την ουσία των προηγούμενων expansions
  • Προβλήματα στο balancing
  • Η επιμονή για ανακύκλωση περιεχομένου
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
4 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • spartiatis77
    • Προσωπική μου άποψη είναι ότι για κάποιον hardcore που έχει φάει με το κουτάλι τα προηγούμενα raids το deep stone crypt είναι πολύ καλύτερο απο τα 5 (raids) που αφαίρεσαν...βασικά μόνο το leviathan μπορεί να χαρακτηριστεί raid ολα τα υπόλοιπα πλην ίσως του crown of sorrow θεωρούνται lairs .Όσο για τα όπλα ,πιστεύω έπρεπε να γίνουν sunset μιας και όλοι έβγαζαν τα activities με τα ίδια και τα ίδια όπλα.Θεωρώ το μεγαλύτερο λάθος της Bungie είναι ότι προσπάθησε να κάνει το παιχνίδι για πιο casual players.

    • mysterious
    • Πολυ καλο και αναλυτικο review.Για μενα περα απο το εκπληκτικο Forsaken υπαρχει το χαος στα υπολοιπα DLC'S οσον αφορα το περιορισμενο περιεχομενο τους.Θεωρω τουλαχιστον αστεια την αρχικη τιμη του Beyond Light και τωρα στα 30 ευρω καπως τρωγεται.Προσωπικα πανω απο 20 ευρω δεν αξιζει.Γενικα το παιχνιδι βασιζεται στο ανελεητο grind και η κυκλοφορια καθε φορα ενος DLC που συντομα ξεζουμιζεται δε βοηθα και πολυ εξου και οι αναμεικτες κριτικες.Τελος για το sunset και μενα με βρισκει αντιθετο αλλα ενταξει,γρηγορα βρισκεις τα καταλληλα οπλα.Αυτο που δεν παλευεται/χωνευεται με τιποτα οτι με το τελος καθε σεζον εχεις χασει ουσιαστικα την προοδο σου στο power level κι αντε παλι απο την αρχη grind μεχρις εσχατων.Σε κανει να αναρωτιεσαι για ποιο λογο ασχολεισαι καν.

      • Eniantas
      • Γενικά η τιμή ήταν κάτι που συζητήθηκε αρκετά από το community και οι απόψεις πολλές. Στα 30€ το θεωρώ τίμιο για το περιεχόμενο που μπορεί να προσφέρει, δυστυχώς στην περίπτωση του Beyond Light ενώ βλέπεις νέο υλικό δεν βλέπεις ουσιώδες υλικό (strikes, dungeons, maps etc). Το Raid είναι με διαφορά το πιο ουσιώδες που μπορώ να απολαύσω. Σχετικά με το sunset μιας και αναφέρεται και στο πάνω comment, το θεωρώ μέγα μείον με την λογική ότι η Bungie δεν φρόντισε από την μεριά της να δημιουργήσει έδαφος που θα μπορεί να σου δώσει αυτόματα νέες επιλογές. Αντίθετα, βλέπεις περιορισμένο pool και παράλληλα ανακυκλώσιμο είτε από το d1, είτε από το de2 από παλιότερο content και είμαι άτομο που θα παίξει με συγκεκριμένα όπλα. Το τι ακόμα μπορείς να πάρεις όπλα από vendors και είναι locked στα 1060 είναι ανέκδοτο. Τώρα για τα seasons το power level είναι ένα θέμα που πολύ σωστά το αναφέρεις, αλλά θέλει άμεσα και εκεί ουσιαστικό content για να μην δούμε ξανά ένα season of worthy 2: electric boogaloo… Αν κάτι θέλει sunset είναι με διαφορά ο Luke Smith

        • mysterious
        • Συμφωνω απολυτα για τον Luke Smith,ο τυπος ειναι λες και θελει το κακο του destiny.Προσωπικα πλεον θα ασχολουμαι μονο οποτε θα παιρνω dlc για να μη γινεται το grind αγγαρεια.Διαφορετικα να κανεις τα ιδια και τα ιδια σε καθε σεζον για να ανεβεις στο power level που ειναι απαραιτητο για τις δραστηριοτητες που θελεις,ειναι εφιαλτικο.Το κανεις μια,το κανεις δυο,το κανεις τρεις,ε στο τελος μπουχτιζεις.

*