Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Labyrinth of Refrain: Coven of Dusk Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Nippon Ichi Software

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    NIS America

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Αναμφίβολα τα dungeon crawler αποτελούν ένα από τα πιο απαιτητικά είδη RPG. Πρόκειται για ένα είδος όπου οι χαρακτήρες ταξιδεύουν σε λαβύρινθο αντιμετωπίζοντας στην πορεία εχθρούς και βρίσκοντας θησαυρούς. Η ιστορία τους ξεκινά παλιά με τίτλους όπως το Wizardy. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια το είδος έχει φτάσει και στα ιαπωνικά στούντιο, με τίτλους όπως το Etrian Odyssey να γνωρίζουν τεράστια επιτυχία. Σε αυτά τα χνάρια βαδίζει και το Labyrinth of Refrain: Coven of Dusk της Nippon Ichi. Η ιστορία του παιχνιδιού ακολουθεί την Dronya, μια πονηρή και ιδιότροπη μάγισσα, που φτάνει στην πόλη Refrain μαζί με τη βοηθό της, με σκοπό να ολοκληρώσει την εξερεύνηση ενός πηγαδιού. Η δουλειά αυτή τής ανατέθηκε από το δήμαρχο της πόλης, αλλά εκείνη έχει πιο μεγάλες προσδοκίες. Ωστόσο, σε όλο το παιχνίδι δεν έχετε το ρόλο της Dronya, αφού η ίδια δεν μπορεί να μπει στο πηγάδι, λόγω θανατηφόρου μιάσματος, που δεν επιτρέπει σε κανένα άνθρωπο να μπει εκεί και να βγει ζωντανός.



Εκεί είναι που μπαίνει στο παιχνίδι το Tractarus De Monstrum, ένα βιβλίο που έγραψε ο μοναδικός άνθρωπος που κατάφερε να βγει ζωντανός από το πηγάδι. Εσείς παίρνετε το ρόλο του βιβλίου, ώστε να εξερευνήσετε το πηγάδι και μαζί σας θα έχετε διάφορες μαριονέτες, που θα σας βοηθήσουν στις μάχες. Στην αρχή το παιχνίδι φαίνεται να έχει αρκετά καλή συνοχή, ειδικά με τις πρώτες επισκέψεις στο πηγάδι, αφού η Dronya δείχνει ενδιαφέρον για τις ανακαλύψεις του βιβλίου. Στην πορεία ωστόσο η πλοκή είναι σαν να χωρίζεται στα δύο, με τις εξελίξεις στο πηγάδι να είναι εξίσου σημαντικές με την ιστορία της Dronya, αλλά δεν σχετίζονται μεταξύ τους.
Το παιχνίδι είναι αρκετά διασκεδαστικό και εθιστικό, αρκεί να μπορέσει ο παίκτης να ξεπεράσει το κομμάτι του customization.
Ξεκινώντας το παιχνίδι, κάποιος που έχει μια παραπάνω εμπειρία με τα παιχνίδια της Nippon Ichi, δεν θα αργήσει να δει πως όλοι οι χαρακτήρες φαίνονται να έχουν βγει από το Disgaea. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού το γεγονός πως τα σχέδια του Takehito Harada είναι αξιομνημόνευτα ακόμα και από άτομα που δεν έχουν παίξει καν Disgaea, τα κάνει αρκετά ξεχωριστά. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τη μουσική του παιχνιδιού από τον Tenpei Sato. Η προσεγμένη δουλειά που έχει γίνει στον τεχνικό τομέα δεν κρύβεται και είναι κάτι που θα συνειδητοποιήσει γρήγορα ο παίκτης, προσπαθώντας να επιλέξει μια φωνή που του αρέσει για τη μαριονέτα του, μέσα από μια τεράστια ποικιλία.



Πριν κάποιος μπει στην κόλαση του dungeon crawling πρέπει να φτιάξει τις μαριονέτες του, κάτι που στο Labyrinth of Refrain μπορεί να αποτελέσει την πιο δύσκολη διαδικασία. Αυτό δεν έχει να κάνει απαραίτητα με την επιλογή κλάσης, αφού οι έξι που είναι διαθέσιμες στο παιχνίδι είναι αρκετά κατανοητές. Το θέμα περιπλέκεται αρκετά με την επιλογή nature, stat growth και stance για την εκάστοτε μαριονέτα. Οι επιλογές αυτές έχουν να κάνουν με τη συμβατότητά της με τα διάφορα όπλα και διάφορες ιδιοτροπίες στα στατιστικά, όπως γρηγορότερη εξέλιξη σε κάποια συγκεκριμένα. Ωστόσο, αυτό είναι μόνο η αρχή στη δημιουργία μιας ομάδας. Η ομάδα που μπορείτε να πάρετε μαζί σας πριν ριχτείτε στην άβυσσο του πηγαδιού έχει πέντε θέσεις, που κάθε μια από αυτές μπορεί να καλυφθεί από ένα Coven. Το Coven μπορεί να μεταφραστεί και ως μονάδα, όπου σε αυτήν μπορείτε να βάλετε μέχρι και τρεις χαρακτήρες. Οι συνδυασμοί έχουν να κάνουν ξεκάθαρα με το είδος του Coven που χρησιμοποιείτε, αφού τα skills στα οποία σας δίνει πρόσβαση μπορεί να είναι κάτι ανάμεσα σε μαγεία και φυσικές επιθέσεις. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μαριονέτες μαθαίνουν μόνο passive skills στις αυξήσεις επιπέδων. Επιπλέον, έχουν σημασία και τα όπλα των χαρακτήρων σε ένα Coven και αυτό διότι πολλά από αυτά δεν είναι τόσο αποτελεσματικά λόγω της θέσης του Coven, που μπορεί να είναι είτε Vanguard είτε Rear Guard.



