Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Northgard Review

Northgard Review
Η κριτική μας για το Northgard, το πνευματικό παιδί της σειράς Age of Empires αλλά με αρκετά χαρακτηριστικά των τίτλων Civilization.

Βίκινγκ. Ποιος δεν ξέρει πλέον για τις φυλές του βορρά, για τους φοβερούς αυτούς πολεμιστές που έρχονταν με τα πλοία τους για να πλήξουν τις βόρειες ακτές της Γαλλίας, τα βρετανικά νησιά, και έφτασαν μέχρι και τη Μεσόγειο; Σειρές, ταινίες, βιβλία και video games έχουν ασχοληθεί ουκ ολίγες φορές με τους Βίκινγκ αλλά πάντα εστιάζουν στους ηγέτες και στα ταξίδια τους και περνούν σχεδόν επιφανειακά από τα βασικά χαρακτηριστικά του λαού. Οι Βίκινγκ ήταν πάνω απ' όλα αγρότες σε ένα μέρος της Ευρώπης με πολύ σκληρούς χειμώνες, κάτοικοι μιας γης με περιορισμένους πόρους. Εξαιτίας αυτών των περιορισμών αναγκάστηκαν να κάνουν μια στροφή προς το εμπόριο, στη ναυτιλία και τέλος, στις λεηλασίες. Έρχεται λοιπόν η γαλλική Shiro Games και παρουσιάζει το Northgard, ένα real time strategy βασισμένο στους Βίκινγκ, στον πολιτισμό τους και τη σκανδιναβική μυθολογία. Το Northgard είναι πνευματικό παιδί της σειράς Age of Empires αλλά με αρκετά χαρακτηριστικά των τίτλων Civilization. Ο παίκτης παίρνει τον έλεγχο μιας από τις διάφορες φυλές των Βίκινγκ και στην ανεξερεύνητη ήπειρο Northgard θα προσπαθήσει να επιβληθεί σε αντίπαλες φυλές ενώ ταυτόχρονα θα παλέψει να επιβιώσει τους βαριούς χειμώνες του βορρά.



Η επιβολή στις αντίπαλες φυλές δεν γίνεται απαραίτητα μέσω στρατιών και κατακτήσεων. Εκτός και αν έτσι επιθυμεί ο παίκτης. Υπάρχουν πολλές διαδρομές προς τη νίκη. Μέσω εμπορίου, αποκτώντας τη μεγαλύτερη φήμη από τις υπόλοιπες φυλές ώστε να στεφθεί βασιλιάς του Northgard, ακόμη και με απροσδόκητους τρόπους, όπως σφυρηλατώντας το μυθικό σπαθί του Όντιν ή κατοικώντας κάτω από τα κλαδιά του δέντρου της Ζωής, Ύγγντραζιλ. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 6 διαφορετικές φυλές για να διαλέξουμε και κάθε μία από αυτές είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει διαφορετικά μπόνους που ταιριάζουν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις νίκης. Για παράδειγμα, η φυλή του Λύκου βασίζεται σε συνεχή μάχη, η φυλή του Κορακιού είναι καλύτερη στο εμπόριο, ενώ η φυλή του Ελαφιού αποκτά πιο εύκολα φήμη. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως επιλέγοντας μια φυλή ο παίκτης «κλειδώνεται» σε ένα μονοπάτι. Εξασφαλίζει περισσότερο ένα πλεονέκτημα τον παροτρύνει προς ένα συγκεκριμένο playstyle.



Οι χάρτες όπου εκτυλίσσεται κάθε παιχνίδι δημιουργούνται τυχαία από τον αλγόριθμο του τίτλου. Ο χάρτης είναι χωρισμένος σε tiles, σε περιοχές, κάθε μία και με διαφορετικά στοιχεία και πόρους. Πρώτη δουλειά του παίκτη είναι να εξερευνήσει το χάρτη και στη συνέχεια να επιλέξει προς τα που θα επεκταθεί. Οι πόροι που χρειάζονται για την πρόοδο της φυλής είναι τροφή, ξυλεία, πέτρα, σίδερο και κορώνες, το νόμισμα των Βίκινγκ. Ξεκινώντας, λοιπόν, ο παίκτης έχει ουσιαστικά την αρχική περιοχή του και μια παράγκα για Town Hall απ' όπου εμφανίζονται χωρικοί ανά διαστήματα. Οι χωρικοί μαζεύουν τροφή και είναι οι οικοδόμοι για την επέκταση του καταυλισμού. Συγκεκριμένα κτίρια έχουν και διαφορετικό σκοπό στο παιχνίδι. Για παράδειγμα, χρειάζεται ένα Woodcutter's Lodge για να ξεκινήσει η συλλογή ξύλου ή ένα Training Camp για να ξεκινήσει η στρατολόγηση πολεμιστών. Τα κτίρια αυτά όμως δεν παράγουν και τους εξειδικευμένους εργάτες. Στέλνοντας ένα χωρικό στο αντίστοιχο κτίριο τότε εκείνος θα αναλάβει την ανάλογη εργασία. Για παράδειγμα, χτίζοντας ένα Scout Camp ο παίκτης μπορεί να διαλέξει ένα χωρικό να γίνει Scout και να ξεκινήσει να εξερευνά το χάρτη ή να τον κάνει στρατιώτη στο αντίστοιχο Training Camp. Ανάλογα όμως με τις περιστάσεις, ο παίκτης μπορεί να μεταθέσει τους κατοίκους του αλλάζοντας τη δουλειά τους. Ένας χωρικός μπορεί πρώτα να γίνει Scout ώστε να εξερευνήσει τη διπλανή περιοχή και όταν ανακαλύψει πως την προστατεύουν λύκοι, τότε να γίνει στρατιώτης ώστε να σκοτώσει τα θεριά και να κατακτήσει την περιοχή. Μερικές περιοχές έχουν και διάφορα χαρακτηριστικά και ιδιαίτερους πόρους. Οπότε αν στρατιώτης μας κατακτήσει μια περιοχή γεμάτη με ελάφια, τότε μπορεί άμεσα να χτίσει το αντίστοιχο κτίριο και να γίνει κυνηγός, ώστε να ξεκινήσει τη συλλογή κρέατος. Ο παίκτης πρέπει να κινηθεί προς τις περιοχές που του δίνουν περισσότερη ξυλεία και φαγητό αλλά συνεχώς πρέπει να επεκτείνεται καθώς σε κάθε περιοχή υπάρχει και περιορισμός στο πόσα κτίρια μπορούν να χτιστούν. Όπως και με τους καρχαρίες έτσι και στο Northgard το να παραμείνει κάποιος ακίνητος σημαίνει θάνατο.



