Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Nioh 2 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Team Ninja

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Η Team Ninja καταφέρνει να δημιουργήσει ένα prequel που, παρά τις αδυναμίες στη ροή της ιστορίας του και τις αστοχίες στον ευρύτερο σχεδιασμό ορισμένων αποστολών, αποτελεί πρόκληση που διασκεδάζει και καθηλώνει. Κυρίες και κύριοι, το Nioh 2!

Την τελευταία δεκαετία υπάρχει η τάση σύγκρισης των παιχνιδιών της πασίγνωστης σειράς Souls με οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι έχει παρόμοια, έστω, χαρακτηριστικά. Στην περίπτωση του Nioh, όμως, οφείλει κανείς να δώσει σημασία στο ιστορικό της ομάδας ανάπτυξης του τίτλου -και κατ’ επέκταση, πλέον, της σειράς- για να διαπιστώσει πως δεν πρόκειται για έναν ακόμα κλώνο Souls, αλλά για ένα δημιουργικό κράμα των ιδεολογιών της Team Ninja και του Hidetaka Miyazaki. To πρώτο Nioh, έχοντας τον δικό του ιδιαίτερο χαρακτήρα, μας ταξίδεψε στη διχασμένη Ιαπωνία στα τέλη του 16ου αιώνα μ.Χ., δίνοντας μία υπερφυσική εκδοχή των ιστορικών εξελίξεων εκείνης της εποχής, μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή, William. Τρία χρόνια μετά από την κυκλοφορία του πρώτου τίτλου έρχεται η σειρά του Nioh 2, το οποίο παρουσιάζει αρκετές βελτιώσεις και φρέσκα στοιχεία, ενώ παράλληλα επαναλαμβάνει μερικές από τις αστοχίες του προκατόχου του.



Όντας prequel, το Nioh 2 θέτει ως σημείο έναρξης τα πρώτα χρόνια του 16ου αιώνα μ.Χ. και αυτήν τη φορά καλεί τον παίκτη να δημιουργήσει το δικό του χαρακτήρα, χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικό και πολυδιάστατο σύστημα δημιουργίας χαρακτήρα. Έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε μέσα από μεγάλη ποικιλία χαρακτηριστικών, τόσο για την ανθρώπινη όσο και για τη δαιμονική μορφή του χαρακτήρα. Παρά την ύπαρξη customization, δεν μπορείτε να δώσετε όνομα στον πρωταγωνιστή, μιας και ονομάζεται Hide. Ο/Η Hide, λοιπόν, πορεύεται σύμφωνα με τις εξελίξεις της ιαπωνικής ιστορίας εκείνης της χρονικής περιόδου, παίζοντας πολύ σημαντικό ρόλο λόγω της μοναδικής δύναμης του. Ο πρωταγωνιστής είναι μισός άνθρωπος μισός yōkai -ή, αλλιώς, δαίμονας στα ιαπωνικά- πράγμα που του επιτρέπει να μεταμορφώνεται σε δαίμονα κατ’ επιλογήν. Ο Hide δεν μπορεί να μιλήσει, καθώς το παιχνίδι υπαινίσσεται πως έχει δώσει όρκο σιωπής. Αυτό, βέβαια, δεν βοηθάει καθόλου τον παίκτη να δεθεί μαζί του, ενώ κατά τη διάρκεια της ιστορίας το μόνο που τον καθιστά πρωταγωνιστή είναι ουσιαστικά οι εκάστοτε συγκυρίες.



Αναμειγνύοντας ιστορικά γεγονότα με μυθολογικά στοιχεία, η ιστορία του Nioh 2 δίνει την ευκαιρία στους παίκτες να αλληλεπιδράσουν τόσο με προσωπικότητες, όπως ο στρατηγός Oda Nobunaga και ο περίφημος Hideyoshi Tokichiro, όσο και με ιαπωνικές θεότητες, δαίμονες και πνεύματα. Όσοι βρίσκουν ενδιαφέρον σε αυτά τα χαρακτηριστικά, θα γοητευτούν από την ιστορία του παιχνιδιού και τον τρόπο παρουσίασης της, που γίνεται μέσω όμορφων cut-scenes και εικαστικών. Παρόλα αυτά, η αφήγηση παρουσιάζει προβλήματα, καθώς ο παίκτης θα πρέπει να διαβάσει σχεδόν όλες τις περιγραφές των αποστολών και να μη βασιστεί μόνο στα cutscenes, ούτως ώστε να κατανοήσει πλήρως την πλοκή. Ακόμα και τότε, πολλά πράγματα απλά αφήνονται να εννοηθούν και δεν αποσαφηνίζονται πλήρως. Ευτυχώς, το παιχνίδι διαθέτει ένα είδος γλωσσαριού, στο οποίο περιλαμβάνονται όλες οι πληροφορίες για κάθε χαρακτήρα ή τέρας που θα συναντήσετε. Μιας και ο πρωταγωνιστής είναι, τεχνικώς, αθάνατος, το σενάριο εξελίσσεται καθ’ όλη τη διάρκεια του αιώνα, αγγίζοντας και την περίοδο του πρώτου παιχνιδιού. Η πλοκή απαρτίζεται από επτά κεφάλαια, καθένα από τα οποία διαδραματίζεται σε διαφορετική χρονολογία και περιοχή της Ιαπωνίας, ανάλογα με τα γεγονότα. Τα κεφάλαια αυτά αποτελούνται από main και side quests που μπορείτε να επιλέξετε χρησιμοποιώντας το χάρτη. Όπως και στο πρωτότυπο Nioh, οι περιοχές των αποστολών είναι εντελώς ασύνδετες μεταξύ τους, γεγονός που δεν βοηθάει τον παίκτη να βυθιστεί στον κόσμο του παιχνιδιού και να τον ανακαλύψει βήμα προς βήμα, ως ένα ενιαίο κατασκεύασμα. Αν και κατά πλειοψηφία οι τοποθεσίες παρουσιάζονται με εντυπωσιακό τρόπο και αξιοποιούν το μεγαλύτερο ποσοστό της χρωματικής παλέτας, ο σχεδιασμός των επιπέδων δεν εκπέμπει ιδιαίτερη δημιουργικότητα, ενώ τα γραφικά δείχνουν λίγο απαρχαιωμένα για το έτος κυκλοφορίας του τίτλου. Εξαιρώντας μερικά από τα τελευταία επίπεδα, στα οποία υπάρχουν εντυπωσιακές διαφορές στον τρόπο σχεδιασμού τους -σε σημείο που θα απορήσει κανείς για το που κρυβόταν το ταλέντο των developers στα προηγούμενα- τα υπόλοιπα, αν και διαφορετικά, πολλές φορές μοιάζουν μεταξύ τους, καθώς εξελίσσονται με παρόμοια νοοτροπία. Αυτό επιβαρύνεται περισσότερο από το ότι ορισμένες περιοχές από το προηγούμενο παιχνίδι ανακυκλώνονται σε αυτό, σε μια προσπάθεια να αυξηθεί το περιεχόμενο των side quests.



Για την ολοκλήρωση όλων των αποστολών απαιτούνται 70 με 85 ώρες, ενώ αν κάποιος θελήσει να παίξει μόνο τα main quests, θα χρειαστεί περίπου 45 με 50 ώρες. Βέβαια, με αυτόν τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία να αναφερθούμε στο κατά πόσο είναι εφικτό να επικεντρωθεί ο παίκτης αποκλειστικά στις αποστολές του βασικού σεναρίου. Στην περιγραφή κάθε αποστολής αναγράφεται το προτεινόμενο equipment level που θα πρέπει να έχει ο παίκτης, το οποίο αναφέρεται στο μέσο όρο των levels του κάθε κομματιού του εξοπλισμού του. Η τελική δυσκολία του επιπέδου καθορίζεται από το πόσα κόκκινα σπαθιά εμφανίζονται στην περιγραφή της αποστολής. Εννοείται πως πρόκειται για σχεδόν πλασματική ένδειξη, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν θα αντιμετωπίσετε μεγαλύτερη δυσκολία σε μία αποστολή με πέντε σπαθιά, που είναι και ο ανώτατος αριθμός. Αυτό σημαίνει πως αν ο εξοπλισμός σας είναι αρκετά μικρότερος σε επίπεδο από το απαιτούμενο, θα δέχεστε περισσότερη και θα προκαλείτε λιγότερη ζημιά στους αντιπάλους σας. Η διαφορά αυτή δεν είναι δραματική, αλλά ούτε είναι και συνετό να υπάρχει, καθώς πρόκειται για ένα παιχνίδι που το παραμικρό λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο. Όπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, για να ανεβάσετε το επίπεδο του εξοπλισμού σας, αλλά και του χαρακτήρα σας, με σκοπό να εξομαλυνθεί λίγο η δυσκολία του παιχνιδιού, ίσως χρειαστεί να ασχοληθείτε και με μερικά side quests. Σαφώς, αυτό δεν είναι κακό, τη στιγμή που μερικά από αυτά προσφέρουν πολύ σημαντικά αντικείμενα, όπως τα magatama, με τα οποία αναβαθμίζονται οι ικανότητες της blacksmith, μερικά δυσεύρετα υλικά που δίνουν τη δυνατότητα να κατασκευάσετε όπλα και πανοπλίες, αλλά και αυτούσια κομμάτια εξοπλισμού που θα αποδειχθούν καθοριστικά για την πορεία σας στο παιχνίδι. Πρόβλημα, όμως, αποτελεί το γεγονός ότι το παιχνίδι εξαναγκάζει εμμέσως τον παίκτη να ασχοληθεί, έστω και ελάχιστα, με τα side quests, ενώ αυτό θα έπρεπε να αφήνεται ολοκληρωτικά στην κρίση και επιθυμία του.



Πρωταγωνιστικό ρόλο στο Nioh 2 έχει το σύστημα μάχης, αλλά και όλες οι λειτουργίες που το πλαισιώνουν. Τρία διαφορετικά stances, η χρήση των οποίων εξαρτάται από την κάθε περίσταση, πολλά διαφορετικά είδη όπλων, με τα switchglaives και dual axes να προστίθενται στην ήδη μεγάλη ποικιλία του πρώτου Nioh και των DLC του, αλλά και αφθονία επιλογών όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να χτίσετε το χαρακτήρα σας. Ο παίκτης μπορεί να σμιλεύσει το χαρακτήρα του έτσι ώστε να γίνει ένας επιδέξιος ninja που θα χρησιμοποιεί εργαλεία, όπως shuriken ή βόμβες, ένας κλασικός samurai, ένας κυνηγός δαιμόνων, που θα εξειδικεύεται στη χρήση μαγείας Onmyo (την οποία χρησιμοποιούσαν οι «εξορκιστές» κατά την ιαπωνική μυθολογία) ή και όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό. Υπάρχει ξεχωριστό skill tree για κάθε κατηγορία όπλου και απαιτείται να χρησιμοποιήσετε αρκετά ένα από το κάθε είδος, ώστε να σας δοθούν τα αντίστοιχα skill points. Με τη χρήση τους, ενεργοποιούνται τόσο νέα combos και διαφορετικές κινήσεις, όσο passive effects για το κάθε είδος όπλου, καθιστώντας τη μάχη ολοένα και πιο ενδιαφέρουσα με την εξέλιξη του παιχνιδιού. Το ίδιο ισχύει και για τα βασικά skill trees που αντικατοπτρίζουν τα διάφορα στιλ παιχνιδιού που μπορεί να επιλέξει ο παίκτης.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!