Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Kingdom Hearts III Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Square Enix

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Με το που ξεκινά το Kingdom Hearts III βλέπουμε cut-scene που παραπέμπει στα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν μέχρι αυτό το σημείο της σειράς. Λίγο παρακάτω, αφού διαλέξουμε προτεραιότητα για τα στατιστικά του Sora, βλέπουμε το κανονικό opening FMV που τελεί και χρέη video clip για το μουσικό θέμα που προέκυψε από συνεργασία της Utada Hikaru με τον Skrillex. Και εδώ όλα τα πλάνα παραπέμπουν σχεδόν στα ίδια γεγονότα, μήπως και προλάβει να θυμηθεί κανείς τα παλιά ή να βγάλει κάποιο συμπέρασμα για όσα έχασε, να έχει κάπου να σταθεί. Και έξω από όλα αυτά υπάρχει και μια σειρά από FMVs, που προστέθηκαν με το λανσάρισμα του παιχνιδιού, οπότε δεν ήταν στη διάθεση των πιο προνομιούχων/βιαστικών reviewers, που υφίστανται ως αναδρομή στα μέχρι τώρα γεγονότα. Σίγουρα είναι καλύτερη λύση από ένα-δυο cut-scenes, αν και ποτέ δεν εξηγείται γιατί γίνονται τόσες απόπειρες να εξηγηθούν τα ίδια πράγματα. Ειδικά δε από τη στιγμή που ποτέ δεν εξηγούνται επαρκώς. Αφού παλέψει κανείς με το αρχαϊκής λογικής μενού, αφού συνειδητοποιήσει πως για να καταλάβει το σύστημα πως είδε ένα από τα κεφάλαια της περίληψης δεν αρκεί να το δει και να επιστρέψει στο μενού με τα υπόλοιπα κεφάλαια, αλλά πρέπει να βγει ένα επίπεδο ακόμη παραέξω στο μενού και να επιστρέψει στη λίστα με τα κεφάλαια, είναι θέμα χρόνου να δεχθεί ότι οι λύσεις για υπενθύμιση ή/και εγκλιματισμό της προκοπής είναι λίγες και πολύ συγκεκριμένες: αναλυτικά επεξηγηματικά κείμενα τρίτων, wiki, επεξηγηματικά βίντεο ή πέρασμα όλων των παιχνιδιών από την αρχή. Βέβαια η τελευταία επιλογή δεν υφίσταται για όσους έχουν την τύχη να παίξουν τον τίτλο σε Xbox One, όπου δεν βγήκαν εγκαίρως τα remasters των προηγούμενων τίτλων της σειράς.



Αυτό το χάος δεν είναι θέμα ατυχίας, αλλά αποτέλεσμα επιλογών. Και όλα τα παραπάνω είναι ενδεικτικά της εσωτερικής λογικής του παιχνιδιού, της παραγωγής του και, κρίνοντας από τα έργα του κατά την τελευταία δεκαετία ειδικά, του Tetsuya Nomura. Είναι εκπληκτικό κατόρθωμα ότι η ιστορία του Kingdom Hearts III καταφέρνει να απαντήσει στην πλειοψηφία των ερωτηματικών που τόσοι τίτλων από τις δυο τελευταίες δεκαετίες δημιούργησαν, ακόμη και αν χρησιμοποιεί εύρος τεχνασμάτων που καταντά κωμικό. Σημασία έχει ότι οι απαντήσεις είναι εδώ. Ο Sora ξεκινά την αναζήτησή του για το power of waking και guardians of light, όσα του λείπουν δηλαδή για να τα βάλει με το Organization XIII και να δώσει τέλος στον κύκλο που άνοιξε πριν τόσο καιρό πια ο Lord Xehanort. Για να το πετύχει αυτό ο Sora, πρέπει να περάσει από 8 κόσμους της Disney, 5 εκ των οποίων είναι νέοι για τη σειρά, όλοι όμως βασίζονται στο πιο σύγχρονο πρόσωπο της Disney. Οι κόσμοι αυτοί λειτουργούν ως θύλακες διαφορετικής αισθητικής και μηχανισμών gameplay. Σε κάθε σύμπαν το πρωταγωνιστικό τρίο, Sora, Donald και Goofy -που βρίσκονται μαζί μετά από καιρό-, μεταμορφώνεται ώστε ο σχεδιασμός του να ταιριάζει περισσότερο με την αισθητική του κόσμου στον οποίο βρίσκονται. Στον κόσμο του Toy Story μεταμορφώνονται σε παιχνίδια. Στον κόσμο της σειράς Pirates Of The Caribbean κάνουν εντυπωσιακή στροφή προς το ρεαλισμό. Στα λημέρια του Monsters Inc. γίνονται κι αυτοί αξιαγάπητα τέρατα. Και πάει λέγοντας. Ακόμη και το UI διαφέρει από κόσμο σε κόσμο και το παιχνίδι δίνει δυνατότητα επιλογής στον παίκτη μάλιστα ως προς αυτό. Μπορεί να αποδέχεται το διαφορετικό UI για να μπαίνει στο κλίμα και με τέτοιες λεπτομέρειες ή να κρατά το ίδιο, το βασικό, από την αρχή μέχρι το τέλος. Η λεπτομέρεια είναι σίγουρα προτεραιότητα και πουθενά δεν φαίνεται καλύτερα αυτό από τις περιπτώσεις που έχουμε να κάνουμε με CGI movies. Η πρώτη φορά που επισκέπτεται κανείς τον κόσμο του Toy Story είναι ιδιαίτερη εμπειρία, αφού για πρώτη φορά βλέπει ότι η ταινία θα μπορούσε να τρέξει, σε πραγματικό χρόνο, σε κονσόλα και μάλλον χωρίς να υποψιαστεί κανείς τίποτα. Λογικό από τη μία, αφού το Toy Story έχει πολύ καθαρές γραμμές χάρη στην εποχή κατά την οποία γεννήθηκε, αλλά παραμένει επίτευγμα που η βιομηχανία έταζε από την εποχή του PS2 και να που μόλις τα κατάφερε.



