Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Little Nightmares Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Tarsier Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Little Nightmares είναι άτυχο εξ αρχής, χωρίς να φταίει. Με τα Limbo και Inside της Playdead να έχουν προηγηθεί και το ίδιο να εισέρχεται περίπου σε ίδια λημέρια είναι σαφές πως δε θα καταφέρει να αποφύγει τις συγκρίσεις. Το μικρό κίτρινο αδιάβροχο της Tarsier Studios όμως δεν έχει σκοπό να αφήσει κάτι τέτοιο να περάσει έτσι, επιστρατεύοντας πολλά αποκρουστικά και μη πλάσματα, ατμόσφαιρα και παιχνίδι με το φως για να ξεχωρίσει. Μέσα στο κίτρινο αδιάβροχο βρίσκεται η μικρή Six, πρωταγωνίστρια του τίτλου που το μόνο που ξέρουμε για αυτήν είναι πως θέλει να ξεφύγει από το σημείο όπου ξεκινά το Little Nightmares. Χωρίς να υπάρχει ίχνος λέξης σε ολόκληρη την περιπέτειά σας, το Little Nightmares καταφέρνει να πει με σχετική σαφήνεια όση από την ιστορία του επιθυμεί, αφήνοντας διάσπαρτα ερωτηματικά ώστε ο παίκτης να βγάλει το συμπέρασμα που ο ίδιος θέλει. Εκεί που δεν χωρούν πολλές ερμηνείες είναι στην έντονη παρουσία platforming και περιβαλλοντικών γρίφων, με τους τελευταίους να στηρίζονται περισσότερο σε φυσική παρά σε πραγματικά έντονη σκέψη για τον παίκτη. Η Six δεν έχει στην ουσία κανέναν τρόπο να αμυνθεί με τις δικές της δυνάμεις, οπότε η επιστράτευση του stealth και του κυνηγητού με συγκεκριμένους αντιπάλους (ή και ο συνδυασμός των 2) είναι ακόμα δύο δεδομένα.



Τα εργαλεία που χρησιμοποιεί το Little Nightmares για να καταφέρει όλα τα παραπάνω είναι κάθε άλλο παρά εφιαλτικά, με σκηνοθεσία, φωτισμό και sound design να κάνουν εξαιρετική δουλειά. Το τελευταίο και μόνο είναι αρκετό ώστε να παίξετε ολόκληρο τον τίτλο με ακουστικά αν δεν διαθέτετε ηχοσύστημα με περγαμηνές μιας και η τρομακτική φύση του τίτλου είναι εύπορο έδαφος για κάθε λογής αποκρουστικό ήχο, τρίξιμο ή κραυγή, είτε από κάτι που είναι εκτός του οπτικού σας πεδίου, είτε από κάτι που δεν ξέρετε ακριβώς πόσο μακριά μπορεί να βρίσκεται.
Μέσα σε ένα κίτρινο αδιάβροχο βρίσκεται η μικρή Six, πρωταγωνίστρια του τίτλου που το μόνο που ξέρουμε για αυτήν είναι πως θέλει να ξεφύγει από το σημείο όπου ξεκινά το Little Nightmares.
Ο μικρός αναπτήρας που διαθέτει η Six για να φωτίσει ό,τι μπορεί στα πολύ σκοτεινά δωμάτια είναι η πρώτη ένδειξη για το πόσο καλή δουλειά γίνεται με τον ίδιο το φωτισμό του τίτλου, ο οποίος με τη σειρά του χαρίζει ατμόσφαιρα και έντονες αντιθέσεις στο σύνολο. Η εναλλαγή από πολύ στενούς, σκοτεινούς χώρους και μονοπάτια σε τεράστια ανοιχτά και επιβλητικά δωμάτια είναι αρκετή ώστε να μη μπορείτε να μαντέψετε ακριβώς σε τι είδους κατασκευή βρίσκεστε φυλακισμένοι, με την αποκάλυψη να προσφέρει το πιο μεγαλειώδες και ατμοσφαιρικό πλάνο του Little Nightmares. Δεν αναλώνονται βέβαια όλα στην ίδια την κλίμακα που προσφέρεται σε σημεία, μιας και υπάρχουν συγκεκριμένες έντονες στιγμές που τελικά διαμορφώνουν τη ροή της ιστορίας και φέρνουν απρόσμενη έκπληξη στον παίκτη. Ίσως και λίγο σήκωμα της τρίχας.



Είναι πάντως προς τιμήν της ομάδας ανάπτυξης πως δεν υπάρχει ούτε ένα jump scare σε τίτλο που μπορεί μεν να μη σας τρομάζει με τη συμβατική έννοια του όρου, αλλά δεν αποτυγχάνει ποτέ να νιώσετε άβολα, δέος ή απειλή. Η μικρή του διάρκεια σίγουρα βοηθά σε αυτό. Η σκοτεινή αισθητική, η αντίθεση της πολύ μικρής πρωταγωνίστριας με τα τεράστια αντικείμενα του κόσμου και η μουντή χρωματική παλέτα αφήνουν την απαραίτητη ατμόσφαιρα από σκοτεινό παραμύθι, ενώ αναγκάζουν την Six να κινηθεί σε επιφάνειες που κανονικά δεν θα μπορούσε, όπως πάνω σε λεπτές σανίδες, ράφια, βαζάκια, κλουβιά κ.λπ. Κάποια από τα μικρότερα αντικείμενα στο χώρο (κουτάκια, κλειδιά, χαρτιά υγείας) μπορεί να τα σηκώσει και να τα πετάξει, για να παραπλανήσει έναν αντίπαλο, να ενεργοποιήσει μηχανισμό που επιτρέπει να προχωρήσει παρακάτω κ.ο.κ.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!