Είναι ευρέως αποδεκτό πως η μεταφορά του Assetto Corsa Competizione στις κονσόλες προηγούμενης γενιάς δεν ήταν και η πιο πετυχημένη. Πέραν των τεχνικών προβλημάτων, ο τίτλος της 505 Games και της Kunos Simulazioni προσέφερε μόνο τα πρωταθλήματα των GT3/GT4 και χωρίς την υποστήριξη mods αφού μιλάμε για κυκλοφορία σε κονσόλες, ήταν καταδικασμένος να στερείται περιεχομένου σε σχέση με την έκδοση των υπολογιστών. Για να δούμε όμως κατά πόσο τα πράγματα είναι καλύτερα στις νέες κονσόλες, δύο χρόνια αργότερα.
Ευθύς εξαρχής, η απεικόνιση του Assetto Corsa Competizione επωφελείται από την ωμή δύναμη των νέων μηχανημάτων. Η έκδοση του PlayStation 5 που είχαμε στη διάθεσή μας για την δοκιμή του τίτλου, προσφέρει πεντακάθαρη εικόνα που ακόμα κι όταν δεν είναι ανάλυσης 4Κ, είναι τόσο κοντά σε αποτέλεσμα που λίγο νόημα έχει να το συζητήσουμε περαιτέρω. Οι λεπτομέρειες στα οχήματα είναι εφάμιλλες με τις υψηλότερες ρυθμίσεις της έκδοσης των PC, οι σκιάσεις έχουν απίστευτη λεπτομέρεια και ακολουθούν πορεία αντίθετη των πηγών φωτός. Υπάρχει όμως και κάτι πολύ σημαντικότερο από την απτή καθαρότητα της εικόνας και την ποιότητα των οπτικών εφέ σε έναν εξομοιωτή οδήγησης τέτοιου επιπέδου και αυτό δεν είναι άλλο από το frame rate. Εκεί, η έκδοση του PlayStation 5 λάμπει κυριολεκτικά. Τα 60 FPS θεωρούνται δεδομένα στις περισσότερες των περιπτώσεων, ενώ ακόμα και με έντονα καιρικά φαινόμενα και πολλά αυτοκίνητα επί της οθόνης, η πτώση, αν υπάρχει, είναι ανεπαίσθητη. Αυτό επιτρέπει στους παίκτες να απολαύσουν το μοντέλο χειρισμού, όπως ακριβώς το έχει σχεδιάσει η Kunos Simulazioni, χωρίς frame drops να καθιστούν τον τίτλο unplayable, όπως συνέβαινε στα PlayStation 4 και Xbox One.
Εξίσου σημαντική προσθήκη, μεταφορά από την έκδοση των υπολογιστών είναι η ρύθμιση του FOV, μέσω ξεχωριστού slider. Οι λάτρεις της οδήγησης από την εσωτερική κάμερα των οχημάτων αντιλαμβάνονται πολύ καλά σε τι αναφερόμαστε και στο πόσο χρήσιμο είναι προκειμένου να πετύχουμε την ιδανική προοπτική, που βολεύει τον καθένα μα και παρέχει την απαραίτητη πληροφορία για την απαιτητική οδήγηση του Assetto Corsa Competizione. Επιπλέον, η ανανεωμένη κυκλοφορία του τίτλου επιτρέπει και ανταγωνιστικό multiplayer έως και 30 ατόμων, ενώ υποστηρίζει κανονικά τα save files από προηγούμενες εκδόσεις, ή τυχόν έξτρα περιεχόμενο που είχατε αγοράσει.
Η έκδοση του PlayStation 5 εκμεταλλεύεται εντυπωσιακά και το DualSense. Η λεπτομερής ανάδραση του καινούριου χειριστηρίου μεταφέρει άψογα την αίσθηση των kerbs και των ανωμαλιών της οποιασδήποτε πίστας. Το ίδιο σωστά μεταφέρεται και η αίσθηση του φρένου αναλόγως των διαφορετικών συνθηκών, με σύμμαχο της τη μεταβαλλόμενη αίσθηση και απόκριση του L2. Δεν θα προσποιηθούμε βέβαια πως ο τίτλος φτιάχτηκε με το χειριστήριο στο μυαλό των προγραμματιστών. Η χρήση του analog stick για το τιμόνι παραμένει υπερβολικά απόλυτη στις εντολές της και, ενώ συνηθίζεται μετά από κάποια ώρα, εμείς θα τονίσουμε για ακόμα μια φορά πως ο τίτλος φωνάζει για την χρήση τιμονιέρας. Όσο καλό και αν είναι το DualSense ποτέ η ακρίβεια του δεν μπορεί να συγκριθεί με την ακρίβεια μιας καλής τιμονιέρας.
Κλείνοντας, δεν υπάρχουν και πολλά περισσότερα να πούμε για την μεταφορά του Assetto Corsa Competizione στις κονσόλες νέας γενιάς. Ο τίτλος πρόκειται για απολύτως γνωστή ποσότητα και οι προσθήκες του περισσότερο τον καθιστούν playable, παρά διορθώνουν τις προφανείς αδυναμίες του, όπως την ελάχιστη ποικιλία αγώνων και αυτοκινήτων. Οι θιασώτες του θα περάσουν πολύ καλά και θα απολαύσουν ένα από τα πιο ρεαλιστικά μοντέλα οδήγησης που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στα videogames. Όσοι αναζητούν ποικιλία σε αγώνες, οχήματα και όχι απαραίτητα τον απόλυτο ρεαλισμό στην οδήγηση, ή δεν είναι κάτοχοι τιμονιέρας, καλό θα ήταν να δοκιμάσουν τον τίτλο πρώτα καθώς μπορεί να μην έχει και πολλά να τους προσφέρει.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity