Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Grove Street Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Rockstar

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Στις 11 Νοεμβρίου 2021, η Rockstar Games σε συνεργασία με τη Grove Street Games, κυκλοφόρησαν το (βαθιά ανάσα) Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition. Αυτός προφανώς είναι ο τίτλος, πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτό. Η τριλογία των remasters ήταν πολυαναμενόμενη – όχι χωρίς λόγο. Άλλωστε, το Grand Theft Auto III που κυκλοφόρησε το 2001 για το PlayStation 2, ήταν από τα πιο επαναστατικά παιχνίδια της εποχής. Ήταν από τους πρώτους τίτλους με πραγματικά ανοιχτό κόσμο και έδινε την απόλυτη ελευθερία στον παίκτη να μετακινηθεί όπου θέλει. Κάθε δευτερόλεπτο στον κόσμο του GTA III εντυπωσίαζε και έδειχνε πόσο πολύ έχουν εξελιχθεί τα video games. Μην παρεξηγείτε, οπτικά δεν ήταν το καλύτερο της εποχής αλλά άλλαξε την άποψη που είχαμε μέχρι τότε για το τι μπορεί να κάνει ο παίκτης σε ένα παιχνίδι. Η τεράστια επιτυχία του GTA III το έφερε γρήγορα σε Xbox και PC. Στη συνέχεια το διαδέχθηκαν δύο συνέχειες, το GTA: Vice City και το GTA: San Andreas τα οποία όσο αδύνατον και να φαινόταν τότε, ήταν το ένα καλύτερο από το άλλο, με το San Andreas να θεωρείται μέχρι σήμερα ένα από τα καλύτερα video games που κυκλοφόρησαν ποτέ. Αυτοί οι τίτλοι έβαλαν τη Rockstar στο πάνθεον των ομάδων ανάπτυξης παιχνιδιών και έθεσαν τον πήχη για άλλους που έμελλε να έρθουν, όπως το Yakuza, το Sleeping Dogs, το Mafia, το Just Cause και πάρα πολλά άλλα. Κατ' επέκταση, η απόφαση για remaster τόσο εμβληματικών τίτλων δεν ήταν λάθος, καθώς… τι θα μπορούσε να πάει στραβά; Ε; Σύμφωνα με τον νόμο του Murphy, όλα.



Από πού να ξεκινήσουμε και που να τελειώσουμε; Ας πούμε πρώτα τα βασικά για τους λίγους αναγνώστες που δεν τα γνωρίζουν. Τα τρία Grand Theft Auto της σειράς, έχουν το κάθε ένα ξεχωριστή ιστορία, σε άλλη πόλη και δεν συνδέονται σεναριακά μεταξύ τους. Είναι third person shooters, και στο κάθε ένα ο παίκτης χειρίζεται έναν χαρακτήρα κατά βάση εγκληματία ο οποίος προσπαθεί να επιβιώσει μέσα στην εκάστοτε πόλη, βρίσκοντας δουλειές μέσω της μαφίας, εγκληματικών κυκλωμάτων ή συμμοριών. Και τα τρία παιχνίδια έχουν καταπληκτική ιστορία την οποία αξίζει να βιώσετε έστω μια φορά. Τα νέα gameplay mechanics εκσυγχρονίζουν τα GTA III, GTA: Vice City και GTA: San Andreas, φέρνοντας auto targeting system, ροδέλα για επιλογή όπλου, και πλήρη υποστήριξη για τα νέα χειριστήρια και τα σημερινά controls που όλοι έχουμε συνηθίσει. Δυστυχώς, εδώ τελειώνουν όλα τα καλά λόγια που έχουμε να σας μεταφέρουμε για αυτή την κυκλοφορία. Το Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition φέρνει την πολυαγαπημένη τριλογία σε PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox Series S, Xbox One, Nintendo Switch και PC με ανανεωμένα μοντέλα για τους χαρακτήρες και τους NPC, 4Κ textures σε Unreal Engine 4, καινούργιο σύστημα φωτισμού, 4Κ ανάλυση, 60 frames per second και ανανεωμένο gameplay για να ταιριάζουν με τα στάνταρ της σημερινής εποχής. Όσο καταπληκτική είναι η τελευταία πρόταση στη θεωρία, άλλο τόσο δεν είναι στην πράξη για την «ανανεωμένη» τριλογία. Βλέπετε, μετά από την τεράστια επιτυχία που σας περιγράψαμε, τα τρία παιχνίδια κυκλοφόρησαν για φορητές συσκευές το 2010 με βελτιώσεις. Το port για κινητά δημιουργήθηκε από την ομάδα ανάπτυξης που έφτιαξε και το εν λόγω remaster, τη Grove Street Games. Η Definitive Edition, δεν βασίζεται στα αρχικά παιχνίδια, είναι remaster της έκδοσης για φορητές συσκευές, η οποία είχε λιγότερα τραγούδια και διάφορα bugs τα οποία διορθώθηκαν με τον καιρό.



Το πρόβλημα όμως δεν έγκειται εδώ. Εφόσον και τα αρχικά παιχνίδια είχαν διάφορα διασκεδαστικά bugs, δεν θα πείραζε κανέναν να είχαν μεταφερθεί. Ούτε τα λιγότερα τραγούδια θα ενοχλούσαν. Παρόλα αυτά, υπάρχουν ολοκαίνουργια bugs τα οποία δεν είναι καθόλου διασκεδαστικά. Αόρατοι δρόμοι, μισοφορτωμένα αυτοκίνητα και παραμόρφωση στα πρόσωπα των χαρακτήρων είναι μερικά από τα πράγματα που θα συναντήσετε τις πρώτες ώρες που θα περάσετε με το remaster. Σε σπάνιες περιπτώσεις, μπορεί και να κλείσει εντελώς το παιχνίδι την ώρα που παίζετε.  Το Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition υποστηρίζει επιλογή performance και quality mode… για κάποιον ανεξήγητο λόγο. Το quality mode είναι κλειδωμένο στα 30 frames per second, σε όλες τις πλατφόρμες. Ναι, και στο PlayStation 5, και στο Xbox Series X. Το performance mode υπόσχεται 60 frames per second, έναν στόχο τον οποίο πιάνει σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις. Οποτεδήποτε συμβεί κάτι πιο έντονο στην οθόνη σας, όπως για παράδειγμα να ξεκινήσει να βρέχει, η απόδοση του τίτλου πέφτει… στα τάρταρα. Μιλάμε για διαφορά που θα κάνει το gameplay δύσκολο, όχι για κάτι οπτικό που θα ασχολούταν μόνο κάποιος τελειομανής. Οπότε παίζοντας το remaster, πρέπει να συμβιβαστούμε με την εξής πραγματικότητα: Το σωτήριο έτος 2021 υπάρχουν κονσόλες που τρέχουν το Ratchet and Clank: Rift Apart και το Forza Horizon 5 στα 60 frames per second, δύο οπτικά πανέμορφα και σύγχρονα παιχνίδια, όμως αποτυγχάνουν να πιάσουν τα 60 frames per second σε ένα remaster τίτλου 20 χρονών (ναι, 20, νιώστε μεγάλοι ελεύθερα).