Ο εξοπλισμός κάθε μαριονέτας δεν έχει καθόλου περιορισμούς. Αυτό είναι αρκετά βολικό, αφού ο παίκτης δεν χρειάζεται να ανησυχεί για πανοπλίες, εκτός αν στοχεύει σε συγκεκριμένα στατιστικά. Εκεί που πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η συμβατότητα των όπλων μιας και κάθε κλάση έχει καλύτερη ανταπόκριση σε συγκεκριμένα. Βέβαια, οι εχθροί με τους οποίους θα έρθετε αντιμέτωποι έχουν συγκεκριμένες αδυναμίες, οπότε πρέπει να γίνεται και η απαραίτητη προετοιμασία. Οι μάχες είναι γρήγορες και αρκετά αυτοματοποιημένες, με τις μόνες επιλογές που έχει να κάνει ο χαρακτήρας να είναι για τον εχθρό-αποδέκτη μιας επίθεση, τη χρήση ενός Coven skill και την άμυνα.
Η ιστορία της Dronia είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα από το dungeon crawling και είναι ο κύριος παράγοντας που κάνει το παιχνίδι ακατάλληλο για μικρότερες ηλικίες.
Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν και πιο σύνθετες επιλογές για τις μάχες. Μπορείτε να επιλέξετε το στόχο για κάθε μέλος ενός Coven ξεχωριστά, να χρησιμοποιήσετε αντικείμενα και να αλλάξετε όπλα. Επιπλέον, το Tractarus De Monstrum έχει τη δυνατότητα να δυναμώνει τα Coven. Βέβαια, οι δυνατότητές του δεν περιορίζονται μόνο κατά τη διάρκεια της μάχης. Οι κύριες λειτουργίες του Tractarus De Monstrum προκύπτουν κατά τη διάρκεια του dungeon crawling. Μέσω αυτού μπορείτε να σπάτε τοίχους, να κρύβεστε από εχθρούς και να βγαίνετε από το πηγάδι ανά πάσα στιγμή. Όσο προχωράτε μάλιστα γίνονται διαθέσιμες και νέες ιδιότητες.



Στις πρώτες ώρες του παιχνιδιού τα αμέτρητα tutorials και το γεγονός ότι το παιχνίδι σάς αναγκάζει συχνά να σταματήσετε την εξερεύνηση και να γυρίσετε στην Dronia δίνουν την εντύπωση πως πρόκειται για έναν πολύ αργό τίτλο. Ωστόσο, αυτό που ισχύει είναι το ακριβώς αντίθετο, αφού μιλάμε για έναν πολύ εθιστικό τίτλο που εστιάζει περισσότερο στο gameplay παρά την ιστορία. Μπορεί οι περιοχές του να μην είναι randomly generated, αλλά οι θησαυροί και οι τοποθεσίες των εχθρών αλλάζουν συνεχώς. Η περιήγηση σε πρώτο πρόσωπο κολακεύει ακόμα περισσότερο το παιχνίδι, δίνοντάς του μια ακόμα πιο ελαφριά αίσθηση, που απογειώνεται σε φορητές κονσόλες.



Σίγουρα το Labyrinth of Refrain: Coven of Dusk δεν είναι για όλους και ο κύριoς παράγοντας για αυτό είναι το είδος του. Το πολύπλοκο customization μπορεί να προβληματίσει ακόμα και βετεράνους των RPG. Άπαξ όμως και εξοικειωθεί με αυτό το δύσκολο κομμάτι, ο παίκτης έχει να απολαύσει έναν πολύ ευχάριστο τεχνικό τομέα, μία ή, πιο σωστά, δύο ιστορίες με πιο ενήλικο χιούμορ και φυσικά το άκρως εθιστικό dungeon crawling. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εθιστικό gameplay
  • Καταπληκτικός τεχνικός τομέας από τους δημιουργούς του Disgaea
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Πολλά tutorial
  • Άσκοπα «φρεναρίσματα» στην εξερεύνηση στις πρώτες ώρες
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*