Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Dying Light 2 Stay Human Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Techland

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Techland

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Dying Light 2 Stay Human
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://dl2.dyinglightgame.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

    9

    ENTERNITY SCORE
*
Μετά την επιτυχία του Dying Light και την ακατάπαυστη πολυετή υποστήριξη της ομάδας ανάπτυξης, Techland, το Dying Light 2 Stay Human είναι ένας από τους πολυαναμενόμενους τίτλους του 2022. Μετά από πολλές καθυστερήσεις, έφτασε στα χέρια μας ολοκληρωμένο. Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση του (εκπληκτικού) sequel, ας κάνουμε μια αναδρομή στην ιστορία του Dying Light. Στο πρώτο παιχνίδι, το έτος 2013 ξέσπασε μια πανδημία στην πόλη Harran της Μέσης Ανατολής. Η νέα ασθένεια φαίνεται να μεταμορφώνει τους ανθρώπους σε υπερπεινασμένα ζόμπι, τα οποία είναι νωχελικά κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά πολύ επιθετικά, δυνατά και γρήγορα όταν νυχτώνει. Η ιστορία του πρώτου παιχνιδιού κινείται γύρω από το φάρμακο “Antizin” το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην παρασκευή μιας πιθανής θεραπείας για τον ιό της Harran.



Με ένα πανέξυπνο intro cinematic, το Dying Light 2: Stay Human μάς εξηγεί πως αφού παρασκευάστηκε ένα εμβόλιο που θεραπεύει τον ιό, κυβερνητικές οργανώσεις συνέχισαν τα πειράματα προκειμένου να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν την ασθένεια για στρατιωτικούς σκοπούς. Πιο τυπική ανθρώπινη συμπεριφορά πεθαίνεις (στην προκειμένη περίπτωση, κυριολεκτικά). Μετά από “ατυχήματα” που συνέβησαν σε διάφορα ερευνητικά κέντρα του νέου εξελιγμένου ιού με ονομασία THV (The Harran Virus), ο κόσμος καταστράφηκε ολοσχερώς. Οι άνθρωποι πλέον ζουν απομονωμένοι σε μικρούς καταυλισμούς, εκτός από μια πόλη άγνωστης γεωγραφικής τοποθεσίας, η οποία λειτουργεί ως το τελευταίο οχυρό της ανθρωπότητας. Το όνομα αυτής - Villedor. Η ιστορία μας ξεκινάει σε αυτό το σημείο, 15 χρόνια μετά τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού. Στο Dying Light 2: Stay Human, χειρίζεστε τον Aiden, ο οποίος είναι Pilgrim. Οι Pilgrims είναι άνθρωποι οι οποίοι έχουν το θάρρος να κυκλοφορούν ελεύθεροι στο χάος του κόσμου, έξω από τους καταυλισμούς και λειτουργούν ως μισθοφόροι για να φέρνουν εις πέρας επικίνδυνες δουλειές για τους μισθωτές τους. Ο Aiden έχει ιδιαίτερες ικανότητες, αυξημένη μυική δύναμη και εξαιρετικά πολλές γνώσεις παρκούρ, καθώς σαν παιδί τον είχαν απαγάγει μαζί με την αδερφή του και άλλες ομάδες παιδιών για να πειραματιστούν σε αυτούς με τον ιό THV. Ο μοναδικός σκοπός της ζωής του και ο λόγος που έγινε Pilgrim είναι να βρει την αδερφή του, Mia. Στα πρώτα δέκα λεπτά του παιχνιδιού, ο Aiden μαθαίνει πως μπορεί να μάθει πληροφορίες για την πιθανότατα ζωντανή αδερφή του στην πόλη Villedor, όπου και πηγαίνει.



H Villedor είναι ένα μέρος που λειτουργεί με δικούς του κανόνες, οι οποίοι έχουν άμεση επιρροή στο gameplay. Οι άνθρωποι έχουν χωριστεί σε ομάδες και κλασσικά σκοτώνονται μεταξύ τους, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν δύο ακόμη απειλές. Τα ίδια τα ζόμπι, και το γεγονός ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να μετατραπούν σε ένα ακόμα. Η νέα μορφή THV, δεν μετατρέπει άμεσα ανθρώπους σε τέρατα με πεπτικές προτιμήσεις το αίμα των ζωντανών οργανισμών. Αντιθέτως, αν ένας άνθρωπος μείνει εκτεθειμένος στο σκοτάδι για πάνω από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα χωρίς το φως του ήλιου ή υπεριώδη ακτινοβολία, μετατρέπεται. Οι κάτοικοι της πόλης φορούν ένα βραχιόλι το οποίο ανάβει πράσινο όταν είναι προστατευμένοι και κόκκινο όταν είναι έτοιμοι να μεταμορφωθούν, δίχως επιστροφή, σε ζόμπι. Ένα τέτοιο βραχιόλι έχει στην κατοχή του και ο Aiden.



Το πιο σημαντικό gameplay mechanic του Dying Light 2: Stay Human είναι το σύστημα parkour. Είναι η μέθοδός σας να μεταφέρεστε όπου θέλετε στην πόλη της Villedor. Στρατηγικά σωστό είναι να μετακινείστε από ταράτσα σε ταράτσα. Το πιο επικίνδυνο μέρος στην πόλη είναι το έδαφος. Το σύστημα parkour ξεπερνάει κάθε προσδοκία και είναι ότι καλύτερο θα συναντήσετε σε video game μέχρι σήμερα. Σε αντίθεση με τους περισσότερους τίτλους που έχουν τέτοια στοιχεία, όπως το Assassin’s Creed ή το Uncharted, εδώ είναι διαδραστικό, δηλαδή συμμετέχετε ενεργά πατώντας κουμπιά για να διατηρήσετε την ισορροπία σας, να πιαστείτε από κάπου, να κάνετε swing από σχοινί και οτιδήποτε άλλο βρεθεί στο δρόμο σας. Μην περιμένετε να έχετε πατημένο ένα κουμπί και ο χαρακτήρας να σκαρφαλώνει μόνος του. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πέσετε από μεγάλο ύψος, να γλιστρήσετε ή να μην πιαστείτε σωστά από ένα παρτέρι. Η πρώτη απειλή που καλείστε να αντιμετωπίσετε είναι ο ίδιος ο χάρτης και το parkour είναι το πρώτο σύστημα που θα σας κάνει να λατρέψετε την Villedor. Το κάθε τετραγωνικό μέτρο του χάρτη είναι ειδικά σχεδιασμένο για να το διαβείτε με οποιονδήποτε τρόπο θελήσετε. Οι άνθρωποι της πόλης έχουν διαμορφώσει ένα μεγάλο μέρος των περιοχών για να είναι προσβάσιμο με parkour. Θα δείτε πολλά σημεία με τεχνητές ξύλινες ράμπες για να ανεβείτε γρήγορα σε ταράτσες, πολλούς κάδους οι οποίοι έχουν διαμορφωθεί με λάστιχα αυτοκινήτων και στρώματα με υποστήριξη αναρτήσεων αν θέλετε να πηδήξετε γρήγορα από ψηλά χαμηλά και μπόλικα σημεία για να σκαρφαλώσετε. Το καλύτερο όλων, είναι πως κάθε τέτοιο σημείο είναι διαμορφωμένο με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μην ξεχωρίζει από τον υπόλοιπο χάρτη. Για παράδειγμα δεν υπάρχουν σημάδια κίτρινα ή λευκά για να σας δείξουν που μπορείτε να σκαρφαλώσετε. Μπορείτε να διαβείτε οτιδήποτε, ακόμη και ένα σπασμένο πατζούρι. Όλα φαίνεται να έχουν λάβει την απαραίτητη προσοχή με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να προσφέρουν τη βέλτιστη εμπειρία στον παίκτη. Το μόνο σημείο που θα μπορούσε να αναφερθεί σαν αρνητικό στο parkour, είναι πως επειδή ο τίτλος είναι πρώτου προσώπου, η κάμερα κουνιέται συνεχώς όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά γίνεται. Για παράδειγμα, αν ο χαρακτήρας σας κάνει κωλοτούμπα σε προσγείωση, θα παρακολουθήσετε την κάμερα να κάνει κύκλο 360 μοιρών. Βλέπετε τα πάντα όπως τα βλέπει ο Aiden, κάτι που σημαίνει ότι πολλές φορές θα αισθανθείτε ότι φοράτε VR headset. Αν παίζετε από κοντινή απόσταση σε μεγάλη οθόνη, ενδεχομένως να ζαλιστείτε μέχρι να συνηθίσετε την κίνηση του παιχνιδιού από τα μάτια του χαρακτήρα, ειδικά σε έντονα sequences.



Τι σκέφτεστε στα παιχνίδια όταν βρίσκεστε σε μια πόλη γεμάτη ανθρωπόμορφα τέρατα που σας κυνηγάνε για να σας φάνε και κοινότητες ανθρώπων οι οποίες… πάλι σας κυνηγάνε για να σας σκοτώσουν; Συνήθως ότι θέλετε να φύγετε. Στο Dying Light 2: Stay Human, η ομάδα ανάπτυξης έχει καταφέρει το ακατόρθωτο. Η Villedor είναι ένα μέρος το οποίο θέλει να σας σβήσει από το χάρτη κάθε δευτερόλεπτο που θα είστε κάτοικός της. Παρόλα αυτά είναι σχεδιασμένη τόσο όμορφα και τόσο έξυπνα που σας αγκαλιάζει και σας κάνει να θέλετε να ζήσετε εκεί. Συζητάμε για έναν χάρτη ο οποίος πρέπει να λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς και παράδειγμα προς μίμηση στη βιομηχανία των video games. Κάθε κτίριο της πόλης είναι διαφορετικό από το αμέσως δίπλα του. Υπάρχουν παντού γκράφιτι που έγιναν από κατοίκους, ταμπέλες από καταστήματα, πανό από πορείες διαμαρτυρίας του παρελθόντος, πρώην κέντρα εστίασης, στρατόπεδα, πτώματα, αίματα, δέντρα, πράσινο, χημικά και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Ακόμη και αν ο τίτλος δεν είχε καν single player campaign, κυκλοφορώντας στην πόλη μπορείτε να μάθετε ότι προηγήθηκε. Τι συνέβη την ημέρα που ξέσπασε η πανδημία; Τι έγινε όταν οι άνθρωποι προσπάθησαν να δραπετεύσουν; Πως έτρωγαν; Που πέθαναν; Γιατί; Από ποιους; Η πόλη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την γενική ιστορία του Dying Light 2: Stay Human και λειτουργεί σαν ένα ανοιχτό βιβλίο που παρακαλάει να το διαβάσετε για να μάθετε τα πάντα για τον κόσμο στον οποίο βρίσκεστε. Θα γίνει σύντομα πολύ ξεκάθαρο ότι θα μάθετε πολύ περισσότερα για το backstory των χαρακτήρων, της Villedor και της παγκόσμιας πανδημίας που κατέστρεψε τον κόσμο από σημεία στον χάρτη, πάρα από το ίδιο το campaign. Συμπληρωματικά, στον εξοπλισμό σας διαθέτετε και κιάλια τα οποία σας προσφέρουν άλλον έναν τρόπο εξερεύνησης της Villedor.



Το Dying Light 2: Stay Human βασίζεται στον κύκλο ημέρας-νύκτας αλλάζοντας καθοριστικά το gameplay μεταξύ των δύο. Την ημέρα, δε θα συναντήσετε πολύ απειλητικούς εχθρούς και οι αριθμοί των τεράτων είναι μικροί. Τα ίδια τα ζόμπι είναι αποδυναμωμένα και θα σας φέρουν σε κίνδυνο μόνο εάν είναι πάρα πολλά σε αριθμό. Διαφορετικά, είναι υπνωτισμένα και θα σας αφήσουν να τα προσπεράσετε ή να τα σκοτώσετε χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας θα ασχοληθείτε κυρίως με ανθρώπινα ζητήματα, καθώς αυτές τις ώρες οι επιζώντες μπορούν να κυκλοφορήσουν “ελεύθεροι” στην πόλη. Οι πολύ δυνατοί εχθροί είναι κλεισμένοι σε σκοτεινά σημεία, καταστήματα, πρώην κέντρα εμβολιασμού, στρατόπεδα, εργαστήρια GRE και μια πληθώρα από διαφορετικά είδη τοποθεσιών. Κάθε μια από αυτές προσφέρει εξαιρετικά και ξεχωριστά rewards. Το παιχνίδι δεν σας απαγορεύει να επισκεφθείτε όλες αυτές τις τοποθεσίες την ημέρα, αλλά κάνει την καλύτερη δυνατή προσπάθεια για να σας αποτρέψει, και πολύ καλά κάνει. Αν επισκεφθείτε κάποια τοποθεσία η οποία δεν είναι ασφαλής όσο υπάρχει ήλιος έξω, υπάρχει μια τεράστια πιθανότητα να μην δραπετεύσετε ζωντανοί.



Κάπου εδώ φτάνουμε στο σημείο όπου το Dying Light 2: Stay Human βροντάει και αστράφτει. Η νύχτα. Ενώ αρχικά δημιουργείται η αίσθηση ότι πρέπει να πάτε να κρυφτείτε, να κοιμηθείτε και να περιμένετε το πρωί, το ρίσκο της εξερεύνησης της πόλης έχει τα καλύτερα rewards όταν πέφτει το σκοτάδι. Στη διάθεσή σας έχετε πλέον όλες τις προαναφερθείσες τοποθεσίες, πιο “ασφαλείς” καθώς τα τέρατα που κοιμούνται μέσα την ημέρα, έχουν βγει έξω στην πόλη. Αν επισκεφθείτε ένα τέτοιο μέρος, θα είναι πολύ πιο εύκολο να πάρετε ότι υπάρχει εκεί μέσα. Υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να αποκτήσετε μόνο τη νύχτα και είναι ιδιαίτερα σημαντικά καθώς σας βοηθούν να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό, την υγεία και την αντοχή σας. Η δυσκολία του παιχνιδιού θα καθοριστεί από τις νυχτερινές εξορμήσεις σας. Φυσικά, το να κυκλοφορείτε έξω με σκοτάδι δεν είναι βόλτα στο πάρκο. Πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί, να πηγαίνετε με μικρότερη ταχύτητα από ταράτσα σε ταράτσα και να μην κάνετε φασαρία. Οποιοδήποτε ζόμπι σας δει θα σας κυνηγήσει, και αυτή τη φορά θα σας προλάβει κιόλας. Σα να μην έφτανε αυτό, δεν μπορείτε να παραμείνετε στο σκοτάδι για όλο το βράδυ. Όπως προαναφέραμε, ο Aiden είναι μολυσμένος από τον THV. Αυτό σημαίνει ότι το βράδυ είστε ασφαλείς μόνο υπό το φως της υπεριώδους ακτινοβολίας. Όσο είστε έξω, υπάρχει ένα χρονόμετρο το οποίο σας λέει πόση ώρα μπορείτε να μείνετε άνθρωπος. Αν ο χρόνος σας τελειώσει, μεταλλάσσεστε και θεωρείστε νεκρός. Οι επιλογές και οι στρατηγικές αποφάσεις σας το βράδυ, καθώς και η αγωνία να φτάσετε σε μια λάμπα υπεριώδους ακτινοβολίας για να μην μετατραπείτε ή σας πιάσουν προσφέρει μια ξεχωριστή και ανεπανάληπτη εμπειρία, η οποία δεν υπάρχει την ημέρα.



Μάλιστα, το βράδυ υπάρχει μια πληθώρα από μεταλλαγμένους που δεν θέλετε να συναντήσετε, τουλάχιστον όσο είστε μικρό level. Μια από τις συνήθεις απειλές που πρέπει να αποφύγετε, είναι οι Howlers. Αυτοί είναι ειδικοί μεταλλαγμένοι οι οποίοι αν σας εντοπίσουν δεν σας επιτίθενται αλλά βγάζουν μια απόκοσμη κραυγή η οποία ειδοποιεί κάθε ζόμπι γύρω σας για την θέση σας. Έτσι ξεκινάει το κυνηγητό. Αυτό λειτουργεί πάνω κάτω όπως μια καταδίωξη στο Grand Theft Auto. Τρέχετε να σωθείτε, αλλά όσο δεν ξεφεύγετε, αυξάνονται ο αριθμός και το επίπεδο των τεράτων που σας κυνηγούν. Για να ξεφύγετε πρέπει είτε να τρέξετε να κρυφτείτε σε υψηλή βλάστηση χωρίς να σας βλέπει κάποιος μεταλλαγμένος, είτε να βρείτε ένα ασφαλές μέρος με λάμπες υπεριώδους ακτινοβολίας οι οποίες απωθούν τους απόκοσμους εχθρούς σας. Εκτός από τους Howlers και τους Biters που είναι τα κλασσικά ζόμπι, υπάρχουν και άλλων ειδών μεταλλαγμένοι, κάθε ένας από τους οποίους χρειάζεται διαφορετικό τρόπο προσέγγισης, αλλά θα αφήσουμε την ανάλυση εδώ για να αποφευχθούν τυχόν spoilers.



Όλα τα στοιχεία που προαναφέρονται έρχονται να συνδυαστούν με το πανέξυπνο σύστημα leveling. Για αρχή, υπάρχουν δύο ξεχωριστά talent trees: το combat και το parkour. Τα skills σε αυτά τα δύο δεν ξεκλειδώνουν από μια κοινή συλλογή experience. Όταν πολεμάτε παίρνετε combat XP, ενώ όταν συνδυάζετε συνεχώς κινήσεις παρκούρ για τη μεταφορά σας συγκεντρώνετε parkour XP. Όταν μαζέψετε αρκετά στο κάθε tree σας δίνεται ένα combat ή ένα parkour skill point αντιστοίχως, το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε μια πληθώρα από ικανότητες που θα εμπλουτίσουν τη μετακίνησή σας ή τον τρόπο που πολεμάτε. Εκτός από τα δύο talent trees, καλείστε να αναζητήσετε inhibitors. Τα inhibitors είναι μικρά container που περιέχουν το αμφιλεγόμενο εμβόλιο κατά του THV. Μπορείτε να τα βρείτε σε νυκτερινές βόλτες. Κάθε τρία inhibitors που μαζεύετε μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε αναβαθμίζοντας είτε το health σας για να αντέχετε περισσότερη ζημιά σε μάχες, είτε το stamina σας το οποίο σας βοηθάει να σκαρφαλώνετε και να συνδυάζετε για περισσότερο χρόνο κινήσεις parkour ή χτυπήματα στη μάχη. Όσο αναβαθμίζετε οποιοδήποτε από τα δύο, ανεβαίνει και ο χρόνος που μπορείτε να παραμείνετε άνθρωπος στο σκοτάδι. Πάνω σε όλα αυτά, υπάρχει το γενικό experience bar, το οποίο συνδυάζει το combat και το parkour ΧP και σας ανεβάζει level. Το μεγαλύτερο level σημαίνει πως μπορείτε να φορέσετε καλύτερα αντικείμενα και να χρησιμοποιήσετε πιο δυνατά όπλα. Υπάρχουν αντικείμενα για 4 διαφορετικά playstyle: Tank, Brawler, Ranger και Medic. Αυτά αναφέρονται απλά ως λέξεις, και καθορίζουν κυρίως τι στατιστικά ανεβάζει το εκάστοτε αντικείμενο στον χαρακτήρα σας. Δεν απαγορεύεται να έχετε έναν συνδυασμό από αυτά, ούτε να επικεντρωθείτε σε ένα συγκεκριμένο στυλ παιχνιδιού. Οι επιλογές στην βελτίωση του χαρακτήρα σας δεν είναι περίπλοκες. Είναι απλές, και ταυτόχρονα δημιουργούν την αίσθηση της άμεσης επιρροής σας στον Aiden.



Τα talent trees, το XP και τα inhibitors δεν είναι ο μόνος τρόπος για να αναβαθμίσετε τον χαρακτήρα. Το Dying Light 2 Stay Human προσφέρει ένα πολύ καλό σύστημα crafting. Μπορείτε να πειράξετε με διάφορους τρόπους τα ήδη φτιαγμένα στο χέρι όπλα του παιχνιδιού, προσθέτοντάς τους mods τα οποία αλλάζουν τη λειτουργία του όπλου. Υπάρχει πολύς χώρος για να πειραματιστείτε με μια γκάμα από όπλα melee. Επίσης, ποτέ δε θα μπορέσετε να καταλήξετε σε ένα, καθώς τα όπλα έχουν συγκεκριμένη αντοχή. Μπορείτε να επιδιορθώσετε ένα όπλο μερικώς μετρημένες φορές και μόνο προσθέτοντας κάποιο mod πάνω του, το οποίο δεν αφαιρείται. Αυτό σημαίνει πως συνεχώς πρέπει να προσαρμόζετε τον εξοπλισμό σας και να κουβαλάτε πάντα διαφορετικά όπλα τα οποία κάποια στιγμή θα σπάσουν και θα θέλουν αντικατάσταση. Επιπλέον, δεν υπάρχουν αρκετά ranged weapons. Το σύστημα μάχης είναι κατά 90% melee. To παιχνίδι είναι First Person Perspective, αλλά όχι shooter. Ενίοτε θα βρείτε ή θα φτιάξετε κάτι το οποίο μπορεί να κάνει ζημιά από απόσταση, αλλά είτε θα είναι πολύ περιορισμένη η χρήση του, είτε πολύ περιστασιακή. Εκτός από όπλα, μπορείτε να κατασκευάσετε medkits, molotov και πολλά άλλα consumables τα οποία θα σας βοηθήσουν να επιβιώσετε στη Villedor. Το σύστημα crafting όπλων και consumables και το βάρος σε melee combat ταιριάζουν απίστευτα με τον κόσμο και τον τρόπο του gameplay και είναι πολύ σοφές επιλογές οι οποίες δεν θα σας αφήσουν απογοητευμένους σε καμία περίπτωση.



Το Dying Light 2: Stay Human αποτελεί ένα ζωντανό οικοσύστημα στο οποίο ο παίκτης έχει άμεση επιρροή στον κόσμο, και το αντίθετο. Καθώς παίζετε, μπορείτε να δώσετε πλεονέκτημα σε μια από τις ανθρώπινες κοινότητες που συγκρούονται στην Villedor ανά περιοχή. Η απόφασή σας θα φέρει αλλαγές στο χάρτη, καθώς βοηθώντας τους επιζώντες τοποθετούνται σε διάφορα σημεία βοήθειες για parkour ενώ βοηθώντας μια από τις στρατιωτικές κοινότητες της πόλης, σας ανοίγει πρόσβαση σε μια γκάμα από όπλα και παγίδες. Ταυτόχρονα, καλείστε σε κάθε αποστολή, να κάνετε επιλογές οι οποίες θα καθορίσουν την τελική έκβαση. Φυσικά, υπάρχουν διαφορετικοί πιθανοί τερματισμοί, αλλά υπάρχουν και πολλά side quests με διαφορετικά πιθανά τέλη ανάλογα με τις επιλογές σας. Οι αλλαγές που επιφέρουν οι επιλογές σας στον χάρτη και στους ανθρώπους γύρω σας είναι εξαιρετική προσθήκη η οποία σας βοηθά να απoρροφηθείτε από τον κόσμο του τίτλου ακόμη περισσότερο. Εκτός από τις πάρα πολλές διαφορετικές δραστηριότητες που είναι διαθέσιμες, όσο βρίσκεστε στην Villedor θα σας συμβούν διάφορα εντελώς τυχαία περιστατικά, στα οποία καλείστε αν θέλετε να συμμετέχετε. Για παράδειγμα μπορεί να συναντήσετε έναν άνθρωπο ο οποίος κινδυνεύει από μεταλλαγμένους και φωνάζει για βοήθεια, ή μέλη από τις κοινότητες να πολεμάνε ορδές από τέρατα (ή μεταξύ τους). Αν συμμετέχετε στα τυχαία συμβάντα γύρω σας, μπορεί να επιβραβευτείτε.



Οι NPC και ο Aiden συνοδεύονται από εξαιρετικής ποιότητας voice acting. Ο τρόπος που μιλάνε οι χαρακτήρες με τους οποίους αλληλεπιδράτε θα σας βοηθήσει στις επιλογές που θα κάνετε. Από οπτικής άποψης, όλοι οι χαρακτήρες είναι σχεδιασμένοι εξαιρετικά, με έντονες λεπτομέρειες στα πρόσωπα και στα ρούχα τους. Ο συνδυασμός της όψης και της φωνής ενός NPC σας βοηθούν να καταλάβετε τον χαρακτήρα του χωρίς να του μιλήσετε πολύ. Τα γραφικά περιορίζονται σίγουρα από το γεγονός οτι ο τίτλος είναι cross gen αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι σε καμία περίπτωση άσχημο. Οι τοποθεσίες είναι λεπτομερείς και κάθονται πολύ όμορφα στο μάτι. Αν κάτι κάνει τεράστια διαφορά, αυτό είναι ο ήχος. Παίζοντας το παιχνίδι με ακουστικά η εμπειρία απογειώνεται, ειδικά το βράδυ. Πολύ συχνά θα ακούσετε τσιρίδες τρόμου, ή τον αποκρουστικό ήχο ενός μεταλλαγμένου ο οποίος έπιασε το θύμα του. Αν ακολουθήσετε την κατεύθυνση του ήχου θα βρείτε την πηγή ακριβώς από εκεί που ακούγεται. Το Dying Light 2: Stay Human είναι πανέμορφο και κάνει τα πάντα για να σας απορροφήσει στον κόσμο του. Είναι ένα παιχνίδι το οποίο έχει φτιαχτεί με απίστευτη προσοχή στις λεπτομέρειες. Επιπρόσθετα, δεν υπάρχει σχεδόν κανένα bug χωρίς να έχει κυκλοφορήσει ακόμη day one patch, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά σπάνιο για έναν τίτλο τέτοιου μεγέθους. Κάθε καθυστέρηση που πήρε στην κυκλοφορία του δικαιολογείται πλήρως από την εξαιρετική κατάστασή του την ημερομηνία λανσαρίσματος.



Η οπτική και ο ήχος συνδυάζονται με τα Adaptive Triggers του DualSense, τα οποία προσθέτουν το λιθαράκι τους για να βυθιστείτε ακόμη περισσότερο στον κόσμο του Dying Light 2 Stay Human. Το R2 γίνεται πιο σκληρό ανάλογα με το βάρος του όπλου σας, και αρχίζει να τρεμοπαίζει όταν το όπλο είναι έτοιμο να σπάσει. Όταν χρησιμοποιείτε τόξο, η σκανδάλη φέρνει την ανάλογη αντίσταση και αρχίζει να τρέμει έντονα όταν τελειώνει το Stamina του Aiden και πρόκειται να του ξεφύγει το τόξο. Διακριτικοί ήχοι ακούγονται μερικές φορές και από το μικρό ακουστικό του DualSense. Δεν γίνεται χρήση του Haptic Feedback του χειριστηρίου, αλλά τα Adaptive Triggers είναι αρκετά για να ανεβάσουν την εμπειρία πιο ψηλά.



Εν κατακλείδι, το Dying Light 2: Stay Human είναι ένας άρτιος τίτλος ο οποίος συνδυάζει όλα τα στοιχεία του με εξαιρετική μαεστρία. Η ομάδα ανάπτυξης Techland έχει δημιουργήσει ένα αψεγάδιαστο διαμάντι, δίνοντας όλη την αγάπη και την προσοχή της σε κάθε λεπτομέρεια. Δε θα σας αφήσει απογοητευμένους και αξίζει να το παίξετε ανεξάρτητα από το αν είστε fan του είδους ή όχι. Αφήνει όμως ένα μικρό παράπονο με τη δυσκολία του. Αν είστε παίκτης που εξερευνεί τα πάντα, ενδεχομένως να βρείτε τον εαυτό σας να καθαρίζει πολύ εύκολα τις ορδές των αντιπάλων. Σε αυτή την περίπτωση, προτείνεται ανεπιφύλακτα να ξεκινήσετε το παιχνίδι στο hard difficulty. Κατά τα άλλα, στο παιχνίδι της Techland θα βρείτε έναν οπτικά και ηχητικά άριστο κόσμο, με ένα όμορφο story, εξαιρετικούς χαρακτήρες και πληθώρα δραστηριοτήτων που θα σας κρατήσουν απασχολημένους για αμέτρητες ώρες. Το κερασάκι στην τούρτα είναι πως όλες οι δραστηριότητες που προαναφέρθηκαν και όλο το campaign μπορούν να παιχτούν πλήρως σε online co op με κάποιον φίλο σας. Λόγω της φύσης του review, δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή να κρίνουμε το online καθώς ο τίτλος δεν έχει λανσαριστεί ακόμη. Θα ενημερώσουμε αυτό το κείμενο σύντομα με σχετικές λεπτομέρειες. Προς το παρόν, όσο το απολαμβάνετε, μην ξεχάσετε την πιο σημαντική σας αποστολή: Stay Human. 
GOLD AWARD EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Το σύστημα parkour λάμπει και είναι πρωτότυπο
  • Πολλές επιλογές στο χτίσιμο του χαρακτήρα
  • Διαφορετικές δραστηριότητες την ημέρα και την νύχτα
  • Στρατηγικές αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα τον κόσμο
  • Πανέμορφος κόσμος
  • Ήχος που απογειώνει την εμπειρία
  • Άριστα σχεδιασμένος χάρτης
  • Πληθώρα από δραστηριότητες
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η έντονη κίνηση της κάμερας κατά το parkour μπορεί να ενοχλήσει στην αρχή
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*