Ας πούμε για τα νέα μοντέλα των χαρακτήρων. Οι χαρακτήρες είναι σαν ζωντανές πορσελάνινες κούκλες που έχουν βάλει στοίχημα ποια θα καταφέρει να μην ανοιγοκλείσει τα μάτια της για όλη τη διάρκεια ενός cutscene. Όσο αστείο και να φαίνεται, τα αρχικά παιχνίδια τα οποία σήμερα φαντάζουν «άσχημα», είχαν χειρότερα μοντέλα, με λιγότερες εκφράσεις αλλά και πάλι, ο παίκτης βίωνε τα συναισθήματα ενός χαρακτήρα. Τα νέα μοντέλα είναι ένα κατασκεύασμα πλαστελίνης, ανέκφραστο και άψυχο. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το νέο σύστημα φωτισμού πολύ συχνά αποτυγχάνει να φωτίσει σωστά τα πρόσωπα, ειδικά στο GTA: San Andreas, με αποτέλεσμα σε πάρα πολλές περιπτώσεις να μην μπορείτε καν να δείτε καθαρά έναν χαρακτήρα. Στη λίμνη των πολλών προβληματικών επιλογών για το remaster, έρχονται να προστεθούν και οι χάρτες των τριών παιχνιδιών. υπάρχουν σημεία στα οποία φαίνεται πόσο καλά θα μπορούσε να έχει πάει αυτό το remaster οπτικά. Κάποια σημεία του χάρτη και εσωτερικά κτιρίων είναι πανέμορφα. Αυτά όμως χάνονται μέσα στη συνολική εικόνα των κτιρίων και των τοποθεσιών των κάποτε αξέχαστων Liberty City, Vice City και San Andreas. Τα περισσότερα κτίρια είναι κυριολεκτικά σαν χαρτόκουτα, με το φως του ηλίου να αντανακλάται σε κάποιες επιφάνειες, ενώ σε κάποιες άλλες όχι.



Να τονίσουμε ότι όλα αυτά τα προβλήματα προέρχονται από μια εταιρεία η οποία δαπάνησε αμέτρητες εργατοώρες για να φτιάξει ακριβή mechanics στο πως πέφτει ένα καπέλο στο πάτωμα αν φάει σφαίρα, πως πρέπει να κάνει την ανάγκη του ένα άλογο, και ποιο ζώο τρώει ποιο σε έναν τεράστιο χάρτη με δικό του οικοσύστημα. Φυσικά δεν απαιτούμε τα remaster τίτλων 20 χρονών να έχουν τα επίπεδα ρεαλισμού του Red Dead Redemption 2, αλλά αυτά τα χάλια είναι αδικαιολόγητα για το μέγεθος και το budget της Rockstar Games. Η αλήθεια είναι ότι ένας παλιός fan των παιχνιδιών, θα βρει πολλά ωραία πράγματα στη νέα τριλογία, τα οποία όμως καταστρέφονται από τα πολλά προβλήματα και την πολύ λάθος αισθητική κατεύθυνση που έχει επιλέξει ο δημιουργός. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί και η επιλογή της Rockstar να αφαιρέσει τα παλιά παιχνίδια από όλα τα καταστήματα, αντικαθιστώντας τα με… αυτό.



Όσοι προλάβατε να αποκτήσετε τα εμβληματικά παιχνίδια πριν αποσυρθούν, φυλάξτε τα καλά. Παραμένουν ο καλύτερος τρόπος να απολαύσετε την τριλογία. Αν δεν είχατε την τύχη να παίξετε τα παλιά παιχνίδια, τότε το remaster είναι οριακά playable καθώς μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει κάποια updates που βελτιώνουν κάπως την κατάσταση. Η νέα κυκλοφορία, ακόμη και αν διορθωθούν όλα τα τεχνικά προβλήματά της όμως, κρίνεται κατώτερη των περιστάσεων. Αιώνια η μνήμη σας Claude, Tommy Vercetti και Carl “CJ” Johnson. Σας ευχαριστούμε για όλα. 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Τρεις από τους καλύτερους τίτλους που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Οι επιδόσεις της τριλογίας είναι στην καλύτερη για γέλια λόγω της πληθώρας bugs
  • Οι χαρακτήρες είναι ανέκφραστοι και αντιαισθητικοί
  • Η αισθητική των πόλεων από τα αρχικά παιχνίδια έχει χαθεί πίσω από ένα πάρα πολύ κακό σύστημα φωτισμού και επιλογής χρωμάτων
  • Η βροχή μειώνει τη δυνατότητά σας να παίξετε
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*