Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Northgard Ragnarok Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Shiro Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Shiro Games

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Northgard Ragnarok
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://northgard.net/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7

    ENTERNITY SCORE
*
Αξίζει το Northgard Ragnarok; Η απάντηση στο αναλυτικό #review του Σταύρου Βέργου!

Δεν είναι τυχαίο που οι άνθρωποι και οι κουλτούρες τους διαφέρουν ανάλογα με τις κλιματικές συνθήκες στις οποίες ζουν. Όσο πιο βόρεια πάει κανείς στην Ευρώπη τόσο πιο πιθανό είναι να ακούσει για τους ψυχρούς ανθρώπους που δεν χαμογελούν και αντιστοίχως στο νότο για τους θερμούς, χαμογελαστούς κατοίκους της Μεσογείου. Η πραγματικότητα αυτής της απόκλισης βρίσκεται στο μακρινό παρελθόν και στους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι επιβίωναν στους δύσκολους αυτούς καιρούς. Είναι γεγονός πως στο παγωμένο Βορά οι άνθρωποι έπρεπε να είναι πιο κυνικοί, πιο πραγματιστές όσον αφορά στο δέσιμό τους με τους υπόλοιπους ανθρώπους. Οι περιορισμένοι πόροι σε αντίθεση με αυτούς που θα μπορούσαν να βρουν σε πιο θερμά κλίματα τους έκαναν πιο ψυχρούς καθώς η επιβίωση απαιτούσε θυσίες. Και οι μύθοι και οι ιστορίες που έπλαθαν αυτοί οι άνθρωποι τριγύρω από τη φωτιά τις παγωμένες βραδιές αντανακλούν την ιδιοσυγκρασία τους. Το τέλος του κόσμου θα ερχόταν κάποια στιγμή και στο ζοφερό Ragnarok όλοι θα πέθαιναν στον ολοκληρωτικό πόλεμο που θα σκέπαζε τον κόσμο ενώ ο ήλιος θα έσβηνε.




Η Shiro Games αν κατάφερε να αποδώσει κάτι σωστά στο Northgard ήταν ο μόχθος και η κυνικότητα που ήταν μέρος της επιβίωσης για τους λαούς της Σκανδιναβίας, που, βάζοντάς τους σε ένα μονοδιάστατο σακούλι, ονομάζουμε Βίκινγκς. Με την προσθήκη του δωρεάν update που φέρει τον τίτλο του Ragnarok η εταιρεία από τη Γαλλία φέρνει στο παιχνίδι της μια εμπειρία πιο έντονη και πιο σκληρή. Το Ragnarok μεταφράζεται μέσα στο παιχνίδι ως ένα νέο mode που μπορούν να επιλέξουν οι παίκτες είτε στο single player είτε στο multiplayer. Στο Ragnarok δεν εμφανίζονται πλέον tiles γόνιμα για φάρμες με αποτέλεσμα να μειώνονται αισθητά οι πόροι τροφής. Στη μέση του χάρτη καραδοκεί το μόνιμα ενεργό ηφαίστειο και κάθε χρονιά υπάρχει κίνδυνος να εκραγεί. Όταν αυτό συμβεί πυρωμένες πέτρες εκσφενδονίζονται στα tiles του παίκτη, που περιμένει μια ακόμη σκοτούρα για την επιβίωση της φυλής. Αν ο παίκτης δεν προλάβει να ολοκληρώσει την εξόρυξή τους μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο, οι πέτρες ζωντανεύουν και τα φλεγόμενα golems ορμούν να σκοτώσουν οποιοδήποτε άνθρωπο βρίσκεται στο tile. Ενώ το κεντρικό tile του normal mode είναι συνήθως μια προϋπόθεση νίκης για τον παίκτη, στο Ragnarok είναι προϋπόθεση ήττας. Το ήδη αφιλόξενο και αμείλικτο περιβάλλον του κόσμου είναι ακόμη πιο ανελέητο.



Το τέλος του κόσμου σημαίνει και την επιστροφή των νεκρών καθώς αρχαίοι πολεμιστές ξυπνούν για να πολεμήσουν στο Ragnarok. Ένα νέο tile που περιστρέφεται γύρω απ' αυτήν τη θεματική είναι το Ancient Graveyard που κατακτώντας το ο παίκτης μπορεί να το μελετήσει μέσω των Lore Masters. Με το που ολοκληρωθεί η έρευνα, προστίθενται δύο Spectral Warriors στο στρατό του παίκτη. Τα συγκεκριμένα units είναι από τα δυνατότερα που υπάρχουν μέσα στο παιχνίδι αλλά ταυτόχρονα μειώνουν το Happiness της φυλής όσο βρίσκονται μέσα στη περιοχή του, αναγκάζοντας τον παίκτη να τα απομακρύνει και να κινηθεί επιθετικά. Δεν είναι όμως όλα τα πνεύματα-πολεμιστές πιθανοί σύμμαχοι. Χιλιάδες ναυτικοί πνίγηκαν κατά το επίπονο ταξίδι τους προς το Northgard και με το τέλος του κόσμου να είναι παρόν θα εμφανιστούν, ως ένα τυχαίο γεγονός, για να επιτεθούν στις ακτές του χάρτη σκορπίζοντας την καταστροφή. Πέρα από τους νεκρούς, στο Ragnarok εμφανίζονται και τα Myrkalfar, τα σκοτεινά ξωτικά που έχουν το ρόλο του neutral faction. Τα Myrkalfar επιτίθενται κάθε χρόνο σε κάποιον τυχαίο παίκτη και ενώ βρίσκονται μέσα στα όριά του, κλέβουν και κάποιους από τους πόρους του. Ο μοναδικός τρόπος για να ανακτηθούν τα κλοπιμαία είναι να επιτεθεί ο παίκτης και να καταστρέψει τη βάση τους αλλά ταυτόχρονα δεν χρειάζεται να είναι ο αφανισμός η προσέγγιση προς το συγκεκριμένο faction. Ο παίκτης μπορεί να αντιμετωπίσει τα Myrkalfar σαν αναγκαίο κακό και να ξεκινήσει εμπόριο μαζί τους, ανταλλάσσοντας πέτρες ή σίδηρο με αποτέλεσμα να κερδίσει την εύνοιά τους και να μειώσει την πιθανότητα να επιτεθούν σε αυτόν, συνεπώς αυξάνοντας την πιθανότητα να επιτεθούν σε κάποιον άλλον παίκτη. Πέρα από την εισαγωγή των Myrkalfar, στο Ragnarok άλλαξε και η συμπεριφορά ενός άλλου neutral faction, των Kobolds. Τώρα χρονιά με τη χρονιά και όσο αυξάνονται σε πληθυσμό τα Kobolds ξεκινούν να επεκτείνονται και σε γειτονικά προς αυτά tiles ακόμη και αν χρειαστεί να επιτεθούν σε κάποιον παίκτη.



Εξαρχής το Ragnarok είναι πιο πολεμοχαρές από το κανονικό mode του παιχνιδιού και η Shiro Games, θέλοντας να δώσει περισσότερο βάθος στη μάχη, πρόσθεσε ένα νέο σύστημα, τα Military Paths. Όταν ο παίκτης καταφέρνει να σκοτώσει αντιπάλους τότε μαζεύει XP ώστε να του δοθεί η δυνατότητα να επιλέξει ένα από τρία διαφορετικά Military Paths. Κάθε Path αποτελείται από τρία επίπεδα που ξεκλειδώνουν αφού ο παίκτης αποκτήσει το επιπλέον απαραίτητο XP και κάθε επίπεδο προσφέρει και ένα ιδιαίτερο bonus. Το Tactician Path δίνει bonuses κυρίως στον Warchief κάθε clan, όπως στην περίπτωση που εμφανίζεται ένας υπασπιστής που τον προστατεύει ενώ, σε επόμενο επίπεδο, ο παίκτης αποκτά ένα active ability που ενεργοποιώντας το κάνει τους τριγύρω εχθρούς να τρέξουν φοβισμένοι. Το Guardian Path ενθαρρύνει περισσότερο τους παίκτες που προτιμούν ένα αμυντικό πλάνο στο παιχνίδι τους καθώς δίνει περισσότερη βάση στα Defensive Towers και δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να μετατρέψει όλους τους χωρικούς σε Militia, στρατιώτες εν ανάγκη, που θα προστατεύσουν τις περιοχές τους. Τέλος το Conqueror Path, όπως προδίδει το όνομα του, παρέχει την επιπλέον ώθηση στον παίκτη για πιο επιθετικό gameplay καθώς, αν κάποιος στρατιώτης του παίκτη πεθάνει σε μια εχθρική περιοχή, οι υπόλοιποι στρατιώτες αποκτούν για ένα μήνα επιπλέον attack και defense power και, σε μετέπειτα στάδιο, οι στρατιώτες του παίκτη, ανάλογα και με το είδος τους, αποκτούν και μια συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα όπως περισσότερο range οι Axe Throwers ή περισσότερα health points οι Warriors. Όσο όμως και να μεταλλάσσουν δυναμικά το gameplay, πράγμα που το πετυχαίνουν καλά, τα Military Paths αποτυγχάνουν ως προς την αίσθηση ενεργοποίησής τους στο παιχνίδι. Απ' τη στιγμή που ο παίκτης διαλέξει ένα Path δεν δύναται να αλλάξει γνώμη και τα προηγμένα επίπεδα ναι μεν τον κάνουν πιο δυνατό αλλά απ' τη στιγμή που δεν του δίνονται περαιτέρω επιλογές, καθώς η επιλογή είναι μία στο κάθε επίπεδο, το σύστημα δεν είναι αρκετά ελαστικό εν αντιθέσει με το υπόλοιπο gameplay και τη γενικότερη φιλοσοφία του τίτλου.
Πέρα από το δωρεάν περιεχόμενο στο Northgard προστέθηκαν επί πληρωμή δύο νέες φυλές και ενώ δεν μπορούμε να σχολιάσουμε για τη φυλή του Ερπετού καθώς δεν ήταν διαθέσιμη σε μας, η φυλή του Δράκου ή αλλιώς Nidhogg ήταν από τις καλύτερες εμπειρίες που είχαμε ποτέ στον τίτλο. Με το πέρασμα του καιρού μετά την κυκλοφορία του τίτλου οι developers συνηθίζουν να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη αντίληψη για το τι θέλουν να πετύχουν με μια νέα προσθήκη και επιπλέον έχουν αρκετά δεδομένα για το τι δουλεύει και τι όχι στο παιχνίδι τους ώστε να πειραματιστούν με κάτι νέο και πρωτοποριακό. Αυτό ισχύει και για τη φυλή του Δράκου. Βασισμένη στη σκοτεινή πλευρά των Βίκινγκς, η συγκεκριμένη φυλή δεν δίνει έμφαση στο εμπόριο, στην τιμή ή τη δόξα αλλά ακολουθεί το δρόμο της δουλείας και κάνει ανθρωποθυσίες για την επίτευξη των σκοπών της. Το χαρακτηριστικό κτίριο των Nidhogg είναι ο βωμός και επιπλέον έχει και ένα ξεχωριστό resource, το dragon essence, γύρω από το οποίο περιστρέφεται το gameplay της φυλής. Οι Nidhogg μπορούν να θυσιάσουν στην πυρά κάποια μονάδα τους για να αποκτήσουν την εύνοια των θεών καθώς με κάθε θυσία αποκτούν dragon essence και με κάθε essence που έχουν διαθέσιμο προστίθεται και ένα διαφορετικό bonus που επηρεάζει την παραγωγή των υπόλοιπων, συμβατικών πόρων όπως είναι η τροφή και η ξυλεία. Επίσης, σε dragon essence ορίζεται και το κόστος για να αποκτήσει ο παίκτης τους Dragonkin, το μοναδικό είδος στρατιώτη που είναι διαθέσιμο για τη φυλή και από τις δυνατότερες μονάδες στο παιχνίδι.



Ένα ακόμη χαρακτηριστικό των Nidhogg είναι η ενασχόλησή τους με τη δουλεία καθώς κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού μπορούν να αγοράσουν σκλάβους που ως μονάδες μπορούν να μαζέψουν τροφή, όπως οι χωρικοί, αλλά αφού ο παίκτης επενδύσει μερικούς πόντους στο Lore tree τότε μπορούν να προστεθούν σε διάφορα κτίρια παραγωγής πόρων όπως είναι το Hunter's Lodge ή το Fisherman's Hut αυξάνοντας την παραγωγή. Ο πιο ουσιαστικός ρόλος που έχει η συγκεκριμένη μονάδα όμως είναι να καταλήγει στην πυρά καθώς προσφέρει περισσότερο dragon essence απ' ότι τα υπόλοιπα units που θυσιάζονται στους θεούς της φυλής. Με τις συγκεκριμένες ιδιαιτερότητές της η φυλή του Δράκου είναι από τις πιο ευπροσάρμοστες μέσα στο Northgard, καθώς μπορεί να βάλει πλώρη προς μια επεκτατική στρατηγική αρκετά νωρίς στο παιχνίδι με τους δυνατούς Dragonkin ενώ, απ' την άλλη, η ύπαρξη των σκλάβων και του dragon essence βοηθούν στην ανάπτυξη μιας πολύ δυνατής οικονομίας εάν οι παίκτες επιλέξουν να κινηθούν προς αυτήν τη στρατηγική.



Κατά πόσο όμως το Ragnarok αναπροσανατολίζει το Northgard; Η σύντομη απάντηση είναι όχι ιδιαίτερα. Θεματικά, το game mode είναι αρκετά πιστό στο τέλος του κόσμου όπως το φανταζόντουσαν οι λαοί της Σκανδιναβίας αλλά όσον αφορά στο gameplay δεν είναι σίγουρο πως τα καταφέρνει όπως φαίνεται να ήταν ο σκοπός της εταιρείας. Η έλλειψη γόνιμης γης και κατά συνέπεια της φάρμας ως παραγωγής φαγητού κάνει πιο έντονη την αίσθηση του "feast or famine" σε σχέση με το κανονικό mode του παιχνιδιού και η έμφαση του Ragnarok στον πόλεμο και στη μάχη φαίνεται πως προς τα εκεί φιλοδοξούσε η Shiro Games να γείρει τη ζυγαριά του gameplay. Όμως η αντικατάσταση του μεσαίου tile από μια προϋπόθεση νίκης σε ένα ουσιαστικά νέο μηχανισμό που ναι μεν προσθέτει πίεση στον παίκτη αλλά από την άλλη του δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσει περισσότερη πέτρα σημαίνει πως πρώτον υπάρχει ένας λιγότερος λόγος για τον παίκτη να διεκδικήσει και ουσιαστικά να πολεμήσει για ένα tile όπως είναι το κεντρικό και, δεύτερον, για κάποιον που είναι προετοιμασμένος να έχει υπερκορεσμό πέτρας που μεταφράζεται σε περισσότερους αναπτυγμένους πύργους που συνεπάγονται και καλύτερη άμυνα των κεκτημένων. Το ίδιο το σύστημα των Military Paths σαν ιδέα έχει σωστές προθέσεις, η υλοποίησή του αφήνει πολλά ερωτηματικά για το πως θα ήταν το παιχνίδι αν πραγματικά είχε μπει περισσότερος κόπος στη δημιουργία του. Τουλάχιστον η προσθήκη των Myrkalfar και οι αλλαγές των Kobolds κάνουν όντως το περιβάλλον του χάρτη ακόμη πιο επικίνδυνο για τον παίκτη.



Όσον αφορά στη φυλή του Δράκου, η Shiro Games πρέπει να πάρει το θετικό πόντο της, καθώς δημιούργησε μια ιδιαίτερη οντότητα που διαφέρει μοναδικά απ' οτιδήποτε υπάρχει ήδη στο παιχνίδι ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνεται λειτουργικά μέσα στην οικολογία του τίτλου. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν μια εταιρεία μπαίνει στον κόπο, μελετώντας μια κουλτούρα, να ξεφεύγει από την πεπατημένη και να αναζητά και μια πτυχή της συγκεκριμένης κουλτούρας που δεν ταιριάζει στη γενική αντίληψη του κόσμου, τότε το αποτέλεσμα είναι συχνά ιδιαίτερο από μόνο του. Όπως με τις αρχικές φυλές του Northgard, η εταιρεία έδειξε μια άλλη πλευρά της κουλτούρας των Βίκινγκς όπως ήταν αυτή του αγρότη, του εμπόρου και του εξερευνητή, οι Nidhogg μάς παρουσιάζουν τη δουλεία και τις ανθρωποθυσίες που ήταν αποδεδειγμένα κομμάτι της καθημερινότητας των λαών της Σκανδιναβίας. Το τέλος του κόσμου φαίνεται πως είναι μια καλή ευκαιρία για τη Shiro Games και για το Northgard. Όχι όμως και για τους κατοίκους του. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Σωστή η θεματική προσέγγιση για το τέλος του κόσμου
  • Το gameplay είναι ισορροπημένα πιο απαιτητικό από το original
  • Η φυλή του Δράκου είναι Ragnar-ok 'n Rollo
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Τα Military Paths είναι μονοδιάστατα όπως εμφανίζονται
  • Η περίπτωση του ηφαιστείου στο κεντρικό tile δεν αποτελεί βελτίωση του αρχικού concept
  • Για ένα mode που βασίζεται στην επίθεση, η άμυνα είναι καλύτερη λύση απ' ό,τι πρέπει
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*