Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Little Nightmares II Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Tarsier Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Είναι δύσκολο να τρομάξεις κάποιον δυο φορές και μάλιστα όταν χρησιμοποιείς παρόμοια κόλπα. Τα καταφέρνει άραγε το Little Nightmares II; Η απάντηση στο αναλυτικό review του Γιώργου Γιολδάση.

Πέρασε περίπου 1,5 χρόνος από τότε που η Bandai Namco και η Tarsier Studios ανακοίνωσαν επίσημα το sequel του υπέροχου Little Nightmares, κατά τη διάρκεια της Gamescom 2019. Το Little Nightmares II κυκλοφορεί αυτές τις μέρες και το μόνο βέβαιο είναι πως συνεχίζει επάξια την όμορφη δουλειά που είχε γίνει και στο πρώτο μέρος της σειράς. Πρόκειται για ένα puzzle-platformer, με στοιχεία τρόμου και stealth, αφού η επιτυχία του πρωταγωνιστή εξαρτάται από την ικανότητά του να κινείται αθόρυβα. Η πρόκληση της ομάδας ανάπτυξης είναι να σας τρομάξει για δεύτερη φορά και δείχνει να τα καταφέρνει. Μη νομίζετε επομένως πως θα περάσετε λίγες ώρες χαλάρωσης και ηρεμίας με το νέο της τίτλο. Ετοιμαστείτε για αγωνία, αιφνιδιασμό και ορισμένες φορές τρόμο.




Το παιχνίδι ξεκινά δίχως εισαγωγή, σε ένα ήσυχο και ήρεμο μέρος και με ένα μικροκαμωμένο χαρακτήρα που δεν έχετε ιδέα ποιος είναι, ούτε το που βρίσκεται. Οι μοναδικές πληροφορίες που γνωρίζετε είναι ότι βρίσκεστε μέσα σε κάποιο δάσος και πως φοράτε μία χάρτινη σακούλα με δύο τρύπες στα μάτια. Από την πρώτη στιγμή αρχίζει να καλπάζει η φαντασία με δεκάδες ερωτήματα να ταλανίζουν το μυαλό, χωρίς ωστόσο να είναι άμεσα διαθέσιμες οι  απαντήσεις. Το μόνο που απομένει να κάνετε είναι να πιάσετε τα χειριστήρια και να προχωρήσετε, να δείτε που θα σας οδηγήσει ο δρόμος και αν θα καταφέρετε τελικά να βρείτε τις απαντήσεις που ψάχνετε. Η ιστορία λαμβάνει χώρα στην Pale City, λίγο καιρό μετά από το πρώτο παιχνίδι και έχετε το ρόλο του Mono. Πρόκειται για ένα νεαρό αγόρι, παγιδευμένο σε ένα κόσμο που έχει στρεβλωθεί από το βουητό ενός απομακρυσμένου πύργου, γνωστού και ως Signal Tower. Μπορεί το όνομα ‘Mono’ να παραπέμπει σε μοναξιά στην ελληνική γλώσσα αλλά ο πρωταγωνιστής δε θα είναι μόνος στην περιπέτεια του. Για καλή του τύχη, συνοδεύεται από τη Six, την πρωταγωνίστρια του πρώτου τίτλου, η οποία ως έμπειρη πλέον του δείχνει το δρόμο της απελευθέρωσης. Η συνεργασία μάλιστα των δύο νεαρών παίζει καθοριστικό ρόλο στην ιστορία του παιχνιδιού, καθώς ενεργοποιεί νέους μηχανισμούς για την επίλυση γρίφων που δεν είναι δυνατό να διαχειριστούν από ένα μόνο χαρακτήρα. Η Six θα είναι καθοδηγήτρια σε ορισμένα δύσκολα σημεία και ακολουθεί σχεδόν πάντα τις κινήσεις σας. Τα δύο αυτά παιδιά δημιουργούν ένα δεσμό που ενισχύεται από την κοινή ανάγκη για επιβίωση. Αυτή η συντροφιά τους προστατεύει από την καταπιεστική και σιωπηλή πόλη με τα πανύψηλα κτήρια. Μπορείτε μάλιστα να ενθαρρύνετε τη Six, κρατώντας της το χέρι. Η σχέση βέβαια μαζί της μπορεί να μην είναι πάντα φιλική. Από την πλευρά της πάντα φιλική δείχνει να είναι, όμως καμμιά φορά καταντάει κουραστική αυτή η συνεχής παρακολούθηση. Ορισμένες φορές μπορεί να βρεθεί και μπροστά σας και να εμποδίσει κάποια κίνηση, ή ακόμα να σας σπρώξει κατά λάθος και να πέσετε στο κενό.



Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι χωρισμένος σε περιοχές και σε κάθε μία θα αντιμετωπίσετε και τα ανάλογα πλάσματα. Μία σημαντική αλλαγή στο χειρισμό σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι της σειράς, είναι η χρήση αντικειμένων για την εξόντωση των αντιπάλων. Η ικανότητα stealth παραμένει ο καλύτερος σύμμαχος και σε αυτή την περιπέτεια, αλλά θα βρεθείτε σε καταστάσεις που θα αναγκαστείτε να αποκαλύψετε την τοποθεσία σας. Σε τέτοιες περιπτώσεις η αποφυγή είναι αδύνατη και δε μένει παρά μόνο μία κατά μέτωπο επίθεση στους εχθρούς με όπλα. Τα αντικείμενα αυτά τα βρίσκετε πεσμένα στο έδαφος και μπορεί να πρόκειται για ξεχασμένα σφυριά, τσεκούρια, κλειδιά, ρόπαλα και γενικά κάθε λογής εργαλείο που μπορεί να προκαλέσει ζημιά. Οι εντολές του χειριστηρίου μεταφέρονται άμεσα στο χαρακτήρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χρήση όπλων παρεμβαίνει και ο παράγοντας της βαρύτητας. Όταν το αντικείμενο είναι μεγάλου βάρους, απαιτείται χρόνος από ένα μικροκαμωμένο χαρακτήρα να το σηκώσει και να ολοκληρώσει την επίθεση. Όσοι ασχολήθηκαν με τον πρώτο τίτλο θα αισθανθούν αρκετά οικείοι με το χειρισμό, αφού το gameplay είναι παρόμοιο. Όταν δε σας κυνηγούν τα εχθρικά πλάσματα, μπορείτε να ερευνήσετε το κάθε δωμάτιο διεξοδικά και να συλλέξετε αντικείμενα. Αυτά είναι είτε καπέλα, με τα οποία αλλάζετε την εμφάνιση του χαρακτήρα είτε σκιές, που άγνωστο παραμένει σε τι ωφελούν. Οι γρίφοι έχουν γίνει ακόμα πιο πρωτότυποι και οι δοκιμασίες πιο προκλητικές. Θα βρεθείτε σε περιπτώσεις που θα ξέρετε ποια είναι η λύση του γρίφου αλλά θα δυσκολευτείτε να την υλοποιήσετε. Ίσως περάσει από το μυαλό σας να χρησιμοποιήσετε το YouTube ή άλλες πηγές λύσεων για να συνεχίσετε στο παιχνίδι. Καλό θα είναι να αντισταθείτε γιατί μόλις βρεθεί η λύση θα αισθανθείτε μεγάλη ικανοποίηση.



Το gameplay του παιχνιδιού στηρίζεται σε στοιχεία platforming. Περιφέρεστε σε έναν 2.5D κόσμο, πηδάτε σε διάφορες πλατφόρμες, επιταχύνετε όπου χρειαστεί και σκαρφαλώνετε σε σκάλες ή άλλα αντικείμενα. Για το άλμα θα χρειαστεί μία μέτρια ακρίβεια που δε θα δημιουργήσει πρόβλημα στην περιπέτειά σας. Όσοι είστε εξοικειωμένοι με τέτοιους είδους παιχνίδια θα πέσετε στο κενό σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις. Πλέον, εμπλέκεται και η Six που θα σας βοηθήσει σε ορισμένα μακρινά άλματα, περιμένοντας στην απέναντι πλευρά να σας κρατήσει το χέρι. Αυτό που κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρον το gameplay είναι τα στοιχεία stealth. Θα πρέπει δηλαδή να διασχίσετε ορισμένα δωμάτια ή χώρους χωρίς να γίνετε αντιληπτοί. Αυτό επιτυγχάνεται είτε κρύβοντας στο σκοτάδι, είτε πίσω από αντικείμενα είτε με πολύ αργό και αθόρυβο περπάτημα. Η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών, γνωστό και ως AI, είναι πολύ ικανοποιητική. Είναι πιθανό να γίνετε αντιληπτοί από έναν μόνο ήχο που θα παράγετε ή από ένα κατά λάθος βλέμμα που θα σας ρίξουν. Ο παραμικρός ήχος θα τους κάνει να εξερευνήσουν το σημείο από όπου προέρχεται η πηγή του και όχι κάποιο τυχαίο σημείο του χώρου. Η συνεργασία των δύο χαρακτήρων είναι αρμονική και προσθέτει επί πλέον επιλογές στον τρόπο χειρισμού. Θα δείτε τη Six να σκύβει ορισμένες φορές για να σας βοηθήσει να ανεβείτε πιο ψηλά ή να αρπάξετε αντικείμενα που βρίσκονται σε ψηλότερο σημείο. Πλέον, με τη βοήθειά της, μπορείτε να ανοίξετε πιο βαριές πόρτες ή να μετακινήσετε πιο βαριά αντικείμενα. Είναι μία πολύ ευχάριστη προσθήκη και μία όμορφη συντροφιά. Ωστόσο, σε σημεία του παιχνιδιού που θα πρέπει να τρέξετε γρήγορα και να αποφύγετε αντιπάλους ή να κάνετε συγκεκριμένα άλματα, τρέχει μπροστά σας και σας δείχνει το δρόμο. Σε παρόμοιες καταστάσεις στο πρώτο παιχνίδι, δε θα ξέρατε που να πάτε και θα είχατε αρκετά game over, έως ότου βρείτε το σωστό δρόμο. Πλέον θα χρειαστεί λιγότερες προσπάθειες.



Στον οπτικό τομέα, το παιχνίδι δείχνει ακόμη καλύτερο από το προηγούμενο, είτε σε TV mode είτε σε handheld. Θα συναντήσετε ωστόσο κάποια ελάχιστα frame drops, κυρίως σε καταστάσεις που τρέχετε να αποφύγετε τους εχθρούς, που απαιτεί πολλαπλές κινήσεις των χαρακτήρων σε μικρό χρόνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χρόνοι φόρτωσης έχουν βελτιωθεί αρκετά. Ήταν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι κάτοχοι όλων των συστημάτων και κυρίως του Nintendo Switch. Εδώ πλέον, αν σκοτωθείτε θα ξεκινήσετε αμέσως από το προηγούμενο save point, σε 2-3 δευτερόλεπτα το πολύ. Το περιβάλλον είναι ακόμη μεγαλύτερο και με περισσότερες λεπτομέρειες στην οθόνη. Αυτό επιτρέπει να βυθιστείτε ακόμη περισσότερο στη δράση. Κάθε λεπτομέρεια είναι σχεδιασμένη για να μεγιστοποιήσει την αίσθηση του φόβου. Όπως ο οπτικός τομέας έτσι και ο ήχος του παιχνιδιού κατευθύνεται προς αυτή την κατεύθυνση. Σε κάθε επίπεδο θα ακούσετε να παράγονται διαφορετικοί ήχοι που δε θα ξέρετε εάν είναι εχθρικής σημασίας ή όχι. Όπως για παράδειγμα η βαριά αναπνοή κάποιου άγνωστου πλάσματος, που μοιάζει με αναπνοή ανθρώπου πίσω από μία μάσκα αντιασφυξιογόνα. Ακόμη και η καρδιά σας θα παράγει έναν βαρύ ήχο από το χτύπο της, που όσο πλησιάζει σε κίνδυνο τόσο και αυξάνεται. Ο συγκεκριμένος ήχος θα συνοδεύεται από τη δόνηση των joy-cons που δουλεύει άψογα καθ’ όλη τη διάρκεια του τίτλου. Ο ήχος προηγείται της εικόνας πολλές φορές και όταν αποτελείται από βαριά, αργά βήματα σας βάζει σε εγρήγορση. Ενοχλητική είναι ίσως και η βοή που βγαίνει μέσα από τις οθόνες της τηλεόρασης, όπως και ο…γλοιώδης ήχος κινούμενων χεριών.



Το Little Nightmares II καλείται να σας τρομάξει για δεύτερη φορά και το καταφέρνει με πολύ εύστοχο τρόπο. Οι γρίφοι έχουν γίνει πιο πολύπλοκοι και πρωτότυποι. Η διάρκεια του παιχνιδιού είναι μεγαλύτερη πλέον, με 9-10 ώρες περίπου για τον απλό τερματισμό και με ελάχιστα cutscenes. Μπορείτε να το επιταχύνετε εάν θέλετε, αλλά θα χάσετε την απόλαυση της εξερεύνησης του υπέροχου κόσμου για το πρώτο σας walkthrough. Το gameplay έχει γίνει ακόμη πιο ενδιαφέρον, με την προσθήκη του δεύτερου χαρακτήρα και με τη βοήθεια που σας προσφέρει. Εάν είστε fan της σειράς και του είδους, το μόνο βέβαιο είναι ότι θα το λατρέψετε. 
EDITOR’S CHOICE

9

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εξαιρετικό platformer με στοιχεία stealth
  • Ανατριχιαστική ατμόσφαιρα
  • Αποτελεσματική συνεργασία των δύο χαρακτήρων
  • Εχθροί με υψηλού επιπέδου ΑΙ
  • Ελάχιστα cutscenes
  • Πρωτότυποι γρίφοι και σπαζοκεφαλιές
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Η κίνηση της Six εμποδίζει τη δική σας ορισμένες φορές
  • Frame drops σε ελάχιστα σημεία του παιχνιδιού
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
2 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
*