Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Ever Oasis Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    GREZZO

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Ever Oasis
    • 7+ pegi 7+
      • 4.5 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (1)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://everoasis.nintendo.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7

    ENTERNITY SCORE
*
Όταν όλα σκοτεινιάζουν, η πλάση απειλείται και ο κόσμος χάνει την ελπίδα του, η πρασινάδα είναι το μόνο που κερδίζει. Αν με τη λέξη «πρασινάδα» σκεφτήκατε μαρούλια, μπρόκολα και μεταλλαγμένο σανό, κάπου χάσατε αυτό που εννοούσαμε. Και αυτό γιατί ο κόσμος του Ever Oasis έχει μεν όλα όσα αναφέραμε παραπάνω, αλλά όχι σε πρώτο πλάνο. Σε έναν τόσο μακρινό κόσμο, μια ύπουλη και σκοτεινή δύναμη, ονόματι Chaos καταβροχθίζει τα πάντα αφήνοντας χάος στο πέρασμά της. No pun intended αλλά το βλέπατε να έρχεται. Η μόνη λύση για να φυλαχθούν οι κάτοικοι του κόσμου από το Chaos είναι η εγκατάσταση σε οάσεις. Εσείς καλείστε να διαχειριστείτε μια τέτοια όαση για να δείξετε στο κακό ποιος κάνει τελικά κουμάντο. Και αυτή η διαχείριση είναι σίγουρα περίπλοκη υπόθεση.



Το Ever Oasis χωρίζει τα καθήκοντα του παίκτη σε αρκετά ξεκάθαρες κατηγορίες. Action RPG γαρ, έχουμε real time battles, είτε στον κεντρικό κόσμο, είτε σε dungeons, εξερεύνηση αλλά και διαχείριση της όασής σας. Το τελευταίο είναι η δραστηριότητα με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και ίσως αυτή που θα καταναλώσει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σας. Χωρίς πολλά πολλά, ο τίτλος σάς ορίζει αρχηγό μιας μικρής όασης που για αρχή δεν έχει σχεδόν τίποτα εντός της. Ζωή και περιεχόμενο της δίνουν οι διάφοροι περιπλανώμενοι ταξιδιώτες που θα περάσουν μια βόλτα. Αυτοί χωρίζονται σε όσους απλά περνούν για να ξαποστάσουν και να προμηθευτούν τα απαραίτητα για να συνεχίσουν το ταξίδι τους, και σε αυτούς που έχουν σκοπό να γίνουν μόνιμοι κάτοικοι. Όσοι ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία χρειάζονται συνήθως μια χάρη από εσάς πριν εγκατασταθούν, κάτι που συνοδεύεται από άνοιγμα δικού τους καταστήματος εντός της όασης. Τέτοια καταστήματα φέρνουν περισσότερους ταξιδιώτες στην όαση και κατά συνέπεια περισσότερες εισπράξεις, δυνατότητα για level up και επέκταση της όασης κ.λπ.



Αλλά πριν φτάσουμε εκεί θα σταθούμε στο ζήτημα της χάρης που σας ζητά ένας ταξιδιώτης. Είτε αυτή αφορά στη συλλογή συγκεκριμένων αντικειμένων, την εύρεση συγκεκριμένου χαρακτήρα κ.ο.κ., σχεδόν πάντα πρέπει να βγείτε εκτός της όασης για να την πραγματοποιήσετε. Ο κεντρικός χάρτης δείχνει αρκετά μικρός, αλλά τόσο η μικρή ταχύτητα με την οποία κινούνται σε αυτόν οι χαρακτήρες, όσο και η δομή κύριων και δευτερευόντων quests, τον κάνουν πολύ μεγαλύτερο στην πράξη. Όταν έρθει η ώρα για κάποιο dungeon τα πράγματα ξεκινούν αρκετά απλά και σταδιακά γίνονται πιο πολύπλοκα. Αυτή η πολυπλοκότητα απαιτεί την ύπαρξη έως και δύο συντρόφων στο party σας που συνήθως είναι κάποιοι από τους υπάρχοντες κατοίκους της όασης. Μπορείτε να χειριστείτε οποιονδήποτε θελήσετε ανά πάσα στιγμή, κάτι αρκετά χρήσιμο μιας και ο κάθε ένας τους έχει διαφορετικές κινήσεις, combos, special abilities και επιθέσεις. Αυτή η τόσο αυτονόητη χρησιμότητα βέβαια δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία την ώρα της μάχης. Και αυτό γιατί οι αναμετρήσεις στο Ever Oasis δεν είναι ποτέ πραγματικά δύσκολες. Το σύστημα μάχης δεν χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερο βάθος και αν δεν κάνετε το λάθος να βρεθείτε σε περιοχή με αντιπάλους πολύ υψηλότερου level από το δικό σας, δεν έχετε να φοβηθείτε πραγματικά κάτι. Η διαδικασία μπορεί να είναι σχεδόν κάθε φορά η ίδια, με εσάς να κάνετε lock σε έναν αντίπαλο, αυτός να κάνει επίθεση που είναι εύκολο να αποφύγετε και στη συνέχεια επιτίθεστε εσείς. Οι δύο σύμμαχοί σας, που ελέγχονται πάντα από την AI, είναι σε γενικές γραμμές ικανοί αλλά κάποιες φορές θα σας εκθέσουν.



Η εξερεύνηση και οι μικροί γρίφοι των dungeons έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από τη μάχη για το σύνολο του τίτλου. Οι γρίφοι τις περισσότερες φορές αναλώνονται στη χρήση της σωστής ιδιότητας από συγκεκριμένο χαρακτήρα που βρίσκεται στο party σας, ή συνδυασμό αυτών. Το ποιοι πραγματικά είναι αναγκαίοι σε κάθε περίσταση είναι κάτι που ο τίτλος φροντίζει να σας το δείξει νωρίς με σχετική σαφήνεια. Εκεί που το ζύγισμα δεν είναι καλό είναι σε δευτερεύοντα δωμάτια/περιοχές που και πάλι είναι αναγκαία η χρήση συγκεκριμένης ιδιότητας από χαρακτήρα για να μπορέσετε να μπείτε.
Η εναλλαγή χαρακτήρων που χρειάζεται να κάνετε είναι τόσο συχνή που καταντά βάσανο. Δεν εννοούμε εναλλαγή ελέγχου ανάμεσα στους χαρακτήρες του party σας, αλλά αναγκαστική επιστροφή στην όαση, ανανέωση του party και ξανά μετάβαση στο δωμάτιο που θέλετε να ξεκλειδώσετε. Το να έχετε πάντα το σωστό συνδυασμό χαρακτήρων στην ομάδα σας είναι όνειρο απατηλό και παρόλο που το Ever Oasis κάνει απλή τη διαδικασία μετάβασης στην όαση και επιστροφής ακριβώς στο σημείο που είχατε μείνει, η όλη σειρά ενεργειών που πρέπει να κάνετε είναι τόσο συχνή που θα σας αποτρέψει από το να ψάξετε και να ξεκλειδώσετε τα πάντα.



Τι γίνεται όμως όταν το quest ολοκληρωθεί και επιστρέψετε στην όαση; Ο ευτυχισμένος κάτοικος του οποίου την επιθυμία πραγματοποιήσατε θα ανοίξει το δικό του κατάστημα στην όαση. Με δικά σας βέβαια έξοδα (σ.α: προσομοίωση ελεύθερου επαγγελματία έχουμε εδώ;). Αυτός ο κάτοικος που μόλις έγινε καταστηματάρχης θέλει προμήθειες για να μπορέσει να πουλήσει ή να φτιάξει το εμπόρευμά του από αυτές. Οι περιπλανώμενοι έμποροι που περνούν από την όασή σας ή βρίσκονται σε άλλες περιοχές του κόσμου σάς βοηθούν να αγοράσετε ή να ανταλλάξετε τα απαραίτητα, αν και σχεδόν κάθε δραστηριότητα του τίτλου σάς προσφέρει υλικά και χρυσό για να κινηθείτε. Όσο περισσότερα καταστήματα έχετε, τόσο περισσότεροι ταξιδιώτες θα περάσουν, αυξάνοντας την πιθανότητα για νέους μόνιμους κατοίκους και καταστήματα, level up της ίδιας της όασης για περισσότερο χώρο για τους νέους κατοίκους, ξεκλείδωμα νέου εξοπλισμού κ.ο.κ. Το να κρατάτε όλων των ειδών τους κατοίκους χαρούμενους και την όαση λειτουργική και «φροντισμένη», έχει επίπτωση στο τι συμβαίνει και εκτός αυτής. Όσο καλύτερα είναι τα πράγματα, τόσα περισσότερα HP θα έχει όλο το party σας μόλις βρεθεί εκτός όασης. Μην ξεγελιέστε για την ευκολία της μάχης που προαναφέραμε. Μπορεί να μην δέχεστε πολύ συχνά χτυπήματα αλλά αν τελικά ατυχήσετε, τα επιπλέον HP είναι απόλυτα αναγκαία. Ταυτόχρονα μπορεί να μη χρειάζεται να κάνετε τα πάντα, αλλά το τι συμβαίνει στην όαση είναι που θα καθορίσει και το πως θα κινηθεί ουσιαστικά το main quest. Αν λοιπόν αργήσετε πολύ να εκπληρώσετε μια από τις χάρες που σας ζήτησε κάποιος, μπορείτε τελικά να στραβώσει και να φύγει, με εσάς να χάνετε πιθανά έσοδα και πελάτες. Είναι πάντως σχετικά δύσκολο να ικανοποιήσετε τους πάντες απόλυτα. Εκτός και αν έχετε όρεξη για να το κάνετε κατά το end games.



Το μεγαλύτερο ευτύχημα του Ever Oasis είναι μάλλον το πόσο καλά μπορεί να συνδυάσει όλες τους τις δραστηριότητες. Τη στιγμή που θα έχετε μπουχτίσει από τη μια δραστηριότητα, είναι βέβαιο πως θα υπάρχει υλικό για να ασχοληθείτε με κάποια από τις άλλες, αποτρέποντας κατά πολύ το να σας κουράσει. Βασικές λειτουργίες της όασής σας από ένα σημείο και μετά λειτουργούν με καλά σχεδιασμένα shortcuts, κάνοντας πιο καλή και εύκολη τη διαχείριση, αλλά και επιτρέποντάς σας να εστιάσετε σε όποια διαδικασία θέλετε. Το δυστύχημα είναι πως η ιστορία του είναι έτσι κι αλλιώς απλή, αλλά εξελίσσεται τόσο αργά που θα ξεχάσετε τι συμβαίνει. Είναι χαρακτηριστικό πως στις 15 ώρες παιχνιδιού ελάχιστα είχαν αλλάξει σε σχέση με το πρώτο 3ωρο όσον αφορά στην ιστορία. Προς το τέλος τα πράγματα αλλάζουν, αλλά μάλλον είναι αργά για να σας νοιάξει.



Το Ever Oasis είναι τελικά όσο παραδοσιακό περιμένατε και όσο πειραματικό μπορεί να υποψιαστήκατε πως θέλει να γίνει. Μιλάμε περισσότερο για τίτλο διαχείρισης πόρων, μεταμφιεσμένο σε κάτι μεγαλύτερο από αυτό που πραγματικά είναι, αν και καταφέρνει να κρατήσει πολύ καλές ισορροπίες ανάμεσα σε όλες του τις δραστηριότητες. Ειδικά από άλλες παρόμοιες απόπειρες τύπου Adventure Bar Story. Και επειδή η όαση θέλει δουλειά πολλή, δεν θα σας ταλαιπωρήσει τόσο με τις μάχες ή την ιστορία του. Δυστυχώς. Ιδίως στην ίδια τη μάχη, η μικρή πρόκληση απαξιώνει και όλα τα συνοδευτικά αυτής (οπλισμό, accessories κ.λπ.). Όχι τίποτε άλλο, μοιάζει τζάμπα το τόσο πέρα δώθε που θα κάνετε για να ικανοποιήσετε τους πάντες. Αν μη τι άλλο όμως έχουμε, από σπόντα, το καλύτερο παράδειγμα καλής εργοδοσίας. Ή έστω τον πιο φανατικό κλητήρα στην ιστορία. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Καλές ισορροπίες σε όλες τις δραστηριότητες του τίτλου
  • Καλά οργανωμένο σύστημα διαχείρισης της όασης
  • Σύστημα μάχης φιλικό σε όλους
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Πολύ μικρή πρόκληση στη μάχη, που οδηγεί σε συνολική απαξίωση του όλου συστήματος όπλων, accessories κ.λπ.
  • Ιστορία και υπόθεση απλά από σπόντα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*