Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
** ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Dr. Mario World Review

*
Μετά το Pokémon ως franchise, το Dr. Mario αποτελεί ίσως την καλύτερη λύση για ένα mobile game, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αρχική ιδέα και το concept του παιχνιδιού γενικότερα. Ένας τίτλος προσβάσιμος για όλους, με λογική Tetris/Match-3 και την άκρως αναγνωρισμένη προσωπικότητα του Super Mario. Η ανακοίνωση, λοιπόν, του Dr. Mario World για Android και iOS δεν εξέπληξε κανέναν, ίσα-ίσα που θα μπορούσε να πει κανείς ότι η Nintendo άργησε κιόλας να φέρει τον εν λόγω τίτλο στα smartphones. Ότι αυτό το κοινό υπάρχει και διψάει για τέτοιου είδους παιχνιδάκια φάνηκε και από τον τεράστιο αριθμό των download της εφαρμογής Dr. Mario World μέσα σε δύο 24ωρα, κάτι που θα ικανοποίησε ιδιαίτερα την ιαπωνική εταιρεία. Το θέμα είναι, βέβαια, κατά πόσο μπορεί το Dr. Mario World να ικανοποιήσει αυτό το κοινό, αλλά και να αποδείξει ότι δεν πρόκειται για ένα «παιχνιδάκι», αλλά για εφαρμογή που αξίζει το χρόνο των fans.



Σε σύγκριση με τα αυθεντικά Dr. Mario games των φορητών και οικιακών κονσολών, oι developers του παιχνιδιού έκαναν κάποιες αλλαγές στην ίδια τη φύση του τίτλου. Όσο και αν φαίνεται περίεργο σε κάποιους, το συγκεκριμένο franchise έχει αρκετά μεγάλη ιστορία, εμφανίστηκε σχεδόν σε όλες τις κονσόλες της Nintendo, αλλά, απ’ ότι φαίνεται, αυτό δεν εμπόδισε τους υπεύθυνους να προβούν σε κάποιες αλλαγές με σκοπό να το κάνουν πιο προσβάσιμο στον μέσο χρήστη mobile. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι οι όποιες αλλαγές έγιναν δεν μας χάλασαν και ιδιαίτερα, αφού λειτουργούν σε mobile περιβάλλον αρκετά καλά. Ο χρήστης ελέγχει ουσιαστικά ένα γνωστό χαρακτήρα από το franchise των τίτλων Super Mario με σκοπό να σώσει το Βασίλειο των Μανιταριών από την επίθεση κακόβουλων ιών. Με τον Bowser να φοράει και αυτός την γκαμπαρντίνα του γιατρού, τάσσεται επίσης στο πλευρό του Mario και της Peach, με σκοπό την εξάλειψη των ιών, συνδυάζοντας τρία ίδια χρώματα ιών και κάψουλων. Η κάθε πίστα ξεκινάει με συγκεκριμένο αριθμό ιών και συγκεκριμένο αριθμό κάψουλων στη κατοχή του παίκτη. Οι κάψουλες εμφανίζονται με τυχαίους συνδυασμούς χρωμάτων, οπότε ο χρήστης καλείται να σκεφτεί γρήγορα με ποιο τρόπο θα πετύχει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό, ώστε να εξαφανιστούν στο τέλος της πίστας όλοι οι ιοί από το παράθυρο. Στο παρελθόν έπρεπε να συνδυαστούν τέσσερα ίδια χρώματα, τώρα οι developers κατέβασαν τον αριθμό στα τρία, με τις κάψουλες να πηγαίνουν από κάτω προς τα πάνω, το ακριβώς αντίθετο δηλαδή απ’ αυτά που γνωρίζαμε από τα παλαιότερα Dr. Mario. Οι αλλαγές αυτές λειτουργούν υπέρ των smartphones, μιας και κάνουν το ρυθμό του παιχνιδιού πιο γρήγορο (αλλά και πιο εύκολο), ενώ με την αφή είναι πολύ πιο εύκολο να σύρει κανείς στη σωστή τοποθεσία την κάψουλα. Μπορείτε να ελέγξετε την κάψουλα ώστε να πάει προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός από το να τη σπρώξετε προς τα κάτω, δηλαδή κόντρα στη φορά με την οποία κινείται.



Το παιχνίδι, σε ότι αφορά το gameplay, έχει δομηθεί έτσι ώστε να παίζεται με το ένα χέρι. Μια τέλεια κατάσταση δηλαδή, ώστε να απολαύσει κανείς γρήγορα sessions μέσα στο μετρό ή στο λεωφορείο (ναι, προφανώς και στην τουαλέτα). Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η ευκολία έχει ένα μεγάλο εχθρό που ακούει στο όνομα «always online» και με ιδιαίτερα μεγάλες απαιτήσεις. Όλα τα mobile games της Nintendo απαιτούν συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο , αλλά στην περίπτωση του Dr Mario World υπάρχουν θέματα. Μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης κατά την εκκίνηση του παιχνιδιού, άμεση αποσύνδεση και loading screens με το που «πέσουν» τα δεδομένα, ενώ προσέξαμε και μια δυσκολία στο να επιστρέψει στο παιχνίδι άμεσα μετά, από ολιγόλεπτη παύση, με χαμηλή ταχύτητα internet (WiFi router). Αυτό ουσιαστικά καταστρέφει τη λογική του «βγάζω το κινητό να παίξω ένα στα γρήγορα στο μετρό», αφού σε αρκετές στάσεις η κατάσταση είναι απλά unplayable. Δεν θα’ταν υπερβολικό να ισχυριστούμε ότι ακόμα και το Hearthstone είναι πιο ελαστικό σε θέματα αποσυνδέσεων και πραγματικά ελπίζουμε να βρει η Nintendo γρήγορα λύση σε αυτό το θέμα. Η παρουσίαση είναι αρκετά όμορφη και πλούσια, ενώ σε συσκευή με Snapdragon 845 δεν συναντήσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα. Αυτό που μετράει βέβαια σε αυτά τα παιχνίδια είναι το περιεχόμενο και το monetisation, το οποίο κινείται σε ακριβά επίπεδα. Οι τιμές είναι αρκετά τσιμπημένες, με τα διαμάντια να λειτουργούν ως in-game currency ώστε να προμηθευτεί κανείς καρδιές, επιπλέον αντικείμενα ή νέους χαρακτήρες. Το καλό είναι ότι εφόσον μπει κανείς σε λογική «παίζω ένα δεκάλεπτο για να ξεσκάσω», δεν θα χρειαστεί να επενδύσει σημαντικά ποσά. Όχι ιδανικά, όχι και άθλια τα πράγματα σε αυτό το επίπεδο δηλαδή.



Εκείνος όμως που θα θελήσει να επενδύσει χρόνο και να κάνει ρεκόρ, θα έρθει αντιμέτωπος μ’ ένα τεράστιο paywall. Όσο περνάει κανείς τις πίστες, οι καρδιές είναι υπεραρκετές. Όταν ανέβει η δυσκολία των επιπέδων, αρχίζουν και έρχονται οι ήττες,  που σημαίνει ότι χάνονται οι καρδιές. 2,29 ευρώ για 20 διαμάντια, 5,49 ευρώ για 53 καρδιές -10 διαμάντια παίρνετε 5 καρδιές- ενώ αν επενδύσει κανείς 30 διαμάντια μπορεί να παίξει το παιχνίδι για 60 λεπτά χωρίς να χάνονται καρδιές σε κάθε ήττα («60 minutes of infinite play»). Και από τη στιγμή που δεν υπάρχει επιλογή ανάμεσα στην αγορά των 20 και 53 διαμαντιών, μιλάμε για περίπου 3 ευρώ την ώρα. Εδώ η κατάσταση είναι και ακριβή και εκνευριστική, μιας και η άλλη επιλογή είναι να περιμένετε μισή ώρα για να αναπληρωθεί μία (!) καρδιά και δυόμιση για να επιστρέψουν και οι 5 καρδιές. Το gold που μαζεύει κανείς με την ολοκλήρωση των επιπέδων σε single-player mode λειτουργεί ως free in-game currency και δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο ως ποσό, ενώ στο online κομμάτι υπάρχει ένα daily quest με απαιτούμενες νίκες, το οποίο προσφέρει διάφορα καλούδια. Ναι, σωστά διαβάσατε, ο τίτλος προσφέρει και online mode στο οποίο μπορείτε να αναμετρηθείτε με άγνωστους παίκτες ή και με φίλους σας (το παιχνίδι υποστηρίζει Google Play Sync Game Progress και Game Center). Όταν έρθετε αντιμέτωποι με κάποιον, μετράει περισσότερο από ποτέ η ταχύτητα επίττευξης combos, αφού αυτά δημιουργούν προβλήματα στο παράθυρο του αντιπάλου. Είναι αρκετά απλό σαν ιδέα και σύστημα, προσφέρει και ένα κάποιο Rating System, αφού μια νίκη φέρνει παραπάνω πόντους σε σχέση με τους πόντους που χάνονται μετά από κάθε ήττα. Το matching system ήταν γρήγορο, δεν παρατηρήθηκε κανένα lag και γενικότερα υπάρχει αρκετή κίνηση στους servers.



Αυτό που σώζει κάπως την κατάσταση από άποψη ενδιαφέροντος είναι η δυνατότητα να συνθέσει «ομάδα» ο παίκτης. Ένας βασικός ήρωας με διαφορετικά skills (ένα για single player mode και ένα για multiplayer) συμπληρώνεται με δύο χαρακτήρες που λειτουργούν ως support με διαφορετικά (passive) abilities. Ωραία ιδέα, υπάρχει πληθώρα χαρακτήρων για ξεκλείδωμα, αλλά σίγουρα υπάρχουν ακόμα θέματα ισορροπίας τα οποία ελπίζουμε να λυθούν σε βάθος χρόνου.



Γράφτηκε, λοιπόν, ένα μεγάλο κείμενο, ένα review, για ένα mobile game, το οποίο σημαίνει ουσιαστικά ότι το παιχνίδι είχε αρκετό περιεχόμενο, αλλά και αρκετά θέματα. Από τη μία, έχουμε την Nintendo η οποία μπήκε στον κόπο να φτιάξει ένα «γεμάτο» παιχνίδι Dr. Mario με όμορφο εικαστικό, πολλούς χαρακτήρες και δύο διαφορετικά modes, από την άλλη απέτυχε σε πολύ απλά πράγματα. Θέματα ισορροπίας, ακριβά microtransactions και υπερευαίσθητο δίκτυο. Ειδικά το τελευταίο, έπρεπε να προσεχτεί παραπάνω από την Nintendo, αφού μεγάλο ποσοστό του κοινού που καταπιάνεται με τέτοιου είδους παιχνίδια δεν αράζει στον καναπέ του μετά τη δουλειά, αλλά κάθεται σε πλαστικές καρέκλες των μέσων μαζικής μεταφοράς μέχρι να φτάσει στο γραφείο του. Το Dr. Mario World είναι πολύ καλύτερο απ’ ότι περιμέναμε, αλλά μας εξέπληξε αρνητικά με θέματα που δεν περιμέναμε ότι θα έχει σαν παιχνίδι γενικότερα. 

6

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
ΘΕΤΙΚΑ
  • Γρήγορο, εύκολο gameplay
  • Όμορφη παρουσίαση και εικαστικό
  • Μπόλικοι χαρακτήρες
  • Αρκετά αντικείμενα, τίμιο περιεχόμενο για τέτοιο παιχνίδι
  • Απροβλημάτιστο matchmaking
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τρομερό πρόβλημα όταν δεν υπάρχει πολύ καλό σήμα / ταχύτητα internet
  • Χαρακτήρες και items θέλουν αρκετή δουλεία σε θέμα balancing
  • Ακριβές τιμές σε in-game αγορές
  • Πολύ αργή αναπλήρωση καρδιών και ταβάνι στις 5
  • Αδιάφορη μουσική επένδυση
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!