* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Final Fantasy XII: The Zodiac Age Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Square Enix

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Φεβρουάριος 2007 και κυκλοφορεί στην Ευρώπη το πολυαναμενόμενο Final Fantasy XII αποκλειστικά για το PS2. Η υποδοχή του; Μεγάλη. Τα συναισθήματα; Ανάμεικτα. Όχι ως προς την ποιότητα της παραγωγής αλλά αναφορικά με τα όλα όσα επέλεξαν οι δημιουργοί του να αλλάξουν, να εκσυγχρονίσουν και ρισκάρουν με το να πειραματιστούν. Για πολλούς αυτό ήταν η αρχή του τέλους της σειράς, τουλάχιστον έτσι όπως την είχαν γνωρίσει μέχρι τότε. Για άλλους, η αρχή μιας νέας εποχής για το franchise με πολλές δυνατότητες εξέλιξης για τις μελλοντικές κυκλοφορίες. Πριν αναλύσουμε τι ακριβώς ισχύει στην πραγματικότητα, αξίζει να θυμηθούμε λίγα πράγματα για 12 κεφάλαιο της σειράς Final Fantasy.



Ακολουθώντας την ιστορία της πριγκίπισσας Ashe, η οποία προσπαθεί να διεκδικήσει το θρόνο της, ως νόμιμη διάδοχος, και να επαναφέρει την ειρήνη στο βασίλειο της Ivalice, γνωρίζουμε τους Basch, Balthier, Fran, Penelo καθώς και τον «πρωταγωνιστή» Vaan, ο οποίος μπλέκει στα γεγονότα εξαπίνης. Όλοι μαζί θα σταθούν ενάντια στην αυτοκρατορία που προσπαθεί με δόλο και σκοτεινά μέσα να κυριαρχήσει. Ναι, το σενάριο δεν είναι κάτι για το οποίο ξεχώρισε το Final Fantasy XII. Κουραστικοί έως και βαρετοί διάλογοι πολιτικού περιεχομένου, δίψα για εξουσία και ιδιαίτερα αργή εξέλιξη χωρίς ισχυρές ανατροπές αλλά και χαρακτήρες που δεν καταφέρνουν -όχι αμέσως τουλάχιστον- να κερδίσουν μια θέση στην καρδιά του παίκτη. Δεν υπάρχει μία ισχυρή ιστορία αγάπης, δεν υπάρχουν πολλές έντονα συναισθηματικά φορτισμένες σκηνές και δεν υπάρχει κάποιο βαρύγδουπα ανατρεπτικό στοιχείο που φέρνει τα πάνω κάτω στο σενάριο, στοιχεία δηλαδή για τα οποία ξεχώριζε σχεδόν κάθε κυκλοφορία Final Fantasy. Ειρωνικά, η περίοδος που διανύουμε είναι ιδανική για το σενάριο, το χαρακτήρα και τον κόσμο του Final Fantasy ΧΙΙ, καθότι η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για το Star Wars, η επιτυχία του Game of Thrones, οι πολιτικές και οικονομικές αναταραχές που επικρατούν τη σημερινή εποχή και το θέμα των προσφύγων αποτελούν τους πυλώνες στους οποίους μπορεί να σταθεί και να εκτιμηθεί το παιχνίδι.



Από την άλλη, ίσως η στροφή αυτή να μην είναι και τόσο τυχαία και να επιλέχθηκε σκοπίμως από τους δημιουργούς του τίτλου για να προσφέρουν μία εντελώς διαφορετική εμπειρία. Κι αυτό γιατί στροφή υπάρχει και στο ίδιο το gameplay το οποίο αποτελεί και τον πυρήνα της παραγωγής, θέτοντας το σενάριο σε δεύτερο ρόλο. Για πρώτη φορά στο βασικό κορμό της σειράς, καταργείται η μάχη με σειρές, τουλάχιστον με τη μορφή που τη γνωρίζαμε μέχρι τότε. Το gameplay φλερτάρει με το δυτικό στοιχείο, καταλήγοντας να προσφέρει ένα υβρίδιο δυτικού και ανατολίτικου RPG, χωρίς ωστόσο να χάνει το JRPG DNA του, προσπαθώντας έτσι να βρει αποδοχή σε μεγαλύτερο κοινό. Οι τυχαίες μάχες καταργούνται εντελώς και πλέον όλοι οι εχθροί είναι ορατοί στο χάρτη. Το μοτίβο των μαχών είναι φαινομενικά πιο άμεσο και πιο δυναμικό χωρίς παράλληλα να κόβει τον ομφάλιο λώρο από τη μάχη με σειρές και τα active time battles που σημάδεψαν το franchise. Έτσι λοιπόν, έχουμε το λεγόμενο Active Dimension Battle system που αφυπνίζει τον παίκτη από το λήθαργο των προηγούμενων μηχανισμών και του επιτρέπει να κινείται ελεύθερα στο πεδίο μάχης ακόμα κι όταν αντιμετωπίζει τους εχθρούς. Υπάρχει επιλογή να παγώνει η οθόνη όταν επιλέγεται χειροκίνητα μία εντολή αλλά αντί αυτού μπορεί ακόμα και αυτό να απενεργοποιηθεί και να κυλούν όλα σε πραγματικό χρόνο.



Το Final Fantasy XII: The Zodiac Age βασίζεται στην ειδική έκδοση International Zodiac Job System που κυκλοφόρησε αποκλειστικά και μόνο στην Ιαπωνία ένα χρόνο μετά την αρχική κυκλοφορία του Final Fantasy XII. Ποια διαφορετικά στοιχεία, όμως, προσφέρει το Zodiac Age και πώς αυτά αγκαλιάζουν το ήδη εξαιρετικό gameplay του τίτλου; Ενώ στην αρχική έκδοση κάθε χαρακτήρας μπορούσε να μάθει οποιοδήποτε skill -ακόμη και όλα- το Zodiac Age αναγκάζει τον παίκτη να επικεντρωθεί σε δύο Jobs για κάθε χαρακτήρα, μέσα από ένα σύνολο 12 διαθέσιμων επιλογών, χωρίς όμως και να του επιβάλει συγκεκριμένο συνδυασμό. Κάποια jobs μπορούν κάλλιστα να παραλειφθούν αν αυτό επιθυμεί κανείς. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δε θα το προτείναμε. Πάντως, μέσα από το Zodiac Job System, υπάρχει ελεύθερο πεδίο για πειραματισμό και αλχημείες με σκοπό την προσωπική δημιουργία κλασικών ή και απρόβλεπτων συνδυασμών. Ένας Knight που να επιτίθεται από απόσταση; Αμέ. Ένας Healer με όπλα, πού ακούστηκε; Κι όμως. Ένας Red Mage με τόξα; Γιατί όχι; Οι συνδυασμοί που μπορούν να προκύψουν ποικίλοι, αλλά χρειάζεται προσοχή. Εφόσον επιλεγεί το Job, είναι αδύνατο να αλλάξει, οπότε είναι αναγκαίο να επιλεγούν σωστά και με στρατηγική οι ρόλοι που καλούνται να αναλάβουν οι χαρακτήρες στη μάχη. Εξάλλου, τα default stats των ηρώων μπορούν να βοηθήσουν σχετικά με την κατεύθυνση που θα επιλεγεί στην εξέλιξη και παραμετροποίηση καθενός ξεχωριστά. Μόλις καταλήξει ο παίκτης στα επιθυμητά Jobs, σειρά έχει η επιλογή των skills και του εξοπλισμού. Αυτά μπορούν να αποκτηθούν μόνο εάν υπάρχει το αντίστοιχο license. Εδώ λοιπόν παίρνει τη σκυτάλη το License Board.
 
Final Fantasy XII: The Zodiac Age Review - Σελίδα 2

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity