Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Marvel's Avengers Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Crystal Dynamics

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
«Λιώσαμε» το Marvel’s Avengers και καταγράφουμε την άποψή μας. Αξίζει να ασχοληθείτε με το νέο τίτλο της Crystal Dynamics;

Ας ξεκαθαρίσουμε τα βασικά από την αρχή. Συμπαθούμε υπερβολικά την Crystal Dynamics, developer που μετρά ούτε λίγο ούτε πολύ 28 χρόνια στο χώρο των videogames. Όταν μάθαμε πως θα φτιάξουν τίτλο Avengers, το 2017, φοβηθήκαμε πως το ταλέντο και η δημιουργικότητα της ιστορικής ομάδας θα έπεφτε θύμα της εμπορικότητας για ένα πιθανό movie tie-in, μιας και τότε το hype για τις δύο επερχόμενες ταινίες των Εκδικητών των αδελφών Russo ήταν σε δυσθεώρητα επίπεδα. Τελικά ευτυχώς οι φόβοι μας διαψεύστηκαν μιας και μάθαμε πως ο τίτλος δεν είχε σχέση με τις κινηματογραφικές παραγωγές και, το Marvel’s Avengers κυκλοφόρησε, μετά από δύο αναβολές, στις 4 Σεπτεμβρίου του 2020 για PlayStation 4, Xbox One και PC. Επίσης, σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε, η Crystal Dynamics συνεχίζει τη δουλειά πάνω στο παιχνίδι, καθώς θα αποτελέσει launch title για τα Xbox Series X/S και PlayStation 5 στις 10 και 19 Νοεμβρίου αντίστοιχα. Μέχρι τότε έχουμε καιρό όμως.




Το Campaign Mode του παιχνιδιού είναι το πιο δυνατό χαρτί του. Διαρκεί περίπου 12 ώρες με λίγο ψάξιμο για collectibles στα επίπεδα και προσφέρει μια ιστορία που, δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει σε σχετικά comics, όμως είναι σίγουρα διασκεδαστική. Η ιστορία ακολουθεί την πορεία της Kamala Khan, η οποία στα πρώτα της βήματα ως Ms. Marvel καλείται να ανασυντάξει τους διαλυμένους Avengers, πέντε χρόνια μετά από μια τεράστια αποτυχία της ομάδας. Η εν λόγω αποτυχία έστρεψε πολύ κόσμο εναντίον των Εκδικητών, ενώ έδωσε και χώρο στην AIM (Advanced Idea Mechanics) να έρθει στο προσκήνιο ως “σωτήρας” της ανθρωπότητας, οδηγούμενη από τον George Tarleton, πρώην επιστήμονα της Shield . Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της η Kamala έχει να αντιμετωπίσει τόσο τους λίγο κλισέ μα γενικά σωστούς, ως παρουσία και από άποψη κινήτρων, κακούς, μα και τις παραξενιές του κάθε Avenger ξεχωριστά. Κάποιες σεναριακές ανατροπές είναι εμφανείς ώρες πριν τις δούμε στην πράξη, όμως ακόμα και έτσι υπάρχουν στοιχεία που αφήνουν θετική εικόνα, όπως το πολύ σωστό χτίσιμο της σχέσης των Kamala Khan και των avengers, ειδικότερα του Bruce Banner. Στα θετικά συγκαταλέγονται και οι ερμηνείες οι οποίες είναι σε γενικές γραμμές σωστές και αποφεύγουν την υπερβολή που θα μπορούσε εύκολα να αποδοθεί σε ένα videogame υπερηρώων, Ακόμα και αν -προφανώς- στο budget της Square Enix δεν ήταν δυνατόν να χωρέσουν ονόματα σαν τους Robert Downey Jr, Scarlett Johansson και Mark Ruffalo στους ρόλους των Iron Man, Black Widow και Bruce Banner αντίστοιχα, είμαστε σίγουροι πως τα αντίστοιχα ονόματα των Nolan North, Laura Bailey και Troy Baker μόνο άγνωστα δεν είναι στους περισσότερους gamers. Τα production values προφανώς και είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο κάτι το οποίο φαίνεται και από τα πολύ δουλεμένα cinematics. Υπάρχουν ειδικά δύο, τρία σημεία κατά τη διάρκεια του campaign όπου ο ενθουσιασμός μας για αυτό που βλέπαμε επί της οθόνης, άγγιζε επίπεδα που έχουμε βιώσει ξανά, στις κινηματογραφικές εκδοχές των αντίστοιχων ηρώων.



Τα υψηλά production values φαίνονται στον οπτικό τομέα του τίτλου και ειδικότερα στο animation των ηρώων. Οι κινήσεις τους σε σημεία μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει από τις ταινίες του MCU, ειδικότερα αν σταθείτε να παρατηρήσετε την πτήση του Iron Man ή τις κινήσεις μάχης της Black Widow. Οπτικά επίσης σε σημεία το παιχνίδι είναι εντυπωσιακό, όπως για παράδειγμα στον σχεδιασμό των στολών των ηρώων, και στον τρόπο που διαφέρουν οι υφές των υλικών μεταξύ τους. Βέβαια ακόμα και εδώ δεν μπορούμε να μείνουμε εντελώς ευχαριστημένοι. Στην έκδοση των υπολογιστών το παιχνίδι είναι -όπως φαίνεται- unoptimized, με πάρα πολλά παράπονα σε παγκόσμιο επίπεδο για τυχαία crashes που έχουν να κάνουν με τη χρήση του driver της κάρτας γραφικών από τον τίτλο. Στην έκδοση των κονσολών δεν λείπουν επίσης τα glitches, με τους ήρωες που μας συνοδεύουν συχνά να “αιωρούνται” για να μετακινηθούν στο επίπεδο, ή τους εχθρούς να έχουν παγώσει εντελώς και να μην ανταποκρίνονται. Αξίζει να σημειώσουμε πως είδαμε και τον τίτλο μετά το “θηριώδες” patch των 12GB, που μας έφερε στην έκδοση 1.3 και ακόμα και έτσι είχαμε πάλι τυχαία προβλήματα σαν αυτά που αναφέραμε προηγουμένως. Επιπλέον, στην έκδοση του Xbox One X που μας δόθηκε για το review, είδαμε και δοκιμάσαμε και τα δύο modes γραφικών, Resolution και FPS mode. Στο πρώτο έχουμε έξοδο ανάλυσης -σχεδόν- 4K, ενώ στο δεύτερο το παιχνίδι θέτει ως στόχο τα 60 FPS. Και στις δύο περιπτώσεις παρατηρήσαμε αρκετή αστάθεια στο framerate, ειδικότερα στο multiplayer, όπου σε γενικές γραμμές ο ρυθμός της δράσης είναι αυξημένος και ο αριθμός των εχθρών πιο τυχαία διασκορπισμένος στο επίπεδο.



Το gameplay στην ουσία του αποτελεί ένα brawler με σχετικά απλούς μηχανισμούς, combos και αντεπιθέσεις που σχεδόν αμέσως φέρνουν στο μυαλό τη σειρά Arkham της Rocksteady. Σε έναν τίτλο που πέραν του βασικού πρωταγωνιστή, θα αναλάβουμε και τον χειρισμό άλλων πέντε ηρώων, είναι σημαντικό να διαχωρίζεται η ταυτότητα του καθενός και να μην είναι όλοι ίδιοι μεταξύ τους. Το Marvel’s Avengers τα πάει αρκετά καλά σε αυτόν το τομέα, με τους ήρωες να διαφέρουν, όχι απαραίτητα ριζικά, μα σε τέτοιο βαθμό έτσι ώστε να υπάρχει η απαραίτητη προσαρμογή του παίκτη στον εκάστοτε ήρωα. Ειδικότερα οι Iron Man και Thor, οι οποίοι εστιάζουν πολύ και στη μάχη από αέρος, δίνουν μια απαιτούμενη ποικιλία στο gameplay το οποίο, σε στιγμές, μπορεί να γίνει σχετικά βαρετό. Η AI των εχθρών σπάνια γίνεται απειλητική, ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα μη εξυπνάδας αποτελούν τα κομμάτια του gameplay που απαιτούν stealth, στα οποία οι εχθροί κινούνται σε scripted διαδρομές και δεν δυσκολεύουν τον παίκτη ούτε στο ελάχιστο. Και δεν μπορούμε να υποθέσουμε πως δεν τα βοηθά το είδος του τίτλου. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως είδαμε παρόμοια τέτοια κομμάτια stealth gameplay, τα οποία όμως είχαν και έναν βαθμό δυσκολίας και προσέφεραν μια κάποια πρόκληση, στο Spider-Man της Insomniac που έχει κυκλοφορήσει εδώ και δύο χρόνια στο PlayStation 4.



Ο μεγαλύτερος εχθρός των Avengers όμως εδώ δεν είναι το βαρετό gameplay. Αυτό στην περίπτωση του campaign σώζεται από το ενδιαφέρον του σεναρίου, ενώ στην περίπτωση του multiplayer σώζεται από την ύπαρξη φίλων και τον σχετικό χαμό που προκαλεί η παρουσία τους σε ένα τέτοιο είδος τίτλου. Ο μεγαλύτερος εχθρός εδώ είναι η γενικότερη επαναληψιμότητα σε εχθρούς, περιοχές, objectives αλλά και τα κοινότυπα daily και weekly challenges που έχουμε δει στα περισσότερα παιχνίδια multiplayer της γενιάς. Μετά το τέλος του campaign, βρήκαμε ελάχιστο ενδιαφέρον στην αναζήτηση του high level gear και την αναβάθμιση των ηρώων μας. Το γεγονός πως ότι εξοπλισμό και να προσθέσουμε αλλάζει ελάχιστα την εμφάνιση των ηρώων μας κάνει την αναζήτησή του ακόμα πιο μάταιη. Το ίδιο ισχύει και για το levelling up των ηρώων μας, το οποίο είναι αργό και απαιτεί πραγματικά πολλές ώρες grinding για να ολοκληρώσουμε το μεγαλύτερο μέρος του skill tree του καθενός. Ακόμα και κατά τη διάρκεια του campaign είναι εμφανής η επαναχρησιμοποίηση assets σε διαφορετικές αποστολές, όπως ο σχεδιασμός των βάσεων της AIM ανά τον κόσμο. Κυριολεκτικά διαφέρουν ελάχιστα, σε σημείο που διάφορα collectibles βρίσκονται σε παρόμοια σημεία και απαιτούν την ίδια προσέγγιση από τους παίκτες.



Μένει βέβαια να δούμε την εξέλιξη του τίτλου, καθώς η Crystal Dynamics έχει υποσχεθεί πως το παιχνίδι θα υποστηριχθεί στο μέλλον με σεναριακά updates που θα φέρουν και άλλους ήρωες των Avengers στο ρόστερ. Ίσως εκεί δούμε διαφορετικά πράγματα όμως για την ώρα επιφυλασσόμαστε, καθώς θα πρέπει να είναι τόσο καλογραμμένα όσο το κυρίως campaign για να καταφέρουν να κρατήσουν το ενδιαφέρον των παικτών. Το Marvel’s Avengers κατορθώνει τελικά να περάσει τη βάση, έστω και οριακά. Παρά τα προβλήματα του τεχνικού τομέα, το ελαφρώς βαρετό gameplay αλλά και τη διαρκή επανάληψη των assets σε διαφορετικά επίπεδα, το παιχνίδι προσφέρει μια πολύ καλή ιστορία που είναι ικανή να κεντρίσει το ενδιαφέρον οποιουδήποτε φαν των Εκδικητών. Ας μην ξεχνάμε πως υπάρχει το ενδεχόμενο η κυκλοφορία του στις κονσόλες νέας γενιάς να λύσει κάποια τεχνικά ζητήματα, αλλά και η μελλοντική προσθήκη περιεχομένου να δώσει εκ νέου λόγους στους fans να το επισκεφτούν ξανά. Αυτά βέβαια είναι ερωτήματα που το παρόν κείμενο δεν μπορεί να απαντήσει, αλλά και που για την ώρα δεν αφορούν το προϊόν που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στα ράφια των καταστημάτων, ψηφιακών ή μη. 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • To Campaign Mode προσφέρει ενδιαφέρουσα ιστορία, διάρκεια και χαρακτήρες
  • Σε σημεία καταπληκτικό animation των ηρώων
  • Διασκεδαστικό multiplayer
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μετά από κάποιες ώρες παιχνιδιού το gameplay μπορεί να γίνει βαρετό
  • Επαναληψιμότητα σε αποστολές, εχθρούς, περιοχές και objectives κάνουν το grind για την εξέλιξη του κάθε ήρωα πολύ κουραστική διαδικασία
  • Πολλά bugs και glitches που χαλούν την γενικά ικανοποιητική εικόνα του τεχνικού τομέα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*