Συνεχής κίνηση χαρακτηρίζει και τον τρόπο που οι παίκτες καλούνται να χρησιμοποιήσουν τους χωρικούς τους. Είναι ευχάριστα δυναμικός ο τρόπος με τον οποίο η Shiro Games αποφάσισε να κάνει τον ίδιο τον πληθυσμό του παιχνιδιού μέρος του micro-managment. Δημιουργώντας ένα οικοσύστημα που συνεχώς επεκτείνεται, το Northgard ρίχνει τον παίκτη σε μια ιδιαίτερη λούπα. Κάθε δράση και συμβάν μέσα στο παιχνίδι αναγκάζει τον παίκτη να «μεταλλάσσει» τους χωρικούς του ανάλογα με τις περιστάσεις. Όχι πολύ συχνά ώστε να γίνεται κουραστικό. Αλλά όταν οι στρατιώτες κοστίζουν πολύτιμες και δυσεύρετες κορώνες για να εκπαιδευτούν αλλά ταυτόχρονα χρειάζονται και ψαράδες, ο παίκτης πρέπει να πάρει μια απόφαση. Ο στρατός δημιουργήθηκε για να επιτεθεί σε μια διπλανή περιοχή με καλλιεργήσιμη γη που μαστίζεται από λύκους. Αλλά ταυτόχρονα ο πληθυσμός αυξήθηκε και ο κόσμος πεινάει και χωρίς ψαράδες αμέσως θα πέσει αρρώστια, πείνα, δύο δεινά που περιορίζουν την παραγωγικότητα όλων των μονάδων. Αργά η γρήγορα πρέπει να γίνουν και τα δύο. Αλλά με ποια σειρά; Το να γίνει ο στρατιώτης ψαράς είναι η πιο λογική λύση, αλλά θα υπάρχουν μετά αρκετές κορώνες για να γίνει στρατιώτης; Για να κατακτηθεί μια περιοχή ο παίκτης πρέπει να θυσιάσει ένα μέρος από το φαγητό που έχει συλλέξει αλλά με το αντίτιμο να αυξάνεται εκθετικά με κάθε νέα περιοχή που προστίθεται στην κυριαρχία του. Στην προσπάθειά του να αποκτήσει τους πόρους, ο παίκτης θα βρεθεί μπροστά σε νέα ερωτήματα. Με ποια σειρά να κατακτήσει τις περιοχές; Χρειάζεται άμεσα περισσότερο φαγητό ή πέτρες; Και τι θα γίνει όταν έρθει αντιμέτωπος με τους γηγενείς του Northgard; Θα σκοτώσει τα kobolds ή θα κάνει εμπόριο μαζί τους; Θα ανταλλάξει φαγητό με τους γίγαντες ώστε εν τέλει να προσθέσει στο στρατό του έναν από αυτούς; Και, το πιο σημαντικό απ' όλα, τι θα κάνει όταν ο ήλιος χαμηλώσει, το κρύο τον αγγίξει και ο χειμώνας έρθει;



Πάνω απ' όλες τις άλλες, ο χειμώνας είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσει ο παίκτης στο Northgard. Όταν ο καιρός κρυώσει, η παραγωγή φαγητού μειώνεται και η καύση ξύλων αυξάνεται. Οι στρατιώτες γίνονται λιγότερο αποδοτικοί στη μάχη και ουσιαστικά ολόκληρη η αποικία μουδιάζει. Κάτι από Ελλάδα τον Δεκαπενταύγουστο δηλαδή. Ακόμη και να γλιτώσει ο παίκτης από το χειμώνα που επιστρέφει κάθε χρόνο, ειδικά events μπορεί να τον καταβάλουν. Ποντίκια που θα κάνουν επιδρομή στο φαγητό, σεισμοί που θα κάνουν ζημιές σε κτίρια, ακόμη και πύλες προς τον Άδη που θα φέρουν νεκρούς πολεμιστές στη χώρα των ζωντανών είναι προκλήσεις που ο παίκτης πρέπει να αντιμετωπίσει. Αν δεν είναι έτοιμος με προμήθειες, αν δεν είναι έτοιμος για θυσίες, για να αφήσει πίσω του άλλους πόρους και να μεταφέρει τους χωρικούς του από άλλες δουλειές στην παραγωγή τροφίμων και ξυλείας, τότε ο παίκτης θα βρεθεί σε τέτοιο αδιέξοδο  που καθιστά την ήττα λυτρωτική.
 
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login
    • Ratchetios
    • Η αλήθεια είναι οτι υπάρχει αρκετό καιρό στο wishlist μου , με τράβηξε περισσότερο το Βίκινγκ στοιχείο. Αλλά στην τιμή των 30 ευρώ δεν ξέρω αν τα αξίζει. Όταν μπορείς να ξεκινήσεις να αγοράζεις τα AOE Definitive Edition.

Northgard Review - Σελίδα 2

Μείνε ενημερωμένος

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΝΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ ΜΑΣ, ΚΑΝΕ ΤΩΡΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ ENTERNITY.GR!

Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity