Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity
* ";

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Mad Max Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Avalanche Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Warner Bros. Interactive

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Public

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Κατά τη διάρκεια της προβολής στο σινεμά της τελευταία ταινίας του George Miller ο γράφων είχε την παρακάτω σκέψη στο μυαλό του: “Αυτό που βλέπω είναι ονειρικά θαυμάσιο και πρέπει οπωσδήποτε να μεταφερθεί σε video game”. Καλώς ή κακώς, το Mad Max ΔΕΝ είναι αυτό το παιχνίδι, όχι μόνο γιατί δεν υπάρχουν ευθέως αναφορές στο σενάριο της ταινίας αλλά κυρίως για το γεγονός ότι αλλάζουν οι ισορροπίες: ο Rockatansky του Fury Road βρίσκεται επικηρυγμένος εν μέσω ενός πολέμου που δεν τον αφορά, ενώ στον τίτλο της Avalanche είναι ο αδιαμφισβήτητος κυνηγός και ο επιφανής ήρωας της Wasteland. Σεναριακά μην υπολογίζετε σε σημεία τομής μεταξύ παιχνιδιού-ταινίας: οι μοναδικές εξαιρέσεις αφορούν την ύπαρξη της Gas Town στον χάρτη και τον κεντρικό ανταγωνιστή του Max, τον Scabrous Scrotus που είναι γιος του Immortal Joe. Παρόλα αυτά, ξεκινούν με παρεμφερή τρόπο: ο Max πέφτει θύμα ενέδρας και κλοπής και το Interceptor του κάνει φτερά (ναι, αυτό που καταστράφηκε ολοσχερώς στη δεύτερη ταινία της πρώτης τριλογίας).


Μέσω των αερόστατων εντοπίζετε τα objectives στις επιμέρους περιοχές, με τον ίδιο τρόπο δηλαδή που συναντάμε και σε sandbox games της Ubisoft.

Είναι λοιπόν εμφανές ότι το παιχνίδι διαδραματίζεται σε ξεχωριστό timeline και τα δρώμενα των ταινιών δεν έχουν συμβεί ποτέ. Δεν μένει βέβαια ο Max χωρίς όχημα και γρήγορα αποκτά το Magnus Opus, ένα αυτοσχέδιο post-apocalyptic σκουριασμένο σασί με ρόδες που μοιράζεται μαζί με τον Chumbucket, τον comic-relief ήρωα που εκτελεί χρέη sidekick. Ο ρόλος του πάντως είναι άτονος και έχει μηδενική ανάπτυξη ο χαρακτήρας του σε όλη τη διάρκεια του τίτλου. Αντίστοιχα χασμουρητά παρουσιάζει συνολικά η ιστορία καθώς η προώθησή της γίνεται κυρίως μέσω βαρετών fetch quest όπου ο Max  γίνεται μεταφορέας αγαθών (για τους κατοίκους των κεντρικών πόλεων-hubs).
To βασικό όχημα του Max διαθέτει μεγάλο αριθμό upgrades, που εξασφαλίζουν αρκετή ποικιλομορφία στην εξόντωση των αντιπάλων.
Σε αυτό το σημείο όμως σταματάνε και οι γκρίνιες σχετικά με το Mad Max. Η Avalanche, γνωστή από την σειρά Just Cause, κατάφερε ακόμα μια φορά να δημιουργήσει ένα παιχνίδι που πρώτιστα είναι διασκεδαστικό και μετέπειτα σωστά συγκροτημένο με πλούσιο περιεχόμενο που θα κρατήσει απασχολημένους τους χρήστες για αρκετό καιρό. Για αρχή το παιχνίδι είναι πανέμορφο και δικαιολογεί εν μέρει την απόφαση των developers να εγκαταλείψουν τα ports σε PS3 και Xbox 360. Η βελτιωμένη Avalanche Engine αποδίδει τα μέγιστα στην απεικόνιση της αφιλόξενης-αδίστακτης Wasteland, χρησιμοποιώντας εκθαμβωτικά lighting effects για το ηλιακό φως, πλήρες σύστημα αλλαγής καιρού/ημέρας/νύκτας και τόνους άμμου και σκουριάς.


Η cockpit camera περιορίζει εμφανώς την ορατότητα αλλά προσφέρει εντυπωσιακή προοπτική που παραπέμπει σε σεκάνς του Fury Road.

Θα βαρεθείτε να κάνετε πειραματισμούς στο photo mode. Ο χάρτης είναι αρκετά εκτενής και προσφέρει αρκετές υπό-αποστολές, racing missions, εχθρικές βάσεις για ξεκαθάρισμα και λοιπές ευχάριστες απασχολήσεις. Η διαρρύθμιση της δράσης και ο καθορισμός των objectives θα είναι οικείος σε οποιονδήποτε έχει παίξει κάποιο sandbox της Ubisoft ή τις πρόσφατες παραγωγές της Warner (Batman / Shadow of Mordor). H πλάστιγγα βέβαια εδώ γέρνει μάλλον προς το driving κομμάτι (σύμφωνα με την Avalanche η αναλογία δράσης είναι 60% οδήγηση και 40% on-foot). Είναι λοιπόν ευχής έργον το ότι ο χειρισμός δουλεύει απρόσκοπτα και η ταχύτητα αποδίδεται εξαιρετικά (δοκιμάστε την εσωτερική κάμερα για καλύτερα αποτελέσματα). Φυσικά Mad Max χωρίς μάχες στον δρόμο δεν υφίσταται και θα συναντήσετε αρκετή ποικιλία στους τρόπους ανατροπής των αντίπαλων αυτοκινήτων.
Αρκετά συχνά θα βρεθείτε εν μέσω ανεμοθύελλας ή άλλων δυσμενών καιρικών φαινομένων όπου κάνουν την εμφάνιση τους μεγάλες ποσότητες από scrap.
Ο γάντζος του Chumbucket (η στόχευση του οποίου γίνεται σε αργή κίνηση ώστε να μη χάνετε τον έλεγχο του αυτοκινήτου) αποτελεί την κύρια επιθετική επιλογή κυρίως γιατί είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή - με τον γάντζο μπορείτε να ανατρέψετε εύκολα τα οχήματα αποσπώντας τους τροχούς από τον άξονα ή ακόμα και τον οδηγό απευθείας αν δεν υπάρχουν πλευρικές πόρτες. Υπάρχει βέβαια και η λύση της τυπικής καραμπίνας (για μια φαντασμαγορική έκρηξη μπορείτε πάντα να πυροβολήσετε στο βυτείο) αλλά οι σφαίρες είναι εξαιρετικά σπάνιες και έχουν περισσότερο συνοδευτικό ρόλο παρά προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια στις μάχες. Το σημαντικό είναι ότι η μάχη έχει αποδοθεί σωστά και είναι απολαυστική.


Η μάχη σώμα με σώμα πατά αυτούσια στους μηχανισμούς των παραγωγών της Warner (Batman, Shadow of Mordor) και είναι αρκετά ωμή ως προς την απεικόνιση της.

Οι μάχες σώμα με σώμα ακολουθούν το τυπικό button mashing της σειράς Batman Arkham, αν και υπολείπονται σε χορογραφία και ρεπερτόριο. Σαφώς χαρακτηρίζεται πιο ωμή και βρόμικη, χωρίς όμως να γίνεται ιδιαίτερα γραφική η απεικόνιση βίας. Υπάρχει όμως μια μικρή αλλά σημαντική διαφοροποίηση που πιθανόν να ξενίσει αρκετούς: το parry πλέον δεν ακυρώνει το animation του Max, επομένως σε περίπτωση που εκτελεί ήδη κάποια επιθετική κίνηση δεν γίνεται να αποφύγει το εισερχόμενο χτύπημα. Οι μάχες δυσκολεύουν κάπως με την αλλαγή αυτή και υποτυπωδώς αποκτούν μια στρατηγική χροιά, επομένως προσωπικά επικροτούμε. Η καραμπίνα και εδώ έχει κυρίως ρόλο crowd control σε πολυπληθείς μάχες αν και υπάρχει μια παράξενη επιλογή στον χειρισμό που δεν καταλάβαμε ιδιαίτερα (η επιλογή του κύκλου για πυροβολισμό). Ο μηχανισμός όμως που θα σας κάνει να επιστρέφετε ξανά και ξανά στο παιχνίδι δεν είναι άλλος από την τροποποίηση του Magnus Opus. Υπάρχουν δεκάδες επιλογές, από προφυλακτήρες, πλαϊνές θωρακίσεις, νέα χρώματα βαφής και σασί μέχρι καρφιά στις ζάντες και εκρηκτικούς γάντζους. Οι αναβαθμίσεις γίνονται μέσω των scrap, του currency του παιχνιδιού που βρίσκετε σχεδόν παντού, από τα συντρίμμια των αυτοκινήτων μέχρι και τις βάσεις των war boys. Σημειωτέον ότι ο Max μπορεί να χειριστεί και τα αντίπαλα οχήματα (μάλιστα αν μεταφέρει κάποιο στο κεντρικό hub, το ξεκλειδώνει και μπορεί να το χρησιμοποιήσει ανά πάσα στιγμή) αλλά πραγματικά την κυριαρχία του ενισχυμένου Magnus Opus δεν την απειλεί κανένα. Σαφώς και είναι η ατραξιόν του παιχνιδιού.



Το Mad Max μας άρεσε πολύ όπως πιθανόν να έχετε αντιληφθεί από το ύφος του κειμένου… Πολλοί ίσως ισχυριστούν ότι το Mad Max ακολουθεί την πεπατημένη και δεν έχει να προσφέρει τίποτε καινούριο. Ο συλλογισμός είναι βέβαια ακριβής αλλά δεν πρέπει να παραβλέψουμε ότι ο τίτλος χαρίζει μια αυθεντική εμπειρία στο σύμπαν του Mad Max και πλούσιο gameplay με απροβλημάτιστο χειρισμό. Είναι αρκετά μεγάλο σε διάρκεια (περίπου 30-40 ώρες) και πιστεύουμε ότι θα απολαύσετε κάθε στιγμή όπως την απολαύσαμε και εμείς…
 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Γραφικά
  • Ποικιλία
  • Πολυπληθή upgrades
  • Sandbox σχεδίαση
  • Ατμόσφαιρα Mad Max
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ρηχό σενάριο
  • Μπόλικα fetch quests
  • Επαναλαμβανόμενη δράση
Διαβάστε πρώτοι όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook και στο Twitter
6 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Scott_Pilgrim
    • Πολύ καλογραμμλενο και τίμιο review. Θα σημιώσω πως τα fetch quests ή αλλιώς wateland missions σπανίως αποκτούν ένα σεναριακό ενδιαφέρον, αλλά προσωπικα΄εγώ δεν χαλάστηκα. πρέπει να κοντεύω ένα 48ωρο και μόλις τελείωσα το 3ο chapter από τα 5. Γενικά είναι γεμάτος τίτλος και για όσους γούσταραν το παλιό αλλά και το νέο σύμπαν είναι ότι πρέπει.

    • iankysyrath
    • ευγε για το review..καιρο είχα να φχαριστηθώ κείμενο..προσωπικα είμαι ξετρελαμένος με το παιχνίδι αλλα για να μια ειλικρινής έχω κλείσει 4-5 ώρες προς το παρόν, οπότε μπορώ να φανταστώ τα δίκια σου για το βαθμο, μόλις αρχίζει να επναλαμβάνεται το gameplay

    • Dyolf
    • Ευχαρίστω και τους δύο για τα σχόλια, εγώ το παρόπλισα λίγο λόγω του Taken King... αλλά σίγουρα θα το ξαναπιάσω :D

    • Alias
    • Αξιοπρεπης τιτλος Mad Max? Αγοραστηκε για πλακα ομως. Το φοβομουν πολυ ειναι η αληθεια και χαιρομαι για οσα διαβαζω. Ωραιο review

    • mazos
    • Αξιολογος τιτλος και ωραια ατμοσφαιρα.Αξιζει σιγουρα.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!