Γενικότερα, κάθε προορισμός έχει την ιδιαιτερότητά του. Στον κόσμο του Frozen οι δραστηριότητες είναι γενικά βαρετές μιας και κυριαρχεί fetching. Όταν είναι ώρα για Pirates Of The Caribbean όμως καταλήγουμε, αναπάντεχα, σε ναυμαχίες και εξερεύνηση που θυμίζουν Assassin’s Creed IV: Black Flag με ένδειξη «κατάλληλο για όλους». Η ποικιλία των δραστηριοτήτων είναι σημαντική αφού οι κόσμοι είναι γενικά άδειοι. Ναι, εμφανίζονται τόσοι χαρακτήρες, τόσοι εχθροί, αλλά δεν φιλοξενούν και πολλά άλλα ίχνη ζωής στις περισσότερες περιπτώσεις. Ο παίκτης ξέρει πώς είναι η ζωή σε ένα sandbox και δεν έχει μάθει να τη βλέπει έτσι. Οι επισκέψεις, λοιπόν, είναι ασταθείς ως εμπειρίες αλλά κρύβουν ευχάριστες εκπλήξεις εδώ κι εκεί, βγάζουν και κάμποσο νόημα, ενώ προλαβαίνουν συχνά να συγκινήσουν κιόλας. Βέβαια είναι χαρακτηριστικό ότι οι αποτελεσματικότερες σκηνές με χαρακτήρες της Disney είναι εκείνες που η ομάδα ανάπτυξης δανείστηκε ακριβώς ως είχαν από τις αντίστοιχες ταινίες. Όπου η ατμόσφαιρα κρέμεται από την πένα της Square Enix, τα αποτελέσματα είναι συστηματικά κατώτερα των περιστάσεων.



Οι διάλογοι είναι εξοργιστικοί. Δεν ξεκαθαρίζουν τα πράγματα σε πρωτάρηδες και νεαρούς gamers και, ταυτόχρονα, είναι αδιανόητα αργόσυρτοι, ανυπόφοροι και ανούσιοι για τους μεγαλύτερους και εμπειρότερους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που ενηλικιώθηκαν περιμένοντας το Kingdom Hearts III. Το μοντάρισμα έρχεται κατευθείαν από την εποχή του PS2 σε πάρα πολλά real time cut-scenes, τα οποία μάλιστα έρχονται συχνά, είναι πυκνά, κόβουν τη δράση, με λίγα μέτρα περπατήματος σε ευθεία να χωρίζει το ένα από το άλλο. Η σκηνοθεσία πατά στην ίδια εποχή με μερικές εντυπωσιακές εκρήξεις εδώ κι εκεί ή ανακουφιστική μίμηση εκείνης της μιας ή της άλλης ταινίας της Disney.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity